Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A3/S3 8P Sportback

Produkowany w latach od 2003 do 2013.

Audi A3 e-tron Study - przód - reflektory włączone
Audi A3 e-tron Study - lewy bok
Audi A3 e-tron Study - tył - reflektory włączone
Audi A3 e-tron Study - tył - reflektory włączone
Audi A3 e-tron Study - skrzynia biegów
Audi A3 e-tron Study - obrotomierz

Generacje Audi A3

  • A3 8P   2003 - 2012
    Audi A3 8P
    • Wybierz generację

    • A3 8V (2012 - teraz)
    • A3 8P (2003 - 2012)
    • A3 8L (1996 - 2003)

Komentarze redakcji

Powagosław: Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.
Luzacjusz: Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

Wersje nadwozia Audi A3 8P

Silniki Audi A3 8P Sportback

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Audi A3

Audi A3 - Premium czy podróbka?
 
Nasz test Audi A3 – Premium czy podróbka?

Kiedyś wszystko co Premium, musiało być duże i rzucające się w oczy. Ale świat się zmienia. Dziś zamiast 10-kilogramowej korony wystarczy gustowny diament w sygnecie, a słowo Premium coraz częściej oznacza klasę i szyk - wulgarność jest już passe. Audi A3 idealnie wkomponowuje się w ten obraz. Ale czy...

Audi A3 Limousine - start odrobinę spóźniony
 
Nasz test Audi A3 Limousine

Prawdopodobnie wielu z Was może być zaskoczonych, że największy na świecie segment samochodów stanowi klasa kompaktowych sedanów. Co dziwne, do niedawna nie było w nim przedstawicieli klasy premium. Rynkową niszę pierwszy wypełnił Mercedes wprowadzając model CLA. Teraz Audi, odrobinę spóźnione, prezentuje...

Czy warto kupić: używane Audi A3 (od 1996 do 2003)

Szlachetnie urodzony brat Golfa IV. Solidnie wykonany i trwały. Obecnie jest dostępny za niewielkie pieniądze. Niestety gros egzemplarzy czasy świetności ma już za sobą. Czy warto kupić używane Audi A3 8L?

Audi S3 - emocje pod kontrolą
 
Nasz test Audi S3

Kompaktowy sportowiec spod znaku czterech pierścieni imponuje wszechstronnością. Inżynierom Audi udało się stworzyć praktyczny, komfortowy, pięknie brzmiący i szybki samochód - dość powiedzieć, że z pierwszą "setką" rozprawia się w zaledwie 4,8 sekundy!

Audi A3 sedan - 80-tka na miarę XXI wieku?

Kto z nas nie chciałby, aby na rynek powróciły samochody będące wiernymi towarzyszami podróży na długie lata i setki tysięcy kilometrów, a przy okazji dziecinnie proste w naprawie. I choć wszystko wskazuje na to, że ich czas bezpowrotnie przeminął, producenci wykorzystują renomę takich aut do przyciągnięcia...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi A3

Audi A3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A3autoWcentrum - społeczność Audi A3

najwyższe oktanyAuta - Audi A3

Audi A3  ASV 77,46

Audi A3 ABT 155PS PEREŁKA 77,62

Audi A3 S3 69,66

Audi A3 76,37

Audi A3 Atrójeczka 69,79

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A3

rafalm73 30,14

azurro 30,13

sportback 31,19

Eliasz21 81,02

Manuel1989 84,95

mario1942 58,74

alk81 30,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A3

Wiemy już jak to brzmi, więc teraz zobaczmy jak to jeździ!
Wiemy już jak to brzmi, więc teraz zobaczmy jak to jeździ! W ostatnich wpisach tylko narzekałem na swoje autko, więc najwyższy czas, żeby n...
Dzisiejszy wpis sponsorują literka S i cyfra 3, czyli nowe autko w garażu :)
Dzisiejszy wpis sponsorują literka S i cyfra 3, czyli nowe autko w garażu :) Witam wszystkich bardzo serdecznie po długiej przerwie. Tak się złożyło, że jaki...
Zamienił stryjek siekierkę na kijek, czyli o tym jak chciałbym pociąć moją S3 szlifierką kątową!
Zamienił stryjek siekierkę na kijek, czyli o tym jak chciałbym pociąć moją S3 szlifierką kątową! Pierwszy tysiąc kilometrów za kierownicą Audi już za mną, więc czas na pierwsze ...
Przyszła pora na zmiane auta
Przyszła pora na zmiane auta Witam Pod długiej naradzie doszliśmy do wniosku z moja zona ze czas na zmianę a...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi A3
 

Najpopularniejsza wersja Audi A3

Audi A3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi A3
 

Audi A3 najczęściej porównywane z:

Seat Toledo
1.2 TSI (105 KM)
Skoda Octavia
1.6 TDI CR DPF (105 KM)
Volvo V40
D2 (115 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A3

