Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Audi 80/RS2/S2 B3 Sedan 1.6

Produkcja trzeciej generacji modelu (symbol B3) rozpoczęła się w 1986 roku. Auto otrzymało zupełnie nowy, aerodynamiczny wygląd. Zwiększyły się również jego rozmiary, zaś nadwozie zostało galwanicznie zabezpieczone przed korozją. W 1987 roku zaprezentowano luksusową wersję 90, której produkcja została definitywnie zakończona w roku 1991. W tym samym roku zakończyła się również kariera Audi 80 B3. Zanim do tego doszło, w 1990 roku oba modele (80 i 90) zostały poddane gruntownej modernizacji. W 1987 roku Audi 80 B3 zajęło drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku.

Generacje Audi 80

  • 80 B3   1986 - 1996
    Audi 80 B3
    • Wybierz generację

    • 80 B4 (1990 - 2000)
    • 80 B3 (1986 - 1996)
    • 80 B2 (1978 - 1988)
    • 80 B1 (1972 - 1978)

Wersje nadwozia Audi 80 B3

Silniki Audi 80 B3 Sedan

Lista silników:

Publikacje o Audi 80

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

TOP 10 | Youngtimery do jazdy na co dzień

Dziś stawiamy sobie pytanie: jaki samochód z dawnych lat można kupić i jeździć nim codziennie w sezonie wiosenno-jesiennym. Odpuszczamy ekskluzywne klasyki, których szkoda do codziennej eksploatacji na naszych drogach i szukamy czegoś z charakterem, nie rujnującego domowego budżetu, a przy tym ciekawego....

Audi 80 B3 - jak wino

"Beczka", "jajo". Niezbyt trafiony, a już na pewno niezbyt czarujący przydomek dla auta. Bynajmniej dobrze się nie kojarzy, a to stosunkowo dziwne w przypadku "tej" konstrukcji. Bo jakby nie patrzeć, Audi 80 w odmianie B3, bo o tym aucie mowa, to samochód nadal elegancki...

Opis techniczny Audi 80

Model Audi 80 prezentowany na zdjęciach to ostatni model serii osiemdziesiątek. Jest to auto bardzo popularne po dziś dzień pomimo zaawansowanego wieku można powiedzieć, że 80-tka była dla Audi tym czym jest dla Volkswagena model Golf czyli tzw. model flagowy.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi 80

Społeczność kierowców Audi 80autoWcentrum - społeczność Audi 80

najwyższe oktanyAuta - Audi 80

Audi 80 70,92

Audi 80 olimpiada 73,09

Audi 80  1.9TD 82,90

Audi 80  2,0 16V TDI 68,94

Audi 80 Babka 71,84

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi 80

djbisonus 87,94

Wieszak_2007 51,99

drextin 30,95

bodzan7 30,18

qlasc 43,59

mrmaster4999 36,64

natalia_19905 30,19

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi 80

Droga na skróty wg szwagra:p
Droga na skróty wg szwagra:p W miniony weekend z Moją Panią wybraliśmy się w odwiedziny na do jej siostry sio...
Naprawa klap tunelu powietrza , wymienia nagrzewnicy.
Naprawa klap tunelu powietrza , wymienia nagrzewnicy. Powodem demolki była naprawa klap sterujacych zimno/cieplo góra/dół środek. Klap...
Nabycie<Przewody<Lampa<Opony<Zbieżność
Nabycie<Przewody<Lampa<Opony<Zbieżność Witajcie ;) Jako, że kilka osób dopytywało kiedy przejmuję samochód to oznajmiam...
MOJA PIĘKNA AUDICZKA!!
MOJA PIĘKNA AUDICZKA!! No i są dowody zbrodni na pięknej audiczce:(( Teraz trzeba się wziąć do roboty....
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi 80

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi 80
 

Najpopularniejsza wersja Audi 80

Audi 80

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi 80
 

Audi 80 najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Ford Mondeo Gold X Ford Mondeo Gold X
Rocznik: 2010. Przebieg: 129 906 km. Silnik: 2.0 85KM .
Cena: 39 900 zł 39 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Ford Mondeo 2.0 16V Silver X Ford Mondeo 2.0 16V Silver X
Rocznik: 2011. Przebieg: 93 116 km. Silnik: 2.0 107KM .
Cena: 44 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi 80

Audi 80
1.9 diesel 90 KM
1993
6 900 PLN
Audi 80
1.9 diesel 90 KM
1992
4 200 PLN
Audi 80
1.9 diesel 90 KM
330 000 km, 1994
4 599 PLN
Audi 80
1.9 diesel 75 KM
1993
2 700 PLN

