Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI

Produkowany w latach od 2003 do 2013.

Audi A3 2011 - widok z tyłu
Audi A3 2011 - widok z tyłu
Audi A3 2011 - prawy bok
Audi A3 2011 - widok z przodu
Audi A3 2011 - sterowanie w drzwiach
Audi A3 2011 - drzwi kierowcy od wewnątrz
Audi A3 2011 - komputer pokładowy

Generacje Audi A3

  • A3 8P   2003 - 2012
    Audi A3 8P
    • Wybierz generację

    • A3 8V (2012 - teraz)
    • A3 8P (2003 - 2012)
    • A3 8L (1996 - 2003)

Komentarze redakcji

Powagosław: Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.
Luzacjusz: Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

Wersje nadwozia Audi A3 8P

Silniki Audi A3 8P Hatchback 3d

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.

Publikacje o Audi A3

Audi A3 Cabriolet - niebo słoneczne nade mną
 
Nasz test Audi A3 Cabriolet

Mimo że nasza strefa klimatyczna nie jest najbardziej przyjazna użytkownikom kabrioletów, to rodzime drogi obfitują w całkiem sporą liczbę samochodów bez dachu. Nic dziwnego - kabriolety to powiew luksusu, wiatr we włosach i przyjemność z jazdy. Audi A3 Cabriolet nie jest tu wyjątkiem.

Audi S3 Sportback - siła spokoju
 
Nasz test Audi S3 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic

Wspaniale brzmi, świetnie przyspiesza i dysponuje ogromnymi rezerwami przyczepności. Jak by tego było mało, Audi S3 zaskakuje też... komfortem i oszczędnością. W cyklu mieszanym z baku ubywa niecałe 10 l/100km. Sprawdzamy, czy w Ingolstadt powstał perfekcyjny "hot hatch".

Audi A3 - w zasięgu ręki
 
Nasz test Audi A3 – w zasięgu ręki

Większość ludzi nie lubi zmian. Wolą cieszyć się stabilizacją oraz żyć bez stresu. I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie jeden drobny problem - życie nigdy nie będzie ustabilizowane, może wydarzyć się w nim wszystko. Zresztą pozbawione stresu jest nudne i nic się w nim nie dzieje. Dlatego Audi postanowiło...

Audi A3 Limousine - sedan roku?
 
Nasz test Audi A3 Limousine Ambiente 1.4 TFSI cod S tronic

Kompaktowe Audi sięgnęło po tytuł World Car of the Year. Czy idąc tym tropem A3 Limousine można nazwać sedanem roku? Sprawdzamy limuzynę ze 140-konnym 1.4 TFSI oraz 7-biegową skrzynią S tronic.

Audi A3 - Premium czy podróbka?
 
Nasz test Audi A3 – Premium czy podróbka?

Kiedyś wszystko co Premium, musiało być duże i rzucające się w oczy. Ale świat się zmienia. Dziś zamiast 10-kilogramowej korony wystarczy gustowny diament w sygnecie, a słowo Premium coraz częściej oznacza klasę i szyk - wulgarność jest już passe. Audi A3 idealnie wkomponowuje się w ten obraz. Ale czy...

Przeczytaj pozostałe 2 artykuły o Audi A3

Audi A3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A3autoWcentrum - społeczność Audi A3

najwyższe oktanyAuta - Audi A3

Audi A3 cztery łapki 77,87

Audi A3 SB Black Edition 170 86,82

Audi A3 rakieta 64,46

Audi A3 70,80

Audi A3 ABT 155PS PEREŁKA 77,62

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A3

miki2007 75,44

alk81 30,16

gesiowy 43,74

hwdpfromhell 32,88

Andzik88 95,68

DJ-Boa7 68,28

Hvbert 50,04

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A3

Ubezpieczyciel oddał exces 50%.
Ubezpieczyciel oddał exces 50%. Witam W końcu sprawa dotarła do końca z moim ubezpieczycielem z excesu został...
montaż Haka
montaż Haka A3 zostało wyposażone w Hak, zakup z kosztami przesyłki 264 zł, montaż 100 zł, p...
Przedświąteczna naprawa
Przedświąteczna naprawa Jadąc do rodzinnego Świebodzina na święta postanowiłem przy okazji odwiedzić zna...
Skoda Octavia 1.6 TDi 105 KM - druga informacja - brak zdjec.
Skoda Octavia 1.6 TDi 105 KM - druga informacja - brak zdjec. Witam Jestem po podpisaniu papierów, a dokładnie złożyłem 2 autografy na doku...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi A3
 

Najpopularniejsza wersja Audi A3

Audi A3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi A3
 

Audi A3 najczęściej porównywane z:

Seat Leon
1.2 TSI (110 KM)
Skoda Octavia
1.8 TSI (180 KM)
Citroen C4
1.6i (115 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A3

Audi A3
2.0 diesel 140 KM
104 000 km, 2010
57 900 PLN
Audi A3
2.0 diesel 140 KM
134 000 km, 2010
20 000 PLN
Audi A3
1.6 diesel 105 KM
170 000 km, 2009
41 900 PLN
Audi A3
1.9 diesel 105 KM
195 343 km, 2008
38 900 PLN

