Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Audi 80/RS2/S2 B3

Produkcja trzeciej generacji modelu (symbol B3) rozpoczęła się w 1986 roku. Auto otrzymało zupełnie nowy, aerodynamiczny wygląd. Zwiększyły się również jego rozmiary, zaś nadwozie zostało galwanicznie zabezpieczone przed korozją. W 1987 roku zaprezentowano luksusową wersję 90, której produkcja została definitywnie zakończona w roku 1991. W tym samym roku zakończyła się również kariera Audi 80 B3. Zanim do tego doszło, w 1990 roku oba modele (80 i 90) zostały poddane gruntownej modernizacji. W 1987 roku Audi 80 B3 zajęło drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku.

Generacje Audi 80

  • 80 B3   1986 - 1996
    Audi 80 B3
    • Wybierz generację

    • 80 B4 (1990 - 2000)
    • 80 B3 (1986 - 1996)
    • 80 B2 (1978 - 1988)
    • 80 B1 (1972 - 1978)

Wersje nadwozia Audi 80 B3

Silniki Audi 80 B3

Lista silników:
1.6 (75KM), 1.6 (70KM), 1.8 quattro (90KM), 1.8 E (112KM), 1.8 E (112KM), 1.8 quattro (88KM), 1.9 (113KM), 2.0 E 16V (137KM), 2.0 20 V quattro (160KM), 2.0 (115KM), 2.0 quattro (115KM), 2.0 16 V (137KM), 2.0 20 V (160KM), 2.0 16 V (140KM), 2.0 (115KM), 2.3 quattro (136KM), 2.3 E 20V (167KM), 2.3 E 20V (170KM), 2.3 (133KM), 2.6 V6 (150KM), 2.8 E (174KM), 1.6 D (54KM), 1.6 TD (80KM), 1.9 D (68KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Audi 80

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

TOP 10 | Youngtimery do jazdy na co dzień

Dziś stawiamy sobie pytanie: jaki samochód z dawnych lat można kupić i jeździć nim codziennie w sezonie wiosenno-jesiennym. Odpuszczamy ekskluzywne klasyki, których szkoda do codziennej eksploatacji na naszych drogach i szukamy czegoś z charakterem, nie rujnującego domowego budżetu, a przy tym ciekawego....

Audi 80 B3 - jak wino

"Beczka", "jajo". Niezbyt trafiony, a już na pewno niezbyt czarujący przydomek dla auta. Bynajmniej dobrze się nie kojarzy, a to stosunkowo dziwne w przypadku "tej" konstrukcji. Bo jakby nie patrzeć, Audi 80 w odmianie B3, bo o tym aucie mowa, to samochód nadal elegancki...

Opis techniczny Audi 80

Model Audi 80 prezentowany na zdjęciach to ostatni model serii osiemdziesiątek. Jest to auto bardzo popularne po dziś dzień pomimo zaawansowanego wieku można powiedzieć, że 80-tka była dla Audi tym czym jest dla Volkswagena model Golf czyli tzw. model flagowy.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi 80

Społeczność kierowców Audi 80autoWcentrum - społeczność Audi 80

najwyższe oktanyAuta - Audi 80

Audi 80 rakieta 76,91

Audi 80 BE$TIA 77,65

Audi 80 70,18

Audi 80 cabrio laserred 85,86

Audi 80 2.6 V6 69,09

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi 80

Eric_ 57,11

arek85 61,92

Oli1977 30,19

Wextor 30,19

tenjedyny13 84,91

dylu89 92,88

MichalSWD 87,12

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi 80

Nowa sesja 2013
Nowa sesja 2013 Sesja 2013 ;) trochę odświeżony temat :)...
Pechowy dzień - czyli jak coś sie pierniczy to na całego ...
Pechowy dzień - czyli jak coś sie pierniczy to na całego ... Po raz kolejny zacząłem się zastanawiać czy bóg istnieje, bo jeśli istnieje to n...
Naprawa klap tunelu powietrza , wymienia nagrzewnicy.
Naprawa klap tunelu powietrza , wymienia nagrzewnicy. Powodem demolki była naprawa klap sterujacych zimno/cieplo góra/dół środek. Klap...
Wymiana oleju i filtrów.
Wymiana oleju i filtrów. Jako że już magiczne 10tyś kilometrów od poprzedniej wymiany upłynęło nastał cza...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi 80

