Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI

Produkowany w latach od 2003 do 2013.

Audi A3 2011 - widok z tyłu
Audi A3 2011 - widok z tyłu
Audi A3 2011 - prawy bok
Audi A3 2011 - widok z przodu
Audi A3 2011 - sterowanie w drzwiach
Audi A3 2011 - drzwi kierowcy od wewnątrz
Audi A3 2011 - komputer pokładowy

Generacje Audi A3

  • A3 8P   2003 - 2012
    Audi A3 8P
    • Wybierz generację

    • A3 8V (2012 - teraz)
    • A3 8P (2003 - 2012)
    • A3 8L (1996 - 2003)

Komentarze redakcji

Powagosław: Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.
Luzacjusz: Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

Wersje nadwozia Audi A3 8P

Silniki Audi A3 8P Hatchback 3d

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.

Publikacje o Audi A3

Audi S3 Limousine - sportowa limuzyna w wersji mini
 
Nasz test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI 300 KM

"Ma być szybkie, zwrotne, luksusowe, drogie, komfortowe, świetnie wyposażone no i ma rzucać się w oczy, ale nie może być wielkie!" - powiedział potencjalny klient załamując dealera w praktycznie każdym salonie samochodowym. Niestety taki wymagający osobnik odejdzie z kwitkiem w większości przypadków,...

Audi A3 Cabriolet - niebo słoneczne nade mną
 
Nasz test Audi A3 Cabriolet

Mimo że nasza strefa klimatyczna nie jest najbardziej przyjazna użytkownikom kabrioletów, to rodzime drogi obfitują w całkiem sporą liczbę samochodów bez dachu. Nic dziwnego - kabriolety to powiew luksusu, wiatr we włosach i przyjemność z jazdy. Audi A3 Cabriolet nie jest tu wyjątkiem.

Audi S3 Sportback - siła spokoju
 
Nasz test Audi S3 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic

Wspaniale brzmi, świetnie przyspiesza i dysponuje ogromnymi rezerwami przyczepności. Jak by tego było mało, Audi S3 zaskakuje też... komfortem i oszczędnością. W cyklu mieszanym z baku ubywa niecałe 10 l/100km. Sprawdzamy, czy w Ingolstadt powstał perfekcyjny "hot hatch".

Audi A3 - w zasięgu ręki
 
Nasz test Audi A3 – w zasięgu ręki

Większość ludzi nie lubi zmian. Wolą cieszyć się stabilizacją oraz żyć bez stresu. I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie jeden drobny problem - życie nigdy nie będzie ustabilizowane, może wydarzyć się w nim wszystko. Zresztą pozbawione stresu jest nudne i nic się w nim nie dzieje. Dlatego Audi postanowiło...

Audi A3 Limousine - sedan roku?
 
Nasz test Audi A3 Limousine Ambiente 1.4 TFSI cod S tronic

Kompaktowe Audi sięgnęło po tytuł World Car of the Year. Czy idąc tym tropem A3 Limousine można nazwać sedanem roku? Sprawdzamy limuzynę ze 140-konnym 1.4 TFSI oraz 7-biegową skrzynią S tronic.

Przeczytaj pozostałe 3 artykuły o Audi A3

Audi A3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A3autoWcentrum - społeczność Audi A3

najwyższe oktanyAuta - Audi A3

Audi A3 Sportback 2,0Tdi 170 81,82

Audi A3 63,11

Audi A3 kameleon 92,10

Audi A3 trójeczka 76,26

Audi A3 Księżniczka 64,04

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A3

Mateusz89 54,74

MaTheos 30,14

zaako 69,07

makalele 30,15

miki2007 61,13

azurro 30,13

machol 49,19

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A3

a jednak się psuje...
a jednak się psuje... Droga z Berlina i nagle... kontrolka płynu chłodniczego, którego oczywiście nie ...
I stuknęło
I stuknęło Dnia 23 maja br. na liczniku pojawiła się ładna okrągła liczba :) Mam tylko nadz...
montaż Haka
montaż Haka A3 zostało wyposażone w Hak, zakup z kosztami przesyłki 264 zł, montaż 100 zł, p...
Wiosna :)
Wiosna :) Witam! Przez długi czas nie dokonywałem żadnych wpisów do dziennika mojej Audi ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi A3
 

Najpopularniejsza wersja Audi A3

Audi A3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi A3
 

Audi A3 najczęściej porównywane z:

Hyundai i30
1.4 CRDi (90 KM)
Skoda Octavia
1.8 TSI (180 KM)
Seat Leon
1.4 TSI ACT (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Citroen C4 Attraction Citroen C4 Attraction
Rocznik: 2011. Przebieg: 112 565 km. Silnik: 1.6 81KM .
Cena: 35 900 zł 35 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Skoda Octavia 1.4 TSi 122KM Family Skoda Octavia 1.4 TSi 122KM Family
Rocznik: 2012. Przebieg: 111 570 km. Silnik: 1.4 90KM .
Cena: 35 900 zł 35 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A3