Ocena auta Audi 80/RS2/S2 B3 Sedan 1.6

  • Średnia ocena
    na podstawie 31 opinii
  • 4,41
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Audi 80 Sedan 1.6 (70 KM)

Znakomite niezawodne auto. Bardzo dobre na długie trasy i w mieście. Trochę za twarde na nierównościach.Mimo 12 lat żadnej korozji. Znakomite uruchamianie przy niskich temperaturach.Wysoka prędkość maksymalna ok.200km/h Niskie zużycie pałiwa. Znakomita ergonomia na przednich siedzeniach, natomiast gorzej na tylnych. Zbyt pionowe ustawienie tylnego oparcia i trochę za mało miejsca na nogi przy wsiadaniu.W zasadzie z tyłu na dwie osoby. Brak możliwości przewożenia długich przedmiotów związane z umieszczeniem ogromnego 70l zbiornika za tylnym siedzeniem.Mój rekord na pełnym zbiorniku 1170km. Podsumowując , przy regularnych wymianach oleju i niektórych części (tanich) samochód niezniszczalny. Polecam.

dodał: zminas@poczta.onet.pl
Audi 80 Sedan 1.6 (70 KM)

DOSKONAŁY SAMOCHÓD!!! Może bez bajerów ale jak dla mnie to SUPER. Nigdy nie byłem u mechanika. Wszystko można zrobić samemu a nie było tego wiele. Prosty i trwały. Teraz jeżdżę omegą B, która ma super wyposażenie ale jeśli chodzi o walory trakcyjne w bardzo wielu punktach ustępuje starej 80. A i jeszcze w audi można zapomnieć co to jest rdza a w oplu TRAGEDIA jak się nie dba.

dodał: AL
Audi 80 Sedan 1.6 (70 KM)

Ogólnie bardzo solidne autko, idealnie sprawuje sie w każdych warunkach, blacha ocynk- nawet nie wiem co to rdza. W trasie min. zuzycie benzyny 6l, LPG średnio 9-10l !! Po prostu nie ma do czego sie przyczepić - może tylko to że z tyłu jest mało miejsca dla pasażerów.

dodał: sansai@simplusnet.pl
Audi 80 Sedan 1.6 (70 KM)

to genialny samochód...miałem takiego zamieniłem na Passata B4 i terz nie moge przez to spać po nocach... Z czystym sumieniem polecam każdemu dla kogo najważniesza jest niezawodność autka, pewność że dojedzie się do celu... (straciłem ją gdy Audiczkę sprzedałem)

dodał: piter
Audi 80 Sedan 1.6 (70 KM)

świetny samochód. opinia subiektywna, bo jestem w modelu 80, szczególnie b3 zakochany, ten samochód ma w sobie coś, co nie pozwala mi przejść koło niego obojętnie :)

dodał: jarek
  • Zalety
  • + jakość/cena
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - układ jezdny
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Opinie o instalacji LPG

Audi 80

  • 1.
  • 5,00 Audi 80 B4 2.0 (90KM) 1993r.
    dodał: Oli - Gdynia, 27.03.2012

    To auto jest stworzone do gazu ! Pali więcej niż auta z sekwencyjną instalacją ale to monowtrysk i nie da rady nic innego tu zamontować. Za to odwdzięcza się kompletnie bezawaryjną, równą pracą. Żona ma ciężką nogę i na obwodnicy trójmiejskiej lata po 190. Odpalam na benzynie, przełączam na gaz jak ma min 50 st. C, na gazie odpalam tylko gdy silnik jest ciepły. Pilnuję wymiany filtra gazu i powietrza, tankuję tylko na markowych stacjach ( Orlen, Lotos, Lukoil, BP ). Zaniedbanie tych czynności skutkuje zwiększonym spalaniem. Olej Castrol Magnatec 10W/40. Auto często eksploatowane w pośpiechu z ciężką nogą i spalanie jest w granicach 10 - 12,5 ltr LPG. Jeśli chodzi o serwis instalacji to polecam Auto Atut w Gdyni na ul. Wrocławskiej - od lat tam jeżdżę i nigdy nie miałem problemów w przeciwieństwie do znajomych jeżdżących do tanich warsztatów poza 3city. Grunt to wiedza i lata praktyki. Ostatnio wymieniali mi króćce od cieczy w reduktorze z plastikowych na alu bo skruszały :-( Szybko, sprawnie i solidnie !

