Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI

Produkowany w latach od 2003 do 2013.

Audi A3 2011 - widok z tyłu
Audi A3 2011 - widok z tyłu
Audi A3 2011 - prawy bok
Audi A3 2011 - widok z przodu
Audi A3 2011 - sterowanie w drzwiach
Audi A3 2011 - drzwi kierowcy od wewnątrz
Audi A3 2011 - komputer pokładowy

Generacje Audi A3

  • A3 8P   2003 - 2012
    Audi A3 8P
    • Wybierz generację

    • A3 8V (2012 - teraz)
    • A3 8P (2003 - 2012)
    • A3 8L (1996 - 2003)

Komentarze redakcji

Powagosław: Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.
Luzacjusz: Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

Wersje nadwozia Audi A3 8P

Silniki Audi A3 8P Hatchback 3d

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.

Publikacje o Audi A3

Audi A3 Cabriolet - niebo słoneczne nade mną
 
Nasz test Audi A3 Cabriolet

Mimo że nasza strefa klimatyczna nie jest najbardziej przyjazna użytkownikom kabrioletów, to rodzime drogi obfitują w całkiem sporą liczbę samochodów bez dachu. Nic dziwnego - kabriolety to powiew luksusu, wiatr we włosach i przyjemność z jazdy. Audi A3 Cabriolet nie jest tu wyjątkiem.

Audi S3 Sportback - siła spokoju
 
Nasz test Audi S3 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic

Wspaniale brzmi, świetnie przyspiesza i dysponuje ogromnymi rezerwami przyczepności. Jak by tego było mało, Audi S3 zaskakuje też... komfortem i oszczędnością. W cyklu mieszanym z baku ubywa niecałe 10 l/100km. Sprawdzamy, czy w Ingolstadt powstał perfekcyjny "hot hatch".

Audi A3 - w zasięgu ręki
 
Nasz test Audi A3 – w zasięgu ręki

Większość ludzi nie lubi zmian. Wolą cieszyć się stabilizacją oraz żyć bez stresu. I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie jeden drobny problem - życie nigdy nie będzie ustabilizowane, może wydarzyć się w nim wszystko. Zresztą pozbawione stresu jest nudne i nic się w nim nie dzieje. Dlatego Audi postanowiło...

Audi A3 Limousine - sedan roku?
 
Nasz test Audi A3 Limousine Ambiente 1.4 TFSI cod S tronic

Kompaktowe Audi sięgnęło po tytuł World Car of the Year. Czy idąc tym tropem A3 Limousine można nazwać sedanem roku? Sprawdzamy limuzynę ze 140-konnym 1.4 TFSI oraz 7-biegową skrzynią S tronic.

Audi A3 - Premium czy podróbka?
 
Nasz test Audi A3 – Premium czy podróbka?

Kiedyś wszystko co Premium, musiało być duże i rzucające się w oczy. Ale świat się zmienia. Dziś zamiast 10-kilogramowej korony wystarczy gustowny diament w sygnecie, a słowo Premium coraz częściej oznacza klasę i szyk - wulgarność jest już passe. Audi A3 idealnie wkomponowuje się w ten obraz. Ale czy...

Przeczytaj pozostałe 2 artykuły o Audi A3

Audi A3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A3autoWcentrum - społeczność Audi A3

najwyższe oktanyAuta - Audi A3

Audi A3 75,69

Audi A3 75,25

Audi A3 Atrójeczka 69,42

Audi A3 MX_Ufo 71,39

Audi A3 76,15

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A3

099Konrad 41,21

Andzik88 95,47

piotr19772 54,90

azurro 30,13

Patty1602 30,17

sashybi 73,27

Ania20 30,17

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A3

montaż Haka
montaż Haka A3 zostało wyposażone w Hak, zakup z kosztami przesyłki 264 zł, montaż 100 zł, p...
Ubezpieczyciel oddał exces 50%.
Ubezpieczyciel oddał exces 50%. Witam W końcu sprawa dotarła do końca z moim ubezpieczycielem z excesu został...
Wyniki z hamowni
Wyniki z hamowni Witam :) Wczoraj auto zostało poddane pomiarowi KM i Nm. Pierwszy pomiar defi...
Proba kradzieży
Proba kradzieży W styczniu miałęm probę kradziezy auta. Rozwalona stacyjka , nie było sladów wł...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi A3
 

Najpopularniejsza wersja Audi A3

Audi A3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi A3
 

Audi A3 najczęściej porównywane z:

Mazda 3
2.0 SKYACTIV-G (120 KM)
Skoda Octavia
2.0 TDI CR DPF (150 KM)
Hyundai i30
1.6 MPI (120 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS "BRAZIL"
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 0.1 100KM, benzynowy.
Cena: 63 800 zł 53 900 zł
Zyskujesz: 9 900 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 52 900 zł
Zyskujesz: 11 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A3

