Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I

Lata produkcji: 1997 – 2005
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej

Alfa Romeo 156 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Alfa Romeo 156 I

Liczba ocen: 812
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~Mateusz
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.4 JTD 136KM 100kW
Auto ideał o ile nie wymaga się odporności na idiotyzm. Silnik ideał - pancerny i jak na diesla z naprawdę fajnym dźwiękiem (Według niektórych najlepiej brzmiący diesel dzięki temu że ma 5 cylindrów), zawieszenie z przodu jędrne, miękkie a więc i delikatne ale bez przesady (Jak ktoś szuka zamiennika to trw podołało wyzwaniu stworzenia najlepszego) a tył bezobsługowy dopóki rdza nie zje amortyzatorów które podobno potrafią się złamać blokując koło. Z rdzą zależnie od sztuki jaką się kupi - Jedne będą niczym sito a drugie zdrowe niczym dzwon. I to wnętrze z skórami Momo w kolorze Szara Irlandia + Ciemne drewno to jest to czego w dzisiejszych samochodach nie spotkamy.
4,3
~Alfisti
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Postaram się przybliżyć wszystkie wady i zalety bo znam to auto jak własną kieszeń posiadając je od blisko 10 ciu lat (80tys km u mnie , przebiegu nie weryfikowalem , wydaje się być prawdziwy) i postaram sie obalić różne powstałe mity na jego temat a wskazać prawdziwe wady . Ogólnie auto dla kogoś kto kocha sie w nietuzinkowej motoryzacji , którego cieszą detale i różnego rodzaju smaczki . Nie jest to typowe wozidło , które ma nie generować dodatkowych kosztów . Będzie generować bo już samego oleju trzeba będzie dolewać co jakis czas ;) a i pod maskę nieraz zajrzeć żeby przepolerować sobie chronowane barany albo spryskać skrzypiące wahacze sprayem do gumy ;) . W zasadzie to nie polecam bo potrafi uzależnić jak najgorszy nałóg ;) . Prawdziwe jej wady to nie zawieszenie czy elektronika (najgorsza bzdura jaka slyszalem) , wadą fabryczna po latach okazuje się być podłoga albo raczej niekiedy już jej brak ;) dalej progi , fartuchy podłużnic , wneka kola zapasowego są to miejsca newralgiczne dla tego nadwozia gdzie występuje korozja w większym lub mniejszym stadium . Dlatego jest to pierwsze od czego trzeba zacząć przy oglądaniu takiego auta . Z wierzchu próżno szukać rdzy na aucie bo jest to ocynk , lakiery też trzymają się super , nie płowieją , ładnie błyszczą nawet po latach . Awaryjna elektronika to największa brednia jaką słyszałem bo przez 8 lat nie miałem absolutnie żadnych problemów z nią .raz zrobiłem sam zwarcie grzebiąc i skonczyło się na wymianie bezpiecznika więc zabezpieczone wszystko jak należy . Zawieszenie , wahacze mało wytrzymałe . Amortyzatory za to bardzo (u mnie seryjne sportpack , przednie wytrzymały 21 lat i o dziwo nadal są sztywne i sprawne , spręzyny miały już dosyć eibach czarny seryjny 98" jedna była pęknięta) Ogólnie polecam dla kogoś kto kocha motoryzacje. Za sam rozrząd z olejami przygotuj na dzień dobry ok 1500. Zadbany egzemplarz ze zdrową podłogą polecam , najlepiej szukać tam gdzie nie ma zim i soli na drogach . Zawieszeniem w ogóle się nie przejmować można wymienić , jedynie zwrócić uwagę na przedni stabilizator bo jest bardzo problematyczny do naprawy ze względów konstrukcyjnych , żeby to zrobić zgodnie ze sztuką trzeba opuszczać sanki bo jest mega niewygodnie a przy V6 jeszcze gorzej . Seryjne hamulce na pewno są za słabe do V6 i żadna tarcza czy klocek nie zrobi tutaj roboty jak należy , tylko zmiana na tarczę 310-330 z dużym zaciskiem brembo ma sens. Jeżeli ktoś jeździ wolno to hamulec na pewno wystarczy Jeżeli poszukujesz alfy ze względu na niskie ceny i łudzisz się ,że będzie fajnie kupując gruza za 4-5 k to odpuść sobie temat bo Cię to przerośnie i będzie kosztować dużo pieniędzy do doprowadzenia takiego auta do sensownego stanu .
