Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Audi 80/RS2/S2 B4

Czwarta i ostatnia zarazem generacja Audi 80 (symbol 8C, auto potocznie nazywano B4) została zaprezentowana w 1992 roku. Wraz z jej debiutem, zaprzestano stosowania nazwy Audi 90 dla lepiej wyposażonych wersji 80-tki. B4 był pierwszym modelem w historii Audi 80 dostępnym w odmianie kombi (Avant) oraz Cabriolet. W 1993 roku na rynku pojawiły się topowe wersje modelu 80 – S2 sedan i S2 Avant. Choć rok później gotowy był już jego następca - model A4, produkcja 80-tki trwała w sumie do 1996 roku (wersje Avant i Coupe), zaś Cabriolet wycofano ze sprzedaży dopiero w roku 2000.

Generacje Audi 80

  • 80 B4   1990 - 2000
    Audi 80 B4
    • Wybierz generację

    • 80 B4 (1990 - 2000)
    • 80 B3 (1986 - 1996)
    • 80 B2 (1978 - 1988)
    • 80 B1 (1972 - 1978)

Wersje nadwozia Audi 80 B4

Silniki Audi 80 B4

Lista silników:
1.6 E (101KM), 1.6 (70KM), 1.8 E 20v (125KM), 2.0 E (115KM), 2.0 E 16V (137KM), 2.0 E 16V (140KM), 2.0 (90KM), 2.2 (316KM), 2.2 i Turbo (220KM), 2.2 i Turbo (230KM), 2.3 E (133KM), 2.6 V6 (150KM), 2.8 E (174KM), 1.9 TDI (110KM), 1.9 TD (75KM), 1.9 TDI (90KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Audi 80

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

TOP 10 | Youngtimery do jazdy na co dzień

Dziś stawiamy sobie pytanie: jaki samochód z dawnych lat można kupić i jeździć nim codziennie w sezonie wiosenno-jesiennym. Odpuszczamy ekskluzywne klasyki, których szkoda do codziennej eksploatacji na naszych drogach i szukamy czegoś z charakterem, nie rujnującego domowego budżetu, a przy tym ciekawego....

Audi 80 B3 - jak wino

"Beczka", "jajo". Niezbyt trafiony, a już na pewno niezbyt czarujący przydomek dla auta. Bynajmniej dobrze się nie kojarzy, a to stosunkowo dziwne w przypadku "tej" konstrukcji. Bo jakby nie patrzeć, Audi 80 w odmianie B3, bo o tym aucie mowa, to samochód nadal elegancki...

Opis techniczny Audi 80

Model Audi 80 prezentowany na zdjęciach to ostatni model serii osiemdziesiątek. Jest to auto bardzo popularne po dziś dzień pomimo zaawansowanego wieku można powiedzieć, że 80-tka była dla Audi tym czym jest dla Volkswagena model Golf czyli tzw. model flagowy.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi 80

Społeczność kierowców Audi 80autoWcentrum - społeczność Audi 80

najwyższe oktanyAuta - Audi 80

Audi 80 Avant 2.0 71,61

Audi 80 cabrio laserred 85,83

Audi 80 CABRIO 83,17

Audi 80 82,70

Audi 80 69,92

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi 80

Thunder_PL 43,82

djbisonus 88,24

marcin9871 30,18

wasmaciej 86,60

dylu89 93,21

alvaro7 91,86

kromek1975 56,21

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi 80

Pierwsze blachy za płoty...
Pierwsze blachy za płoty... Jak już pisałem największą bolączką tej furki jest rdza. Na szczęście Tato prze...
Naprawa klap tunelu powietrza , wymienia nagrzewnicy.
Naprawa klap tunelu powietrza , wymienia nagrzewnicy. Powodem demolki była naprawa klap sterujacych zimno/cieplo góra/dół środek. Klap...
MOJA PIĘKNA AUDICZKA!!
MOJA PIĘKNA AUDICZKA!! No i są dowody zbrodni na pięknej audiczce:(( Teraz trzeba się wziąć do roboty....
Nowa sesja 2013
Nowa sesja 2013 Sesja 2013 ;) trochę odświeżony temat :)...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi 80

