Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Sedan 1.8 16V T.S. 144KM 106kW 1997-2003

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1997 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1747 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 144 KM (106 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 169 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 82,7 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~PIotrek pomorze
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.8 16V T.S. 144KM 106kW
auto nie jest zle daje mnostwo frajdy podczas jazdy, dreszczyk emocji i pieknie brzmi jezeli nie dokonuje sie w nim przerobek typu sportowy tlumik - blee, niezawodnosc jak w kazdym autem - glownie pada zawieszenie i czesc podwoziowa co zniecheca, fabryka przygotowala je do cieplego klimatu a nie do polskich zimowych realiow. glupota jest mowic ze alfa jest awaryjna awaryjna jest tylko wtedy gdy traktuje sie jak VW golfa i inne niszowe auta, ktoś napisal ze zepsula sie po 25 tys km.. ciekawy jestem jak mozna bylo zatrzec nowy silnik :???? (i tu klaniaja sie umiejetnosci w prowadzeniu auta) zlamany wahacz - jak mozna zlamac wahacz albo urwac wydech :???? przepalajace sie swiatła - czlowieku gdzie kupujesz zarowki i jak je montujesz - :?????? zapalajace sie halogeny - no coz nikt nie kazal grzebac przy kablach .... OGOLEM : auto nie dla idiotow i duzych dzieciakow dosiadajacych ursusa a niepotrafiacych uzytkowac samochodu o jezdzie nie wspomne. Auto dobrze trzymajace sie drogi z dobrymi mocnymi silnikami o dosc duzym momencie obrotowym (trzeba potrafic uzywac sprzegla by go nie spalic) I tylko jedno jezeli ktos chce kupic alfe to niech przygotuje sie ze nie naprawi go byle majster cwiczacy na golfie skodzie samarze i kadecie. niech liczy sie z duzymi wydatkami na zawieszenie czesto przekraczajacych wartosc auta i niech na boga nie wsiada do niego w czapce z daszkiem i dresie bo zrobi z tej marki kolejny wieswagen. pozdrawiam !
4,3
~lisbona
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.8 16V T.S. 144KM 106kW
Kupiłe 10.letni samochód sprowadzony z Włoch z przbiegiem 121 tys km (w ASO twierdzą, że prawdziwy). Wymieniłem: - termostat (z obudową, drogo), - świece (8 szt platyna, b.drogo), - rozrząd kompletny z pompą wody (drogo), - filtry, -olej, -płyn ukł chłodzenia. To wszystko kosztowało prawie 3 tys zł, czekają mnie jeszcze do wymiany kable zapłonowe (w ASO 650,- za kompl + robota, więc szukam taniej i chyba znalazłem, katalogi NGK i BERU podają niewłasciwe), ale te wydatki były przewidziane, bez względu na to czy się kupuje używane auto za 10, 30 czy 40 tys zł. Ponieważ ja kupiłe za mniej niż 11 tys, więc jak na razie nie mam powodów do narzekań. Mam 60 lat i jestem \"historią motoryzacji w Polsce\": motorower Komar, mocykl Junak, samochód Warszawa garbus, potem W-wa \"po liftingu\"(to lata 60.), maluch, polonez, kilka niemieckich, kilka francuskich, kilka japońskich (te najbardziej ceniłem). Pierwsza jazda żadnym z tych samochodów nie zaskoczyła mnie tak mile, jak ta alfa!
1,9
~Smieszne
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.8 16V T.S. 144KM 106kW
Więc auto według mnie jest niewarte ani 1zł , krązą pogłoski o awaryjności tego auto i jednak to prawda , ciągle coś się psuje , niema miesiąca żeby coś sie nie zjebało , głównie silnik oraz uk.elektryczny , spalanie ogromne jak na taki słaby silnik który jest na poziomie poloneza 1.6 , co do zawieszenia też się szybko sypie na polskich drogach , co rok trzeba wymieniac jakies elementy w zawieszeniu , pozatym jak widze co z tymi autami robią młode łepki to śmiac mi się chce :D kręcenie bączków pod lidlem jest takie śmieszne że nadaje się do Śmiechu warte :DD , w trasie zdarzyło mi się widzieć jak z alfy 159 odpadło przednie koło a auto wjechało w rów :) i to jest cała włoska technika nadająca się wlaśnie do rowu :DD
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I Sedan 1.8 16V T.S. 144KM 106kW 1997-2003
9,2
l/100 km
10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.8 16V T.S. 144KM 106kW
powiem tak pokonuje moja ALFA codziennie do pracy 12km + 12km z powrotem droga krajowa a4 i spalanie po pól roku jazdy oscyluje nastepujaco jazda normalna 90-110km/h wychodzi rowno 7l/100km tankuje zawsze za 100zl jest to okolo 20-21l i jeszcze nigdy nie zrobiłem mniej niz 300km kto choc troche zna sie na matematyce sobie policzy 7l/100km srednio. lecz gdy spieszno badz gocs przede mna jedzie 60km/h trzeba przycisnac koniki w alfie potrafią zezrec do 10l/100km. taka jest moja ocena spalania. nie zdarzylo mi sie jeszcze aby spalila wiecej zreszta jak ktos żyłuje na kazdym biegu 5-6tyś. obr nie ma sie co dziwic polknie nawet 14l/100km.
10,3
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.8 16V T.S. 144KM 106kW
spalanie relewantne do osiągów, auto bardzo dynamiczne o sportowym brzmieniu silnika, bez problemu poleci 230-240km/h... z rozsądnym przebiegiem, moja ma 130 tys. km chodzi bez najmniejszych problemów dostarczając duzo frajdy z jazdy dzięki osiągom oraz pewnemu prowadzeniu, nią nie da się spokojnie jeździć stad spalanie... mi średnio wychodzi 11-12L/100km w trybie mieszanym z przewagą miasta ciesząc za każdym razem ucho, autko jak dotąd jeszcze się nie zepsuło i nic na to się nie zapowiada, posiadam jeszcze alfę 166 2.4jtd z przebiegiem 290 tys. i też nie sprawia kłopotów, awaryjność alfy to po części mit jeśli się odpowienio dba... polecam!!
8,5
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.8 16V T.S. 144KM 106kW
w moim mniemaniu auto jak na taki gabaryt, dynamike i wage spala bardzo malo, i tak: w miescie spala minimum 9 litr. LPG, max.10,5 LPG, na autostradzie niemieckiej przy stalej predkosci 110kn/h do 120km/h spala 8,1 litra, przy predkosci 120km/h do 140km/h spala 9,5 litra, przy predkosci powyzej 160km/h do 170km/h od 11,5 do 12,5 litra LPG. Na trasie ze Szczecina do Warszawy alfa spalila 8,5 litra na normalnej drodze (krajowej) i to mysle, ze jest bardzo przyzwoicie! naprawy bardzo tanie, ale nie odwiedzam ASO, bo tam jest drogo w porownaniu z dobrymi i przyzwoitymi warsztatami. Alfa prowadzi sie bardzo dobrze i nie moge powiedziec zlego slowa na temat tej marki, ostatnio kupilem mercedesa E 270cdi i myslalem, ze alfe sprzedam, ale postanowilem pozostawic tak dla sportowej jazdy (rewelacyjnie sie prowadzi) i zainstalowac twardsze zawieszenie itd

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 63
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Sedan