Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Audi 80 B3

Lata produkcji: 1986 - 1996
Segment: Klasa średnia
Produkcja trzeciej generacji modelu (symbol B3) rozpoczęła się w 1986 roku. Auto otrzymało zupełnie nowy, aerodynamiczny wygląd. Zwiększyły się również jego rozmiary, zaś nadwozie zostało galwanicznie zabezpieczone przed korozją. W 1987 roku zaprezentowano luksusową wersję 90, której produkcja została definitywnie zakończona w roku 1991. W tym samym roku zakończyła się również kariera Audi 80 B3. Zanim do tego doszło, w 1990 roku oba modele (80 i 90) zostały poddane gruntownej modernizacji. W 1987 roku Audi 80 B3 zajęło drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku.

Dane techniczne Audi 80 B3

Silniki

Moc silników 54-174 KM

Poj. silników 1 588-2 771 cm3

Prędkość maks. 68-222 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,0-22,0 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Audi 80 B3

Średnia ocena modelu

na podstawie 678 opinii

4.25

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Stosunek jakość/cena

+ Widoczność

+ Skrzynia biegów

Wady

- Drobne usterki

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (88%)
NIE (12%)

Wybrane oceny kierowców Audi 80 B3

Polecam auta typu Audi a szczególnie eksploatawane na zachód od Odry ;-) Są zadbane i dobrze wyposażone. Jak bede zmieniał to ... więcejbede miał dylemat co wybrać. Jak sie jezdzi autem z ABSem, elektryką szyby lusterka ogrzewanie i środek wyłożony dobrymi jakościowo materiałami to sie chce zmienic na coś lepszego. A pokażcie mi nowe auto za około 35 tys zł z takimi dodatkammi ? Mnie auto wyszło 12 tys z wszystkim i następne jakie bede szukał to bedzie musiało być 2 razy lepsze od tego co mam teraz tak ze sadze ze nie pójde do dilera po nowe tylko odwiedze jakiegos krzeżaka za Odrą i kupie tam ;-)Jezeli chodzi o karoserie to 14 alt i nic nie rdzewieje, no mozna gdzies tam znaleźć rdze przy mocowaniu wahaczy itp (ale to ogniska korozji po wytartym lakierze) poza tym zabezpieczona jest karoseria dobrze bo jest ocynkowana ukryj
dodano 12.02.2005 przez
Samochód, który spełnia oczekiwania, jeżeli nie chce się mieć ton elektroniki. Ocynkowana karoseria pozwala z nadzieją patrzeć na przyszłość tych ... więcejsamochodów. Będą jeździć jeszcze przez długie lata, będąc wzorem niezawodności i taniej eksploatacji. W dodatku takich materiałów we wnętrzu motoryzacja chyba już nie zobaczy. Wszędzie miękko, przyjemnie. Aż się łezka w oku kręci. Kto nie miał kiedyś Audi 80, ten nigdy nie dowie się co to znaczy, że w samochodzie mogą nie trzeszczeć plastiki, że samochód prezentuje się ładnie po przeszło 20 latach od rozpoczęcia produkcji. Prostota konstrukcji, bezpieczeństwo i to "coś" tworzą pojazd, który jeszcze długo będzie podstawowym środkiem transportu wielu rodzin i obiektem westchnień pasjonatów. ukryj
dodano 10.02.2009 przez
W ogólnym podsumowaniu od roku 2000 przejechałem tym autem ok. 80 tyś km. bez żadnych przykrych zdarzeń (w tym 52 ... więcejtyś na LPG). W tym okresie naprawy związane były głównie z wymianą świec i elementów zapłonowych, zawieszeniem oraz wymianą uszczelnień popychaczy hydraulicznych. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z odpalaniem zimnego silnika (większe na benzynie niż LPG) tzn. zapali od pierwszego razu lecz po chwili spadają obroty i gaśnie i tak potrafi kilka razy się powtórzyć zanim wskoczy na właściwe obroty obroty. Wydaje mi się, że związane to jest z brakiem ciśnienia w układzie. Żaden warsztat w okolicy nie potrafi dokładnie zlokalozować przyczyny tej usterki - łącznie z serwisem VW/Audi, najczęściej wskazują na uszkodzenie sterownika wtrysku - którego niemogę nigdzie dostać (używanego oczywiście). Przy lekkim wciśnięciu gazu przy odpalaniu zaskakuje od razu, trzeba tylko przytrzymać jakieś dziesięć sekund pedał do czasu unormowania sie obrotów. Dopóki nie znajdzie się ktoś kto usunie tą usterkę muszę sobie jakoś z tym dawać radę natomiast w trasie silnik już daje sobie świetnie radę. Dlatego też rozglądam się za nową audicą B4 poj. przynajmniej 2.0l z ok.1995r. Być może ktoś miał podobny przypadek z tym odpalaniem i potrafił sobie z nim poradzić - chętnie skorzystam z doświadczeń i porad innych użytkowników AUDI 80 B3 2.0E z silnikiem 3A. ukryj
dodano 25.05.2004 przez
po ponad roku uzytkowania-stwierdzam!-autko niezawodne nie wymagajace dodatkowych nakladow finansowych a co za tym idzie z nadwyzki budzetowej mozna wyskoczyc ... więcejna bronka...jednak jakies korzysci sa z tego naszego wstapienia do UE :-) ukryj
dodano 27.11.2005 przez
Zobacz oceny Audi 80 B3 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Audi 80 B3

