Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A3/S3 8P Sportback

Produkowany w latach od 2003 do 2013.

Audi A3 e-tron Study - przód - reflektory włączone
Audi A3 e-tron Study - lewy bok
Audi A3 e-tron Study - tył - reflektory włączone
Audi A3 e-tron Study - tył - reflektory włączone
Audi A3 e-tron Study - skrzynia biegów
Audi A3 e-tron Study - obrotomierz

Generacje Audi A3

  • A3 8P   2003 - 2012
    Audi A3 8P
    • Wybierz generację

    • A3 8V (2012 - teraz)
    • A3 8P (2003 - 2012)
    • A3 8L (1996 - 2003)

Komentarze redakcji

Powagosław: Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.
Luzacjusz: Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

Wersje nadwozia Audi A3 8P

Silniki Audi A3 8P Sportback

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.

Publikacje o Audi A3

Audi S3 Sportback - siła spokoju
 
Nasz test Audi S3 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic

Wspaniale brzmi, świetnie przyspiesza i dysponuje ogromnymi rezerwami przyczepności. Jak by tego było mało, Audi S3 zaskakuje też... komfortem i oszczędnością. W cyklu mieszanym z baku ubywa niecałe 10 l/100km. Sprawdzamy, czy w Ingolstadt powstał perfekcyjny "hot hatch".

Audi A3 - w zasięgu ręki
 
Nasz test Audi A3 – w zasięgu ręki

Większość ludzi nie lubi zmian. Wolą cieszyć się stabilizacją oraz żyć bez stresu. I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie jeden drobny problem - życie nigdy nie będzie ustabilizowane, może wydarzyć się w nim wszystko. Zresztą pozbawione stresu jest nudne i nic się w nim nie dzieje. Dlatego Audi postanowiło...

Audi A3 Limousine - sedan roku?
 
Nasz test Audi A3 Limousine Ambiente 1.4 TFSI cod S tronic

Kompaktowe Audi sięgnęło po tytuł World Car of the Year. Czy idąc tym tropem A3 Limousine można nazwać sedanem roku? Sprawdzamy limuzynę ze 140-konnym 1.4 TFSI oraz 7-biegową skrzynią S tronic.

Audi A3 - Premium czy podróbka?
 
Nasz test Audi A3 – Premium czy podróbka?

Kiedyś wszystko co Premium, musiało być duże i rzucające się w oczy. Ale świat się zmienia. Dziś zamiast 10-kilogramowej korony wystarczy gustowny diament w sygnecie, a słowo Premium coraz częściej oznacza klasę i szyk - wulgarność jest już passe. Audi A3 idealnie wkomponowuje się w ten obraz. Ale czy...

Audi A3 Limousine - start odrobinę spóźniony
 
Nasz test Audi A3 Limousine

Prawdopodobnie wielu z Was może być zaskoczonych, że największy na świecie segment samochodów stanowi klasa kompaktowych sedanów. Co dziwne, do niedawna nie było w nim przedstawicieli klasy premium. Rynkową niszę pierwszy wypełnił Mercedes wprowadzając model CLA. Teraz Audi, odrobinę spóźnione, prezentuje...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi A3

Audi A3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A3autoWcentrum - społeczność Audi A3

najwyższe oktanyAuta - Audi A3

Audi A3 Atrójeczka 69,42

Audi A3 kameleon 92,10

Audi A3 S3 69,62

Audi A3 Rieger 65,29

Audi A3 68,17

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A3

savvyx 30,12

kamel13 30,18

gerber1975 30,17

Patty1602 30,44

szamanek15 30,19

werner_beinhart 65,52

kobi83 90,66

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A3

Przejażdżka do Piekar śląskich
Przejażdżka do Piekar śląskich mała próba na autostradzie 200km/h żaden problem miła podróż jak na zimówkach :D...
Proba kradzieży
Proba kradzieży W styczniu miałęm probę kradziezy auta. Rozwalona stacyjka , nie było sladów wł...
I stuknęło
I stuknęło Dnia 23 maja br. na liczniku pojawiła się ładna okrągła liczba :) Mam tylko nadz...
a jednak się psuje...
a jednak się psuje... Droga z Berlina i nagle... kontrolka płynu chłodniczego, którego oczywiście nie ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi A3
 

Najpopularniejsza wersja Audi A3

Audi A3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi A3
 

Audi A3 najczęściej porównywane z:

Opel Astra
1.7 CDTI ECOTEC (110 KM)
Ford Focus
1.6 Duratorq TDCi DPF (115 KM)
Hyundai i30
1.6 GDI (135 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS "BRAZIL"
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 0.1 100KM, benzynowy.
Cena: 63 800 zł 53 900 zł
Zyskujesz: 9 900 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 70 100 zł 55 900 zł
Zyskujesz: 14 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A3

Audi A3
2.0 diesel 140 KM
104 000 km, 2010
57 900 PLN
Audi A3
2.0 diesel 140 KM
134 000 km, 2010
20 000 PLN
Audi A3
1.6 diesel 105 KM
170 000 km, 2009
41 900 PLN
Audi A3
1.9 diesel 105 KM
195 343 km, 2008
38 900 PLN