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi 80
 

Najpopularniejsza wersja Audi 80

Audi 80

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi 80
 

Audi 80 najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 4 500 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 200 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 37 490 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi 80

Audi 80
1.9 diesel 90 KM
1993
6 900 PLN
Audi 80
1.9 diesel 90 KM
1992
4 200 PLN
Audi 80
1.9 diesel 90 KM
330 000 km, 1994
4 599 PLN
Audi 80
1.9 diesel 75 KM
1993
2 700 PLN

Ocena auta Audi 80/RS2/S2 B3

  • Średnia ocena
    na podstawie 668 opinii
  • 4,26
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Audi 80 Sedan 1.8 E (112 KM)

Moje autko to B3 z 1988 roku. Kupilem je za 500 euro (2 tys zl) i jestem bardzo zadowolony. W zamian za marne pieniadze dostalem naprawde swietna fure, z dosc mocnym, a jednoczesnie oszczednym silnikiem. Do tego bardzo komfortowo w srodku, miejsca nie brakuje ani z przodu, ani z tylu. Skrzynia biegow swietna, bardzo krotkie przelozenia. Ergonomia to czysta rewelacja. Wszystko jest tam, gdzie byc powinno, a schowkow i poleczek cale mnostwo (za polke pod kierownica ktos powinien dostac nobla). Awarii praktycznie brak. Czasem zdazy sie jakas pierdolka, ale auto ma swoje lata, wiec nie ma sie co dziwic. Czesci za to sa tanie jak barszcz. Przyklad? Wymienilem ostatnio swiece + wszystkie filtry + rozrzad + 2 elementy zawieszenia. Zaplacilem 230 zl. Prawda, ze tanio jak barszcz? A co z minusami? Po pierwsze i najwazniejsze brak wspomagania. Przyzwyczailem sie do lekko chodzacej kierownicy i teraz mam przerabane. Radze szukac egzemplarza ze wspomaganiem. Po drugie regulacja lusterek na podlokietniku...

dodał: n o o k i e
Audi 80 Sedan 2.0 E 16V (137 KM)

W ogólnym podsumowaniu od roku 2000 przejechałem tym autem ok. 80 tyś km. bez żadnych przykrych zdarzeń (w tym 52 tyś na LPG). W tym okresie naprawy związane były głównie z wymianą świec i elementów zapłonowych, zawieszeniem oraz wymianą uszczelnień popychaczy hydraulicznych. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z odpalaniem zimnego silnika (większe na benzynie niż LPG) tzn. zapali od pierwszego razu lecz po chwili spadają obroty i gaśnie i tak potrafi kilka razy się powtórzyć zanim wskoczy na właściwe obroty obroty. Wydaje mi się, że związane to jest z brakiem ciśnienia w układzie. Żaden warsztat w okolicy nie potrafi dokładnie zlokalozować przyczyny tej usterki - łącznie z serwisem VW/Audi, najczęściej wskazują na uszkodzenie sterownika wtrysku - którego niemogę nigdzie dostać (używanego oczywiście). Przy lekkim wciśnięciu gazu przy odpalaniu zaskakuje od razu, trzeba tylko przytrzymać jakieś dziesięć sekund pedał do czasu unormowania sie obrotów. Dopóki nie znajdzie się ktoś kto usunie tą usterkę...

dodał: marekzyo@wp.pl
Audi 80 Sedan 1.9 (113 KM)

Audi 80 18 E 113 km jest naprawde bardzo dobrym samochodem jak sie dbo o nie to służyć będzie bardzo długo. Blacha ocynowana z dwóch stron jezeli auto nie było rozbite tak jak te które posiadam to z korozją nie mamy doczynienia. osiągi są do pozazdroszczenia na dzień dzisjejszy 100 km/h około 10 sek przy normalnym przyśpieszaniu a nie sportowym . od 120 do 160 km/h na piątym biegu dosłownie moment . Najszybcjej z jaką prędkością jechałem to 200 km/h i miałem gaz pod nogą (tutaj byłem zaskoczony) . Jezdziłem wcześniej takim samym audikiem tylko z gaznikiem 18S i nie ma czego porównywać na 3 biegu przy 80 km/h dusi się i osiągnięcie 160 km/h zajmuje sporo czasu podczas gdy 18E rozpędza się do 130 km/h na trzecim biegu - super się wyprzedza. Sylwetka mimo wieku po umyciu ma swój wdzięk dobra blacha i lakier. Ten samochód jest poprostu super. Może tak na Żeraniu sciągnąć ten model i produkować jest sprawdzony i byłby nie drogi ze względu na lata modelu?????