Audi A3
2.0 diesel 140 KM
104 000 km, 2010
57 900 PLN
Audi A3
2.0 diesel 140 KM
134 000 km, 2010
20 000 PLN
Audi A3
1.6 diesel 105 KM
170 000 km, 2009
41 900 PLN
Audi A3
1.9 diesel 105 KM
195 343 km, 2008
38 900 PLN

Ocena auta Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI

  • Średnia ocena
    na podstawie 4 opinii
  • 4,23
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Audi A3 Hatchback 3d 2.0 FSI (150 KM)

Bardzo lubię ten samochód. Stawia on bardzo wysoko poprzeczkę, więc trudno jest później przenieść się na coś innego. Jazda i w ogóle użytkowanie pojazdu przynosi sporo satysfakcji. Bardzo dobry zakup.

dodał: PB
Audi A3 Hatchback 3d 2.0 FSI (150 KM)

Auto eleganckie, tres chique szczególnie dla kobiet, w środku super wykończone, ale zawieszenie zbyt twarde i silnik mało ekonomiczny.

dodał: as
Audi A3 Hatchback 3d 2.0 FSI (150 KM)

Samochód niesłychanie żwawy, ale za te pieniądze kupiłbym teraz coś np. od Hondy...

dodał: Zetor II
  • Zalety
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • + ergonomia
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A3

Audi A3 Cabrio Audi A3 1.8 TFSI Audi A3 2008 Audi A3 2011 Audi S3 2008 Audi A3 I Audi A3 clubsport quattro concept (2014) Audi S3 Sportback 2008 Audi A3 III Cabriolet 1.8 TFSI quattro (2014) Audi A3 III Sportback e-tron (2013)
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A3

  • 1.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.4 TFSI (125KM) 2007r.
    dodał: NICK, 15.01.2014

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. ) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 2.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.6 i (102KM) 1999r.
    dodał: Marcin, 25.11.2013

    Pomimo różnych zdań na temat montażu instalacji LPG do samochodów, ja mogę polecić montaż w Eko Alma z czystym sumieniem. Montażem musi się zająć warsztat znający się na tym, zresztą jak w przypadku każdego innego silnika.W Radwanicach fachowy montaż, dość sprawny ,bardzo miły mechanik ,który zna się na rzeczy. Jeśli chodzi o spadki mocy to nie odczuwam różnicy, no chyba żebym się uparł to na LPG jest ciut mniejsze vmax ale podejrzewam iż można to skorygować podnosząc ciśnienie na reduktorze.Polecam warsztat - dobry warsztat i dobry montaż.

  • 3.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 20V (125KM) 2001r.
    dodał: Konrad, 21.05.2012

    Chciałem podzielić się swoją opinią o firmie expert roczniak. instalacja w aucie już była gdy go kupiłem ale wciąż miałem problemy, to auto mi zgasło, to szarpało, no i gaz śmierdział w samochodzie, po jednej wizycie prolemy znikły jak za odjęciem ręki, byłem w szoku dlatego że wcześniej byłem u "speców od gazu" nie będę mówił gdzie, bo to nie ważne ale dłubali przy samochodzi ze 3 razy i wciąż coś było nie tak, a tutaj jedna wizyta... Jestemw szoku, w pozytywnym szoku. polecam wszytskicm ktorzy chca sprawnie jezdzic na gazie

  • 4.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.6 (102KM) 2006r.
    dodał: Paweł K, 16.05.2012

    Samochód na gazie radzi sobie bardzo dobrze,zero szarpnięć,zero spadku mocy.Przełączanie z jednego paliwa na drugie przebiega niezwykle płynnie.Spalanie porównywalne do spalania na benzynie.Być może dzięki listwom wtryskiwaczy Hana 2000.Tak doradzali w serwisie i tak też zrobiłem.Z perspektywy czasu i przejechanych kilometrów mogę powiedzieć,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie montażu instalacji gazowej w moim samochodzie.

  • 5.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 2000r.
    dodał: Arek, 27.12.2009

    Samochód bardzo dobrze zachowuje sie na PB jak i LPG. Pracownicy znaja sie na rzeczy a sama regulacja przez Własciciela Fach-Mistrza jest perfekcyjna,nie polega na podłaczeniu do laptopa i ustawieniu ale tez na regulacji w czasie jazdy na dłuzszych dystansach a nie jak u innych na 5 max 6 km i juz odczyt zebrany i niby ustawione jest.Polecam ten zakład wrazie pytan odpoweiem na te pytania na maila

  • 6.
  • 4,75 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 1998r.
    dodał: entuzjasta, 28.10.2011

    Silnik nie wykazuje zauważalnej straty mocy. Moment przełączenia się z benzyny na gaz jest nieodczuwalny. Dość długi jest moment przełączenia na gaz ale to raczej wynik ustawień. Jako, że auto jest z turbo wolę taki stan rzeczy i godzę się zimową porą na większe spalanie benzyny. spalanie: trasa - min 7,8l średnio 8,5l miasto - do 13l cykl mieszany 10,5l

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A3

Audi A3

174 komentarze

141 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~KierowcaAudi~KierowcaAudi

