Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Audi 80/RS2/S2 B3 Sedan 1.6

Produkcja trzeciej generacji modelu (symbol B3) rozpoczęła się w 1986 roku. Auto otrzymało zupełnie nowy, aerodynamiczny wygląd. Zwiększyły się również jego rozmiary, zaś nadwozie zostało galwanicznie zabezpieczone przed korozją. W 1987 roku zaprezentowano luksusową wersję 90, której produkcja została definitywnie zakończona w roku 1991. W tym samym roku zakończyła się również kariera Audi 80 B3. Zanim do tego doszło, w 1990 roku oba modele (80 i 90) zostały poddane gruntownej modernizacji. W 1987 roku Audi 80 B3 zajęło drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku.

Generacje Audi 80

  • 80 B3   1986 - 1996
    Audi 80 B3
    • Wybierz generację

    • 80 B4 (1990 - 2000)
    • 80 B3 (1986 - 1996)
    • 80 B2 (1978 - 1988)
    • 80 B1 (1972 - 1978)

Wersje nadwozia Audi 80 B3

Silniki Audi 80 B3 Sedan

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Audi 80

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

TOP 10 | Youngtimery do jazdy na co dzień

Dziś stawiamy sobie pytanie: jaki samochód z dawnych lat można kupić i jeździć nim codziennie w sezonie wiosenno-jesiennym. Odpuszczamy ekskluzywne klasyki, których szkoda do codziennej eksploatacji na naszych drogach i szukamy czegoś z charakterem, nie rujnującego domowego budżetu, a przy tym ciekawego....

Audi 80 B3 - jak wino

"Beczka", "jajo". Niezbyt trafiony, a już na pewno niezbyt czarujący przydomek dla auta. Bynajmniej dobrze się nie kojarzy, a to stosunkowo dziwne w przypadku "tej" konstrukcji. Bo jakby nie patrzeć, Audi 80 w odmianie B3, bo o tym aucie mowa, to samochód nadal elegancki...

Opis techniczny Audi 80

Model Audi 80 prezentowany na zdjęciach to ostatni model serii osiemdziesiątek. Jest to auto bardzo popularne po dziś dzień pomimo zaawansowanego wieku można powiedzieć, że 80-tka była dla Audi tym czym jest dla Volkswagena model Golf czyli tzw. model flagowy.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi 80

Społeczność kierowców Audi 80autoWcentrum - społeczność Audi 80

najwyższe oktanyAuta - Audi 80

Audi 80  2,0 16V TDI 68,97

Audi 80 AUDIK 76,91

Audi 80 Cabrio 86,59

Audi 80 82,71

Audi 80 Avant 2.0 71,62

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi 80

Slomek 38,39

MichalSWD 87,22

Wieszak_2007 54,72

kml_84 63,20

mefix17 30,19

Eric_ 64,95

marecki07 80,51

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi 80

Przegląd nie przeszkoda:D
Przegląd nie przeszkoda:D Niedawno bo 4 dni temu w sobotę 9-tego lipca z samego rana wybrałem się z Audicz...
Naprawa klap tunelu powietrza , wymienia nagrzewnicy.
Naprawa klap tunelu powietrza , wymienia nagrzewnicy. Powodem demolki była naprawa klap sterujacych zimno/cieplo góra/dół środek. Klap...
usuwanie usterki cd
usuwanie usterki cd Podczas usuwania usterki tzn wymiany spalonej kostki stacyjki okazało się że usz...
Pierwsze blachy za płoty...
Pierwsze blachy za płoty... Jak już pisałem największą bolączką tej furki jest rdza. Na szczęście Tato prze...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi 80

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi 80
 

Najpopularniejsza wersja Audi 80

Audi 80

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi 80
 

Audi 80 najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.7 136KM, diesel.
Cena: 106 100 zł 87 900 zł
Zyskujesz: 18 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.0 177KM, benzynowy.
Cena: 102 700 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 15 800 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi 80

Audi 80
1.9 diesel 90 KM
1993
6 900 PLN
Audi 80
1.9 diesel 90 KM
1992
4 200 PLN
Audi 80
1.9 diesel 90 KM
330 000 km, 1994
4 599 PLN
Audi 80
1.9 diesel 75 KM
1993
2 700 PLN

Ocena auta Audi 80/RS2/S2 B3 Sedan 1.6

  • Średnia ocena
    na podstawie 31 opinii
  • 4,41
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Audi 80 Sedan 1.6 (70 KM)

