Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Audi 80/RS2/S2 B3 Sedan 1.9 D

Produkcja trzeciej generacji modelu (symbol B3) rozpoczęła się w 1986 roku. Auto otrzymało zupełnie nowy, aerodynamiczny wygląd. Zwiększyły się również jego rozmiary, zaś nadwozie zostało galwanicznie zabezpieczone przed korozją. W 1987 roku zaprezentowano luksusową wersję 90, której produkcja została definitywnie zakończona w roku 1991. W tym samym roku zakończyła się również kariera Audi 80 B3. Zanim do tego doszło, w 1990 roku oba modele (80 i 90) zostały poddane gruntownej modernizacji. W 1987 roku Audi 80 B3 zajęło drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku.

Generacje Audi 80

  • 80 B3   1986 - 1996
    Audi 80 B3
    • Wybierz generację

    • 80 B4 (1990 - 2000)
    • 80 B3 (1986 - 1996)
    • 80 B2 (1978 - 1988)
    • 80 B1 (1972 - 1978)

Wersje nadwozia Audi 80 B3

Silniki Audi 80 B3 Sedan

Lista silników:

Publikacje o Audi 80

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

TOP 10 | Youngtimery do jazdy na co dzień

Dziś stawiamy sobie pytanie: jaki samochód z dawnych lat można kupić i jeździć nim codziennie w sezonie wiosenno-jesiennym. Odpuszczamy ekskluzywne klasyki, których szkoda do codziennej eksploatacji na naszych drogach i szukamy czegoś z charakterem, nie rujnującego domowego budżetu, a przy tym ciekawego....

Audi 80 B3 - jak wino

"Beczka", "jajo". Niezbyt trafiony, a już na pewno niezbyt czarujący przydomek dla auta. Bynajmniej dobrze się nie kojarzy, a to stosunkowo dziwne w przypadku "tej" konstrukcji. Bo jakby nie patrzeć, Audi 80 w odmianie B3, bo o tym aucie mowa, to samochód nadal elegancki...

Opis techniczny Audi 80

Model Audi 80 prezentowany na zdjęciach to ostatni model serii osiemdziesiątek. Jest to auto bardzo popularne po dziś dzień pomimo zaawansowanego wieku można powiedzieć, że 80-tka była dla Audi tym czym jest dla Volkswagena model Golf czyli tzw. model flagowy.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi 80

Społeczność kierowców Audi 80autoWcentrum - społeczność Audi 80

najwyższe oktanyAuta - Audi 80

Audi 80 quattro 75,84

Audi 80 olimpiada 73,09

Audi 80 71,63

Audi 80 70,92

Audi 80 Black Pearl 71,94

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi 80

Mateusz89 53,58

kromek1975 54,57

Thunder_PL 43,09

kml_84 41,50

Listopad 45,29

mefix17 30,19

natalia_19905 30,19

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi 80

Regeneracja zacisków hamulcowych
Regeneracja zacisków hamulcowych Powodem naprawy był cieknący prawy tylni zacisk oraz słabo działający ręczny.Pra...
Droga na skróty wg szwagra:p
Droga na skróty wg szwagra:p W miniony weekend z Moją Panią wybraliśmy się w odwiedziny na do jej siostry sio...
moze cos to poprawi
moze cos to poprawi Witam;gdy bylem w kraju,wymienilem swiece+przewody,oraz filtry-paliwa,pylkowy,po...
Spalona kostka stacyjki
Spalona kostka stacyjki dzisiaj chwilkę po 16:00 postanowiłem pojechać nad wodę chociaż na 2 godzinki w ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi 80

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi 80
 

Najpopularniejsza wersja Audi 80

Audi 80

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi 80
 

Audi 80 najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 12 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 228 326 zł 194 000 zł
Zyskujesz: 34 326 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 Premium Demonstracyjny Infiniti Q50 Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 11 500 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 47 490 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi 80