Ocena auta Audi A3/S3 8P Sportback

  • Średnia ocena
    na podstawie 26 opinii
  • 4,26
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A3

Audi A3 8V Sportback w Krynicy-Zdroju Audi A3 III Sportback g-tron (2013) Audi A3 III Cabriolet 1.8 TFSI quattro (2014) Audi A3 1.8 TFSI Audi A3 III Limousine (sedan 2013) Audi S3 III Cabriolet (2014) Audi A3 Concept Audi S3 Sportback Audi S3 III Sportback (2013) Audi A3 8V Hatchback 3d 1.8 TFSI 180KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A3

  • 1.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.4 TFSI (125KM) 2007r.
    dodał: NICK, 15.01.2014

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. ) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 2.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.6 i (102KM) 1999r.
    dodał: Marcin, 25.11.2013

    Pomimo różnych zdań na temat montażu instalacji LPG do samochodów, ja mogę polecić montaż w Eko Alma z czystym sumieniem. Montażem musi się zająć warsztat znający się na tym, zresztą jak w przypadku każdego innego silnika.W Radwanicach fachowy montaż, dość sprawny ,bardzo miły mechanik ,który zna się na rzeczy. Jeśli chodzi o spadki mocy to nie odczuwam różnicy, no chyba żebym się uparł to na LPG jest ciut mniejsze vmax ale podejrzewam iż można to skorygować podnosząc ciśnienie na reduktorze.Polecam warsztat - dobry warsztat i dobry montaż.

  • 3.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 20V (125KM) 2001r.
    dodał: Konrad, 21.05.2012

    Chciałem podzielić się swoją opinią o firmie expert roczniak. instalacja w aucie już była gdy go kupiłem ale wciąż miałem problemy, to auto mi zgasło, to szarpało, no i gaz śmierdział w samochodzie, po jednej wizycie prolemy znikły jak za odjęciem ręki, byłem w szoku dlatego że wcześniej byłem u "speców od gazu" nie będę mówił gdzie, bo to nie ważne ale dłubali przy samochodzi ze 3 razy i wciąż coś było nie tak, a tutaj jedna wizyta... Jestemw szoku, w pozytywnym szoku. polecam wszytskicm ktorzy chca sprawnie jezdzic na gazie

  • 4.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.6 (102KM) 2006r.
    dodał: Paweł K, 16.05.2012

    Samochód na gazie radzi sobie bardzo dobrze,zero szarpnięć,zero spadku mocy.Przełączanie z jednego paliwa na drugie przebiega niezwykle płynnie.Spalanie porównywalne do spalania na benzynie.Być może dzięki listwom wtryskiwaczy Hana 2000.Tak doradzali w serwisie i tak też zrobiłem.Z perspektywy czasu i przejechanych kilometrów mogę powiedzieć,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie montażu instalacji gazowej w moim samochodzie.

  • 5.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 2000r.
    dodał: Arek, 27.12.2009

    Samochód bardzo dobrze zachowuje sie na PB jak i LPG. Pracownicy znaja sie na rzeczy a sama regulacja przez Własciciela Fach-Mistrza jest perfekcyjna,nie polega na podłaczeniu do laptopa i ustawieniu ale tez na regulacji w czasie jazdy na dłuzszych dystansach a nie jak u innych na 5 max 6 km i juz odczyt zebrany i niby ustawione jest.Polecam ten zakład wrazie pytan odpoweiem na te pytania na maila

  • 6.
  • 4,75 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 1998r.
    dodał: entuzjasta, 28.10.2011

    Silnik nie wykazuje zauważalnej straty mocy. Moment przełączenia się z benzyny na gaz jest nieodczuwalny. Dość długi jest moment przełączenia na gaz ale to raczej wynik ustawień. Jako, że auto jest z turbo wolę taki stan rzeczy i godzę się zimową porą na większe spalanie benzyny. spalanie: trasa - min 7,8l średnio 8,5l miasto - do 13l cykl mieszany 10,5l

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A3

Audi A3

174 komentarze

141 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~KierowcaAudi~KierowcaAudi

Do ~Audi a3 1.8: Jak Liczyłeś że 1.8 ma spalanie 5-7 litrów w mieście to się nie dziwie że nie pasuje tobie osobiście mam 1.9 TDI ale w Audi i nie narzekam 6-7 litrów w mieście na trasie między 4,8-5,5 wszyscy którzy mają Audi to bardzo je sobie chwalą ;D ale wiadomo bywają nieudane egzemplarze 1.8 należy do nich . Było trzeba kupić 1.8T albo 1.9TDI . I nie wiem co to za porównywanie Audi A3 do Passata to są całkiem inne wozy porównaj sobie Passka z Audi A6 to wątpie że będziesz nadal chciał Passka

~wiesiek8~wiesiek8

Do ~kxd19130: Ja mam A3 1.9 tdi 90 KM zrobioną na 110 i jechałem drogą krajową 195. Auto dobre ale nie cierpi dziur i nierówności.