Audi A3
2.0 diesel 140 KM
104 000 km, 2010
57 900 PLN
Audi A3
2.0 diesel 140 KM
134 000 km, 2010
20 000 PLN
Audi A3
1.6 diesel 105 KM
170 000 km, 2009
41 900 PLN
Audi A3
1.9 diesel 105 KM
195 343 km, 2008
38 900 PLN

Ocena auta Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI

Galerie Audi A3

Audi A3 2011 Audi S3 III Limousine (sedan 2013) Audi A3 Clubsport Audi A3 8V Limousine 1.4 TFSI CoD 140KM - galeria redakcyjna Audi S3 III Audi A3 8V Hatchback 3d 1.8 TFSI 180KM - galeria redakcyjna Audi A3 III Sportback TCNG Audi S3 Sportback 2.0 TFSI 300KM - galeria redakcyjna Audi S3 Sportback 2008 Audi S3 III Cabriolet (2014)
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A3

  • 1.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.4 TFSI (125KM) 2007r.
    dodał: NICK, 15.01.2014

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. ) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 2.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.6 i (102KM) 1999r.
    dodał: Marcin, 25.11.2013

    Pomimo różnych zdań na temat montażu instalacji LPG do samochodów, ja mogę polecić montaż w Eko Alma z czystym sumieniem. Montażem musi się zająć warsztat znający się na tym, zresztą jak w przypadku każdego innego silnika.W Radwanicach fachowy montaż, dość sprawny ,bardzo miły mechanik ,który zna się na rzeczy. Jeśli chodzi o spadki mocy to nie odczuwam różnicy, no chyba żebym się uparł to na LPG jest ciut mniejsze vmax ale podejrzewam iż można to skorygować podnosząc ciśnienie na reduktorze.Polecam warsztat - dobry warsztat i dobry montaż.

  • 3.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 20V (125KM) 2001r.
    dodał: Konrad, 21.05.2012

    Chciałem podzielić się swoją opinią o firmie expert roczniak. instalacja w aucie już była gdy go kupiłem ale wciąż miałem problemy, to auto mi zgasło, to szarpało, no i gaz śmierdział w samochodzie, po jednej wizycie prolemy znikły jak za odjęciem ręki, byłem w szoku dlatego że wcześniej byłem u "speców od gazu" nie będę mówił gdzie, bo to nie ważne ale dłubali przy samochodzi ze 3 razy i wciąż coś było nie tak, a tutaj jedna wizyta... Jestemw szoku, w pozytywnym szoku. polecam wszytskicm ktorzy chca sprawnie jezdzic na gazie

  • 4.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.6 (102KM) 2006r.
    dodał: Paweł K, 16.05.2012

    Samochód na gazie radzi sobie bardzo dobrze,zero szarpnięć,zero spadku mocy.Przełączanie z jednego paliwa na drugie przebiega niezwykle płynnie.Spalanie porównywalne do spalania na benzynie.Być może dzięki listwom wtryskiwaczy Hana 2000.Tak doradzali w serwisie i tak też zrobiłem.Z perspektywy czasu i przejechanych kilometrów mogę powiedzieć,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie montażu instalacji gazowej w moim samochodzie.

  • 5.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 2000r.
    dodał: Arek, 27.12.2009

    Samochód bardzo dobrze zachowuje sie na PB jak i LPG. Pracownicy znaja sie na rzeczy a sama regulacja przez Własciciela Fach-Mistrza jest perfekcyjna,nie polega na podłaczeniu do laptopa i ustawieniu ale tez na regulacji w czasie jazdy na dłuzszych dystansach a nie jak u innych na 5 max 6 km i juz odczyt zebrany i niby ustawione jest.Polecam ten zakład wrazie pytan odpoweiem na te pytania na maila

  • 6.
  • 4,75 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 1998r.
    dodał: entuzjasta, 28.10.2011

    Silnik nie wykazuje zauważalnej straty mocy. Moment przełączenia się z benzyny na gaz jest nieodczuwalny. Dość długi jest moment przełączenia na gaz ale to raczej wynik ustawień. Jako, że auto jest z turbo wolę taki stan rzeczy i godzę się zimową porą na większe spalanie benzyny. spalanie: trasa - min 7,8l średnio 8,5l miasto - do 13l cykl mieszany 10,5l

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A3

Audi A3

174 komentarze

141 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~KierowcaAudi~KierowcaAudi

Do ~Audi a3 1.8: Jak Liczyłeś że 1.8 ma spalanie 5-7 litrów w mieście to się nie dziwie że nie pasuje tobie osobiście mam 1.9 TDI ale w Audi i nie narzekam 6-7 litrów w mieście na trasie między 4,8-5,5 wszyscy którzy mają Audi to bardzo je sobie chwalą ;D ale wiadomo bywają nieudane egzemplarze 1.8 należy do nich . Było trzeba kupić 1.8T albo 1.9TDI . I nie wiem co to za porównywanie Audi A3 do Passata to są całkiem inne wozy porównaj sobie Passka z Audi A6 to wątpie że będziesz nadal chciał Passka

~wiesiek8~wiesiek8

Do ~kxd19130: Ja mam A3 1.9 tdi 90 KM zrobioną na 110 i jechałem drogą krajową 195. Auto dobre ale nie cierpi dziur i nierówności.

