Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI

Produkowany w latach od 2003 do 2013.

Audi A3 2011 - widok z tyłu
Audi A3 2011 - widok z tyłu
Audi A3 2011 - prawy bok
Audi A3 2011 - widok z przodu
Audi A3 2011 - sterowanie w drzwiach
Audi A3 2011 - drzwi kierowcy od wewnątrz
Audi A3 2011 - komputer pokładowy

Generacje Audi A3

  • A3 8P   2003 - 2012
    Audi A3 8P
    • Wybierz generację

    • A3 8V (2012 - teraz)
    • A3 8P (2003 - 2012)
    • A3 8L (1996 - 2003)

Komentarze redakcji

Powagosław: Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.
Luzacjusz: Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

Wersje nadwozia Audi A3 8P

Silniki Audi A3 8P Hatchback 3d

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.

Publikacje o Audi A3

Audi S3 Limousine - sportowa limuzyna w wersji mini
 
Nasz test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI 300 KM

"Ma być szybkie, zwrotne, luksusowe, drogie, komfortowe, świetnie wyposażone no i ma rzucać się w oczy, ale nie może być wielkie!" - powiedział potencjalny klient załamując dealera w praktycznie każdym salonie samochodowym. Niestety taki wymagający osobnik odejdzie z kwitkiem w większości przypadków,...

Audi A3 Cabriolet - niebo słoneczne nade mną
 
Nasz test Audi A3 Cabriolet

Mimo że nasza strefa klimatyczna nie jest najbardziej przyjazna użytkownikom kabrioletów, to rodzime drogi obfitują w całkiem sporą liczbę samochodów bez dachu. Nic dziwnego - kabriolety to powiew luksusu, wiatr we włosach i przyjemność z jazdy. Audi A3 Cabriolet nie jest tu wyjątkiem.

Audi S3 Sportback - siła spokoju
 
Nasz test Audi S3 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic

Wspaniale brzmi, świetnie przyspiesza i dysponuje ogromnymi rezerwami przyczepności. Jak by tego było mało, Audi S3 zaskakuje też... komfortem i oszczędnością. W cyklu mieszanym z baku ubywa niecałe 10 l/100km. Sprawdzamy, czy w Ingolstadt powstał perfekcyjny "hot hatch".

Audi A3 - w zasięgu ręki
 
Nasz test Audi A3 – w zasięgu ręki

Większość ludzi nie lubi zmian. Wolą cieszyć się stabilizacją oraz żyć bez stresu. I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie jeden drobny problem - życie nigdy nie będzie ustabilizowane, może wydarzyć się w nim wszystko. Zresztą pozbawione stresu jest nudne i nic się w nim nie dzieje. Dlatego Audi postanowiło...

Audi A3 Limousine - sedan roku?
 
Nasz test Audi A3 Limousine Ambiente 1.4 TFSI cod S tronic

Kompaktowe Audi sięgnęło po tytuł World Car of the Year. Czy idąc tym tropem A3 Limousine można nazwać sedanem roku? Sprawdzamy limuzynę ze 140-konnym 1.4 TFSI oraz 7-biegową skrzynią S tronic.

Przeczytaj pozostałe 3 artykuły o Audi A3

Audi A3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A3autoWcentrum - społeczność Audi A3

najwyższe oktanyAuta - Audi A3

Audi A3 75,84

Audi A3 MX_Ufo 71,39

Audi A3 trójeczka 76,39

Audi A3 65,92

Audi A3 1.8 Turbo + 87,00

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A3

patbar 30,17

wrzos18 30,15

alk81 30,16

zaako 69,02

syty_mecenas 30,14

KUMSON 82,66

Crosswagon-Q4 30,18

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A3

Rok i ponad 20 tyś. km. razem!
Rok i ponad 20 tyś. km. razem! Witam wszystkich... Dziś szybkie podsumowanie. Wracając ze świątecznego wyjazdu...
Przejażdżka do Piekar śląskich
Przejażdżka do Piekar śląskich mała próba na autostradzie 200km/h żaden problem miła podróż jak na zimówkach :D...
a jednak się psuje...
a jednak się psuje... Droga z Berlina i nagle... kontrolka płynu chłodniczego, którego oczywiście nie ...
Porównanie sportowych hatchbacków z DSG - A3 8P, Golf V, Fabia RS
Porównanie sportowych hatchbacków z DSG - A3 8P, Golf V, Fabia RS Witam wszystkich serdecznie :) Po ostatnich dość długich poszukiwaniach właśnie...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi A3
 

