Szukaj

Informacje o Audi 100 C4 Sedan 2.6 V6 150KM 110kW 1992-1994

Lata produkcji: 1992 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Czwarta, ostatnia generacja Audi 100 oznaczona symbolem C4 została zaprezentowana w 1990 roku. Samochód został gruntownie odmieniony pod względem stylistycznym i otrzymał zupełnie nowe, dynamiczne nadwozie. Model C4 różnił się również od swojego poprzednikami większymi rozmiarami. W 1994 roku Audi 100 zostało wycofane z produkcji. Rok później niemiecka marka przemianowała je na Audi A6, które początkowo było zmodernizowaną wersją „100-tki”.
Produkowany od 1992 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 225 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi 100 C4 Sedan 2.6 V6 150KM 110kW 1992-1994
10,9
l/100 km
12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Audi 100 C4
Sedan 2.6 V6 150KM 110kW
Auto mam w posiadaniu od 4 lat, i przejechałem nim ok 150tys km. Więc mogę już o nim co nieco powiedzieć. Auto wziąłem z przypadku. Miałem starego Escorta w Pb + LPG, który już powoli odchodził ze świata 'żywych'. Przesiadka z 60KM na 150KM robi różnicę. Auto ściągnięte z Niemiec od prywatnej osoby. Auto zostało zrobione przed przywiezieniem - klocki hamulcowe, tarcze, rozrząd, oleje, filtry, pompy, inne dyrdymały, + wymienił stary właściciel lampy ze starych, na nowe HELLA z soczewkami! po co? Bo chciał nim dalej jeździć. Ale po wszystkich wymianach, w boczne lewe drzwi pasażera wjechał inny samochód i to spowodowało zniechęcenie do dalszych napraw i sprzedaż. Drzwi wymienione na inne przeze mnie, i autko jeździ. Auto po zarejestrowaniu w PL jeździło ok 2 miesiące na Pb. nie ukrywam, że zabawa pedałem gazy na trasie do szkoły co weekend była przyjemna, acz kolwiek kosztowna. Auto spalało Pb w granicach 13-15l/100km Pb. Tankowanie 82l Pb za 450zł było niemiłosiernym bólem pod dystrybutorem. Z uwagi że dosyć sporo jeżdżę, to wydawało się rozsądne by bez zawahania założyć instalację LPG. Poczytałem, poszukałem najlepszych instalatorów na forach i pojechałem. Instalacja wyszła mnie ok 3800zł (STAG 300 PLUS, Hana 2000, i inne bajery - miało działać i się nie psuć). Brak utraty mocy, spalanie nie wzrosło jak co niektórzy piszą. Dobra instalacja i dobrze wyregulowana, nie sprawia problemów. Auto po 4 latach eksploatacji, wymieniane miało zawsze na czas filtry, oleje, smarowania i inne potrzebne do funkcjonowania osprzęty. Do dzisiaj nie sprawiało żadnego problemu. Amortyzatory przód wymienione na początku po zakupie, były wybite na boki i stukanie denerwowało na każdej dziurze. 1x Wymienione zostały klocki przód/tył. Ostatnio wymieniałem rozrząd wraz z pompą wody, i termostatem - koszt części z wymianą u mechanika ok 900zł. To tyle z napraw jakie poczyniłem przez 4 lata. Kolejną rzecz jaką miałem robić w tym roku, to nadkola - zmora tego modelu. Nadkola rdzewieją w każdej sztuce. Bez wyjątków. Zakupione mam już nowe, 300zł szt. na wiosne oddaje do malowania, alusy do piaskowania i malowania, i autko będzie przeżywało kolejną młodość. Co do spalania, 12l. to taki standard/norma. 9l udało się zrobić jadąć zapakowanym 4 osoby z Poznania do Trójmiasta. Bez ostrej jazdy, i hamowań. Płynna jazda. Max spalanie wyszło mi na autostradzie też przy zapakowanym aucie 3 osoby i bdzo dużo bagażu - trasa Łódź - Poznań. Jedyne co przeszkadzało to bramki na autostradzie. Tak bez przerwy na liczniku 220km/h, stąd spalanie na tym poziomie. Jak dla mnie nie zostało stworzone auto o podobnych parametrach, wygodzie, i spalaniu jak to. Mamy w firmie Fiaty Panda, z LPG, które spalają od 8-12l/100km. A komfort, bezpieczenstwo, wygoda, nieporównywalne.
11,3
Audi 100 C4
Sedan 2.6 V6 150KM 110kW
Normalne spalanie jak na ten silnik i mase samochodu. Duze ,komfortowe auto jak na ten rok oczywiście. Gaz sprawuje się bardzo dobrze ,jeszcze nigdy nie miałem z nim nawet najmniejszego problemu a nie wymieniałem nawet filtra w tym gazie od kiedy kupiłem samochód czyli od prawie 3 lat. Najsłabszym punktem w moim audi to zawieszenie, robiłem je juz kilka razy oczywiście nie kupowałem oryginalnych częsci tylko zamienniki ale wydaje mi sie ze mimo to powinny dłużej wytrzymac. Czesci bardzo tanie. Jak za takie pieniądze jest to naprawde wygodny samochód.
10,6
Audi 100 C4
Sedan 2.6 V6 150KM 110kW
Bylem bardzo mile zaskoczony bdy po zakupie auta doszedlem do wniosku ze OMEGA 2,0 ECOTEC (nie mam pojecia z kad to oznaczenie ECO) spalala mi wiecej niz ta rakieta o komforfie jazdy i dynamice nawet sie nie wypowiadamkoszt przejechania audi 100km w miescie na Pb dokladnie identyczny co w omedze z gazem firmy Landi ocena w skali 1/10 gdzies kolo 12 ;-) naprawde polecam to auto wlasnie z tym silnikiem 2,6 V6 ABC