dodał: Maciei Gawryś
Audi 80 Sedan 1.8 S (90 KM)

Polecam auta typu Audi a szczególnie eksploatawane na zachód od Odry ;-) Są zadbane i dobrze wyposażone. Jak bede zmieniał to bede miał dylemat co wybrać. Jak sie jezdzi autem z ABSem, elektryką szyby lusterka ogrzewanie i środek wyłożony dobrymi jakościowo materiałami to sie chce zmienic na coś lepszego. A pokażcie mi nowe auto za około 35 tys zł z takimi dodatkammi ? Mnie auto wyszło 12 tys z wszystkim i następne jakie bede szukał to bedzie musiało być 2 razy lepsze od tego co mam teraz tak ze sadze ze nie pójde do dilera po nowe tylko odwiedze jakiegos krzeżaka za Odrą i kupie tam ;-)Jezeli chodzi o karoserie to 14 alt i nic nie rdzewieje, no mozna gdzies tam znaleźć rdze przy mocowaniu wahaczy itp (ale to ogniska korozji po wytartym lakierze) poza tym zabezpieczona jest karoseria dobrze bo jest ocynkowana

dodał: posiadacz Audi 80 w dobrym, stanie
Audi 80 Sedan 1.8 S (90 KM)

Kupiłem dwuletni samochód (od starszego pana z Niemiec) z przebiegiem 22 000 km i lekko uszkodzoną klapą bagażnika za 18000 zł w 1993 roku. Jeżdżę nim w 80% sam, bez szaleństw i brawury, ale też nie tak, żeby mnie byle jakie auto wyprzedziło. Biorąc pod uwagę wiek auta i ówczesne zaawansowanie techniczne uważam je za doskonałe. Brakuje wprawdzie takich drobiazgów jak klima czy ABS (o innych bajerach nie wspominam) ale jakość i trwałość auta rekompensują te braki - w nim do dziś nic nie trzeszczy! (syn jeździ 3 letnim Nissanem Primerą z salonu = plastiki trzeszczą). Przy silniku - poza montażem gazu - nigdy nic nie było robione; olej wymieniam raz w roku, pomiędzy wymianami nigdy nie dolewałem! Dwukrotnie "przymierzałem się" do wymiany samochodu i nie mogłem zdecydować się na ten krok.

dodał: la-ger
  • Zalety
  • + jakość/cena
  • + ergonomia
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Opinie o instalacji LPG

Audi 80

  • 1.
  • 5,00 Audi 80 B4 2.0 (90KM) 1993r.
    dodał: Oli - Gdynia, 27.03.2012

    To auto jest stworzone do gazu ! Pali więcej niż auta z sekwencyjną instalacją ale to monowtrysk i nie da rady nic innego tu zamontować. Za to odwdzięcza się kompletnie bezawaryjną, równą pracą. Żona ma ciężką nogę i na obwodnicy trójmiejskiej lata po 190. Odpalam na benzynie, przełączam na gaz jak ma min 50 st. C, na gazie odpalam tylko gdy silnik jest ciepły. Pilnuję wymiany filtra gazu i powietrza, tankuję tylko na markowych stacjach ( Orlen, Lotos, Lukoil, BP ). Zaniedbanie tych czynności skutkuje zwiększonym spalaniem. Olej Castrol Magnatec 10W/40. Auto często eksploatowane w pośpiechu z ciężką nogą i spalanie jest w granicach 10 - 12,5 ltr LPG. Jeśli chodzi o serwis instalacji to polecam Auto Atut w Gdyni na ul. Wrocławskiej - od lat tam jeżdżę i nigdy nie miałem problemów w przeciwieństwie do znajomych jeżdżących do tanich warsztatów poza 3city. Grunt to wiedza i lata praktyki. Ostatnio wymieniali mi króćce od cieczy w reduktorze z plastikowych na alu bo skruszały :-( Szybko, sprawnie i solidnie !