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi 80
 

Najpopularniejsza wersja Audi 80

Audi 80

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi 80
 

Audi 80 najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 224 937 zł 191 000 zł
Zyskujesz: 33 937 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 267 212 zł 227 000 zł
Zyskujesz: 40 212 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi 80

Audi 80
1.9 diesel 90 KM
1993
6 900 PLN
Audi 80
1.9 diesel 90 KM
1992
4 200 PLN
Audi 80
1.9 diesel 90 KM
330 000 km, 1994
4 599 PLN
Audi 80
1.9 diesel 75 KM
1993
2 700 PLN

Ocena auta Audi 80/RS2/S2 B4

  • Średnia ocena
    na podstawie 1021 opinii
  • 4,21
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Audi 80 Avant 1.9 TDI (90 KM)

Jak najbardziej auto godne polecenia. To właściwie mój najstarszy samochód ale jedyny, który z dnia na dzień coraz bardziej mnie zachwycał (w przeciwieństwie do poprzednich aut którymi się jarałem dopóki ich nie kupiłem - potem przychodził zawód). Auto było zakupem budżetowym (potrzebowałem kasy więc sprzedałem Lagune i kupiłem to) ale jakoś nie mogę się go pozbyć - spodobał mi się ten spokój jaki mi daje (jest bardzo tani w utrzymaniu i niezawodny) Tak wychwalam że może wyjdę na jakiegoś maniaka albo pomyślicie sobie "czym ten biedny chłopak jeździł do tej pory?" ale to auto naprawdę zrobiło i robi na mnie dobre wrażenie. Może dla tego że nie spodziewałem się zbyt wiele a otrzymałem wszystko czego mi było trzeba.

dodał: Dexter
Audi 80 Avant 1.9 TDI (90 KM)

Zanim kupiłem dużo sie naczytałem o tym modelu i wszedzie bardzo ten model był chwalony za niezawodnosc,wygląd i trwałosc blacharki. W moim wozie podwozie jest w idealnym stanie /14 lat/ ale problem jest z progami a dokładnie pod nakładkami przyklejonymi na progi jest wylegarnia rdzy, ciekawi mnie czy ktos z was tam sprawdzał. Sam bym tam nie szukał rdzy ale w tylnym lewym progi rdza wylazła poza nakładke i jak odkleiłem ten plastik to mnie powaliło. Radze sprawdzic. Drugim miejscem gdzie zaczeło gnic to łuk przedniego błotnika ale wina jest w tym że nadkole nie zakrywa tego łuku

dodał: Maciej bodzio333@o2.pl
Audi 80 S2 Coupe 2.2 i Turbo (220 KM)

Rewelacyjny samochod sportowy...lekki tuning i masz 280KM (chip) dalej kit od RS2 i mozesz liczyc na 330-350KM, dalej wymiana jescze kilku pierdol i na seryjnym dole mozna miec stabilne 400KM...nie ma tanszej alternatywy dla samochodu z napedem 4x4 ktory ma 5sek do 100 w serii....ja zakladam niedlugo chipa bo do mocy szybko sie czlowiek przyzwyczaja :)) haha..ogolnie mozna sie juz poscigac z subaru impreza, mitsubishi evo itd...nie ma wstydu :) Naprawde polecam ten samochod..ale musi cie na niego stac...i nie kupuj szrota bo latwo mozna sie wrobic w duuze problemy.

dodał: prnit
Audi 80 Avant 1.6 E (101 KM)

Przez 3 lata od założenia gazu było wszystko ok, teraz są same kłopoty, wszystko było sprawdzane i dopuki silnik nie stanie nikt nie jest w stanie nic stwierdzic, na pewno jest to cos z elektoniką lub zapłonem, silnik nagle przestaje pracowac, lub "kuleć" ale wystarczy tylko zgasic i odpalic i wszystko jest ok. Wymienilem swiece, przewody zapł, kopułkę aparatu, palec, cewkę zapł z modułem i nie ma żadnej poprawy (wszystko wielokrotnie było sprawdzane komputerem i pokazuje wszystko ok) - jeśli spotkał się ktoś z czymś podobnym proszę o kontakt diament_29@o2.pl

dodał: Daniel
Audi 80 Sedan 2.0 (90 KM)