Audi 80
1.9 diesel 90 KM
1993
6 900 PLN
Audi 80
1.9 diesel 90 KM
1992
4 200 PLN
Audi 80
1.9 diesel 90 KM
330 000 km, 1994
4 599 PLN
Audi 80
1.9 diesel 75 KM
1993
2 700 PLN

Ocena auta Audi 80/RS2/S2 B3 Sedan 1.9 D

  • Średnia ocena
    na podstawie 19 opinii
  • 4,15
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Audi 80 Sedan 1.9 D (68 KM)

Wielki plus za ochronę karoserii i bardzo trwały silnik diesla. Minus za małą przestrzeń wewnątrz auta i ciasny bagażnik.

dodał: Rafał K.
  • Zalety
  • + jakość/cena
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - układ jezdny
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Opinie o instalacji LPG

Audi 80

  • 1.
  • 5,00 Audi 80 B4 2.0 (90KM) 1993r.
    dodał: Oli - Gdynia, 27.03.2012

    To auto jest stworzone do gazu ! Pali więcej niż auta z sekwencyjną instalacją ale to monowtrysk i nie da rady nic innego tu zamontować. Za to odwdzięcza się kompletnie bezawaryjną, równą pracą. Żona ma ciężką nogę i na obwodnicy trójmiejskiej lata po 190. Odpalam na benzynie, przełączam na gaz jak ma min 50 st. C, na gazie odpalam tylko gdy silnik jest ciepły. Pilnuję wymiany filtra gazu i powietrza, tankuję tylko na markowych stacjach ( Orlen, Lotos, Lukoil, BP ). Zaniedbanie tych czynności skutkuje zwiększonym spalaniem. Olej Castrol Magnatec 10W/40. Auto często eksploatowane w pośpiechu z ciężką nogą i spalanie jest w granicach 10 - 12,5 ltr LPG. Jeśli chodzi o serwis instalacji to polecam Auto Atut w Gdyni na ul. Wrocławskiej - od lat tam jeżdżę i nigdy nie miałem problemów w przeciwieństwie do znajomych jeżdżących do tanich warsztatów poza 3city. Grunt to wiedza i lata praktyki. Ostatnio wymieniali mi króćce od cieczy w reduktorze z plastikowych na alu bo skruszały :-( Szybko, sprawnie i solidnie !

  • 2.
  • 4,25 Audi 80 B3 1.6 (75KM) 1990r.
    dodał: tofik 533, 29.05.2010

    3 razy bylem w warsztacie na lubartowskiej wlublinie nie naprawiono usterki tylko wymianafiltra kierownik nieuprzejmy pracownik podpowiadal mu zeby sprawdzic przelacznik ale on chchcial lutowac koncowki izeby zostawic auto w warsztacie na pierwsza wizyte czekalem 3 dni i nic nie zrobiono przy wymianie filtra uszkodzono oring uciekal gaz zapomniano ze po winno byc sprawdzonetesterem gdy mnie scholowano do innego warsztatu zdiagnozowanie usterki trwalo 2 minuty koszt przelacznika 8 zl analubartowskiej zaplacilem70 iniewiadomomo ile by mi jeszcze naliczono odradzam korzystanie z uslug tej dt.gas ul. lubartowska lublin nawet nie stac ich na identyfikatory imienny bo czy to kierownik czy psudo kto to wie w zgloszeniu jest moj telefon moze prezes tej firmy przeprosi

  • 3.
  • 4,25 Audi 80 B4 2.0 (90KM) 1992r.
    dodał: CONCORDES, 26.08.2011

    Audi 80 z silnikiem 2.0 ABT z gazem spisuje się bardzo dobrze. Na gazie tym autem jeżdżę już ponad 5 lat i nie było żadnych najmniejszych kłopotów z instalacją. Jedynym dodatkowym wydatkiem eksploatacyjnym jest wymiana filtra gazu za kilkanaście złotych co kilkadziesiąt tys KM. Po trzech latach eksploatacji wymieniłem membrany w reduktorze za 50 zł (w sumie nie było to potrzebne bo gumy były w dobrym stanie). Silnik z jednopunktowym wtryskiem dlatego wystarczająca jest instalacja II generacji. Silnik odpala na gazie nawet przy -25 stopniach Celsjusza (wiadomo, że nie jest to wskazane ze względu na zimny reduktor) w lecie cały czas odpalam na gazie. Osobiście uważam, że dla tego silnika nie ma nic lepszego i oszczędniejszego niż instalacja LPG.