Audi A3
2.0 diesel 140 KM
104 000 km, 2010
57 900 PLN
Audi A3
2.0 diesel 140 KM
134 000 km, 2010
20 000 PLN
Audi A3
1.6 diesel 105 KM
170 000 km, 2009
41 900 PLN
Audi A3
1.9 diesel 105 KM
195 343 km, 2008
38 900 PLN

Ocena auta Audi A3/S3 8P Sportback

  • Średnia ocena
    na podstawie 26 opinii
  • 4,26
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A3

Audi A3 Concept Audi A3 e-tron Concept Audi A3 Clubsport Audi S3 III Limousine (sedan 2013) Audi A3 III Audi A3 8V Hatchback 3d 1.8 TFSI 180KM - galeria redakcyjna Audi A3 2008 Audi A3 III Sportback Audi A3 III Sportback g-tron (2013) Audi A3 1.8 TFSI
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A3

  • 1.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.4 TFSI (125KM) 2007r.
    dodał: NICK, 15.01.2014

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. ) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 2.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.6 i (102KM) 1999r.
    dodał: Marcin, 25.11.2013

    Pomimo różnych zdań na temat montażu instalacji LPG do samochodów, ja mogę polecić montaż w Eko Alma z czystym sumieniem. Montażem musi się zająć warsztat znający się na tym, zresztą jak w przypadku każdego innego silnika.W Radwanicach fachowy montaż, dość sprawny ,bardzo miły mechanik ,który zna się na rzeczy. Jeśli chodzi o spadki mocy to nie odczuwam różnicy, no chyba żebym się uparł to na LPG jest ciut mniejsze vmax ale podejrzewam iż można to skorygować podnosząc ciśnienie na reduktorze.Polecam warsztat - dobry warsztat i dobry montaż.

  • 3.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 20V (125KM) 2001r.
    dodał: Konrad, 21.05.2012

    Chciałem podzielić się swoją opinią o firmie expert roczniak. instalacja w aucie już była gdy go kupiłem ale wciąż miałem problemy, to auto mi zgasło, to szarpało, no i gaz śmierdział w samochodzie, po jednej wizycie prolemy znikły jak za odjęciem ręki, byłem w szoku dlatego że wcześniej byłem u "speców od gazu" nie będę mówił gdzie, bo to nie ważne ale dłubali przy samochodzi ze 3 razy i wciąż coś było nie tak, a tutaj jedna wizyta... Jestemw szoku, w pozytywnym szoku. polecam wszytskicm ktorzy chca sprawnie jezdzic na gazie

  • 4.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.6 (102KM) 2006r.
    dodał: Paweł K, 16.05.2012

    Samochód na gazie radzi sobie bardzo dobrze,zero szarpnięć,zero spadku mocy.Przełączanie z jednego paliwa na drugie przebiega niezwykle płynnie.Spalanie porównywalne do spalania na benzynie.Być może dzięki listwom wtryskiwaczy Hana 2000.Tak doradzali w serwisie i tak też zrobiłem.Z perspektywy czasu i przejechanych kilometrów mogę powiedzieć,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie montażu instalacji gazowej w moim samochodzie.

  • 5.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 2000r.
    dodał: Arek, 27.12.2009

    Samochód bardzo dobrze zachowuje sie na PB jak i LPG. Pracownicy znaja sie na rzeczy a sama regulacja przez Własciciela Fach-Mistrza jest perfekcyjna,nie polega na podłaczeniu do laptopa i ustawieniu ale tez na regulacji w czasie jazdy na dłuzszych dystansach a nie jak u innych na 5 max 6 km i juz odczyt zebrany i niby ustawione jest.Polecam ten zakład wrazie pytan odpoweiem na te pytania na maila

  • 6.
  • 4,75 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 1998r.
    dodał: entuzjasta, 28.10.2011

    Silnik nie wykazuje zauważalnej straty mocy. Moment przełączenia się z benzyny na gaz jest nieodczuwalny. Dość długi jest moment przełączenia na gaz ale to raczej wynik ustawień. Jako, że auto jest z turbo wolę taki stan rzeczy i godzę się zimową porą na większe spalanie benzyny. spalanie: trasa - min 7,8l średnio 8,5l miasto - do 13l cykl mieszany 10,5l

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A3

Audi A3

174 komentarze

141 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~KierowcaAudi~KierowcaAudi

Do ~Audi a3 1.8: Jak Liczyłeś że 1.8 ma spalanie 5-7 litrów w mieście to się nie dziwie że nie pasuje tobie osobiście mam 1.9 TDI ale w Audi i nie narzekam 6-7 litrów w mieście na trasie między 4,8-5,5 wszyscy którzy mają Audi to bardzo je sobie chwalą ;D ale wiadomo bywają nieudane egzemplarze 1.8 należy do nich . Było trzeba kupić 1.8T albo 1.9TDI . I nie wiem co to za porównywanie Audi A3 do Passata to są całkiem inne wozy porównaj sobie Passka z Audi A6 to wątpie że będziesz nadal chciał Passka

~wiesiek8~wiesiek8

Do ~kxd19130: Ja mam A3 1.9 tdi 90 KM zrobioną na 110 i jechałem drogą krajową 195. Auto dobre ale nie cierpi dziur i nierówności.