  • 2.
  • 4,25 Audi 80 B3 1.6 (75KM) 1990r.
    dodał: tofik 533, 29.05.2010

    3 razy bylem w warsztacie na lubartowskiej wlublinie nie naprawiono usterki tylko wymianafiltra kierownik nieuprzejmy pracownik podpowiadal mu zeby sprawdzic przelacznik ale on chchcial lutowac koncowki izeby zostawic auto w warsztacie na pierwsza wizyte czekalem 3 dni i nic nie zrobiono przy wymianie filtra uszkodzono oring uciekal gaz zapomniano ze po winno byc sprawdzonetesterem gdy mnie scholowano do innego warsztatu zdiagnozowanie usterki trwalo 2 minuty koszt przelacznika 8 zl analubartowskiej zaplacilem70 iniewiadomomo ile by mi jeszcze naliczono odradzam korzystanie z uslug tej dt.gas ul. lubartowska lublin nawet nie stac ich na identyfikatory imienny bo czy to kierownik czy psudo kto to wie w zgloszeniu jest moj telefon moze prezes tej firmy przeprosi

  • 3.
  • 4,25 Audi 80 B4 2.0 (90KM) 1992r.
    dodał: CONCORDES, 26.08.2011

    Audi 80 z silnikiem 2.0 ABT z gazem spisuje się bardzo dobrze. Na gazie tym autem jeżdżę już ponad 5 lat i nie było żadnych najmniejszych kłopotów z instalacją. Jedynym dodatkowym wydatkiem eksploatacyjnym jest wymiana filtra gazu za kilkanaście złotych co kilkadziesiąt tys KM. Po trzech latach eksploatacji wymieniłem membrany w reduktorze za 50 zł (w sumie nie było to potrzebne bo gumy były w dobrym stanie). Silnik z jednopunktowym wtryskiem dlatego wystarczająca jest instalacja II generacji. Silnik odpala na gazie nawet przy -25 stopniach Celsjusza (wiadomo, że nie jest to wskazane ze względu na zimny reduktor) w lecie cały czas odpalam na gazie. Osobiście uważam, że dla tego silnika nie ma nic lepszego i oszczędniejszego niż instalacja LPG.

  • 4.
  • 5,00 Audi 80 B4 2.0 E (115KM) 1994r.
    dodał: Monkahead, 12.04.2011

    Audi 80 B4 2.0E ABK 115KM, 1994 r. zagazowalem je w lipcu 2009 roku przy przebiegu 175 000km. Aktualnie przejechane mam 225 000km (kwiecien 2011). Instalacja STAG 300, wtryskiwacze MATRIX HD344, reduktor SCORPION MINI. Auto sprawuje sie idealnie, nie mialem zadnych problemow. Pali 10L/100km lato/zima nie ma roznicy co do pory roku. Jazda na gazie jest nieodczuwalna, zadnej roznicy w spadku mocy. Generalnie stare silniki 8v sa idealne do zagazowania i mozna nimi jezdzic do zajechania silnika. Poprzednim autem zrobilem na gazie 100 000km i jak je sprzedawalem wszystko bylo tip-top. Generalnie POLECAM LPG w silniku ABK. Jedyne na co nalezy zwrocic uwage, to szybkie wtryskiwacze gazowe, poniewaz silnik jest oryginalnie na tzw. 'Full Grupie'.

  • 5.
  • 5,00 Audi 80 B3 2.0 quattro (115KM) 1991r.
    dodał: adam, 17.11.2008

    silnik pracuje super mam zalozona najprostrza instalacje gazowa reduktor tomasetto wielozawor brc uruchamiam na benzynie i jade do osiagniecia przez silnik 40 stopni dodaje gazu i przy 22oo obrotach przelacza sie automatycznie na gaz nigdy nie odpalam na gazie nawet jak jest ciely i dlatego nie mam klopotow z wachaniami obrotow dolewam do silnika 1 l oleju na 10000 km castrol gtx magnatec 10w40 zadnych problemow w trasie pali ok 9l po miescie ok 12l nie jezdze wolno wmoim przypadku nie ma roznicy miedzy benzyna a gazem przyspieszenie jest porownywalne pozdrawiam audi80 b3 115km

  • 6.
  • 2,00 Audi 80 B3 1.6 (75KM) 1990r.
    dodał: Karol Mieczyński, 30.06.2010

    1. Problem z regulacją w siedzibie firmy(wyregulowalem gdzie indziej) 2. Bardzo słabe połączenia gumowe PB(do zaworu),LPG i wody.Wszystkie pekaly. Pierwszy Pb zalewajac silnik benzyna pekl po 8 miesiacach co grozilo pozarem. 3. Zamontowanie butli na piance i jedna srubą(problem z przeglądem pomijam fakt marnego bezpieczeństwa). 4. Mikser niedopasowany, został rozwiercony podczas instalacji co powodowało branie lewego powietrza. Z plusów cena ok 1000zł.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi 80

Audi 80

750 komentarzy

493 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Romek~Romek

Do ~JUREK:
Witam. Miałem podobnie w swoim 2.6 V6 okazało się że winne były czujniki (położenia wału i wałka rozrządu)

~JUREK~JUREK

mam problem z odpaleniem samochodu po zgaszeniu jak postoj dwie godziny to odpala jak znów zgasze to nie zapala mam audi 80B4V6

~Zasrany~Zasrany

Do ~do durnia:
Podzielam opinię. W obecnych czasach wszystkie audi 80 b4 pochodzą najczęściej ze złomowisk niemieckich czy belgijskich, w których jeździli otyli i przepoceni Helmudy.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
24 492
Przejechany dystans
20 873 692 km
Zatankowanego paliwa
852 082 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 500
Wydanych pieniędzy
1 902 046 zł
Średnie wydatki na auto
1 498 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 947
Wydanych pieniędzy
4 821 141 zł
Średnie wydatki na auto
3 796 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 270)

Zużycie paliwa Audi 80/RS2/S2 B3 Sedan 1.6

Na podstawie 31 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: pamping, dodano: 15.02.2009 19:18

Obecna zima mnie zaskoczyła... ostatnio zrobiłem 530 km na 50 l. daje to około 9,6l/100km. cała ta odległość odbyła się w ciężkich warunkach. śnieg, lód, miejscami zasypane drogi z 1 pasem ruchu i gigantycznymi zaspami. prędkości to średnio 60km/h w porywach do 70km/h. mam przejechane 256tys km. auto mam od 97r. jedyny wkład finansowy to nowe sprzęgło i jakiś głupi czujnik od utrzymywania minimalnych obrotów na "luzie". Model SPORT z sztywnym i bardzo niskim zawieszeniem 20cm. tragedia zimą, teoretycznie nie ma kursu by nie poczuć pod nogami podbijającej się blachy. urwała mi się guma od tłumika środkowego i byle krawężnik staje się nie do pokonania bez otarć. to samo gdy z tyłu siedzi 3 pokaźnych ludzi. ale to jest tylko jeden minus, koszty napraw są naprawdę znikome. auto duże u wygodne. choć jest problem z siedzeniem kierowcy. Mam juz 3. wszystkie się łamią z prawej strony.

pełny raport Audi Sedan 1.8 S

autor: fertek@vp.pl, dodano: 28.09.2012 14:57

Autko jest bardzo ekonomiczne. Po wymianie części zawieszenia to wszystko co można w nim zrobić bo tylko to się psuje i to nie często. Zawieszenie to kwestia 5-10 lat jeżdżenia do następnej wymiany. Nie ma jakiegoś wielkiego "buta" ale da się z budy coś wycisnąć - akurat żeby kogoś wyprzedzić. Jeśli chodzi o awaryjność to tak jak już mówiłem a jeśli jakiś egzemplarz się z czymś męczy to znaczy tylko że autko było zaniedbane i tyle. Polecam autko młodym kierowcom którzy liczą na małe wydatki związane a autem.

pełny raport Audi Sedan 1.8 S

autor: Rudi, dodano: 15.02.2009 14:30

Spalanie jak na tak stare i w miare duże auto nie za wielkie. Gdy silnik jest zimny i ma sie ciężką noge moze spalić nawet 12l, ale potem miłe zaskoczenie. Po rozgrzaniu na trasie Opole- Amsterdam (1000km) przy pędkości 130 do 140 km/h spalił średnio 10 l LPG :) Przy pędkościach nie przekraczjących 100 km/h i delikatnym obchodzeniu sie z gazem moża zejsć nawet do 8 l LPG na trasie. A dodaje że moje autko ma przejechane 310 tyś.km !!! I wciąż ma sie świetnie.

pełny raport Audi Sedan 1.6

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi 80/RS2/S2 B3 Sedan 1.6

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi 80/RS2/S2 B3 Sedan 1.6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi 80 B3 Sedan 1.6 70KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi 80, oglądali także