Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A3/S3 8P Sportback

Produkowany w latach od 2003 do 2013.

Audi A3 e-tron Study - przód - reflektory włączone
Audi A3 e-tron Study - lewy bok
Audi A3 e-tron Study - tył - reflektory włączone
Audi A3 e-tron Study - tył - reflektory włączone
Audi A3 e-tron Study - skrzynia biegów
Audi A3 e-tron Study - obrotomierz

Generacje Audi A3

  • A3 8P   2003 - 2012
    Audi A3 8P
    • Wybierz generację

    • A3 8V (2012 - teraz)
    • A3 8P (2003 - 2012)
    • A3 8L (1996 - 2003)

Komentarze redakcji

Powagosław: Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.
Luzacjusz: Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

Wersje nadwozia Audi A3 8P

Silniki Audi A3 8P Sportback

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.

Publikacje o Audi A3

Audi S3 Limousine - sportowa limuzyna w wersji mini
 
Nasz test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI 300 KM

"Ma być szybkie, zwrotne, luksusowe, drogie, komfortowe, świetnie wyposażone no i ma rzucać się w oczy, ale nie może być wielkie!" - powiedział potencjalny klient załamując dealera w praktycznie każdym salonie samochodowym. Niestety taki wymagający osobnik odejdzie z kwitkiem w większości przypadków,...

Audi A3 Cabriolet - niebo słoneczne nade mną
 
Nasz test Audi A3 Cabriolet

Mimo że nasza strefa klimatyczna nie jest najbardziej przyjazna użytkownikom kabrioletów, to rodzime drogi obfitują w całkiem sporą liczbę samochodów bez dachu. Nic dziwnego - kabriolety to powiew luksusu, wiatr we włosach i przyjemność z jazdy. Audi A3 Cabriolet nie jest tu wyjątkiem.

Audi S3 Sportback - siła spokoju
 
Nasz test Audi S3 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic

Wspaniale brzmi, świetnie przyspiesza i dysponuje ogromnymi rezerwami przyczepności. Jak by tego było mało, Audi S3 zaskakuje też... komfortem i oszczędnością. W cyklu mieszanym z baku ubywa niecałe 10 l/100km. Sprawdzamy, czy w Ingolstadt powstał perfekcyjny "hot hatch".

Audi A3 - w zasięgu ręki
 
Nasz test Audi A3 – w zasięgu ręki

Większość ludzi nie lubi zmian. Wolą cieszyć się stabilizacją oraz żyć bez stresu. I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie jeden drobny problem - życie nigdy nie będzie ustabilizowane, może wydarzyć się w nim wszystko. Zresztą pozbawione stresu jest nudne i nic się w nim nie dzieje. Dlatego Audi postanowiło...

Audi A3 Limousine - sedan roku?
 
Nasz test Audi A3 Limousine Ambiente 1.4 TFSI cod S tronic

Kompaktowe Audi sięgnęło po tytuł World Car of the Year. Czy idąc tym tropem A3 Limousine można nazwać sedanem roku? Sprawdzamy limuzynę ze 140-konnym 1.4 TFSI oraz 7-biegową skrzynią S tronic.

Przeczytaj pozostałe 3 artykuły o Audi A3

Audi A3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A3autoWcentrum - społeczność Audi A3

najwyższe oktanyAuta - Audi A3

Audi A3 SB Black Edition 170 86,70

Audi A3 Pocisk 64,31

Audi A3 65,58

Audi A3 A3 2.0 TFSI - 200KM 63,84

Audi A3 rakieta 64,46

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A3

hwdpfromhell 30,15

Medcham 30,19

decid 65,88

Hvbert 43,55

alk81 30,16

makalele 30,15

daniello007 32,76

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A3

Przeguby
Przeguby Dzisiaj wymieniłem oba przednie przeguby, chociaż jeden z nich wymieniałem w sty...
Przejażdżka do Piekar śląskich
Przejażdżka do Piekar śląskich mała próba na autostradzie 200km/h żaden problem miła podróż jak na zimówkach :D...
Skoda Octavia 1.6 TDi 105 KM - pierwsza informacja
Skoda Octavia 1.6 TDi 105 KM - pierwsza informacja Witam Dziś po rozmowie w salonie mam w tym tygodniu podpisać resztę papierów do...
Przedświąteczna naprawa
Przedświąteczna naprawa Jadąc do rodzinnego Świebodzina na święta postanowiłem przy okazji odwiedzić zna...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi A3
 

Najpopularniejsza wersja Audi A3

Audi A3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi A3
 

Audi A3 najczęściej porównywane z:

Ford Focus
1.0 EcoBoost 99g (100 KM)
Peugeot 308
1.2 PureTech (82 KM)
Ford Focus
2.0 Duratorq TDCi DPF (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 51 900 zł
Zyskujesz: 12 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A3