~kolega~kolega

Jeśli A4 jest "dobrze wyciszona" to w A3 musi być tragedia. Własnie z tego powodu "super wyciszenie" sprzedałem A4 i póki co nie kupię 0000 aż tego nie poprawią - wyciszenie tragedia. Może A6 jest już OK ale nie potrzebuje takiego wielkiego auta KJM.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
21 085
Przejechany dystans
19 147 762 km
Zatankowanego paliwa
737 033 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 997
Wydanych pieniędzy
1 698 460 zł
Średnie wydatki na auto
1 534 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 320
Wydanych pieniędzy
4 641 901 zł
Średnie wydatki na auto
4 193 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 107)

Testy zderzeniowe Audi A3

Najnowsze testy zderzeniowe Audi A3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi A3 1.4 'Attraction', LHD
2012

Audi A3
Audi A3

Audi A3
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi A3/S3 8P Sportback

Na podstawie 45 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: KRISSKRAK, dodano: 21.01.2010 20:42

Witam. Jeździłem rok czasu Audi A3, 1,9TDI (90KM w serii), kod sinika ALH-oryginalnie zmienna geometria turbiny, jak w AFN-110KM. Po 3 miesiącach auto dostało nowy program zwiększający moc do około 110-120KM. Nie podałem spalania przy oszczędnej jeździe, gdyż autem nigdy nie jeździłm oszczędnie. Generalnie dobra trasa, prędkości 160-200 km/h. W mieście normanie bez zamulania (turbinka ze zmienną geometrią lubi być dobrze przedmuchana w celu nie zacinania się). Spalanie maksymalne przy jeździe autostradą z prędkością 180 km/h i chwilowym 205 km/h, nigdy nie przekroczyło 6,5l/100km. PANOWIE I PANIE, REWELACJA !! Obecnie posiadam TDI 101KM-Passat i 1,4TDI 75KM-Polo. Silniki na pompowtrysku nie są w stanie osiągnąć tak rewelacyjnych wyników jak te na pompie wtryskowej. POLECAM!!!

pełny raport Audi Hatchback 1.9 TDI

autor: miras, dodano: 10.04.2014 20:37

Do tego auta nie potrzeba mocniejszego silnika, i tak opony ledwie wytrzymują 30 tys. Spalanie rewelacyjne a osiągi znakomite. Przyśpieszanie czy wyprzedzanie w trasie wygląda jak zabawa. Praktycznie na każdym biegu ciągnie ostro do przodu, włącznie z 6-tką ale przy prędkości powyżej 120. Wyprzedzanie i szybkość jazdy zależy tylko od samopoczucia i ochoty kierowcy. Jazda z prędkościami i przyśpieszeniami do 200 km/h nie robi żadnego problemu. Zrobiłem już ponad 120 tyś km i dalej podoba mi się jazda tym samochodem - za zasługą silnika 2.0 tdi. Zaobserwowałem że mój komputer przekłamuje /zaniża/ na spalaniu ok 0.4 l/100km. W trasie do Włoch i z powrotem w pełnym obciążeniu i bagażniku na dachu, prędkość na autostradach ok. 140 - 170, czasami 180 spalanie wyszło 7 litrów. Normalnie średnio liczę do 6. Wbrew opiniom praktycznie nie miałem żadnych usterek z silnikiem. Wymieniłem jedynie klapę gaszenia i zmieniłem dawkę rozruchową na ciepłym silniku. Różnica w osiągach pomiędzy 1,9 a 2,0 jest kolosalna.

pełny raport Audi Sportback 2.0 TDI PD

autor: Adam, dodano: 08.12.2013 22:43

Posiadam auto od roku i jestem bardzo zadowolony. Na bieżąco serwisuję samochód, dlatego też nigdy mnie nie zawiódł! Plusem A3 jest spalanie, które u mnie waha się w granicach 5.9-6.1 a dodam że samochód jest po chipie na 142km i 310Nm. Co prawda generalnie jeżdże spokojnie, ale na obwodnicy raczej poruszam się lewym pasem ; P mimo to spalanie średnie wychodzi właśnie w/w granicach. Minusem jest jedynie głośna praca silnika, ale o to też zadbałem ulepszając trochę fabryczne audio ( które też niejednego zadowoli ). No i sprawa nieunikniona odnośnie odpalenia samochodu w zimie, ale to bolączki każdych dieslów, polecam garażować samochód albo webasto. Ja osobiście garażuję i w zimie jeszcze nie padł a mam oryginalny 10 letni aku ; P Szczerze polecam

pełny raport Audi Hatchback 3d 1.9 TDI
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A3/S3 8P Sportback

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A3/S3 8P Sportback

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A3 8P Sportback
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A3, oglądali także