Auto uratowało mi życie! I tego już nigdy mu nie zapomne. Uderzyłem z prędkością okolo 100km/h w betonowy wiazd i poza siniakami od pasów nic mi nie jest. Miałem już kilka wypadków i wiem że w aucie typu golf III lub astra nie było tak wesoło. Moje auto miało system Protekt coś tam tz. silnik ze skrzynią biegów były opasane stalowymi linkami co w przypadku uderzenia ciągneło jednostke pod spud auta oraz kierownice w deske. Auto poza tym bardzo proste w budowi tz. wszystkie naprawy robiłem sam choć nie jestem mechanikiem a mam tylko troche pojęcia o tym.

dodał: mlk@autograf.pl
  • Zalety
  • + skrzynia biegów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - wentylacja i ogrzewanie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Opinie o instalacji LPG

Audi 80

  • 1.
  • 5,00 Audi 80 B4 2.0 (90KM) 1993r.
    dodał: Oli - Gdynia, 27.03.2012

    To auto jest stworzone do gazu ! Pali więcej niż auta z sekwencyjną instalacją ale to monowtrysk i nie da rady nic innego tu zamontować. Za to odwdzięcza się kompletnie bezawaryjną, równą pracą. Żona ma ciężką nogę i na obwodnicy trójmiejskiej lata po 190. Odpalam na benzynie, przełączam na gaz jak ma min 50 st. C, na gazie odpalam tylko gdy silnik jest ciepły. Pilnuję wymiany filtra gazu i powietrza, tankuję tylko na markowych stacjach ( Orlen, Lotos, Lukoil, BP ). Zaniedbanie tych czynności skutkuje zwiększonym spalaniem. Olej Castrol Magnatec 10W/40. Auto często eksploatowane w pośpiechu z ciężką nogą i spalanie jest w granicach 10 - 12,5 ltr LPG. Jeśli chodzi o serwis instalacji to polecam Auto Atut w Gdyni na ul. Wrocławskiej - od lat tam jeżdżę i nigdy nie miałem problemów w przeciwieństwie do znajomych jeżdżących do tanich warsztatów poza 3city. Grunt to wiedza i lata praktyki. Ostatnio wymieniali mi króćce od cieczy w reduktorze z plastikowych na alu bo skruszały :-( Szybko, sprawnie i solidnie !

  • 2.
  • 4,25 Audi 80 B3 1.6 (75KM) 1990r.
    dodał: tofik 533, 29.05.2010

    3 razy bylem w warsztacie na lubartowskiej wlublinie nie naprawiono usterki tylko wymianafiltra kierownik nieuprzejmy pracownik podpowiadal mu zeby sprawdzic przelacznik ale on chchcial lutowac koncowki izeby zostawic auto w warsztacie na pierwsza wizyte czekalem 3 dni i nic nie zrobiono przy wymianie filtra uszkodzono oring uciekal gaz zapomniano ze po winno byc sprawdzonetesterem gdy mnie scholowano do innego warsztatu zdiagnozowanie usterki trwalo 2 minuty koszt przelacznika 8 zl analubartowskiej zaplacilem70 iniewiadomomo ile by mi jeszcze naliczono odradzam korzystanie z uslug tej dt.gas ul. lubartowska lublin nawet nie stac ich na identyfikatory imienny bo czy to kierownik czy psudo kto to wie w zgloszeniu jest moj telefon moze prezes tej firmy przeprosi

  • 3.
  • 4,25 Audi 80 B4 2.0 (90KM) 1992r.
    dodał: CONCORDES, 26.08.2011

    Audi 80 z silnikiem 2.0 ABT z gazem spisuje się bardzo dobrze. Na gazie tym autem jeżdżę już ponad 5 lat i nie było żadnych najmniejszych kłopotów z instalacją. Jedynym dodatkowym wydatkiem eksploatacyjnym jest wymiana filtra gazu za kilkanaście złotych co kilkadziesiąt tys KM. Po trzech latach eksploatacji wymieniłem membrany w reduktorze za 50 zł (w sumie nie było to potrzebne bo gumy były w dobrym stanie). Silnik z jednopunktowym wtryskiem dlatego wystarczająca jest instalacja II generacji. Silnik odpala na gazie nawet przy -25 stopniach Celsjusza (wiadomo, że nie jest to wskazane ze względu na zimny reduktor) w lecie cały czas odpalam na gazie. Osobiście uważam, że dla tego silnika nie ma nic lepszego i oszczędniejszego niż instalacja LPG.

