Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 146 1.8 i.e. 16V T.S. 144KM 106kW 1997-2001

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej produkowany w latach 1995-2001. W ofercie włoskiej marki auto zastąpiło model oznaczony liczbą 33. Pięciodrzwiowa Alfa Romeo 146 pojawiła się na rynku niecały rok po debiucie bliźniaczego, trzydrzwiowego modelu 145. Jej projektantem był Walter de’Silva. Oba modele wyróżniały się agresywną, sportową sylwetką, która w 1997 roku została poddana delikatnemu face-liftingowi. W 2001 roku, ze względu na słabnącą sprzedaż samochód został wycofany z rynku. Jego następcą jest model 147.
czytaj więcej
Produkowany od 1997 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1747 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 144 KM (106 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 169 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 82,7 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Całokształt + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,2
~alfaholik
Alfa Romeo 146
Hatchback 1.8 i.e. 16V T.S. 144KM 106kW
Kupiłem auto w Holandii z przebiegiem 183700 km 100 % oryginał. Silnik 1.8 140 km naprawdę super, bardzo dobre przyśpieszenie i kultura pracy. Obecnie auto ma przebieg 194000. Po przyjeździe nim osobiście z Holandii wymieniłem kompletny rozrząd + pasek klinowy + olej, płyny oraz wszystkie filtry. Zrobiłem już ponad 10 tyś i jest naprawdę super, ale fakt nie kupiłem po taniości tylko za normalne pieniądze. Moje pierwsze auto i jak najbardziej polecam wszystkim równie zadbane egzemplarze. Wieśwageny Golfy i inne \"niezawodne\" samochody dla ludu chowają się przy tym aucie. Tu kupujesz samochód bardzo dobrze wykończony (bardzo dobra jakoś materiałów) bardzo dobrze wyposazony i o wiele tańszy. Wielka przyjemność z jazdy tym samochodem. Polecam !
4,4
~Sławek
Alfa Romeo 146
Hatchback 1.8 i.e. 16V T.S. 144KM 106kW
Powinna dostać 4,5 ale nie ma takiej oceny. Dużo się mówi o bezpieczeństwie biernym. Moim zdaniem najważniejsze jest bezpieczeństwo czynne, bo dzięki niemu nie dochodzi do wypadku. Moja Alfa mi je zapewnia, dzięki 144 KM mogę szybko wyprzedzać, a to najniebezpieczniejszy manewr na drodze. O pszyjemności chyba nie musze pisać :+))
1,5
~tomek
Alfa Romeo 146
Hatchback 1.8 i.e. 16V T.S. 144KM 106kW
Sory ale jak za 15 tys zł auto dno , wole jeżdzić juz golfem czy audi i nie tracic kasy i nerwów w serwisie tego gówna dla naiwnych idiotów !!!!!

Usterki Alfa Romeo 146

Liczba wpisów: 12
Miękkie sprzegło.
  • Alfa Romeo 146 1.4 i 16V T.Spark 103KM 76kW 1997-2001
  • układ napędowy
Witam mam malutki problem z moja alfa, a mianowicie pod dłuższym postoju dziś chciałem pojechać do miasta a tu małe zdziwienie. Wcisnąłem pedał sprzęgła ale jakoś lekko dał się nacisnąć po zwolnieniu nogi z pedała nie odbił do góry. Czym to może być spowodowane?????? Gdzieś czytałem ze to może być zapowietrzone sprzęgło i ze to można samemu odpowietrzyć gdzieś na wysprzęgliku ale ja nie za bardzo wiem gdzie on się znajduje i dlatego proszę was o pomoc. Może ktoś zna jakąś stronę gdzie jest opisana taka naprawa albo po prosty któryś z was wie jak to naprawić. Bardzo proszę o pomoc bo nawet nie mam jak podjechać do mechanika aby sprawdził co jest, a laweta droga a dodam ze płyn hamulcowy jest, nie ma ubytków.
Problem rozwiązany
3 komentarze
problem z uruchamianiem silnika
  • Alfa Romeo 146 1.6 i.e. 103KM 76kW 1994-1996
  • silnik
przy zimnym silniku , szczególnie przy dużej wilgotności , problem z uruchomieniem . Rozrusznik kreci , ale nie zapala a od czasu do czasu słychać '' strzał '' z rury wydechowej . Zapala dopiero za 4 - 5 razem .
Problem rozwiązany
2 komentarze
grzanie się prawego cylinderka hamulcowego wprzednim kole
  • Alfa Romeo 146 1.6 i.e. 16V T.S. 120KM 88kW 1996-2001
  • układ hamulcowy
pokilku hamowaniach pulsacyjnych cylinderek i tarcza nagrzewają się co prowadzi do częściowej blokady koła,zaznaczam że cylinderek jest sprawny. Nie mam zielonego pojęcia nie uporałem się z tą usterką .
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Alfa Romeo 146