Najpopularniejsza wersja Audi A3

Audi A3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi A3
 

Audi A3 najczęściej porównywane z:

Volkswagen Golf
1.4 TSI (122 KM)
BMW Seria 1
125d (224 KM)
Hyundai i30
1.4 CVVT (100 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus Trend Ford Focus Trend
Rocznik: 2012. Przebieg: 140 000 km. Silnik: 1.6 70KM .
Cena: 36 900 zł
Hyundai i30 CLASSIC 1.4 90 KM CRDI - SUPER CENA! Hyundai i30 CLASSIC 1.4 90 KM CRDI - SUPER CENA!
Rocznik: 2014. Silnik: 1.4 66KM .
Cena: 63 900 zł
Zyskujesz: 7 800 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A3

Audi A3
2.0 diesel 140 KM
104 000 km, 2010
57 900 PLN
Audi A3
2.0 diesel 140 KM
134 000 km, 2010
20 000 PLN
Audi A3
1.6 diesel 105 KM
170 000 km, 2009
41 900 PLN
Audi A3
1.9 diesel 105 KM
195 343 km, 2008
38 900 PLN

Ocena auta Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI

Galerie Audi A3

Audi S3 Limousine 2.0 TFSI 300KM - galeria redakcyjna Audi S3 III Sportback (2013) Audi S3 III Limousine (sedan 2013) Audi A3 8V Limousine - galeria redakcyjna Audi A3 Cabrio Audi A3 III Limousine (sedan 2013) Audi A3 8V Cabriolet 1.8 TFSI 180KM - galeria redakcyjna Audi A3 8V Limousine 1.4 TFSI CoD 140KM - galeria redakcyjna Audi A3 III Sportback Audi S3 Sportback 2008
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A3

  • 1.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.4 TFSI (125KM) 2007r.
    dodał: NICK, 15.01.2014

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. ) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 2.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.6 i (102KM) 1999r.
    dodał: Marcin, 25.11.2013

    Pomimo różnych zdań na temat montażu instalacji LPG do samochodów, ja mogę polecić montaż w Eko Alma z czystym sumieniem. Montażem musi się zająć warsztat znający się na tym, zresztą jak w przypadku każdego innego silnika.W Radwanicach fachowy montaż, dość sprawny ,bardzo miły mechanik ,który zna się na rzeczy. Jeśli chodzi o spadki mocy to nie odczuwam różnicy, no chyba żebym się uparł to na LPG jest ciut mniejsze vmax ale podejrzewam iż można to skorygować podnosząc ciśnienie na reduktorze.Polecam warsztat - dobry warsztat i dobry montaż.

  • 3.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 20V (125KM) 2001r.
    dodał: Konrad, 21.05.2012

    Chciałem podzielić się swoją opinią o firmie expert roczniak. instalacja w aucie już była gdy go kupiłem ale wciąż miałem problemy, to auto mi zgasło, to szarpało, no i gaz śmierdział w samochodzie, po jednej wizycie prolemy znikły jak za odjęciem ręki, byłem w szoku dlatego że wcześniej byłem u "speców od gazu" nie będę mówił gdzie, bo to nie ważne ale dłubali przy samochodzi ze 3 razy i wciąż coś było nie tak, a tutaj jedna wizyta... Jestemw szoku, w pozytywnym szoku. polecam wszytskicm ktorzy chca sprawnie jezdzic na gazie

  • 4.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.6 (102KM) 2006r.
    dodał: Paweł K, 16.05.2012

    Samochód na gazie radzi sobie bardzo dobrze,zero szarpnięć,zero spadku mocy.Przełączanie z jednego paliwa na drugie przebiega niezwykle płynnie.Spalanie porównywalne do spalania na benzynie.Być może dzięki listwom wtryskiwaczy Hana 2000.Tak doradzali w serwisie i tak też zrobiłem.Z perspektywy czasu i przejechanych kilometrów mogę powiedzieć,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie montażu instalacji gazowej w moim samochodzie.