  • 4.
  • 5,00 Audi 80 B4 2.0 E (115KM) 1994r.
    dodał: Monkahead, 12.04.2011

    Audi 80 B4 2.0E ABK 115KM, 1994 r. zagazowalem je w lipcu 2009 roku przy przebiegu 175 000km. Aktualnie przejechane mam 225 000km (kwiecien 2011). Instalacja STAG 300, wtryskiwacze MATRIX HD344, reduktor SCORPION MINI. Auto sprawuje sie idealnie, nie mialem zadnych problemow. Pali 10L/100km lato/zima nie ma roznicy co do pory roku. Jazda na gazie jest nieodczuwalna, zadnej roznicy w spadku mocy. Generalnie stare silniki 8v sa idealne do zagazowania i mozna nimi jezdzic do zajechania silnika. Poprzednim autem zrobilem na gazie 100 000km i jak je sprzedawalem wszystko bylo tip-top. Generalnie POLECAM LPG w silniku ABK. Jedyne na co nalezy zwrocic uwage, to szybkie wtryskiwacze gazowe, poniewaz silnik jest oryginalnie na tzw. 'Full Grupie'.

  • 5.
  • 5,00 Audi 80 B3 2.0 quattro (115KM) 1991r.
    dodał: adam, 17.11.2008

    silnik pracuje super mam zalozona najprostrza instalacje gazowa reduktor tomasetto wielozawor brc uruchamiam na benzynie i jade do osiagniecia przez silnik 40 stopni dodaje gazu i przy 22oo obrotach przelacza sie automatycznie na gaz nigdy nie odpalam na gazie nawet jak jest ciely i dlatego nie mam klopotow z wachaniami obrotow dolewam do silnika 1 l oleju na 10000 km castrol gtx magnatec 10w40 zadnych problemow w trasie pali ok 9l po miescie ok 12l nie jezdze wolno wmoim przypadku nie ma roznicy miedzy benzyna a gazem przyspieszenie jest porownywalne pozdrawiam audi80 b3 115km

  • 6.
  • 2,00 Audi 80 B3 1.6 (75KM) 1990r.
    dodał: Karol Mieczyński, 30.06.2010

    1. Problem z regulacją w siedzibie firmy(wyregulowalem gdzie indziej) 2. Bardzo słabe połączenia gumowe PB(do zaworu),LPG i wody.Wszystkie pekaly. Pierwszy Pb zalewajac silnik benzyna pekl po 8 miesiacach co grozilo pozarem. 3. Zamontowanie butli na piance i jedna srubą(problem z przeglądem pomijam fakt marnego bezpieczeństwa). 4. Mikser niedopasowany, został rozwiercony podczas instalacji co powodowało branie lewego powietrza. Z plusów cena ok 1000zł.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi 80

Audi 80

750 komentarzy

493 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Romek~Romek

Do ~JUREK:
Witam. Miałem podobnie w swoim 2.6 V6 okazało się że winne były czujniki (położenia wału i wałka rozrządu)

~JUREK~JUREK

mam problem z odpaleniem samochodu po zgaszeniu jak postoj dwie godziny to odpala jak znów zgasze to nie zapala mam audi 80B4V6

~Zasrany~Zasrany

Do ~do durnia:
Podzielam opinię. W obecnych czasach wszystkie audi 80 b4 pochodzą najczęściej ze złomowisk niemieckich czy belgijskich, w których jeździli otyli i przepoceni Helmudy.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 752
Przejechany dystans
20 606 257 km
Zatankowanego paliwa
826 327 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 401
Wydanych pieniędzy
1 872 820 zł
Średnie wydatki na auto
1 521 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 710
Wydanych pieniędzy
4 758 674 zł
Średnie wydatki na auto
3 866 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 231)