  • 4.
  • 5,00 Audi 80 B4 2.0 E (115KM) 1994r.
    dodał: Monkahead, 12.04.2011

    Audi 80 B4 2.0E ABK 115KM, 1994 r. zagazowalem je w lipcu 2009 roku przy przebiegu 175 000km. Aktualnie przejechane mam 225 000km (kwiecien 2011). Instalacja STAG 300, wtryskiwacze MATRIX HD344, reduktor SCORPION MINI. Auto sprawuje sie idealnie, nie mialem zadnych problemow. Pali 10L/100km lato/zima nie ma roznicy co do pory roku. Jazda na gazie jest nieodczuwalna, zadnej roznicy w spadku mocy. Generalnie stare silniki 8v sa idealne do zagazowania i mozna nimi jezdzic do zajechania silnika. Poprzednim autem zrobilem na gazie 100 000km i jak je sprzedawalem wszystko bylo tip-top. Generalnie POLECAM LPG w silniku ABK. Jedyne na co nalezy zwrocic uwage, to szybkie wtryskiwacze gazowe, poniewaz silnik jest oryginalnie na tzw. 'Full Grupie'.

  • 5.
  • 5,00 Audi 80 B3 2.0 quattro (115KM) 1991r.
    dodał: adam, 17.11.2008

    silnik pracuje super mam zalozona najprostrza instalacje gazowa reduktor tomasetto wielozawor brc uruchamiam na benzynie i jade do osiagniecia przez silnik 40 stopni dodaje gazu i przy 22oo obrotach przelacza sie automatycznie na gaz nigdy nie odpalam na gazie nawet jak jest ciely i dlatego nie mam klopotow z wachaniami obrotow dolewam do silnika 1 l oleju na 10000 km castrol gtx magnatec 10w40 zadnych problemow w trasie pali ok 9l po miescie ok 12l nie jezdze wolno wmoim przypadku nie ma roznicy miedzy benzyna a gazem przyspieszenie jest porownywalne pozdrawiam audi80 b3 115km

  • 6.
  • 2,00 Audi 80 B3 1.6 (75KM) 1990r.
    dodał: Karol Mieczyński, 30.06.2010

    1. Problem z regulacją w siedzibie firmy(wyregulowalem gdzie indziej) 2. Bardzo słabe połączenia gumowe PB(do zaworu),LPG i wody.Wszystkie pekaly. Pierwszy Pb zalewajac silnik benzyna pekl po 8 miesiacach co grozilo pozarem. 3. Zamontowanie butli na piance i jedna srubą(problem z przeglądem pomijam fakt marnego bezpieczeństwa). 4. Mikser niedopasowany, został rozwiercony podczas instalacji co powodowało branie lewego powietrza. Z plusów cena ok 1000zł.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi 80

Audi 80

750 komentarzy

493 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Romek~Romek

Do ~JUREK:
Witam. Miałem podobnie w swoim 2.6 V6 okazało się że winne były czujniki (położenia wału i wałka rozrządu)

~JUREK~JUREK

mam problem z odpaleniem samochodu po zgaszeniu jak postoj dwie godziny to odpala jak znów zgasze to nie zapala mam audi 80B4V6

~Zasrany~Zasrany

Do ~do durnia:
Podzielam opinię. W obecnych czasach wszystkie audi 80 b4 pochodzą najczęściej ze złomowisk niemieckich czy belgijskich, w których jeździli otyli i przepoceni Helmudy.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 684
Przejechany dystans
20 407 934 km
Zatankowanego paliwa
824 136 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 387
Wydanych pieniędzy
1 869 233 zł
Średnie wydatki na auto
1 528 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 702
Wydanych pieniędzy
4 752 298 zł
Średnie wydatki na auto
3 886 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 223)

Zużycie paliwa Audi 80/RS2/S2 B4

Na podstawie 1105 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: e-mickey@o2.pl, dodano: 08.07.2013 12:35