  • 2.
  • 4,25 Audi 80 B3 1.6 (75KM) 1990r.
    dodał: tofik 533, 29.05.2010

    3 razy bylem w warsztacie na lubartowskiej wlublinie nie naprawiono usterki tylko wymianafiltra kierownik nieuprzejmy pracownik podpowiadal mu zeby sprawdzic przelacznik ale on chchcial lutowac koncowki izeby zostawic auto w warsztacie na pierwsza wizyte czekalem 3 dni i nic nie zrobiono przy wymianie filtra uszkodzono oring uciekal gaz zapomniano ze po winno byc sprawdzonetesterem gdy mnie scholowano do innego warsztatu zdiagnozowanie usterki trwalo 2 minuty koszt przelacznika 8 zl analubartowskiej zaplacilem70 iniewiadomomo ile by mi jeszcze naliczono odradzam korzystanie z uslug tej dt.gas ul. lubartowska lublin nawet nie stac ich na identyfikatory imienny bo czy to kierownik czy psudo kto to wie w zgloszeniu jest moj telefon moze prezes tej firmy przeprosi

  • 3.
  • 4,25 Audi 80 B4 2.0 (90KM) 1992r.
    dodał: CONCORDES, 26.08.2011

    Audi 80 z silnikiem 2.0 ABT z gazem spisuje się bardzo dobrze. Na gazie tym autem jeżdżę już ponad 5 lat i nie było żadnych najmniejszych kłopotów z instalacją. Jedynym dodatkowym wydatkiem eksploatacyjnym jest wymiana filtra gazu za kilkanaście złotych co kilkadziesiąt tys KM. Po trzech latach eksploatacji wymieniłem membrany w reduktorze za 50 zł (w sumie nie było to potrzebne bo gumy były w dobrym stanie). Silnik z jednopunktowym wtryskiem dlatego wystarczająca jest instalacja II generacji. Silnik odpala na gazie nawet przy -25 stopniach Celsjusza (wiadomo, że nie jest to wskazane ze względu na zimny reduktor) w lecie cały czas odpalam na gazie. Osobiście uważam, że dla tego silnika nie ma nic lepszego i oszczędniejszego niż instalacja LPG.

  • 4.
  • 5,00 Audi 80 B4 2.0 E (115KM) 1994r.
    dodał: Monkahead, 12.04.2011

    Audi 80 B4 2.0E ABK 115KM, 1994 r. zagazowalem je w lipcu 2009 roku przy przebiegu 175 000km. Aktualnie przejechane mam 225 000km (kwiecien 2011). Instalacja STAG 300, wtryskiwacze MATRIX HD344, reduktor SCORPION MINI. Auto sprawuje sie idealnie, nie mialem zadnych problemow. Pali 10L/100km lato/zima nie ma roznicy co do pory roku. Jazda na gazie jest nieodczuwalna, zadnej roznicy w spadku mocy. Generalnie stare silniki 8v sa idealne do zagazowania i mozna nimi jezdzic do zajechania silnika. Poprzednim autem zrobilem na gazie 100 000km i jak je sprzedawalem wszystko bylo tip-top. Generalnie POLECAM LPG w silniku ABK. Jedyne na co nalezy zwrocic uwage, to szybkie wtryskiwacze gazowe, poniewaz silnik jest oryginalnie na tzw. 'Full Grupie'.

  • 5.
  • 5,00 Audi 80 B3 2.0 quattro (115KM) 1991r.
    dodał: adam, 17.11.2008

    silnik pracuje super mam zalozona najprostrza instalacje gazowa reduktor tomasetto wielozawor brc uruchamiam na benzynie i jade do osiagniecia przez silnik 40 stopni dodaje gazu i przy 22oo obrotach przelacza sie automatycznie na gaz nigdy nie odpalam na gazie nawet jak jest ciely i dlatego nie mam klopotow z wachaniami obrotow dolewam do silnika 1 l oleju na 10000 km castrol gtx magnatec 10w40 zadnych problemow w trasie pali ok 9l po miescie ok 12l nie jezdze wolno wmoim przypadku nie ma roznicy miedzy benzyna a gazem przyspieszenie jest porownywalne pozdrawiam audi80 b3 115km

  • 6.
  • 2,00 Audi 80 B3 1.6 (75KM) 1990r.
    dodał: Karol Mieczyński, 30.06.2010