Usterki Audi 100 C4

Liczba wpisów: 30
hałas z przedniego koła
  • Audi 100 C4
  • zawieszenie
W czasie mjazdy słychać wyrażnie hałas dobiegający z przedniego koła uszkodzone łożysko Podnosimy samochód na podnośniku luzując przed tym śruby koła i półosi,następnie zdejmujemy koło,odkręcamy zacisk hamulcowy,zdejmujemy go podwieszając w taki sposób by przewód doprowadzający płyn pozostał lużny. Zdejmujemy tarczę hamulcową i odkręcamy całkowicie śróbę półosi.Następnie odkręcamy drążek kierowniczy ,śrubę zaciskającą sworzeń wachacza i trzy śruby łączące kolumnę z andwoziem.W kolejnym etapie rozłączamy kolumnę resorującą od wachacza,wyciągamy ją na zewnątrz.Łożysko wymieniamy na prasie i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Oczekuje na rozwiązanie
Pompa wspomagania.
  • Audi 100 C4
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Wiele aut modelu 100, z silnikiem 2,8 V6 w quattro, maja problem ze slabymi pompami silnikowymi. Producent zaleca teoretycznie trzymac sie oryginalnego plynu do wspomagania od AUDI, i szczerze? - warto w niego zainwestowac co nie jest i tak zbyt drogie. Z wlasnego doswiadczenia po uzyciu innego plynu, siadla mi pompa, i jako ze jestem w kanadzie to koszt przekroczyl 600 $. ( 4000 $ wartosc auta ). Dlugotrwale maksymalne skrecanie kierownicy ( az odbije ) nadmiernie przeciaza pompe prowadzac do nieszczelnosci, do naprawy ktorych trzeba troche cierpliwosci i wiedzy.
Samoczynnie włącza się klima i nawiew.
  • Audi 100 C4 S4
  • inne
Włącza się oświetlenie i wentylacja, a wyświetlacz od klimy i nawiewu w ogóle nie świeci - jak wyłącze silnik to wszystko gaśnie, po ponownym włączeniu powtarza się to samo. Nie wiem o co tu chodzi. Kiedyś jadąc do Zakopanego jak zwykle włączyła się sama klima i nawiew. Zatrzymałem samochód i wyciągnąłem bezpiecznik od klimy i nawiewu - przestało dmuchać. W powrotnej drodze włożyłem bezpiecznik i o dziwo wskażnik klimy się zaświecił, ale klima się sama nie włączyła. Działało to chyba tydzień, po tym okresie znowu się sama włącza.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi 100 C4 Sedan