  • 5.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 2000r.
    dodał: Arek, 27.12.2009

    Samochód bardzo dobrze zachowuje sie na PB jak i LPG. Pracownicy znaja sie na rzeczy a sama regulacja przez Własciciela Fach-Mistrza jest perfekcyjna,nie polega na podłaczeniu do laptopa i ustawieniu ale tez na regulacji w czasie jazdy na dłuzszych dystansach a nie jak u innych na 5 max 6 km i juz odczyt zebrany i niby ustawione jest.Polecam ten zakład wrazie pytan odpoweiem na te pytania na maila

  • 6.
  • 4,75 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 1998r.
    dodał: entuzjasta, 28.10.2011

    Silnik nie wykazuje zauważalnej straty mocy. Moment przełączenia się z benzyny na gaz jest nieodczuwalny. Dość długi jest moment przełączenia na gaz ale to raczej wynik ustawień. Jako, że auto jest z turbo wolę taki stan rzeczy i godzę się zimową porą na większe spalanie benzyny. spalanie: trasa - min 7,8l średnio 8,5l miasto - do 13l cykl mieszany 10,5l

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A3

Audi A3

174 komentarze

141 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~KierowcaAudi~KierowcaAudi

Do ~Audi a3 1.8: Jak Liczyłeś że 1.8 ma spalanie 5-7 litrów w mieście to się nie dziwie że nie pasuje tobie osobiście mam 1.9 TDI ale w Audi i nie narzekam 6-7 litrów w mieście na trasie między 4,8-5,5 wszyscy którzy mają Audi to bardzo je sobie chwalą ;D ale wiadomo bywają nieudane egzemplarze 1.8 należy do nich . Było trzeba kupić 1.8T albo 1.9TDI . I nie wiem co to za porównywanie Audi A3 do Passata to są całkiem inne wozy porównaj sobie Passka z Audi A6 to wątpie że będziesz nadal chciał Passka

~wiesiek8~wiesiek8

Do ~kxd19130: Ja mam A3 1.9 tdi 90 KM zrobioną na 110 i jechałem drogą krajową 195. Auto dobre ale nie cierpi dziur i nierówności.

~kolega~kolega

Jeśli A4 jest "dobrze wyciszona" to w A3 musi być tragedia. Własnie z tego powodu "super wyciszenie" sprzedałem A4 i póki co nie kupię 0000 aż tego nie poprawią - wyciszenie tragedia. Może A6 jest już OK ale nie potrzebuje takiego wielkiego auta KJM.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
26 004
Przejechany dystans
21 580 734 km
Zatankowanego paliwa
913 350 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 790
Wydanych pieniędzy
2 076 560 zł
Średnie wydatki na auto
1 514 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 439
Wydanych pieniędzy
4 979 336 zł
Średnie wydatki na auto
3 629 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 372)

Testy zderzeniowe Audi A3

Najnowsze testy zderzeniowe Audi A3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

AUDI A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI + e-Engine
2014

Audi A3
Audi A3 1.4 'Attraction', LHD
2012

Audi A3
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: KtosCalkiemObcy, dodano: 14.04.2015 10:53