~kolega~kolega

Jeśli A4 jest "dobrze wyciszona" to w A3 musi być tragedia. Własnie z tego powodu "super wyciszenie" sprzedałem A4 i póki co nie kupię 0000 aż tego nie poprawią - wyciszenie tragedia. Może A6 jest już OK ale nie potrzebuje takiego wielkiego auta KJM.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
22 487
Przejechany dystans
19 897 005 km
Zatankowanego paliwa
785 803 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 207
Wydanych pieniędzy
1 793 417 zł
Średnie wydatki na auto
1 530 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 597
Wydanych pieniędzy
4 712 241 zł
Średnie wydatki na auto
4 021 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 172)

Testy zderzeniowe Audi A3

Najnowsze testy zderzeniowe Audi A3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi A3 1.4 'Attraction', LHD
2012

Audi A3
Audi A3

Audi A3
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi A3/S3 8P Sportback

Na podstawie 50 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: ma3, dodano: 07.06.2012 15:18

Spalanie pokroju 4 litrów z książki można włożyć między bajki - na autostradzie przy prędkościach pow. 150 km/h spali około 6ciu litrów, ale przy takich prędkościach silnik się męczy, więc aby naprawdę osiągnąć niskie spalanie trzeba użyć tempomatu i jeździć z prędkością 110-120km/h (wtedy w trasie 5 litrów jest całkiem realne). Nie należy przesadzać z niskimi obrotami bo bardzo szybko można zrobić sobie więcej kosztów przez naprawę koła dwumasowego. Wracając do spalania: regularnie przy jeździe żywej, ale nie dynamicznej do bólu spali około 5.6-6.0 litrów, przy oszczędzaniu wyciągnie się 5.5 w cyklu mieszanym. Niemniej jednak na dzisiejsze czasy bardzo atrakcyjna propozycja pod względem zużycia paliwa. No i nic się na razie nie sypie i prawdopodobnie nic się nie posypie, jeżeli ropę (nawet zwykłą, nie jakieś vpower) leje się na stacjach typu BP czy shell.

pełny raport Audi Sportback 1.9 TDI

autor: Dawidek1984, dodano: 19.01.2014 20:10

Witam jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A3 2.0 TDI 170 KM 2007 r. z automatyczną skrzynią biegów DSG od 1 roku. Powiem krótko nie wyobrażam sobie innego auta ,a miałem ich bardzo dużo. Samochód perfekcyjny , bardzo dynamiczny ,bardzo dobre osiągi a zarazem bardzo oszczędny biorąc pod uwagę skrzynie DSG. Jeśli chodzi o spalanie to mogę szczerze podać moje raporty spalania z tras ,ponieważ najwięcej km spędzam w trasach. Spalanie przy jeździe do 120 km/h na tempomacie komputer pokazał 5,2 litra,jazda do 160 km/h komp. pokazał 6,2,wczoraj przejechałem 120 km z prędkością 70-80km/h bo niebyło możliwości szybciej ,komp. pokazał najniższe odnotowane spalanie prze zemnie 4,4 l/100km SZOK. Jeśli chodzi o miasto to tak naprawdę nie wiem bo rzadko jeżdżę w mieście ,ostatnio to trasy po 1,4 km (dzieci do szkoły i odwrotnie) ciągle na zimnym silniku bo nawet nie zdąży się na tej odległości zagrzać ,tymbardziej ,że zima także spalanie pokazuje ponad 9 litrów ale jest to nierealne spalanie dlatego,że jak mówie ciągle trasy po 1,4 km na zimnym silniku,zima , tak że myślę ,że jeżdżąc ciągle po mieście spalanie osiągnie ok 7-7,5 litra max. Bardzo polecam takie auto i pozdrawiam:))) ps. Niemieckie to niemieckie :)))

pełny raport Audi Sportback 2.0 TDI PD

autor: Tomek, dodano: 08.01.2012 11:16

Jednym słowem - REWELACJA! trasa ok 5,3-5,5 l/100 km miasto ok. 6,5-7 l/100km średnio ok 6,3 l/100 km (jazda do pracy Warszawa - trochę korków trochę luźniejszych dróg). Ceny części (klocki, olej, filtry) nie są wyższe niż te za które przyjdzie nam zapłacić mają GOlfa V/Octavie i podobne. Olej Castrol, Filtr oleju Kneht, filt paliwa Man kosztują ok 310 zł (niewiele!!). BMW kosztuje 100 więcej! Moje auto ma przejechane 165 tyś, jakoś nie wygląda na takie które potrzebowałoby dofinansowania - przejechałem nim 30 tyś km - żadnych usterek. W przyszłości zapewne dwumas i turbina, ale to jak w każdym TDI nieuniknione!

pełny raport Audi Sportback 2.0 TDI PD
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A3/S3 8P Sportback

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A3/S3 8P Sportback

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A3 8P Sportback
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A3, oglądali także