Znakomite niezawodne auto. Bardzo dobre na długie trasy i w mieście. Trochę za twarde na nierównościach.Mimo 12 lat żadnej korozji. Znakomite uruchamianie przy niskich temperaturach.Wysoka prędkość maksymalna ok.200km/h Niskie zużycie pałiwa. Znakomita ergonomia na przednich siedzeniach, natomiast gorzej na tylnych. Zbyt pionowe ustawienie tylnego oparcia i trochę za mało miejsca na nogi przy wsiadaniu.W zasadzie z tyłu na dwie osoby. Brak możliwości przewożenia długich przedmiotów związane z umieszczeniem ogromnego 70l zbiornika za tylnym siedzeniem.Mój rekord na pełnym zbiorniku 1170km. Podsumowując , przy regularnych wymianach oleju i niektórych części (tanich) samochód niezniszczalny. Polecam.

dodał: zminas@poczta.onet.pl
Audi 80 Sedan 1.6 (70 KM)

DOSKONAŁY SAMOCHÓD!!! Może bez bajerów ale jak dla mnie to SUPER. Nigdy nie byłem u mechanika. Wszystko można zrobić samemu a nie było tego wiele. Prosty i trwały. Teraz jeżdżę omegą B, która ma super wyposażenie ale jeśli chodzi o walory trakcyjne w bardzo wielu punktach ustępuje starej 80. A i jeszcze w audi można zapomnieć co to jest rdza a w oplu TRAGEDIA jak się nie dba.

dodał: AL
Audi 80 Sedan 1.6 (70 KM)

Ogólnie bardzo solidne autko, idealnie sprawuje sie w każdych warunkach, blacha ocynk- nawet nie wiem co to rdza. W trasie min. zuzycie benzyny 6l, LPG średnio 9-10l !! Po prostu nie ma do czego sie przyczepić - może tylko to że z tyłu jest mało miejsca dla pasażerów.

dodał: sansai@simplusnet.pl
Audi 80 Sedan 1.6 (70 KM)

to genialny samochód...miałem takiego zamieniłem na Passata B4 i terz nie moge przez to spać po nocach... Z czystym sumieniem polecam każdemu dla kogo najważniesza jest niezawodność autka, pewność że dojedzie się do celu... (straciłem ją gdy Audiczkę sprzedałem)

dodał: piter
Audi 80 Sedan 1.6 (70 KM)

świetny samochód. opinia subiektywna, bo jestem w modelu 80, szczególnie b3 zakochany, ten samochód ma w sobie coś, co nie pozwala mi przejść koło niego obojętnie :)

dodał: jarek
  • Zalety
  • + jakość/cena
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - układ jezdny
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Opinie o instalacji LPG

Audi 80

  • 1.
  • 5,00 Audi 80 B4 2.0 (90KM) 1993r.
    dodał: Oli - Gdynia, 27.03.2012

    To auto jest stworzone do gazu ! Pali więcej niż auta z sekwencyjną instalacją ale to monowtrysk i nie da rady nic innego tu zamontować. Za to odwdzięcza się kompletnie bezawaryjną, równą pracą. Żona ma ciężką nogę i na obwodnicy trójmiejskiej lata po 190. Odpalam na benzynie, przełączam na gaz jak ma min 50 st. C, na gazie odpalam tylko gdy silnik jest ciepły. Pilnuję wymiany filtra gazu i powietrza, tankuję tylko na markowych stacjach ( Orlen, Lotos, Lukoil, BP ). Zaniedbanie tych czynności skutkuje zwiększonym spalaniem. Olej Castrol Magnatec 10W/40. Auto często eksploatowane w pośpiechu z ciężką nogą i spalanie jest w granicach 10 - 12,5 ltr LPG. Jeśli chodzi o serwis instalacji to polecam Auto Atut w Gdyni na ul. Wrocławskiej - od lat tam jeżdżę i nigdy nie miałem problemów w przeciwieństwie do znajomych jeżdżących do tanich warsztatów poza 3city. Grunt to wiedza i lata praktyki. Ostatnio wymieniali mi króćce od cieczy w reduktorze z plastikowych na alu bo skruszały :-( Szybko, sprawnie i solidnie !