Ocena auta Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI

Galerie Audi A3

Audi A3 2007 3d Audi A3 III Sportback Audi A3 clubsport quattro concept (2014) Audi S3 2008 Audi A3 III Audi A3 Concept Audi A3 e-tron Study Audi A3 8V Hatchback 3d 1.8 TFSI 180KM - galeria redakcyjna Audi S3 I Audi S3 Sportback
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A3

  • 1.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.4 TFSI (125KM) 2007r.
    dodał: NICK, 15.01.2014

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. ) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 2.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.6 i (102KM) 1999r.
    dodał: Marcin, 25.11.2013

    Pomimo różnych zdań na temat montażu instalacji LPG do samochodów, ja mogę polecić montaż w Eko Alma z czystym sumieniem. Montażem musi się zająć warsztat znający się na tym, zresztą jak w przypadku każdego innego silnika.W Radwanicach fachowy montaż, dość sprawny ,bardzo miły mechanik ,który zna się na rzeczy. Jeśli chodzi o spadki mocy to nie odczuwam różnicy, no chyba żebym się uparł to na LPG jest ciut mniejsze vmax ale podejrzewam iż można to skorygować podnosząc ciśnienie na reduktorze.Polecam warsztat - dobry warsztat i dobry montaż.

  • 3.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 20V (125KM) 2001r.
    dodał: Konrad, 21.05.2012

    Chciałem podzielić się swoją opinią o firmie expert roczniak. instalacja w aucie już była gdy go kupiłem ale wciąż miałem problemy, to auto mi zgasło, to szarpało, no i gaz śmierdział w samochodzie, po jednej wizycie prolemy znikły jak za odjęciem ręki, byłem w szoku dlatego że wcześniej byłem u "speców od gazu" nie będę mówił gdzie, bo to nie ważne ale dłubali przy samochodzi ze 3 razy i wciąż coś było nie tak, a tutaj jedna wizyta... Jestemw szoku, w pozytywnym szoku. polecam wszytskicm ktorzy chca sprawnie jezdzic na gazie

  • 4.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.6 (102KM) 2006r.
    dodał: Paweł K, 16.05.2012

    Samochód na gazie radzi sobie bardzo dobrze,zero szarpnięć,zero spadku mocy.Przełączanie z jednego paliwa na drugie przebiega niezwykle płynnie.Spalanie porównywalne do spalania na benzynie.Być może dzięki listwom wtryskiwaczy Hana 2000.Tak doradzali w serwisie i tak też zrobiłem.Z perspektywy czasu i przejechanych kilometrów mogę powiedzieć,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie montażu instalacji gazowej w moim samochodzie.

  • 5.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 2000r.
    dodał: Arek, 27.12.2009

    Samochód bardzo dobrze zachowuje sie na PB jak i LPG. Pracownicy znaja sie na rzeczy a sama regulacja przez Własciciela Fach-Mistrza jest perfekcyjna,nie polega na podłaczeniu do laptopa i ustawieniu ale tez na regulacji w czasie jazdy na dłuzszych dystansach a nie jak u innych na 5 max 6 km i juz odczyt zebrany i niby ustawione jest.Polecam ten zakład wrazie pytan odpoweiem na te pytania na maila

  • 6.
  • 4,75 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 1998r.
    dodał: entuzjasta, 28.10.2011

    Silnik nie wykazuje zauważalnej straty mocy. Moment przełączenia się z benzyny na gaz jest nieodczuwalny. Dość długi jest moment przełączenia na gaz ale to raczej wynik ustawień. Jako, że auto jest z turbo wolę taki stan rzeczy i godzę się zimową porą na większe spalanie benzyny. spalanie: trasa - min 7,8l średnio 8,5l miasto - do 13l cykl mieszany 10,5l

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A3

Audi A3

174 komentarze

141 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~KierowcaAudi~KierowcaAudi

Do ~Audi a3 1.8: Jak Liczyłeś że 1.8 ma spalanie 5-7 litrów w mieście to się nie dziwie że nie pasuje tobie osobiście mam 1.9 TDI ale w Audi i nie narzekam 6-7 litrów w mieście na trasie między 4,8-5,5 wszyscy którzy mają Audi to bardzo je sobie chwalą ;D ale wiadomo bywają nieudane egzemplarze 1.8 należy do nich . Było trzeba kupić 1.8T albo 1.9TDI . I nie wiem co to za porównywanie Audi A3 do Passata to są całkiem inne wozy porównaj sobie Passka z Audi A6 to wątpie że będziesz nadal chciał Passka

~wiesiek8~wiesiek8

Do ~kxd19130: Ja mam A3 1.9 tdi 90 KM zrobioną na 110 i jechałem drogą krajową 195. Auto dobre ale nie cierpi dziur i nierówności.