4,4
~Michał Wójcik
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Posiadam kilka lat Alfe 156 Sport Wagon 2.0TS. Zakup byl spontaniczny. W sumie Alfe albo się kocha albo nienawidzi. Przejechałem za 3 lata 51 tys km w tym na gazie przez ostatni rok 41 tysięcy km. Do instalacji Landi Renzo nie mam zastrzeżeń. W mojej Alfie zmieniłem silnik przy 197 000 km. Silnik 2.0 ts od wersji 150 koni z 2001 roku. Leję olej 10w60 I systematycznie kontroluję co tydzień bo może ubywać. Ale po zmianie na pompę olejową z JTS 2.0 o ciśnieniu max 6 barów bierze jakby mniej oleju i nie dolewam już tak często. Wrażenia z jazdy dobre, cicho w środku i dobrze trzyma się drogi. Zawieszenie pozwala na dobrych drogach jechać szybciej o nawet 20 km/h niż wskazują znaki w zakrętach. Kilka razy układ kierowniczy i hamulce uratowały mi skórę. Na autostradzie super 140- 160 a nawet więcej lekko... Zawieszenie twarde bardzo wolno trzeba jechać (30,40 kmh) po nierównych nawierzchniach i złych drogach. Nie podoba mi się słaby moment obrotowy poniżej 3000 obr/min. Mimo tego że auto ma 18 lat jeszcze nie gnije, garażowany. Z wad, raz na rok brudzi się przepustnica i wariuja obroty. Reset i adaptacja przepustnicy zazwyczaj pomaga. Chłodnica po 18 latach wymieniona na nową aluminiową. Ale jak wybieramy 156 lub 147 to najlepiej w Dieslu JTD. JTD-M 16V jeszcze lepszy (150 KM) Ale bardziej skomplikowany w obsłudze. Skrzynia biegów tylko manual. Z opcji fajnie jak jest skóra. Należy zwrócić uwagę na korozję progów i podłogi! Zawieszenie przednie powinno chodzić cicho bez żadnego skrzypienia przy jeździe próbnej. Chłodnica też lubi się posypać. Sprzęgło w TS też dużo nie wytrzymuje. Dobre jest to że części do Alfy jest pełno na zlomie i szrotach za grosze. W TS trzeba pilnować poziomu oleju i stosować najlepiej 10w60. Trzeba mieć oczy otwarte by nie wpaść na zajezdzony egzemplarz lub po wypadku...
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I
8,0 – 14,6
l/100 km
6,0 – 8,2
l/100 km
5,4 – 15,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,9
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Nie posiadam komputera podkładowego więc ciężko ocenić dokładne wartości. Moja średnia z 5000km to 11,9L (mniej więcej miasto 35%/trasa 65%). Po samym mieście (Warszawa) wychodzi około 14,6L a to raptem 30% wyższy od średniej. Z moich dotychczasowych doświadczeń wynika, styl jazdy nie ma ogromnego wpływu na spalanie, zamulając na trasie cięzko zejść poniżej 10L, z kolei dynamiczna jazda to zazwyczaj 12-14L. A charakterystyka pracy silnika mocno zachęca do kręcenia wysoko :) Nie jest to więc rewelacyjny wynik ale trzeba mieć na uwadze sportową charakterystykę silnika (duży tłok przy krótkim skoku, co za tym idzie duże zawory oraz duże kanały dolotowe i wydechowe - typowa wysokoobrotówka). Ponadto to dość leciwa konstrukcja - produkcja pierwszej iteracji ruszyła w 1978 roku (Alfa 6) i przez te 20 lat zmieniono w sumie głównie głowicę na 24V (zamiast 12V).
9,7
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 T.S. 150KM 110kW
Trochę niejasne te określenia średnie min/max/oszczędne, no więc konkretnie: na benzynie najmniejsze spalanie jakie odnotowałem to 7 litrów, długa trasa i bardzo spokojna, przepisowa jazda drogą krajową, paru podjazdów, wyprzedzania może kilka. Trasa Kraków-Budapeszt, czyli drogi krajowe, górzyście, kilka przełęczy, 4 osoby i bagaże pod dach, przez zabudowany 50 a poza 100-120 i ogień na podjazdach - jakoś zawsze na 8 litrów wychodziło przy tankowaniu pod Budapesztem. Po mieście pare razy sprawdzałem(tankowanie pod korek po przejechanych łącznie ok 100km wyłącznie po mieście), po Krakowie krótkie 5-10km odcinki zimą z klasyką 0-70/80 a potem stoję na czerwonym... - ok 13 litrów. Autostrada przy 130 - 10l. Autostrada/4 osoby z bagażami/trzy rowery z tyłu - 11-12. Potem zainstalowałem gaz sekwencje i wychodziło na tych samych trasach kolejno: 8/9.5 i 15 po mieście autostrada 130 - 13l, 140-150 po A4 do Rzeszowa, to już 14 i coś, ale zdarzało się i 13. Generalnie średnia z całego roku i 35kkm, głównie trasy bez oszczędzania prawej stopy za bardzo, trasy A4 Kraków-Rzeszów, DK7/S7 do Warszawy, Kraków-Budapest-Belgrad, a po mieście w zasadzie tylko gdy musiałem(wolę rowerem niż samochodem stać w korku) - średnio 10 litrów gazu na 100. Generalnie