Pb
4,83 - 15,33
Na podstawie 336 raportów spalania
ON
4,30 - 7,80
Na podstawie 84 raportów spalania
LPG
6,87 - 19,77
Na podstawie 254 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Audi 80 B3

tyle spalal teraz nie wiem co sie stalo spala 15 litrow w miescie wyminilem wszystkie czujniki temp.wlacznik chlodnicy termostat podstawe ... więcej´´gaznika´´ swiece oryginalne do silnika typu PM.zaplon ok.kopulka paluch nowe filtry nowe generalnie wsz.mam wymienione bierze olej niezbyt duzo silnik krokowy tez wymienilem bo wariowal na biegu jalowym na tyle ile moglem spr.w aucie wsz.czy moga byc to wtryskiwacze? odkad go mam nie byly wmieniane czy tez moga to byc zuzyte pierscienie? auto sprowadz.z niemiec benz.1.8 jednopunkt.wtrysk.2 lata w Polsce AUTO ZADZIWIA WSZ.poniewaz dbam o nie jest jak z salonu wsz.elementy jak sprezyny amory stabilizatory lozyska amort. tuleje itp wymienilem jak tylko kupilem auto. coz auto zawieszenie i elem.podwozia i ogolnie wsz.cieszy oko i zadziwia jednak doznaje ogromnej porazki zre jak smok tragedia nie sprawdzalem kompresji silnika ani tez nie byl rozpolawiany bo nie ma zadnych wyciekow jest suchy i wogole po maska gra sprawdzilem przewody paliwowe sadzilem ze gubie paliwo ale jest ok.szkoda auta by stalo a kasy to on pochlonal a lac paliwo po to by na 15 litrach przejechac niespelna 100km.to porazka.auto wycenione jest na przeszlo 6tys. wiem nikt nie da tyle ale tak u nas jest ze ludzie kupuja rocznik a nie samochod a potem laduja kase.nie sprzedaje go jedynie wspomnialem ile jest warte bo czesci sa nowe i oryginalne i serwisowany jest u dealera audi i wolksfagena a nie w garazowych warszt.typu krzak. prosze o porade bowiem autko jest super ale silnik pewnie mam do wymiany skad jednak pewnosc ze kupie lepszy. ukryj
dodano 21.06.2009 przez
Po pierwsze, wyniki spalania to czysta prawda, 80-tka na monowtrysku 1.8 nigdy nie spaliła mi mniej niż 8,5 i więcej ... więcejniż 13 litra na 100km, oczywiście LPG :) Weźcie pod uwagę 335 tys przebiegu bez żadnych remontów, 10 letnią instalację gazową i silną, młodą nogę na pedale gazu :P Na krótkich trasach spala dokładnie 10 litrów jadąc w dwie osoby z wypchanym bagażnikiem (90 - 130km/h) :) Na długich trasach po wymianie świec, filterka gazu, kopułki i palca + spokojna jazda da się zejść do 8,5 litra (90 - 120km/h). Ale jeśli ktoś uroi sobie że ma quattro a jego drugie ja to Niki Louda, to maleństwo zasysa 13 litrów na 100km :) Moc 90 koników które dała fabryka (po 19 latach pewnie ok 85) nie powala, ale wystarczyła by odstawić pare blaszaków w wielkim GT na klapie :) Wysoki moment obrotowy sprawia że czujemy się jak w nowoczesnym wyciszonym dieslu (osobiście od święta przekraczam 2500obr.), ponadto pozwala na ciągnięcie lawety itp bez żadnego chrząknięcia. Silnik nie jest wyżyłowany, to solidna trwała konstrukcja nie do zdarcia, dodatkowym plusem są zaledwie 3 litry oleju które weń wchodzą, co jest istotne przy przebiegu 335tys. i koniecznej wymianie oleju po 10000km (oczywiście mineralny). Także brać, lać, jechać! ukryj
dodano 07.03.2010 przez
Po pierwsze, wyniki spalania to czysta prawda, 80-tka na monowtrysku 1.8 nigdy nie spaliła mi mniej niż 8,5 i więcej ... więcejniż 13 litra na 100km, oczywiście LPG :) Weźcie pod uwagę 335 tys przebiegu bez żadnych remontów, 10 letnią instalację gazową i silną, młodą nogę na pedale gazu :P Na krótkich trasach spala dokładnie 10 litrów jadąc w dwie osoby z wypchanym bagażnikiem (90 - 130km/h) :) Na długich trasach po wymianie świec, filterka gazu, kopułki i palca + spokojna jazda da się zejść do 8,5 litra (90 - 120km/h). Ale jeśli ktoś uroi sobie że ma quattro a jego drugie ja to Niki Louda, to maleństwo zasysa 13 litrów na 100km :) Moc 90 koników które dała fabryka (po 19 latach pewnie ok 85) nie powala, ale wystarczyła by odstawić pare blaszaków w wielkim GT na klapie :) Wysoki moment obrotowy sprawia że czujemy się jak w nowoczesnym wyciszonym dieslu (osobiście od święta przekraczam 2500obr.), ponadto pozwala na ciągnięcie lawety itp bez żadnego chrząknięcia. Silnik nie jest wyżyłowany, to solidna trwała konstrukcja nie do zdarcia, dodatkowym plusem są zaledwie 3 litry oleju które weń wchodzą, co jest istotne przy przebiegu 335tys. i koniecznej wymianie oleju po 10000km (oczywiście mineralny). Także brać, lać, jechać! ukryj
dodano 07.03.2010 przez
Autko super. Prostota, niezawodność, zero rdzy, niskie koszty utrzymania. Jestem mechanikiem i wiem ile ludzie zostawiają kasy w serwisie za ... więcejnaprawę (inne marki), tak na marginesie moje AUDI rok90 249tyś km: amortyzatory przód/tył, sprzęgło, pompa hamulcowa, układ wydechowy(wytłoczona data 09-89) i wiele innych podzespołów są częściami jeszcze ORYGINALNYMI, każde połączenie gwintowane da się bez problemu odkręcić, spinki,tapicerki, uszczelki niezniszczalne, instalacja elektryczna rewelacyjna. Zawieszenie, układ kierowniczy, hamulcowy b.dobry, ogrzewanie rewelacyjne,skrzynia biegów i wspomaganie b.dobry, zużycie oleju od wymiany do wymiany 00, analiza spalin w normie, komfort jazdy dobry. Teraz parę małych minusów: bezpieczeństwo brak AIRBAG i ABS, mały bagażnik, brak klimy, silnik mało dynamiczny. Jak ktoś trafi na dobry egzemplarz to jeszcze długo nim pojeździ. Niemiecka motoryzacja przejechała się na tym modelu ;) (pozytywnie dla użytkownika) Takich samochodów już się nie produkuje, obecnie czym auto nowsze tym większe G...O Pozdrawiam ukryj
dodano 23.11.2012 przez
Obecna zima mnie zaskoczyła... ostatnio zrobiłem 530 km na 50 l. daje to około 9,6l/100km. cała ta odległość odbyła się ... więcejw ciężkich warunkach. śnieg, lód, miejscami zasypane drogi z 1 pasem ruchu i gigantycznymi zaspami. prędkości to średnio 60km/h w porywach do 70km/h. mam przejechane 256tys km. auto mam od 97r. jedyny wkład finansowy to nowe sprzęgło i jakiś głupi czujnik od utrzymywania minimalnych obrotów na "luzie". Model SPORT z sztywnym i bardzo niskim zawieszeniem 20cm. tragedia zimą, teoretycznie nie ma kursu by nie poczuć pod nogami podbijającej się blachy. urwała mi się guma od tłumika środkowego i byle krawężnik staje się nie do pokonania bez otarć. to samo gdy z tyłu siedzi 3 pokaźnych ludzi. ale to jest tylko jeden minus, koszty napraw są naprawdę znikome. auto duże u wygodne. choć jest problem z siedzeniem kierowcy. Mam juz 3. wszystkie się łamią z prawej strony. ukryj
dodano 15.02.2009 przez
Zobacz raporty spalania Audi 80 B3 Dodaj raport spalania

Dealerzy Audi

JJ IDCZAK

AUDI Idczak Łódź

łódzkie, Łódź, Niciarniana 51/53

Więcej

MARSZAŁEK

MARSZAŁEK AUDI Częstochowa

śląskie, Częstochowa, Makuszyńskiego 78/80

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Audi Modlnica

małopolskie, Modlnica, Prof. Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Audi Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO VIVA Audi Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Połczyńska 111

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Audi 80

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 939

Przejechany dystans

259 325 zł

Zatankowanego paliwa

80 767 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

559

Wydanych pieniędzy

148 427 zł

Średnie wydatki na auto

1 031 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

523

Wydanych pieniędzy

2 920 765 zł

Średnie wydatki na auto

20 283 zł

ZOBACZ 144 dzienniki kosztów Audi 80 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Audi 80 B3