Baardzo miło wspominam to autko zrobiłem nim koło 100 000 km wieć mogę coś napisać: Patrząc na inne autka oraz te które aktualnie posiadam było bardzo przyzwoicie w skrócie do 6 litrów podczas mieszanej trasy 4,5 litra jest jak najbardziej możliwe 80-120km/h wakacje na trasie przez całą Polskę. Całkowicie w mieście nie jeździłem nigdy ale pewnie 7,5 l by nie przekroczyło. tyle o spalaniu bo to nie najważniejsza rzecz.. auto raz odmówiło posłuszeństwa- zerwane sprzęgło po drodze kilka ale jednak kosztownych napraw łącznie koło 5 tyś zł za elementy których niema w (starszych) autach benzynowych. kalkulując to wszystko (aktualne ceny): diesel: 6l *4,60zł= 27,6zł za 100km więc 100 000km 27 600zł benzyna 8,5l *4,63zł= 39,35 za 100km więc 100 000km 39 350zł Oszczędności: 11 750zł - ok 5000zł (naprawy turbo egr podciśnienie n75, dwumas, rozrząd dużo droższy ok 1100 z robotą itp.) zostaje w kieszeni 6 750zł uwzględniając frajdę z jazdy naprawdę zrywnym i elastycznym silnikiem o usportowionym charakterze, rzadsze wizyty na CPN niż benzyna nie zastanawianiem się czy włączyć klimę bo więcej pali :D tego praktycznie nie odczuć.. Do porównania kosztów założyłem silnik 1,6i 101 km (dynamika bez porównania i głaskanie pedała gazu) chociaż pewnie wypadałoby porównać do np 1,8 który pali koło 10 l średnio a to a w tedy różnica już dobije do 14 tyś zł oczywiście można założyć LPG, tankować co 300km i kilka innych problemów jak brak kola zapasowego dodatkowy servis przegląd itd.. jednak jazda w dzisiejszych realiach chyba najtańsza PB+LPG pod warunkiem zaakceptowania w/w spadku mocy i słabszej dynamiki niż tdi. WAŻNE: pamiętajcie że Diesel ma też kilka wad których nie ma taki np 1,6i robisz krótkie trasy- jeździsz w lodówce zimą nie lubisz klimy i otwierasz okno jest głośniej, większe wibracje itd.. Komu polecam? Osobą które robią do pracy najlepiej ponad 50 km im więcej tym lepiej, tym którzy mają możliwość przynajmniej raz w tygodniu go przepalić 140 km/h a najlepiej i więcej ale nie do pierwszego zjazdu z autostrady bo turbo lubi się zapiekać i oszczędności trzeba oddać mechanikowi.. Czy ten diesel nadaje się do miasta? Jak każde auto ale ma to swoje konsekwencje.. np. szybsze starcie 2 razy droższego sprzęgła + dwumas. Zapomniałbym dodać na koniec że zawieszenie może i twarde ale podczas mojej eksploatacji nie zrobiłem w nim nic.. Lektura nie jest po to by kogoś zrazić ani zachęcić, sam sugerowałem się niektórymi wpisami dlatego dodaje teraz własny, przy ewentualnym zakupie miejcie świadomość wyeksploatowania A3 tdi z racji ich wieku przebiegi rzędu 350 000 km to raczej norma która nie wyklucza ich z dalszej eksploatacji przynajmniej nie w Polsce ważne żeby auto zostawiało 2 ślady i nie było po dzwonie w którym zginęło 2 Niemców tylko po drobnych naprawach lakierniczych itp. Pozdrawiam!

pełny raport Audi Hatchback 1.9 TDI

autor: Maciejk84, dodano: 03.03.2011 15:55

Audi A3, po lifcie, 3 drzwi. Generalnie więcej jak 6,5 l/100 km to mi nie spalił. Przy dojazdach na odcinkach 2x5km (codziennie), 2x12 km (kilka razy w tygodniu) to wychodzi mi pomiędzy 5,8-6,5 km,zależy m.in. od pogody (głównie temp.). Im więcej trafi się typowej jazdy w trasie tym od razu spalanie jest mniejsze. Na ostatnim tankowaniu 21,8 l, zrobiłem 370 km - wychodzi ok. 5,8 l/100 km - były to trasy nie dłuższe jak 12-15 km, każde poranne odpalenie ma mrozie (-13 do -4 st. C). Myślę, że wynik niezły. Nie udało mi się go jeszcze przetestować na możliwe najniższe spalanie (tak, żeby nie śpiesząc się jechać 90-100 km/h), ale podejrzewam że zejście poniżej 5,0 l/100 km jest jak najbardziej możliwe.

pełny raport Audi Hatchback 1.9 TDI

autor: wasylSDZ, dodano: 18.02.2011 20:47

Dla mnie to dużo :/ w porównaniu z poprzedniczką którą była madzia 626 2,0 115km, mazdą dużo lepiej mi się jeździło: przyspieszenie, elastyczność silnika, sprzęgło, zmiana biegów, skrzynia biegów, widoczność i nie odczuwał tak mój portfel na stacji po ostrzejszej jeździe, czego nie można powiedzieć o tym niemieckim aucie, jak lubisz i cenisz sobie przyjemność z jazdy i co najważniejsze stać Cię na to auto jest OK, ale szału nie robi, że tak powiem ;) jest to mój pierwszy Niemiec po 3 Japończykach i nie będę ukrywał, że żałuje zakupu :/ zawsze i każdemu powtarzałem " była Wanda co nie chciała Niemca, i dobrze na tym wyszła" i coś mnie podkusiło ;P trudno, pierwszy i ostatni paliwożerny niemiecki "dupowóz"

pełny raport Audi Hatchback 1.8 20V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI 160KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A3, oglądali także