Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Audi A3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI 160KM 2008-2012

Lata produkcji: 2003 - 2013
Segment: Niższa klasa średnia

Komentarze redakcji

Powagosław: Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.
Luzacjusz: Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

Dane techniczne Audi A3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI 160KM 2008-2012

Podstawowe parametry Audi A3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI 160KM

Produkowany
od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa
1798 cm3
Typ silnika
benzynowy
Moc silnika
160 KM przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
250 Nm przy 1500-4200 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu
DOHC
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
16
Stopień sprężania
9,6 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
82,5 x 84,1 mm
Typ wtrysku
bezpośredni
Pojemność zbiornika paliwa
55 l

Przeniesienie napędu Audi A3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI 160KM

Manualna skrzynia biegów
6-biegowa
Automatyczna skrzynia biegów
S tronic, 7-stopniowa
Rodzaj napędu
na przednią oś
Napęd 4x4 (dołączany)
quattro
z dołączanym napędem na tylne koła i elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym Haldex

Sprzęgło Audi A3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI 160KM

Rodzaj
hydrauliczne
zobacz dane techniczne

Publikacje o Audi A3

Przeczytaj pozostałe 15 publikacje o Audi A3

Newsy o Audi A3

Przeczytaj pozostałe 51 newsów o Audi A3

Testy zderzeniowe Audi A3 Euro NCAP

AUDI A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI + e-Engine
AUDI A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI + e-Engine
2014
Zobacz szczegóły
Audi A3 1.4 'Attraction', LHD
Audi A3 1.4 'Attraction', LHD
2012
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Lista silników Audi A3 8P Hatchback 3d 1.8 TFSI 160KM 2008-2012

Jaki slinik wybrać?

Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.

Nowe Audi A3

nowe Audi A3
Audi A3
ceny od 90 300 zł do 205 000

Audi A3 8V Limousine 1.4 TFSI 125KM od 2013

w pakiecie Attraction

w cenie katalogowej brutto

103 900 zł

Wyposażenie standardowe
Reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej
ESC
Audi radio
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Connectivity (2 720 zł)
Pakiet promocyjny "Comfort" (7 050 zł)
Pakiet stylistyczny S line Exterieur (7 920 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Connectivity (2 720 zł)
Pakiet promocyjny "Comfort" (7 050 zł)
Pakiet stylistyczny S line Exterieur (7 920 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 172 oferty Audi A3

Dealerzy Audi

JJ IDCZAK

AUDI Idczak Łódź

łódzkie, Łódź, Niciarniana 51/53

Więcej

MARSZAŁEK

MARSZAŁEK AUDI Częstochowa

śląskie, Częstochowa, Makuszyńskiego 78/80

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Audi Modlnica

małopolskie, Modlnica, Prof. Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Audi Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO VIVA Audi Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Połczyńska 111

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Audi A3

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

4 966

Przejechany dystans

767 903 zł

Zatankowanego paliwa

172 334 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

854

Wydanych pieniędzy

320 952 zł

Średnie wydatki na auto

1 118 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 090

Wydanych pieniędzy

345 522 zł

Średnie wydatki na auto

1 204 zł

ZOBACZ 287 dzienników kosztów Audi A3 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Audi A3

Liczba wpisów: 26
komentarzy(16)
komentarzy(9)
komentarzy(2)
komentarzy(27)
komentarzy(8)
komentarzy(25)
Zobacz inne typowe słabe punkty Audi A3 dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A3

Ciekawostki
dodano 01.08.2011 przez
W 2011r. Audi zbudowało elektryczną wersję modelu A3 o nazwie A3 e-tron . Po pełnym naładowaniu, które trwa 4 lub 9 godzin (w zależności od…
dodano 01.08.2011 przez
Pojawiając się na rynku w 1996 roku ten model zapoczątkował nowy segment C premium (luksusowych aut kompaktowych).
Zobacz więcej Podziel się wiedzą