  • 2.
  • 4,25 Audi 80 B3 1.6 (75KM) 1990r.
    dodał: tofik 533, 29.05.2010

    3 razy bylem w warsztacie na lubartowskiej wlublinie nie naprawiono usterki tylko wymianafiltra kierownik nieuprzejmy pracownik podpowiadal mu zeby sprawdzic przelacznik ale on chchcial lutowac koncowki izeby zostawic auto w warsztacie na pierwsza wizyte czekalem 3 dni i nic nie zrobiono przy wymianie filtra uszkodzono oring uciekal gaz zapomniano ze po winno byc sprawdzonetesterem gdy mnie scholowano do innego warsztatu zdiagnozowanie usterki trwalo 2 minuty koszt przelacznika 8 zl analubartowskiej zaplacilem70 iniewiadomomo ile by mi jeszcze naliczono odradzam korzystanie z uslug tej dt.gas ul. lubartowska lublin nawet nie stac ich na identyfikatory imienny bo czy to kierownik czy psudo kto to wie w zgloszeniu jest moj telefon moze prezes tej firmy przeprosi

  • 3.
  • 4,25 Audi 80 B4 2.0 (90KM) 1992r.
    dodał: CONCORDES, 26.08.2011

    Audi 80 z silnikiem 2.0 ABT z gazem spisuje się bardzo dobrze. Na gazie tym autem jeżdżę już ponad 5 lat i nie było żadnych najmniejszych kłopotów z instalacją. Jedynym dodatkowym wydatkiem eksploatacyjnym jest wymiana filtra gazu za kilkanaście złotych co kilkadziesiąt tys KM. Po trzech latach eksploatacji wymieniłem membrany w reduktorze za 50 zł (w sumie nie było to potrzebne bo gumy były w dobrym stanie). Silnik z jednopunktowym wtryskiem dlatego wystarczająca jest instalacja II generacji. Silnik odpala na gazie nawet przy -25 stopniach Celsjusza (wiadomo, że nie jest to wskazane ze względu na zimny reduktor) w lecie cały czas odpalam na gazie. Osobiście uważam, że dla tego silnika nie ma nic lepszego i oszczędniejszego niż instalacja LPG.

  • 4.
  • 5,00 Audi 80 B4 2.0 E (115KM) 1994r.
    dodał: Monkahead, 12.04.2011

    Audi 80 B4 2.0E ABK 115KM, 1994 r. zagazowalem je w lipcu 2009 roku przy przebiegu 175 000km. Aktualnie przejechane mam 225 000km (kwiecien 2011). Instalacja STAG 300, wtryskiwacze MATRIX HD344, reduktor SCORPION MINI. Auto sprawuje sie idealnie, nie mialem zadnych problemow. Pali 10L/100km lato/zima nie ma roznicy co do pory roku. Jazda na gazie jest nieodczuwalna, zadnej roznicy w spadku mocy. Generalnie stare silniki 8v sa idealne do zagazowania i mozna nimi jezdzic do zajechania silnika. Poprzednim autem zrobilem na gazie 100 000km i jak je sprzedawalem wszystko bylo tip-top. Generalnie POLECAM LPG w silniku ABK. Jedyne na co nalezy zwrocic uwage, to szybkie wtryskiwacze gazowe, poniewaz silnik jest oryginalnie na tzw. 'Full Grupie'.

  • 5.
  • 5,00 Audi 80 B3 2.0 quattro (115KM) 1991r.
    dodał: adam, 17.11.2008

    silnik pracuje super mam zalozona najprostrza instalacje gazowa reduktor tomasetto wielozawor brc uruchamiam na benzynie i jade do osiagniecia przez silnik 40 stopni dodaje gazu i przy 22oo obrotach przelacza sie automatycznie na gaz nigdy nie odpalam na gazie nawet jak jest ciely i dlatego nie mam klopotow z wachaniami obrotow dolewam do silnika 1 l oleju na 10000 km castrol gtx magnatec 10w40 zadnych problemow w trasie pali ok 9l po miescie ok 12l nie jezdze wolno wmoim przypadku nie ma roznicy miedzy benzyna a gazem przyspieszenie jest porownywalne pozdrawiam audi80 b3 115km

  • 6.
  • 2,00 Audi 80 B3 1.6 (75KM) 1990r.
    dodał: Karol Mieczyński, 30.06.2010

    1. Problem z regulacją w siedzibie firmy(wyregulowalem gdzie indziej) 2. Bardzo słabe połączenia gumowe PB(do zaworu),LPG i wody.Wszystkie pekaly. Pierwszy Pb zalewajac silnik benzyna pekl po 8 miesiacach co grozilo pozarem. 3. Zamontowanie butli na piance i jedna srubą(problem z przeglądem pomijam fakt marnego bezpieczeństwa). 4. Mikser niedopasowany, został rozwiercony podczas instalacji co powodowało branie lewego powietrza. Z plusów cena ok 1000zł.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi 80