Zużycie paliwa Audi 80/RS2/S2 B3 Sedan 1.9 D

Na podstawie 15 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Piotrek D., dodano: 09.04.2010 16:18

Mimo ,że silnik 2.0 to przy tej mocy żadna rakieta, nie mówię że strasznie mułowaty , w koncu spora masa auta, spalanie przy jeździe do 100km/h w okolicach 10 litrów, trzeba się przyzwyczaic. Teraz gdybym kupił , brałbym wersję 115 KM , takie samo spalanie a żwawiej się buja. Ale tak poza tym audi to audi , solidne wykonanie i jeżeli nie trafimy na pospawany z szajsu model to autko się odwdzięczy bezawaryjną i długą jazdą, no i blacha jest rewelacja.

pełny raport Audi Sedan 2.0

autor: grafix, dodano: 06.02.2010 00:34

B4 w dobrym stanie to same zalety. Super prowadzenie, wygodne siedzenia, ergonomiczna pozycja za kierownicą, niezniszczalna blacha, trwałe zawieszenie, tanie jak barszcz części i naprawy. Z silnikiem 1.6 jest to jednak muł. Szczególnie w mieście. Jeżdżąc po Poznaniu (nie jak wariat, ale też nie zostaje w tyle - ot tak jak każdy) pali 10-11 litrów latem i 12-13,5 w zimie. Lato można jeszcze przeboleć ale w zime ostro daje po kieszeni. Teraz (zimą), ciągnąc go maksymalnie do 2200 obrotów, zamykam spalanie na 12 litrach, ale przy super mrozach (-15) nie zejdzie poniżej 13. Super jest na trasie. Ten silnik świetnie się nadaje do ciągłej jazdy z niewielką prędkością. Jadąc średnio 80-90 km/h bierze 7 litrów. Przy 110-120 już 8-9. Na gaz nie przerobię, bo to 1/4 wartości samochodu. Na pocieszenie powiem tyle: jak się kupi auto w dobrym stanie (ja kupiłem za 7,5 tyś, jeżdżę rok i wymieniam tylko tanie pierdoły) to dorzuci się do benzyny, ale zaoszczędzi na naprawach i częściach. Lepsze to, niż kupić zajechanego diesla, a później np. włożyć kasę w silnik i stracić czas - finansowo na jedno wyjdzie.

pełny raport Audi Sedan 1.6 E

autor: cgdslaw, dodano: 30.12.2007 17:42

AUTO MAM NA SEKWENCJI ZERO UTRATY MOCY NIE ODMAWIAM SOBIE DYNAMICZNEJ JAZDY NA GAZIE Z 4 OSOBAMI NA POKŁADZIE 180KM/H (205 KM/H NA GAZIE NA STACJI BP POLECAM) NA BENZYNIE ZAMYKA LICZNIK 220 KM/H NIE JEDNO COUPE JUZ SIE ZAWSTYDZIŁO NA SWIATŁACH:-) NAJLEPSZE OSIAGI SILNIKA OD 3000 DO 5000 OBR./MIN. WIADOMO ZIMA TRZEBA TROCHE POJEZDZIC NA BENZYNIE ZANIM SIE SILNIK NAGRZEJE , TAK SAMO W LATO KLIMA CIAGNIE PO MIESCIE OD SKLEPU DO SKLEPU CZESTE ODPALANIE MOZNA DOJSC DO 13 LITRÓW GAZU. MOZE AUDI PALA TROCHE WIECEJ ALE JAKI KOMFORT JAZDY. ZBIERAM KASE NA A6 PEWNIE W BENZYNIE . POZDRAWIAM WSZYSTKICH CZYTAJĄCYCH

pełny raport Audi Avant 2.0 E

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi 80/RS2/S2 B3 Sedan 1.9 D

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi 80/RS2/S2 B3 Sedan 1.9 D

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi 80 B3 Sedan 1.9 D 68KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi 80, oglądali także