    1. Problem z regulacją w siedzibie firmy(wyregulowalem gdzie indziej) 2. Bardzo słabe połączenia gumowe PB(do zaworu),LPG i wody.Wszystkie pekaly. Pierwszy Pb zalewajac silnik benzyna pekl po 8 miesiacach co grozilo pozarem. 3. Zamontowanie butli na piance i jedna srubą(problem z przeglądem pomijam fakt marnego bezpieczeństwa). 4. Mikser niedopasowany, został rozwiercony podczas instalacji co powodowało branie lewego powietrza. Z plusów cena ok 1000zł.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi 80

Audi 80

750 komentarzy

493 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Romek~Romek

Do ~JUREK:
Witam. Miałem podobnie w swoim 2.6 V6 okazało się że winne były czujniki (położenia wału i wałka rozrządu)

~JUREK~JUREK

mam problem z odpaleniem samochodu po zgaszeniu jak postoj dwie godziny to odpala jak znów zgasze to nie zapala mam audi 80B4V6

~Zasrany~Zasrany

Do ~do durnia:
Podzielam opinię. W obecnych czasach wszystkie audi 80 b4 pochodzą najczęściej ze złomowisk niemieckich czy belgijskich, w których jeździli otyli i przepoceni Helmudy.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
22 487
Przejechany dystans
19 897 005 km
Zatankowanego paliwa
785 803 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 207
Wydanych pieniędzy
1 793 417 zł
Średnie wydatki na auto
1 530 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 597
Wydanych pieniędzy
4 712 241 zł
Średnie wydatki na auto
4 021 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 172)

Zużycie paliwa Audi 80/RS2/S2 B3

Na podstawie 662 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: sradzik, dodano: 07.12.2008 03:32

Autko wspaniale,mocy wiele nie ma ale te 90 kucy mi wystarcza.Jezdzac na miescu autko pali najwiecej.Zawsze tankowalem do pelna i po obliczeniach wychodzilo 6,5-6,7.To najwieksze zuzycie jakie odnowtowalem.Natomiast kilka razy wybralem sie na dluzsza traske,troche jazdy autostrada tez wpadlo i przywiozlem 4,9 normy.Mialem takze kilka tras Zielona Gora-Gdansk,autostrad brak wiec zuzycie bylo wieksze bo 5,3-5,7 litra.Niestety autko skasowalem i juz B4 nie dostane w dobrym stanie.Wiec przyjdzie mi zmienic model,:( niestety.

pełny raport Audi Sedan 1.9 TDI

autor: sprostowanie, dodano: 19.03.2008 11:07

przy spokojnej jeździe to autko pali nieco mniej niż tu napisano ja jeżdżę nim tylko w cyklu mieszanym lub miejskim rzadko przekraczam 100 km/h staram sie jeździć płynnie za każdym razem tankuje pod sam korek (na Ukrainie) dlatego mogę dokładnie określić spalanie największe (9,3) było w zimie podczas mrozów w cyklu głównie miejskim w mieszanym pali średnio 7,3 przy pogodzie takiej jak obecna najmniejsze spalanie udało mi sie uzyskać podczas ciepłych dni kierowcy traktują szosę jak tor wyścigowy a potem są zdziwieni że im dwulitrówka pali 10l/100 km mój numer gg 4762441 gdyby ktoś chciał dowiedzieć sie więcej to zapraszam

pełny raport Audi Sedan 2.0 E

autor: Damian, dodano: 08.02.2014 10:28

Na trasie 300 km udało mi się zejść do 8.6/100 km w tym jazda po poznaniu w godzinach szczytu około 30 km. Na odcinkach 15 km pali od 10.5 do 11.5. odpalam z gazu nawet przy dużych mrozach niestety benzyny nie opłaca mi się testować :P mam auto dwa miesiące kupiłem je za niska cenę z pewnymi usterkami które kosztowały mnie 120 zł robiłem sam wiec koszty naprawy mniejsze i piwo wujowi za spawanie tłumika:P auto tanie i jak na ten silnik i wagę kabiny dobrze się zbiera:) przesiadłem się z poloneza wiec może dlatego doceniam to auto :) auto super się prowadzi i nie "łamie się" jak to inne pojazdy z tego rocznika:)

pełny raport Audi Sedan 2.0

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi 80/RS2/S2 B3

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi 80/RS2/S2 B3

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi 80 B3
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi 80, oglądali także