Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI

Produkowany w latach od 2003 do 2013.

Audi A3 2011 - widok z tyłu
Audi A3 2011 - widok z tyłu
Audi A3 2011 - prawy bok
Audi A3 2011 - widok z przodu
Audi A3 2011 - sterowanie w drzwiach
Audi A3 2011 - drzwi kierowcy od wewnątrz
Audi A3 2011 - komputer pokładowy

Generacje Audi A3

  • A3 8P   2003 - 2012
    Audi A3 8P
    • Wybierz generację

    • A3 8V (2012 - teraz)
    • A3 8P (2003 - 2012)
    • A3 8L (1996 - 2003)

Komentarze redakcji

Powagosław: Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.
Luzacjusz: Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

Wersje nadwozia Audi A3 8P

Silniki Audi A3 8P Hatchback 3d

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.

Publikacje o Audi A3

Audi S3 Limousine - sportowa limuzyna w wersji mini
 
Nasz test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI 300 KM

"Ma być szybkie, zwrotne, luksusowe, drogie, komfortowe, świetnie wyposażone no i ma rzucać się w oczy, ale nie może być wielkie!" - powiedział potencjalny klient załamując dealera w praktycznie każdym salonie samochodowym. Niestety taki wymagający osobnik odejdzie z kwitkiem w większości przypadków,...

Audi A3 Cabriolet - niebo słoneczne nade mną
 
Nasz test Audi A3 Cabriolet

Mimo że nasza strefa klimatyczna nie jest najbardziej przyjazna użytkownikom kabrioletów, to rodzime drogi obfitują w całkiem sporą liczbę samochodów bez dachu. Nic dziwnego - kabriolety to powiew luksusu, wiatr we włosach i przyjemność z jazdy. Audi A3 Cabriolet nie jest tu wyjątkiem.

Audi S3 Sportback - siła spokoju
 
Nasz test Audi S3 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic

Wspaniale brzmi, świetnie przyspiesza i dysponuje ogromnymi rezerwami przyczepności. Jak by tego było mało, Audi S3 zaskakuje też... komfortem i oszczędnością. W cyklu mieszanym z baku ubywa niecałe 10 l/100km. Sprawdzamy, czy w Ingolstadt powstał perfekcyjny "hot hatch".

Audi A3 - w zasięgu ręki
 
Nasz test Audi A3 – w zasięgu ręki

Większość ludzi nie lubi zmian. Wolą cieszyć się stabilizacją oraz żyć bez stresu. I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie jeden drobny problem - życie nigdy nie będzie ustabilizowane, może wydarzyć się w nim wszystko. Zresztą pozbawione stresu jest nudne i nic się w nim nie dzieje. Dlatego Audi postanowiło...

Audi A3 Limousine - sedan roku?
 
Nasz test Audi A3 Limousine Ambiente 1.4 TFSI cod S tronic

Kompaktowe Audi sięgnęło po tytuł World Car of the Year. Czy idąc tym tropem A3 Limousine można nazwać sedanem roku? Sprawdzamy limuzynę ze 140-konnym 1.4 TFSI oraz 7-biegową skrzynią S tronic.

Przeczytaj pozostałe 3 artykuły o Audi A3

Audi A3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A3autoWcentrum - społeczność Audi A3

najwyższe oktanyAuta - Audi A3

Audi A3 68,16

Audi A3 63,11

Audi A3 75,69

Audi A3 ABT 155PS PEREŁKA 77,62

Audi A3  ASV 76,91

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A3

alk81 30,16

Medcham 30,19

099Konrad 30,72

machol 52,83

kobi83 91,20

zaako 71,63

MaTheos 30,14

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A3

Alternator
Alternator Właśnie posłuszeństwa odmówił mi alternator ... Czy cieżko jest go wyciągnąć? Mo...
Proba kradzieży
Proba kradzieży W styczniu miałęm probę kradziezy auta. Rozwalona stacyjka , nie było sladów wł...
Niemiła niespodzianka z alternatorem...
Niemiła niespodzianka z alternatorem... 24 czerwca mieliśmy pierwszą, nieprzyjemną sytuację z naszą Audiczką. Otóż wraca...
Przyszła pora na zmiane auta
Przyszła pora na zmiane auta Witam Pod długiej naradzie doszliśmy do wniosku z moja zona ze czas na zmianę a...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi A3
 

Najpopularniejsza wersja Audi A3

Audi A3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi A3
 

Audi A3 najczęściej porównywane z:

Skoda Octavia
1.8 TSI (180 KM)
Volvo V40
1.6 T4 (180 KM)
Ford Focus
1.0 EcoBoost 99g (100 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A3

Audi A3
2.0 diesel 140 KM
104 000 km, 2010
57 900 PLN
Audi A3
2.0 diesel 140 KM
134 000 km, 2010
20 000 PLN
Audi A3
1.6 diesel 105 KM
170 000 km, 2009
41 900 PLN
Audi A3
1.9 diesel 105 KM
195 343 km, 2008
38 900 PLN