Audi A3
2.0 diesel 140 KM
104 000 km, 2010
57 900 PLN
Audi A3
2.0 diesel 140 KM
134 000 km, 2010
20 000 PLN
Audi A3
1.6 diesel 105 KM
170 000 km, 2009
41 900 PLN
Audi A3
1.9 diesel 105 KM
195 343 km, 2008
38 900 PLN

Ocena auta Audi A3/S3 8P Sportback

  • Średnia ocena
    na podstawie 26 opinii
  • 4,26
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A3

Audi S3 III Limousine (sedan 2013) Audi S3 III Cabriolet (2014) Audi A3 8V Cabriolet 1.8 TFSI 180KM - galeria redakcyjna Audi A3 III Sportback Audi A3 2007 Sportback Audi S3 III Sportback (2013) Audi A3 III Cabriolet 1.8 TFSI quattro (2014) Audi A3 Sportback TDI 170KM Audi A3 III Limousine (sedan 2013) Audi S3 I
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A3

  • 1.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.4 TFSI (125KM) 2007r.
    dodał: NICK, 15.01.2014

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. ) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 2.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.6 i (102KM) 1999r.
    dodał: Marcin, 25.11.2013

    Pomimo różnych zdań na temat montażu instalacji LPG do samochodów, ja mogę polecić montaż w Eko Alma z czystym sumieniem. Montażem musi się zająć warsztat znający się na tym, zresztą jak w przypadku każdego innego silnika.W Radwanicach fachowy montaż, dość sprawny ,bardzo miły mechanik ,który zna się na rzeczy. Jeśli chodzi o spadki mocy to nie odczuwam różnicy, no chyba żebym się uparł to na LPG jest ciut mniejsze vmax ale podejrzewam iż można to skorygować podnosząc ciśnienie na reduktorze.Polecam warsztat - dobry warsztat i dobry montaż.

  • 3.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 20V (125KM) 2001r.
    dodał: Konrad, 21.05.2012

    Chciałem podzielić się swoją opinią o firmie expert roczniak. instalacja w aucie już była gdy go kupiłem ale wciąż miałem problemy, to auto mi zgasło, to szarpało, no i gaz śmierdział w samochodzie, po jednej wizycie prolemy znikły jak za odjęciem ręki, byłem w szoku dlatego że wcześniej byłem u "speców od gazu" nie będę mówił gdzie, bo to nie ważne ale dłubali przy samochodzi ze 3 razy i wciąż coś było nie tak, a tutaj jedna wizyta... Jestemw szoku, w pozytywnym szoku. polecam wszytskicm ktorzy chca sprawnie jezdzic na gazie

  • 4.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.6 (102KM) 2006r.
    dodał: Paweł K, 16.05.2012

    Samochód na gazie radzi sobie bardzo dobrze,zero szarpnięć,zero spadku mocy.Przełączanie z jednego paliwa na drugie przebiega niezwykle płynnie.Spalanie porównywalne do spalania na benzynie.Być może dzięki listwom wtryskiwaczy Hana 2000.Tak doradzali w serwisie i tak też zrobiłem.Z perspektywy czasu i przejechanych kilometrów mogę powiedzieć,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie montażu instalacji gazowej w moim samochodzie.

  • 5.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 2000r.
    dodał: Arek, 27.12.2009

    Samochód bardzo dobrze zachowuje sie na PB jak i LPG. Pracownicy znaja sie na rzeczy a sama regulacja przez Własciciela Fach-Mistrza jest perfekcyjna,nie polega na podłaczeniu do laptopa i ustawieniu ale tez na regulacji w czasie jazdy na dłuzszych dystansach a nie jak u innych na 5 max 6 km i juz odczyt zebrany i niby ustawione jest.Polecam ten zakład wrazie pytan odpoweiem na te pytania na maila

  • 6.
  • 4,75 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 1998r.
    dodał: entuzjasta, 28.10.2011

    Silnik nie wykazuje zauważalnej straty mocy. Moment przełączenia się z benzyny na gaz jest nieodczuwalny. Dość długi jest moment przełączenia na gaz ale to raczej wynik ustawień. Jako, że auto jest z turbo wolę taki stan rzeczy i godzę się zimową porą na większe spalanie benzyny. spalanie: trasa - min 7,8l średnio 8,5l miasto - do 13l cykl mieszany 10,5l

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A3

Audi A3

174 komentarze

141 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~KierowcaAudi~KierowcaAudi

Do ~Audi a3 1.8: Jak Liczyłeś że 1.8 ma spalanie 5-7 litrów w mieście to się nie dziwie że nie pasuje tobie osobiście mam 1.9 TDI ale w Audi i nie narzekam 6-7 litrów w mieście na trasie między 4,8-5,5 wszyscy którzy mają Audi to bardzo je sobie chwalą ;D ale wiadomo bywają nieudane egzemplarze 1.8 należy do nich . Było trzeba kupić 1.8T albo 1.9TDI . I nie wiem co to za porównywanie Audi A3 do Passata to są całkiem inne wozy porównaj sobie Passka z Audi A6 to wątpie że będziesz nadal chciał Passka

~wiesiek8~wiesiek8

Do ~kxd19130: Ja mam A3 1.9 tdi 90 KM zrobioną na 110 i jechałem drogą krajową 195. Auto dobre ale nie cierpi dziur i nierówności.