~kolega~kolega

Jeśli A4 jest "dobrze wyciszona" to w A3 musi być tragedia. Własnie z tego powodu "super wyciszenie" sprzedałem A4 i póki co nie kupię 0000 aż tego nie poprawią - wyciszenie tragedia. Może A6 jest już OK ale nie potrzebuje takiego wielkiego auta KJM.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
22 874
Przejechany dystans
19 880 477 km
Zatankowanego paliwa
801 632 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 281
Wydanych pieniędzy
1 823 853 zł
Średnie wydatki na auto
1 529 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 598
Wydanych pieniędzy
4 718 674 zł
Średnie wydatki na auto
3 955 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 193)

Testy zderzeniowe Audi A3

Najnowsze testy zderzeniowe Audi A3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi A3 1.4 'Attraction', LHD
2012

Audi A3
Audi A3

Audi A3
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: AdaÂśko Wawa, dodano: 24.02.2009 14:37

Zakupiłem swoją Audice w październiku ub roku, auto nie ma turbiny, moc 125 koni czuje się tylko na bardzo wysokih obrotach, w przeciwieństwie do diesla, który od lekkiego depniecia rwie się do przodu. Moja wersja to chyba full opcja, wszedze skora, elektryka, klimatronic, (brak komputer, ale zero problemu z tym) świetna ergonomia wnętrza, z tyłu ponoć mało miejsca - u mnie jeszce nikt nie narzekal (moze wsiadanie trochę niewygodne, ale usiąść jest gdzie) silnik mimo tego, ze benzyniak to jednak troche glosny, przy 3k robi się szumnie :) spalanie spore, jak sie depnie po miescie (Warszawa) to prawie widać jak spada wskaźnik paliwa, około 12 litrów/100 km ;) ale mimo tego auto warte swoich kosztów eksploatacji. przez te pól roku nie musialem wymieniać w nim nic prócz renowacji szczotek rozrusznika (110 zł). Do sportowego mu daleko, ale jak chcecie się czasem ścignąć z kimś na mieście nie będziecie rozczarowani. 17 nikoprofilowe alu, skóra i czarne nadwozie sprawiają, że auto mimo swojego wieku (10lat) przyciąga uwagę na drodze, nawet tych, którzy mają już nowsze modele (A3 8P) Jeżeli można zakochać się w aucie - to ja się własnie zakochałem :) POLECAM!!!

pełny raport Audi Hatchback 1.8 20V

autor: mechanik, dodano: 25.09.2013 08:58

jestem mechanikiem, cos wam powiem:) auto posiadajace komputer, jadace przykładowo z góry na biegu, komputer pokazuje spalanie 0,0 Tak to prawda!!! auto napedzane jest od kół po silnik nie dostaje dawki paliwowej tylko tyle co do smarowania wtrysków. Auto bez komputera pali w tej samej chwili jadac z góry dawke paliwa duzo wieksza,(przyjmijmy ze na wolnych obrotach pali 1,2 l na godz wiec jadac z góry na obrotach 2 razy wiekszych ok-2tys/obr. pali 2,4litra. A wiec podsumujac jadac pod góre 200metrów pali przykładowo 10 l/100km a nastepne z góry tez 200m to srednio pali w trasie 5litrów. a wiec uzywajny jak najmniej chamulca i starajmy sie chamowac silnikiem:) przepraszam za błedy i za niezrozumiałaśc dla niektórych nie jestem wykładowca:) smigam a3 od 2 lat 1.9 tdi 110km. i jeszcze cos jadac i chamujc dynamicznie auto pali wiecej zuzywamy chamulce i inne podzespoły. poto zeby byc pól minuty szybciej. sam jak wyskocze na autostrade portafie do 200 przycisnac i od czsu do czsu pod czerwone rzeby przedmychac turbine:) ale tak trzeba ten typ tak ma. auto bezawaryjne podzespoły pasuja od skody wv i seata wiec zamienników mnóstwo. polecam

pełny raport Audi Hatchback 1.9 TDI

autor: A3-fan, dodano: 05.04.2013 19:12

Podane spalanie liczone ręcznie na dystansach 850-1000km(zawsze leje do pełna i tankuje na rezerwie)90% trasa, zawsze w 4 osoby z pełnym bagażnikiem, latem 5-5.5L zimą 5.5-5.8L .Jazda prędkością 70-100km/h 50% i 160-190 50% trasy autostradą. Nie mam komputera pokładowego więc jest to prawdziwe spalanie. Bajki o spalaniu 3.5 albo 3.9 litra są prawdziwe ale tylko na komputerze, zmierzcie sobie z proporcji a gwarantuje, że nie osiągniecie takiego wyniku. Jeżdżę dość oszczędnie, nie katuje, ale dynamicznie. Przy 1-2 osobach na pokładzie i jeździe do 100km/h myślę, że da się spokojnie bez specjalnego wysiłku zejść do 4.2-4.5 lecz nie próbowałem bo szkoda mi męczyć silnik i dławić turbinę bo mam nową. Podsumowując, jak na jazdę w 4 osoby i pełnym bagażniku gdzie auto "siedzi" na glebie przy czym 100% seria jest bardzo zrywne i mocne, bez problemu na 4 biegu drze pod górki spalanie mistrzostwo. Polecam.

pełny raport Audi Hatchback 1.9 TDI
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI 160KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A3, oglądali także