Ocena auta Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI

  • Średnia ocena
    na podstawie 4 opinii
  • 4,23
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Audi A3 Hatchback 3d 2.0 FSI (150 KM)

Bardzo lubię ten samochód. Stawia on bardzo wysoko poprzeczkę, więc trudno jest później przenieść się na coś innego. Jazda i w ogóle użytkowanie pojazdu przynosi sporo satysfakcji. Bardzo dobry zakup.

dodał: PB
Audi A3 Hatchback 3d 2.0 FSI (150 KM)

Auto eleganckie, tres chique szczególnie dla kobiet, w środku super wykończone, ale zawieszenie zbyt twarde i silnik mało ekonomiczny.

dodał: as
Audi A3 Hatchback 3d 2.0 FSI (150 KM)

Samochód niesłychanie żwawy, ale za te pieniądze kupiłbym teraz coś np. od Hondy...

dodał: Zetor II
  • Zalety
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • + ergonomia
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A3

Audi A3 8V Hatchback 3d 1.8 TFSI 180KM - galeria redakcyjna Audi S3 III Limousine (sedan 2013) Audi A3 2007 3d Audi A3 III Audi A3 Clubsport Audi A3 III Limousine (sedan 2013) Audi A3 e-tron Study Audi A3 III Cabriolet 2.0 TDI (2014) Audi S3 III Audi A3 Sportback TDI 170KM
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A3

  • 1.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.4 TFSI (125KM) 2007r.
    dodał: NICK, 15.01.2014

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. ) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 2.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.6 i (102KM) 1999r.
    dodał: Marcin, 25.11.2013

    Pomimo różnych zdań na temat montażu instalacji LPG do samochodów, ja mogę polecić montaż w Eko Alma z czystym sumieniem. Montażem musi się zająć warsztat znający się na tym, zresztą jak w przypadku każdego innego silnika.W Radwanicach fachowy montaż, dość sprawny ,bardzo miły mechanik ,który zna się na rzeczy. Jeśli chodzi o spadki mocy to nie odczuwam różnicy, no chyba żebym się uparł to na LPG jest ciut mniejsze vmax ale podejrzewam iż można to skorygować podnosząc ciśnienie na reduktorze.Polecam warsztat - dobry warsztat i dobry montaż.

  • 3.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 20V (125KM) 2001r.
    dodał: Konrad, 21.05.2012

    Chciałem podzielić się swoją opinią o firmie expert roczniak. instalacja w aucie już była gdy go kupiłem ale wciąż miałem problemy, to auto mi zgasło, to szarpało, no i gaz śmierdział w samochodzie, po jednej wizycie prolemy znikły jak za odjęciem ręki, byłem w szoku dlatego że wcześniej byłem u "speców od gazu" nie będę mówił gdzie, bo to nie ważne ale dłubali przy samochodzi ze 3 razy i wciąż coś było nie tak, a tutaj jedna wizyta... Jestemw szoku, w pozytywnym szoku. polecam wszytskicm ktorzy chca sprawnie jezdzic na gazie

  • 4.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.6 (102KM) 2006r.
    dodał: Paweł K, 16.05.2012

    Samochód na gazie radzi sobie bardzo dobrze,zero szarpnięć,zero spadku mocy.Przełączanie z jednego paliwa na drugie przebiega niezwykle płynnie.Spalanie porównywalne do spalania na benzynie.Być może dzięki listwom wtryskiwaczy Hana 2000.Tak doradzali w serwisie i tak też zrobiłem.Z perspektywy czasu i przejechanych kilometrów mogę powiedzieć,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie montażu instalacji gazowej w moim samochodzie.

  • 5.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 2000r.
    dodał: Arek, 27.12.2009

    Samochód bardzo dobrze zachowuje sie na PB jak i LPG. Pracownicy znaja sie na rzeczy a sama regulacja przez Własciciela Fach-Mistrza jest perfekcyjna,nie polega na podłaczeniu do laptopa i ustawieniu ale tez na regulacji w czasie jazdy na dłuzszych dystansach a nie jak u innych na 5 max 6 km i juz odczyt zebrany i niby ustawione jest.Polecam ten zakład wrazie pytan odpoweiem na te pytania na maila

  • 6.
  • 4,75 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 1998r.
    dodał: entuzjasta, 28.10.2011

    Silnik nie wykazuje zauważalnej straty mocy. Moment przełączenia się z benzyny na gaz jest nieodczuwalny. Dość długi jest moment przełączenia na gaz ale to raczej wynik ustawień. Jako, że auto jest z turbo wolę taki stan rzeczy i godzę się zimową porą na większe spalanie benzyny. spalanie: trasa - min 7,8l średnio 8,5l miasto - do 13l cykl mieszany 10,5l

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A3

Audi A3

174 komentarze

141 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~KierowcaAudi~KierowcaAudi

Do ~Audi a3 1.8: Jak Liczyłeś że 1.8 ma spalanie 5-7 litrów w mieście to się nie dziwie że nie pasuje tobie osobiście mam 1.9 TDI ale w Audi i nie narzekam 6-7 litrów w mieście na trasie między 4,8-5,5 wszyscy którzy mają Audi to bardzo je sobie chwalą ;D ale wiadomo bywają nieudane egzemplarze 1.8 należy do nich . Było trzeba kupić 1.8T albo 1.9TDI . I nie wiem co to za porównywanie Audi A3 do Passata to są całkiem inne wozy porównaj sobie Passka z Audi A6 to wątpie że będziesz nadal chciał Passka

~wiesiek8~wiesiek8

Do ~kxd19130: Ja mam A3 1.9 tdi 90 KM zrobioną na 110 i jechałem drogą krajową 195. Auto dobre ale nie cierpi dziur i nierówności.