~kolega~kolega

Jeśli A4 jest "dobrze wyciszona" to w A3 musi być tragedia. Własnie z tego powodu "super wyciszenie" sprzedałem A4 i póki co nie kupię 0000 aż tego nie poprawią - wyciszenie tragedia. Może A6 jest już OK ale nie potrzebuje takiego wielkiego auta KJM.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
24 480
Przejechany dystans
20 870 114 km
Zatankowanego paliwa
851 655 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 498
Wydanych pieniędzy
1 901 656 zł
Średnie wydatki na auto
1 499 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 942
Wydanych pieniędzy
4 819 538 zł
Średnie wydatki na auto
3 798 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 269)

Testy zderzeniowe Audi A3

Najnowsze testy zderzeniowe Audi A3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

AUDI A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI + e-Engine 'Ambi
2014

Audi A3
Audi A3 1.4 'Attraction', LHD
2012

Audi A3
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: A3-fan, dodano: 05.04.2013 19:12

Podane spalanie liczone ręcznie na dystansach 850-1000km(zawsze leje do pełna i tankuje na rezerwie)90% trasa, zawsze w 4 osoby z pełnym bagażnikiem, latem 5-5.5L zimą 5.5-5.8L .Jazda prędkością 70-100km/h 50% i 160-190 50% trasy autostradą. Nie mam komputera pokładowego więc jest to prawdziwe spalanie. Bajki o spalaniu 3.5 albo 3.9 litra są prawdziwe ale tylko na komputerze, zmierzcie sobie z proporcji a gwarantuje, że nie osiągniecie takiego wyniku. Jeżdżę dość oszczędnie, nie katuje, ale dynamicznie. Przy 1-2 osobach na pokładzie i jeździe do 100km/h myślę, że da się spokojnie bez specjalnego wysiłku zejść do 4.2-4.5 lecz nie próbowałem bo szkoda mi męczyć silnik i dławić turbinę bo mam nową. Podsumowując, jak na jazdę w 4 osoby i pełnym bagażniku gdzie auto "siedzi" na glebie przy czym 100% seria jest bardzo zrywne i mocne, bez problemu na 4 biegu drze pod górki spalanie mistrzostwo. Polecam.

pełny raport Audi Hatchback 1.9 TDI

autor: Adrian, dodano: 14.07.2013 13:15

Instalacja gazowa STAG, założona w maju 2012 w Nowej Soli - koszt 2000 zł. Auto nie traci na mocy, kompletnie nieodczuwalne jest przełączanie pomiędzy gazem/benzyną. Zimą silnik musi chwilę pochodzić, aby się rozgrzać (bodajże do 30´C), latem praktycznie od razu przełącza. Spalanie dość zróżnicowane, głównie ze względu na różną jakość gazu LPG na stacjach (nawet na stacjach tej samej sieci). Okresowe przeglądy i wymiany robione na czas, zatem wszystko hula jak należy. Oszczędności ogromne, zwłaszcza przy przebiegach rzędu 2 tys. km miesięcznie (ponad 400 zł taniej od jazdy na samej benzynie, czyli instalacja zwraca się już po przejechaniu 10 tys. km). Historie o tym jakie to LPG złe i w ogóle można włożyć między bajki. Nie ma sensu przepłacać przy eksploatacji, jeśli nie ma takiej potrzeby. Ogólnie BARDZO polecam!

pełny raport Audi Hatchback 1.6 i

autor: Adam, dodano: 08.12.2013 22:43

Posiadam auto od roku i jestem bardzo zadowolony. Na bieżąco serwisuję samochód, dlatego też nigdy mnie nie zawiódł! Plusem A3 jest spalanie, które u mnie waha się w granicach 5.9-6.1 a dodam że samochód jest po chipie na 142km i 310Nm. Co prawda generalnie jeżdże spokojnie, ale na obwodnicy raczej poruszam się lewym pasem ; P mimo to spalanie średnie wychodzi właśnie w/w granicach. Minusem jest jedynie głośna praca silnika, ale o to też zadbałem ulepszając trochę fabryczne audio ( które też niejednego zadowoli ). No i sprawa nieunikniona odnośnie odpalenia samochodu w zimie, ale to bolączki każdych dieslów, polecam garażować samochód albo webasto. Ja osobiście garażuję i w zimie jeszcze nie padł a mam oryginalny 10 letni aku ; P Szczerze polecam

pełny raport Audi Hatchback 3d 1.9 TDI
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI 160KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A3, oglądali także