Do ~Audi a3 1.8: Jak Liczyłeś że 1.8 ma spalanie 5-7 litrów w mieście to się nie dziwie że nie pasuje tobie osobiście mam 1.9 TDI ale w Audi i nie narzekam 6-7 litrów w mieście na trasie między 4,8-5,5 wszyscy którzy mają Audi to bardzo je sobie chwalą ;D ale wiadomo bywają nieudane egzemplarze 1.8 należy do nich . Było trzeba kupić 1.8T albo 1.9TDI . I nie wiem co to za porównywanie Audi A3 do Passata to są całkiem inne wozy porównaj sobie Passka z Audi A6 to wątpie że będziesz nadal chciał Passka

~wiesiek8~wiesiek8

Do ~kxd19130: Ja mam A3 1.9 tdi 90 KM zrobioną na 110 i jechałem drogą krajową 195. Auto dobre ale nie cierpi dziur i nierówności.

~kolega~kolega

Jeśli A4 jest "dobrze wyciszona" to w A3 musi być tragedia. Własnie z tego powodu "super wyciszenie" sprzedałem A4 i póki co nie kupię 0000 aż tego nie poprawią - wyciszenie tragedia. Może A6 jest już OK ale nie potrzebuje takiego wielkiego auta KJM.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 158
Przejechany dystans
20 014 610 km
Zatankowanego paliwa
811 030 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 318
Wydanych pieniędzy
1 835 857 zł
Średnie wydatki na auto
1 530 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 625
Wydanych pieniędzy
4 726 854 zł
Średnie wydatki na auto
3 939 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 200)

Testy zderzeniowe Audi A3

Najnowsze testy zderzeniowe Audi A3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi A3 1.4 'Attraction', LHD
2012

Audi A3
Audi A3

Audi A3
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI

Na podstawie 8 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: roncol@poczta.o, dodano: 20.11.2013 10:50

Samochód rewelacyjny,fabrycznie 140km lecz u mnie po programie 165PS i 398NM. Bardzo wygodny mimo fabrycznego zawieszenia S-line. Trafiłem na bardzo bogate wyposażenie z czego jestem jeszcze bardziej zadowolony.U mnie spalanie na co dzień ok 5,5L/100km,nie mieszkam w zatłoczonym mieście.W okresie zimowym jest ok 1L więcej. Są to faktyczne przeliczenia które wyliczałem z wlanego paliwa/przebieg.Najniższe spalanie uzyskałem na trasie wyliczone z ok 600km i wyszło 4.1L/100km. Silnik BMM i dziś przejechane ok 220tyś i jak dotąd żadnych problemów z wtryskami,głowicami itp. Tankowane tylko paliwo Vpower/Ultimate/Verva.

pełny raport Audi Sportback 2.0 TDI PD

autor: ÂślÂązak, dodano: 28.07.2009 21:33

Witam wszystkich szukających opini o spalaniu tego samochodu....Mam ten model od 3mcy przejechałem nim ok 5 tyś.Spalanie zależy od ruchu...Katowice 10-12 litrów,podpowiem ze bez klimy (ktora bierze w tym aucie ok 1,5-2L wiecej)można w miesicie zejsc do ok 9 L ale to jest duszenie samochodu,a te silniki są raczej przystosowane do pracy powyżej 3,5 tyś obr.Trasa A4 do Wrocławia przy ok 160 non-stop 9,5 litra,czy mało? napewno nie dużo biorąc pod uwagę mase oraz osiągi.Tylko ceny paliw na polskie pensje są powalające.Przy dwuch osobach na pokładzie naprawde inni kierowcy mogą się zdziwić...V max 220 km/h GPS pkazywał 215 spalanie wówczas wyświetlalo ok 18L.Komfort jazdy wysoki,dobre zawieszenie-nie polecam na wyboistych drogach ponieważ jest b.twarde.Głośny basowy tłumik trochę meczy na długiej trasie ale w miescie ładnie brzmi(mam na myłśli oryginał bez przeróbek)Pozdrawiam i myśle że mogę polecić ten model nie tylko młodym chłopakom lubiącym pokazać się przed dziewczynami.

pełny raport Audi Hatchback 1.8 20V

autor: w, dodano: 26.12.2007 23:39

Pytanie nr 1 jak ktos pyta o spalanie... Po co ci to turbo jak chcesz oszczednie jezdzic benzyniakiem?To nie diesel nie spodziewajcie sie cudów! Ja jestem zadowlony ze spalanie jak go nie cisne to mozna powiedziec ze jest ekonomiczny 8.7 w zimie gdzie auto wiecej pali na chodzacej klimie cały czas i na oponach 16 tkach 205 przy czym czasem sobie konkretnie przycisne to jest dobry wynik. Minimalnie spalił mi 6.7 pojechałem do swidnicy trasa na wrocław (A4) a potem wiejskimi drogami ze srednia predkoscia 110 autostrada ok 120 wiec ok 90 i wtedy spalił najmniej ale kto sie tym przejmuje kto kupuje Turbo dla przyjemnosci i osiagów

pełny raport Audi Hatchback 1.8 T
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A3, oglądali także