samochód bardzo tani przy kupnie, w utrzymaniu tak średnio w moim przypadku bo duże przebiegi (a rozrząd co 6ok niestety za 1000zł (dwa paski, pompa, robocizna, wymiana oleju) Przednie zawieszenie nowy komplet za ok 700zł wytrzymuje tyle co rozrząd. I duuuużo oleju na dolewki w międzyczasie :D 0.5/1000 to była norma na początku (kupiłem z 200kkm przebiegu, autentyczny) przy 300kkm było 0.7 do 1 litr (po zainstalowaniu gazu tak jakby się zwiększyło) a przy 306 coś poszło na trzecim cylindrze (albo tłok albo pierścienie) i silnik do remontu (Nie sprzedam, będę robił ! ) Za tych 100km w 3 lata w sumie żadnych problemów, jeździć(lać olej) i obserwować ;) Selespeed mogę tylko pochwalić (oprócz może zbyt wolnej zmiany z 1 na 2) żadnych awarii do pod sam koniec, gdy jakoś wszystko na raz się rozsypało razem z tym cylindrem, więc padła tzn. gruszka, czyli akumulator ciśnienia hydraulicznego(300zł nowy, a trzeba wymieniać bo przez co chwile dopompowanie układy padnie pompa) oraz także z tym wszystkim wariator zaczął, jak to wariator - wariować ;) więc trzeba dać nowy 600-800zł A, i jedną cewkę wymieniłem bo padała, i komplet świec (tanie Bosch, nie tak trwałe ale 120zł komplet 8 sztuk, zamiast 400+ za NGK) Raz wyciek czynnika klimy (rurka gdzieś pękła, po naprawie okazało się że dekiel kompresora nie trzymał bo pod uszczelką alumelium oksydowało że nie było równej powierzchni (200zł za wszystko) Zaraz po kupnie łożysko koła przedniego, termostat, czujnik ABS. Niedawno nowe tarcze/klocki komplet, przednie amory, przeguby wewnętrzne, sonda lambda. Potem w gazie padł wtrysk (po 30k od nowości, na grawancji, Landirenzo, jprdl..) a paru tysi potem i jeden w drugiej parze, i chyba w kombinacji nie do końca sprawnych wtrysków od benzyny coś się pogorszyło na trzecim cylindrze. Ale nie sprzedam, będę robił, bo świetne auto! Kupiłem potem 159 2.4 JTDM, kompletnie inny samochód, wygodniejszy, wybajerowany, jedzie jak burza, ale kurcze.. 156 lepiej jeździ w zakrętach, na kierownicy czuć dokładnie co się dzieje z kołami, i Momo fotele dużo wygodniejsze niż standardowe w 159 (dla mnie) Jakoś mi nie pasuje auto i co zrobisz - trzeba sprzedać. 156 zajebiste auto, kiedyś to było, już takich nie robią. No chyba że Maserati.
7,7
Liczba komentarzy: 1
Alfa Romeo 156 I
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Niewiem skad ludzie biora te wyniki ze 156 z 1.9jtd srednio pali 6litrow. Powiem tak jezdze dynamicznie i nie zadko wciskam gaz w podloge, wiec spalanie w granicach 8 litrow latem w cyklu mieszanym mnie zupelnie nie dziwi. Gorzej zima moja Alfa potrafi lyknac 10. Na trasie nie zszedlem ponizej 7 litrow i tyle wychodzi z srednia z predkosci 120km/h 140km/h. Moze jakbym nie przekroczyl 100km/h to bym osiagnal magiczne 6 litrow. Ale jak ktos pisze ze jtd spala 6 w miescie, to prosze zejsc na ziemie i przestac sie samemu oszukiwac!!!

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 63
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 36
3,8
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.0 JTS 165KM 121kW
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Bylo troche problemów typu : świece i przewody oraz reduktorem LPG po wizycie u fachowca wymienione zostały elementy instalacji lpg na : -wtryski HANA 2000 z króćcem do osobnego montażu -reduktor Scorpion GT/KME Gold -wielozawór Tomasetto Super -miedz fi8 -butla Bo tej operacji auto działa poprawnie , jeżdze już 20 tys.km i puki co jest ok, no ale zobaczymy jak długo się...
5,0
Alfa Romeo 156 I
GTA Kombi 3.2 i V6 24V 250KM 184kW
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 150
przebieg: 152 tys. km
użytkowana przez: 130 tys. km
Serwis na szóstkę! Naprawdę! Cieszę się, że wybrałem właśnie ten warsztat samochodowy, bo poradzili sobie sprawnie i profesjonalnie. Wiedziałem, że są dobrzy, ale że do tego terminowi? Pozytywne zaskoczenie.
4,5
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 97 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
W Alfie mam zamontowaną instalację BRC Sequent 24. Przyznam, że instalacja daje radę i bardzo dobrze się sprawuje. Wielu myśli, że gaz jeszcze do Alfy to strzał w kolano ale z własnego doświadczenia mogę na swoim przykładzie śmiało powiedzieć, że są to dobre silniki które bardzo dobrze znoszą gaz.
Alfa Romeo 156 I