Liczba wpisów: 26
komentarzy(2)
komentarzy(4)
komentarzy(1)
komentarzy(12)
komentarzy(4)
komentarzy(5)
Zobacz inne typowe słabe punkty Audi 80 B3 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Audi 80 B3

Liczba wpisów: 54
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Audi 80 B3 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Audi 80 B3

Liczba wpisów: 14
3 razy bylem w warsztacie na lubartowskiej wlublinie nie naprawiono usterki tylko wymianafiltra kierownik nieuprzejmy pracownik podpowiadal mu zeby sprawdzic ... więcejprzelacznik ale on chchcial lutowac koncowki izeby zostawic auto w warsztacie na pierwsza wizyte czekalem 3 dni i nic nie zrobiono przy wymianie filtra uszkodzono oring uciekal gaz zapomniano ze po winno byc sprawdzonetesterem gdy mnie scholowano do innego warsztatu zdiagnozowanie usterki trwalo 2 minuty koszt przelacznika 8 zl analubartowskiej zaplacilem70 iniewiadomomo ile by mi jeszcze naliczono odradzam korzystanie z uslug tej dt.gas ul. lubartowska lublin nawet nie stac ich na identyfikatory imienny bo czy to kierownik czy psudo kto to wie w zgloszeniu jest moj telefon moze prezes tej firmy przeprosi ukryj
dodano 29.05.2010 przez
silnik pracuje super mam zalozona najprostrza instalacje gazowa reduktor tomasetto wielozawor brc uruchamiam na benzynie i jade do osiagniecia przez ... więcejsilnik 40 stopni dodaje gazu i przy 22oo obrotach przelacza sie automatycznie na gaz nigdy nie odpalam na gazie nawet jak jest ciely i dlatego nie mam klopotow z wachaniami obrotow dolewam do silnika 1 l oleju na 10000 km castrol gtx magnatec 10w40 zadnych problemow w trasie pali ok 9l po miescie ok 12l nie jezdze wolno wmoim przypadku nie ma roznicy miedzy benzyna a gazem przyspieszenie jest porownywalne pozdrawiam audi80 b3 115km ukryj
dodano 17.11.2008 przez
1. Problem z regulacją w siedzibie firmy(wyregulowalem gdzie indziej) 2. Bardzo słabe połączenia gumowe PB(do zaworu),LPG i wody.Wszystkie pekaly. Pierwszy ... więcejPb zalewajac silnik benzyna pekl po 8 miesiacach co grozilo pozarem. 3. Zamontowanie butli na piance i jedna srubą(problem z przeglądem pomijam fakt marnego bezpieczeństwa). 4. Mikser niedopasowany, został rozwiercony podczas instalacji co powodowało branie lewego powietrza. Z plusów cena ok 1000zł. ukryj
dodano 30.06.2010 przez
Żadnych problemów po ok 30 tys wymieniłem jedynie filtr gazu! to wszystko, jeśli chodzi o jazdę na gazie to trzeba ... więcejdelikatnie przyspieszyć zapłon gdyż gaz się dłużej spala, to zdecydowanie poprawia prace, nie odczuwam żadnej różnicy, trasa do 130km/h 8 l, w mieszanym 9l lpg dla mnie rewelacja, ukryj
dodano 31.01.2009 przez
Autko nigdy nie bylo na servisie LPG i nic nie bylo wymienione nawet fltr gazu nic sie nie dzialo
dodano 06.08.2012 przez
Chyba wina słabej instalacji , przez co mam problemy z silnikiem
dodano 12.12.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi 80 B3

Skarbnica wiedzy o Audi 80

Ciekawostki
dodano 29.09.2012 przez
Nazwę Audi zawdzięczamy dziesięcioletniemu chłopcu. Heinrich Fikentscher, syn jednego z założycieli firmy przetłumaczył nazwisko Horch na łacińskie „słuchać”, lub dokładniej „słuchać się”, co tłumaczy się…
dodano 29.09.2012 przez
W 1980 roku Ferdynand Piech, Jorg Bensinger oraz Hans Nedvidek zaczęło pracować nad nowym rewolucyjnym sportowym wozem. Kierowcą testowym Audi został Hannu Mikkola. Po krótkim…
dodano 01.08.2011 przez
W roku 1994 Audi zbudowało ok. 2500 sztuk modelu Audi 80 competition quattro na rynek europejski, w celu uzyskania homologacji dla aut startujących w wyścigach…
dodano 01.08.2011 przez
Nowe nadwozie, które zostało skonstruowane w 1986, dzięki swojej sylwetce, nawet dziś nie wygląda przestarzale. Zapewnia ona również bardzo mały opór powietrza wynoszący Cx =…
dodano 01.08.2011 przez
Pierwsza wersja (B1) zdobyła tytuł Samochodu Roku 1973.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą