Szukaj

Informacje o Audi 80 B3 Sedan 1.6 TD 80KM 59kW 1986-1991

Lata produkcji: 1986 – 1991
Segment: Klasa średnia
Produkcja trzeciej generacji modelu (symbol B3) rozpoczęła się w 1986 roku. Auto otrzymało zupełnie nowy, aerodynamiczny wygląd. Zwiększyły się również jego rozmiary, zaś nadwozie zostało galwanicznie zabezpieczone przed korozją. W 1987 roku zaprezentowano luksusową wersję 90, której produkcja została definitywnie zakończona w roku 1991. W tym samym roku zakończyła się również kariera Audi 80 B3. Zanim do tego doszło, w 1990 roku oba modele (80 i 90) zostały poddane gruntownej modernizacji. W 1987 roku Audi 80 B3 zajęło drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku.
czytaj więcej
Produkowany od 1986 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1588 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~kjace
Audi 80 B3
Sedan 1.6 TD 80KM 59kW
Sprzedawszy astre H kupiem autko na zimę - padł wybór na 80. Jest dobrze, wspomaganie bardzo dobre, ale niestety bierze już olej, zamierzam niedługo ją sprzedać. Co prawda trafiło mi się z 4 elektr szybami i lusterkami, ale co z tego - autko leciwe. Kiedy usłyszałem, że 250 zł mam zapłacić za wymianę rozrządu i oleju myślełem, że buchnę śmiechem. TO NAPRAWDĘ TANIE AUTO - jak masz ograniczone środki, to polecam. Teraz przymierzam się do primery, bo mimo wszystkich zalet stary diesel to nie to... Koszty malutkie, ale wkurza mnie trzęsienie całym autem i spory hałas. W mieście trochę wstyd, przynajmniej to prawie youngtimer.. Niestety dla ludzi jeszcze nie, więc masz wrażenie, że wszyscy na ciebie patrzą. Ogólnie polecam, ale już lepiej benzynkę...
2,5
~Tomasss
Audi 80 B3
Sedan 1.6 TD 80KM 59kW
Powiem tak auto dosć dobre bo ma bude ocynkowana ale WŁAŚNIE DLATEGO trafić na egzemplarz który niebył bity jest bardzo trudno. Spalanie też jest dobre jednak silnik chodzi jak w ruskim czołgu a bywa tak że spaliny dostają się do środka auta poprzez bagażnik i prze oparcie tylnej kanapy do wewnątrz auta:/, auto ma swoje lata i to konkretne już , silnik już przestarzały a naprawa niejest tania. Wyglądem raczej niepowala , auto już pospolite na polskich drogach przez co stało się nudne i nieciekawe. Dodam też że to auto przyśpieszenia niema prawie wcale a jak się ciśnie cały gaz to za autem tworzy się czarna chmura i powiem szczerze że bałbym się jechać tym autem do większego miasta. I co najważniejsze zawieszenie jest bardzo słabe powiedziałbym że sypie się jak w fiacie, wiem co pisze bo miałem 2 modele b3 1.6 TD . Dla mnie jest to już ostry przeżytek i zazwyczaj każdy egzemplarz bedzie miał przebieg ok/ 400 tys.km . Jeżeli ktoś niechce się wyróżniać z tłumu i chce żeby auto tylko jechało to niech kupuje. Ale ja wole kupić inne auto i dać więcej na benzyne niż jeżdzić tym starym dziadem..Niepolecam !
4,5
~Pablo
Audi 80 B3
Sedan 1.6 TD 80KM 59kW
Samochód, który spełnia oczekiwania, jeżeli nie chce się mieć ton elektroniki. Ocynkowana karoseria pozwala z nadzieją patrzeć na przyszłość tych samochodów. Będą jeździć jeszcze przez długie lata, będąc wzorem niezawodności i taniej eksploatacji. W dodatku takich materiałów we wnętrzu motoryzacja chyba już nie zobaczy. Wszędzie miękko, przyjemnie. Aż się łezka w oku kręci. Kto nie miał kiedyś Audi 80, ten nigdy nie dowie się co to znaczy, że w samochodzie mogą nie trzeszczeć plastiki, że samochód prezentuje się ładnie po przeszło 20 latach od rozpoczęcia produkcji. Prostota konstrukcji, bezpieczeństwo i to \"coś\" tworzą pojazd, który jeszcze długo będzie podstawowym środkiem transportu wielu rodzin i obiektem westchnień pasjonatów.
Średnie spalanie dla Audi 80 B3 Sedan 1.6 TD 80KM 59kW 1986-1991
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Audi 80 B3
Sedan 1.6 TD 80KM 59kW
Nie będę ściemniał pisze serio.Auto to użytkuje zawodowo.Pracujemy razem codziennie (taxi) spalanie rewelacja.W książce serwisowej jest napisane,że przy dwóch osobach,odpowiednio dobranych oponach i jednej walizce w bagażniku - na trasie przy nowym silniku 1.6TDi można było zejść do 3,8 L /100km przy ekonomicznej jeździe.Ja natomiast użytkując auto jako taksówki w mieście szacuje,że pali mi około 6 litrów natomiast na trasie gdy 120 nie przekraczam schodzi do ok. 4,5 -5 L .Zaletą jest też duży zbiornik 70L w moim modelu ,co daje możliwości pokonania sporych odległości na trasie bez tankowania.Osobiście leje ON i BioEster do auta i chodzi bez zmian.Spalanie zatem rewelacja.Polecam
5,9
Audi 80 B3
Sedan 1.6 TD 80KM 59kW
auto dla emerytów i rencistów którzy nielubią się wyróżniać... Dla mnie + to ocynkowana buda i małe spalanie a minusy to słaba dynamika , niema komfortu podczas jazdy i jak dla mnie to mułowate auto , noj oczywiście niezbyt dobre przednie zawieszenie.
5,8
Audi 80 B3
Sedan 1.6 TD 80KM 59kW
Nie jest tak ekonomiczny jak współczesne diesle i jeździ się drożej jak na gazie, ale za jednym tankowaniem robię ok 900km. Części pod warunkiem że nie stanie się coś z silnikiem śmiesznie tanie i bardzo łatwo dostępne. Wiadomo że do starego samochodu trzeba dołożyć od czasu do czasu.. Za tą kasę super solidny i oszczędny samochód. Dane katalogowe: przy 90km/h pali 3.6 l/100km Śrenio w korkach i po mieście pali mi 6,4 l

Usterki Audi 80 B3

Liczba wpisów: 29
stracił moc
  • Audi 80 B3 Sedan 1.6 70KM 51kW 1987-1991
  • silnik
szarpanie brak mocy niema siły jechać tak jakby ni chodziły dwa cylindry samochód rakieta ponad miesiąca jesienią stał pod chmurką z pustym zbiornikiem po wlaniu paliwa i odpaleni zaczoł szarpać i przerywać wymiana filtra paliwa niewiele pomogło zachowywał sie tak jak by nie chodził cylinder po jakimś cZasie kolejny teraz przy odpaleniu przez chwilke pracuje po czym sie dusi i gaśnie nie wiem co robić słyszałem wiele porad na ten temat ale każda jest inna ni więc czy da się go wyleczyć czy zacząć sie rozglądać za nowym silnikiem ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
brak mocy
  • Audi 80 B3 Sedan 2.0 112KM 82kW 1990-1991
  • silnik
witam.Mam do kupienia ładną b3 ,jeździłem nią ale coś jest nie tak, jak na silnik 2 litry to te autko powinno "latać" a tutaj jest mułowate,biegi wskakują ale tak chodzby 3 omijało,rozpędza się bardzo wolno,ja sam rozpędziłem się nim do 130,poprostu wiecej sie nie dało,gaz do konca a on nic,nawet gdy lekko go wciskałem,rowniez nic,nie wiem co sie dzieje,chce te autko kupic bo tanio,okazja i w gazie,ale nie mam pojecia co z tym,czy trzeba olej i filter wymienic,czy to sprzęgło,czy bóg wie co innego,nie znam się na automatach,wlasciciel w sumie nic o samochodzie nie wie,ma kilka aut,tym jezdzila jego zona,on sam nic nie wie,a jak to dla baby,czy popsute czy nie to jezdzi normalnie, moge dopisac ze autko stalo kilka miesiecy nie jezdzone,ogulem to znajomy w matizie mnie wyprzedził...;( tak wiec cos jest na prawde nie tak,proszę o pomoc.Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
nie pali
  • Audi 80 B3 Sedan 2.0 E 16V 137KM 101kW 1990-1991
  • instalacja elektryczna
auto zgaslo nagle podczas jazdy, obroty spadly do zera, pozniej znowu wskoczyly i auto normalnie dzialalo. przyjechalem na stacje auto zgaslo i juz nie chce zapalic;/ bylem u elektryka cos poodlaczal komputer ten kolo nagrzewnicy i podpial jeszcze raz i auto zaczelo chodzic. pozniej chcial zmienic swiece bo kupilem nowe i znowu nic. nie ma iskry samochod. kupilem nowa cewke, aparat zaplonowy ejst sprawny bo przelozyl go do innego auta i chodzilo. wlasniechcialbym sie dowiedziec jaka przyczyna;)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi 80 B3 Sedan