Audi 80

750 komentarzy

493 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Romek~Romek

Do ~JUREK:
Witam. Miałem podobnie w swoim 2.6 V6 okazało się że winne były czujniki (położenia wału i wałka rozrządu)

~JUREK~JUREK

mam problem z odpaleniem samochodu po zgaszeniu jak postoj dwie godziny to odpala jak znów zgasze to nie zapala mam audi 80B4V6

~Zasrany~Zasrany

Do ~do durnia:
Podzielam opinię. W obecnych czasach wszystkie audi 80 b4 pochodzą najczęściej ze złomowisk niemieckich czy belgijskich, w których jeździli otyli i przepoceni Helmudy.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
21 195
Przejechany dystans
19 195 822 km
Zatankowanego paliwa
741 052 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 021
Wydanych pieniędzy
1 706 457 zł
Średnie wydatki na auto
1 535 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 342
Wydanych pieniędzy
4 644 041 zł
Średnie wydatki na auto
4 176 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 112)

Zużycie paliwa Audi 80/RS2/S2 B3 Sedan 1.6

Na podstawie 31 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Kraus, dodano: 07.03.2010 16:33

Po pierwsze, wyniki spalania to czysta prawda, 80-tka na monowtrysku 1.8 nigdy nie spaliła mi mniej niż 8,5 i więcej niż 13 litra na 100km, oczywiście LPG :) Weźcie pod uwagę 335 tys przebiegu bez żadnych remontów, 10 letnią instalację gazową i silną, młodą nogę na pedale gazu :P Na krótkich trasach spala dokładnie 10 litrów jadąc w dwie osoby z wypchanym bagażnikiem (90 - 130km/h) :) Na długich trasach po wymianie świec, filterka gazu, kopułki i palca + spokojna jazda da się zejść do 8,5 litra (90 - 120km/h). Ale jeśli ktoś uroi sobie że ma quattro a jego drugie ja to Niki Louda, to maleństwo zasysa 13 litrów na 100km :) Moc 90 koników które dała fabryka (po 19 latach pewnie ok 85) nie powala, ale wystarczyła by odstawić pare blaszaków w wielkim GT na klapie :) Wysoki moment obrotowy sprawia że czujemy się jak w nowoczesnym wyciszonym dieslu (osobiście od święta przekraczam 2500obr.), ponadto pozwala na ciągnięcie lawety itp bez żadnego chrząknięcia. Silnik nie jest wyżyłowany, to solidna trwała konstrukcja nie do zdarcia, dodatkowym plusem są zaledwie 3 litry oleju które weń wchodzą, co jest istotne przy przebiegu 335tys. i koniecznej wymianie oleju po 10000km (oczywiście mineralny). Także brać, lać, jechać!

pełny raport Audi Sedan 1.8 S

autor: Dominik, dodano: 15.03.2009 00:10

Posiadam Quattro 1,8 na wielopunktowym mechanicznym wtrysku i powiem tak w trasie nie przekraczając 100km/h spali tak około 8 litrów gazu po mieście przy jeżdżeniu do max 3tys obrotów spali około 10/11 ale w trasie albo przy mieście przy butach wciąga spokojnie 15 litrów zrobiłem ostatnio 115 kilometrów i zalałem 30 litrów gazu i z tego zostało mi mniejsza połowa na piątym biegu przy 4 tys obrotów mam prędkość 140 dziwi mnie trochę że jest taka krotka skrzynia :/

pełny raport Audi Sedan 1.8 quattro

autor: staslawski@o2.p, dodano: 31.07.2012 21:21

Witam Moje audi 80 2,0e 115KM spala w cyklu mieszanym na sekwencyjnej instalacji gazowej 10,3-10,7l LPG/100km. Czy samochód pracuje na LPG czy benzynie to nie odczuwam żadnej różnicy w mocy. Powyżej 3tyś obrotów znacznie nabiera mocy chociaż i przy niskich obrotach też jest dość elastyczny. Dzięki dość krótkiej skrzyni na 5tce można wyprzedzać. Styl jazdy (agresywny, spokojny) praktycznie nie powoduje żadnych różnic w spalaniu samochodu(mowa o cyklu mieszanym). Jestem zadowolony z tego silnika

pełny raport Audi Sedan 2.0 E

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi 80/RS2/S2 B3 Sedan 1.6

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi 80/RS2/S2 B3 Sedan 1.6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi 80 B3 Sedan 1.6 70KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi 80, oglądali także