~kolega~kolega

Jeśli A4 jest "dobrze wyciszona" to w A3 musi być tragedia. Własnie z tego powodu "super wyciszenie" sprzedałem A4 i póki co nie kupię 0000 aż tego nie poprawią - wyciszenie tragedia. Może A6 jest już OK ale nie potrzebuje takiego wielkiego auta KJM.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
24 126
Przejechany dystans
20 750 101 km
Zatankowanego paliwa
839 817 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 469
Wydanych pieniędzy
1 892 920 zł
Średnie wydatki na auto
1 522 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 801
Wydanych pieniędzy
4 775 411 zł
Średnie wydatki na auto
3 839 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 244)

Testy zderzeniowe Audi A3

Najnowsze testy zderzeniowe Audi A3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi A3 1.4 'Attraction', LHD
2012

Audi A3
Audi A3

Audi A3
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI

Na podstawie 8 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Radek, dodano: 31.08.2011 12:02

jeśli mówimy o spalaniu tego samochodu to jest to wg. mnie poezja, niemniej jednak wszystko zależy od stylu jazdy oraz trybu miasto/trasa, choć po mieście potrafi wziąć nawet do 7l/100km to bywało, że udało mi się osiągnąć nawet 3.7l/100km, w trasie potrafi wziąć ok. 4.3-4.7 na dystansie ok. 100km więc przyzwoicie, jadąc autostradą z prędkościami ok. 120-160 spalanie to ok. 6l, samochód oceniam na bardzo wdzięczny gdy chcemy zaoszczędzić oraz względnie oszczędny przy dynamicznym trybie jazdy, co do przeglądów to nie mogę się wypowiedzieć bo serwisuję go u znajomego mechanika i ceny są stosunkowo niskie, niemniej jednak nie narzekam na awaryjność, jest na normalnym poziomie i wg. mnie głównie zależy od stylu jazdy

pełny raport Audi Hatchback 3d 2.0 TDI PD

autor: KRISSKRAK, dodano: 21.01.2010 20:42

Witam. Jeździłem rok czasu Audi A3, 1,9TDI (90KM w serii), kod sinika ALH-oryginalnie zmienna geometria turbiny, jak w AFN-110KM. Po 3 miesiącach auto dostało nowy program zwiększający moc do około 110-120KM. Nie podałem spalania przy oszczędnej jeździe, gdyż autem nigdy nie jeździłm oszczędnie. Generalnie dobra trasa, prędkości 160-200 km/h. W mieście normanie bez zamulania (turbinka ze zmienną geometrią lubi być dobrze przedmuchana w celu nie zacinania się). Spalanie maksymalne przy jeździe autostradą z prędkością 180 km/h i chwilowym 205 km/h, nigdy nie przekroczyło 6,5l/100km. PANOWIE I PANIE, REWELACJA !! Obecnie posiadam TDI 101KM-Passat i 1,4TDI 75KM-Polo. Silniki na pompowtrysku nie są w stanie osiągnąć tak rewelacyjnych wyników jak te na pompie wtryskowej. POLECAM!!!

pełny raport Audi Hatchback 1.9 TDI

autor: ma3, dodano: 07.06.2012 15:18

Spalanie pokroju 4 litrów z książki można włożyć między bajki - na autostradzie przy prędkościach pow. 150 km/h spali około 6ciu litrów, ale przy takich prędkościach silnik się męczy, więc aby naprawdę osiągnąć niskie spalanie trzeba użyć tempomatu i jeździć z prędkością 110-120km/h (wtedy w trasie 5 litrów jest całkiem realne). Nie należy przesadzać z niskimi obrotami bo bardzo szybko można zrobić sobie więcej kosztów przez naprawę koła dwumasowego. Wracając do spalania: regularnie przy jeździe żywej, ale nie dynamicznej do bólu spali około 5.6-6.0 litrów, przy oszczędzaniu wyciągnie się 5.5 w cyklu mieszanym. Niemniej jednak na dzisiejsze czasy bardzo atrakcyjna propozycja pod względem zużycia paliwa. No i nic się na razie nie sypie i prawdopodobnie nic się nie posypie, jeżeli ropę (nawet zwykłą, nie jakieś vpower) leje się na stacjach typu BP czy shell.

pełny raport Audi Sportback 1.9 TDI
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A3/S3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A3, oglądali także