Witam. Patrząc na raporty spalania niektórych użytkowników mam do wyboru dwie możliwości - albo popukać się w głowę, albo pozazdrościć. Jestem posiadaczem Audi od kilku lat. Najpierw B3 1,6TD, teraz (od maja 2012r) B4 2,0E. Cóż mogę powiedzieć o spalaniu? Autko mam w instalacji sekwencja LPG STAG 4. Najczęściej jeżdżę codziennie do pracy 10km i z powrotem następne 10km. Na takich trasach pali mi około 10-11 l/100km. Zaznaczam, że nie jestem z tych którzy żyłują auto na wysokich obrotach (chociaż czasem w lecie na prostej drodze daje mu czadu żeby "odmulić" go trochę). W zimie najwięcej spalił mi 15l/100km. Niby to jest gaz, więc tragedii finansowej jeszcze nie ma, ale koledzy - to jest silnik 2.0, a nie 2.8! On nie powinien tyle palić. W trasie spalił mi 9,8 l/100km, ale przy oszczędniej jeździe 95-100km/h. Strach pomyśleć ile spaliłby przy 160/180 km/h... Z racji tego że miał być to raport spalania, to nie będę się rozwodził nad innymi rzeczami typu części i ich ceny, sporadyczne usterki... Podsumowując - nie wierzę w spalanie poniżej 10 l/100km. Polecam gorąco kupno tego auta, ale zawsze musimy się liczyć z tym, że jeśli chcemy mieć przyjemność z jazdy to niestety idzie też za tym cena. Im większy silnik tym więcej pali. Pozdrawiam

pełny raport Audi Sedan 2.0 E

autor: Artur, dodano: 18.04.2009 13:41

To już moje drugie Audi 80. Wcześniej było 2.0 na monowtrysku i paliło nie dużo mniej a dynamika całkiem inna. Testowałem i 95oktanów i 98 i wydaje mi się że na 98 lepiej zbiera się do odcięcia (a często tak cisnę na 1 i 2, jak stoje pierwszy na światłach to zawsze) Minimalne spalanie na trasie ponad 500km z jazdą w przedziale 110-130 w małym ruchu, ale wyprzedzanie bez ograniczeń, czasem z redukcją. Maksymalne spalanie zanotowane w mieście (Warszawa) przy dynamicznej jeździe ale na odcinkach minimum 25km więc silnik zagrzany. Raz zdarzyło się 15/100 ale na lipnej waszce (test taniej stacji, który się nie opłacił)

pełny raport Audi Sedan 2.8 E

autor: biskup2k, dodano: 01.12.2008 20:32

Wyniki na LPG styl jazdy raczej mało oszczędny, za mało się "taczam" na luzie i hamuje silnikiem (co w przypadki instalek LPG I i II generacji nic nie daje bo nie odcina dopływu gazu przy takim hamowaniu). Biegi normalnie zmieniam przy 3000-3500obr./min, nie obciążam silnika jadąc wolno na wysokim biegu. Samochód tani, części tanie przy tym bardzo trwały. Zawieche ma trochę sztywne (dla mnie mogło by być sztywniejsze) naprawa kosztuje naprawdę grosze w porównaniu z następnymi konstrukcjami Audi. Jedyna wada która jest przyczyną wcześniej wymienionych zalet - jeździ takich setki po naszych drogach wiec się nie jest zbyt oryginalnym jeżdżąc takim (chyba że wstawi się głośny pseudo-sportowy wydech i/lub masę LEDów gdzie się tylko da i/lub gigantyczny spoiler (wszystko wieś tuning oczywiście)) w dodatku jeździ nim masa starszych osób i emerytów.

pełny raport Audi Sedan 1.8 S

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi 80/RS2/S2 B4

Ciekawostki

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi 80/RS2/S2 B4

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Audi 80

Model Audi 80 prezentowany na zdjęciach to ostatni model serii osiemdziesiątek. Jest to auto bardzo popularne po dziś dzień pomimo zaawansowanego wieku można powiedzieć, że 80-tka była dla Audi tym czym jest dla Volkswagena model Golf czyli tzw. model flagowy.

Zobacz dane techniczne Audi 80 B4

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi 80, oglądali także