~kolega~kolega

Jeśli A4 jest "dobrze wyciszona" to w A3 musi być tragedia. Własnie z tego powodu "super wyciszenie" sprzedałem A4 i póki co nie kupię 0000 aż tego nie poprawią - wyciszenie tragedia. Może A6 jest już OK ale nie potrzebuje takiego wielkiego auta KJM.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 769
Przejechany dystans
20 615 641 km
Zatankowanego paliwa
826 947 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 409
Wydanych pieniędzy
1 874 232 zł
Średnie wydatki na auto
1 523 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 717
Wydanych pieniędzy
4 759 225 zł
Średnie wydatki na auto
3 866 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 231)

Testy zderzeniowe Audi A3

Najnowsze testy zderzeniowe Audi A3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi A3 1.4 'Attraction', LHD
2012

Audi A3
Audi A3

Audi A3
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi A3/S3 8P Sportback

Na podstawie 54 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: czarli8, dodano: 19.09.2013 17:19

Audi A3 to oszczędne auto ale w spalanie 4,2 nie uwierzę. To samochód zrobiony pod kierowcę, niespecjalnie nadaje się na rodzinne auto. Ciągnie na każdym biegu, dobrze się prowadzi na zakrętach. Ze spalaniem jest dziwna sprawa bo niezależnie czy jedziesz 110 km/h czy 150 km/h pali tyle samo (ok 5,5 litra). Czyli w A3 nie mulimy, bo nie ma sensu. W mieście już tak kolorowo nie jest. Gdy śpieszysz się do pracy, wiadomo światła, korki, robisz krótkie odcinki na zimnym silniku potrafi się zakręcić pod 7 litrów ale myślę, że nie ma tragedii. Polecam jako pierwsze auto, łatwe w prowadzeniu, ten silnik praktycznie bezawaryjny. Poza tym gniecie jak chce niby mocniejsze Ople Fordy, a Golfy IV w szczególności tępi:)

pełny raport Audi Hatchback 1.9 TDI

autor: PMK, dodano: 22.07.2011 14:46

Moją A-trójką jeżdżę od ponad roku. Czasem zdarzy się wypad w trase, jednak 90% mojej jazdy to miasto, i to na bardzo krótkich odcinkach (zwykle 7-10km, ale często są to też odcinku rzędu 1,5-2,5km). Tak więc, żeby przejechać 100km odpalam samochód conajmniej kilkanaście razy. I przy takim użytkowaniu średnie spalanie oscyluje wokół 7l/100km, wiosna-lato 6,5-7l, zima 7-7,5l, co uważam za wynik bardzo dobry (krótkie odcinki, dobra dynamika jazdy, jaka benzyna o podobnych osiągach by tyle spaliła?). Jak ktoś jeździ na dłuższych odcinkach spalanie może mieć tylko niższe :).Na trasie zejście do 5l/100km to żaden problem przy prędkościach 110-120km/h. Co do samego samochodu - jest ono praktycznie bez awaryjne jeśli trafimy na zadbany egzemplarz, tylko trzeba kulturalnie się obchodzić z turbiną. Jedynym minusem jest dość niskie zawieszenie, zwłaszcza przedni zderzak. Trzeba uważać na chodnikach i dziurach, gdyż łatwo zawadzić osłoną silnika. Moja pokrywa już raz była dokręcana po nieszczęśliwym spotkaniu z dziurą. Bardzo dobrze się prowadzi, można nim jeżdzić naprawde szybko. Polecam dla osób, które szukają oszczędnego, dynamicznego samochodu i wiedzą jak traktować diesla.

pełny raport Audi Hatchback 1.9 TDI

autor: matigdy, dodano: 19.10.2008 16:08

Audi jezdze od maja 2008 i od razu wsadzilem LPG do niego, na trasie (przy oszczednej jezdzie) spali ok 8.5l/100km, w miescie ok 11.5l/100km, co daje 25zl/100km. Kupując zastanawiałem się nad popularnym TDI, ale zrezygnowalem z niego, poniewaz kultura pracy tego silnika jest koszmarna, czesci drozsze (katalizator do TDI - 800zl, benzyna - 400zl), a z gazem nie ma problemu, jedyne co to trzeba filt wymieniac co 15k - koszt 15zl. A druga sprawa to, ze egzemplarze TDI maja slabsze wyposazenie - ja mam wersje sportowa, czyli skorzana kierownice, komputer pokladowy (POLECAM!) system bose, klime, szyberdach, kubelkowe fotele i jakies inne bajery, TDI tego niestety nie ma... No i ten koszmarny klekot... nie polecam!

pełny raport Audi Hatchback 1.8 20V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A3/S3 8P Sportback

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A3/S3 8P Sportback

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A3 8P Sportback
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A3, oglądali także