Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Avant 1.6 i 101KM 74kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~zohan t15
Audi A4 B5
Avant 1.6 i 101KM 74kW
Posiadam to autko od pół roku. Zostało kupione od pierwszego właściciela po lekkiej stłuczce, znalazłem anglika na części, dlatego remont wyszedł mnie taniutko. W zawieszeniu z przodu coś pukało zaraz po przyprowadzeniu, byłem w stacji diagnostyki pojazdów ale nic nie znaleźli. Kazali jeździć dopóki nie będzie się nasilać. I cały czas jest tak samo, może nawet umilkło, bo mnie już nie denerwuje. Poza tym autko mam w gazie na sekwencji i latem bez klimy spala mi troszke przeszło 8l gazu na 100km, spokojnej jazdy. Samochó jak na tak mały silniczek ma zaskakująco dobre osiągi przy tej masie. Myślałem ze będzie bardziej mułowaty. Sama ergonomia jest w porządku, wszystko tam gdzie powinno być, według niemieckiej dokładności. Widoczność z przodu jest super, natomiast przez tylną szybę marna. Szybka jest mała, bardzo pochylona i w nocy nic prze nią nie widać, ale za to super wygląda z zewnątrz. Na razie zmieniłem mu cały rozrząd zaraz po przyprowadzeniu, bo jeździł na oryginalnym pasku. Do tego napinacz i rolkę ale nie pamiętam którą. Oraz wszystkie paski, wieloklinowy, od klimy, ponieważ zeby zmienić rozrząd trzeba odsunąć cały przedni pas. Koszt takiej operacji to prawie 500zł u mechanika, a w ASO wole nie myśleć. Wcześniej miałem Sunny 2.0D i tam wystarczyło jedynie dziąć osłonę i już mozna było zakłądać nowy pasek. Koszt około 150zł z robocizną. Ogólnie polecam autko. Bardzo dobrze wykonane, ciche i efektowne ;], za nie zbyt wielkie pieniądze. w swojej wersji posiadam jedynie centralny na kluczyk, poduszki, przeciwmgielne i klimatronik. I nic mi więcej do szczęscia nie potrzeba, tylko lać i jeździć ;] Pozdrawiam.
4,6
~Franco
Audi A4 B5
Avant 1.6 i 101KM 74kW
Ze względu na wiek pojawiło się kilka napraw (wspomaganie+zawieszenie+elektryka nawiewu/chłodnicy), ale z reguły wynikały z eksploatacji, dlatego auto prawie niezawodne, można na nim polegać, oczywiście jeśli pomaga w tym dobry mechanik; koszty utrzymania i napraw nie są wygórowane.
4,5
~Lesław
Audi A4 B5
Avant 1.6 i 101KM 74kW
Auto bardzo fajne. Ogromny plus za ogólne wyciszenie (czuć, że to klasa PREMIUM), silnik i zestrojenie ze skrzynią biegów daje przyjemność z jazdy. Komfortowe zawieszenie pochłania nierówności całkiem, całkiem.
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Avant 1.6 i 101KM 74kW 1996-2001
8,5
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Audi A4 B5
Avant 1.6 i 101KM 74kW
Z tym silnikiem audi jest bardzo ekonomiczne, na dłuższej trasie - autostrada+dwupasmowa krajowa (lato+opony letnie) - spalanie nawet poniżej 8 litrów. Inna sprawa to jazda w mieście, czyli ostatnia kalkulacja paliwa pokazała, że spalanie sięga prawie 12 litrów, ale były to same krótkie odcinki 3-5-7 km, czasami tak krótkie, że nie było możliwości rozgrzania silnika do 90 stopni. Jazda w zimę nie powoduje znaczącego wzrostu spalania - jest to z reguły 10-10,5 litra na 100 km - średnia, czyli liczona z trasy co najmniej 50-100 km.
9,3
Audi A4 B5
Avant 1.6 i 101KM 74kW
A4 z silnikiem 1.6 pali 10l/100km tyle co 1.8 pamietając że silnik chodzi na wyższych obrotach bo skrzynia ma inne przełożenia coś za coś ale zatem jest elastyczny i czuć moment obrotowy , nie to co np. opel czy inny dziad.
9,3
Audi A4 B5
Avant 1.6 i 101KM 74kW
Witam i pozdrawiam Kierowców tych co piszą o spalaniu 8,5 i mniej , prawda jest taka że A4 PALI : 10 L / 100 I BASTA . Posiadałem A100 2,3e paliła 11 , A80 1,6e paliła 10 i tak ma być i taka jest prawda że A4 pali Dyszkę a ci co piszą że mniej to tylko i wyłącznie na autostradzie przy 90 km/h . Czy to 1,6 czy Dwa litry + wzwyż to musi łyknąć swoje , moje dwie tyle palą i czy to 1,6 czy 2,4 to w nie znacznej różnicy . Posiadam A4 1,6 i A4 1,6 avant. Pozdrawiam niedowiarków.

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 139
pęknięty uchwyt mechanizmu podnoszenia szyby - regulacja ramki , szum w kabinie
  • Audi A4 B5
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Uszkodzeniu uległ plastik zamocowany na lince mechanizmu podnoszącego szybę a po wymianie tego elementu wyregulowanie ramki drzwi jest niemożliwe w domowych warunkach i pomimo przeprowadzenia ponad 60 prób przez różnych arcy ekspertów tych realnych , forumowo-internetowych szum w kabinie niestety juz jest co prawda najmniejszy jaki udało się ustawić ale wyraźnie głośniejszy niż przed wymianą ów części mechanizmu. Cała ta regulowana ramka to wg mnie wada fabryczna potrzebna jak 5 koło u wozu .
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
3 komentarze
Audi A4 B5 Avant