Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Avant 2.8 30V quattro 193KM 142kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2771 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 30
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Avant 2.8 30V quattro 193KM 142kW 1996-2001
12,0
l/100 km
15,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Audi A4 B5
Avant 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Skrzynia Tiptronic. Jazda w mieście to spalanie między 10.5-12.5 litra. Silnik chlapie dużo mniej w trasie. Tempomat na setce, autostrada i spalanie schodzi do 7 litrów i to terenie pagórkowatym, ale bez wiatru w maskę. Ta sama trasa, ale pod górkę + pod wiatr i spalanie 8 litrów. Fajne jest to, że kiedy potrzeba, to zapas mocy jest właściwie natychmiast dostępny. Plusy: + wygoda skórzanej tapicerki + wyciszenie wnętrza (niestety w mieście silnik co chwila o sobie przypomina) + przestrony bagażnik + ocynkowane nadwozie + dobrej jakości wykonanie wnętrza (niestety widać znaki zużycia po 360k) + trwałe i mocne silniki + głupkoodporna skrzynia automatyczna tiptronic (manuale też były w porządku) + komfortowe zawieszenie wielowahaczowe przód i tył + dobre nagłośnienie (nawet seryjne Nokii daje radę, w ofercie również system Boss z Sub.) Minusy: - drogie części - koszmarny dostęp do elementów w silniku (ledwo się mieści pod maską) - ciężko znaleźć dobrze wyposażony samochód, niezajechany i w dobrych pieniądzach - silniki v6 z wadą konstrukcyjną (po 200k należy wymienić lewą uszczelkę pod klawiaturą, bo zaczyna puszczać) - do wymiany rozrządu należy ściągnąć cały przód - drogie naprawy - spasowanie wnętrza poddaje się po 300k i zaczyna gdzieniegdzie trzeszczeć (na szczęście tylko na nierównościach) - wysokie spalanie - nagłośnienie zazwyczaj do wymiany po 300k
14,9
Audi A4 B5
Avant 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Spalanie na poziomie 15 litrów przy dynamicznej jeździe, innaczej nie jeździłem bo nie po to kupowałem samochód z tym silnikiem ;) w zimie 16 litrów przy katowaniu silnika przy każdym starcie i na każdym zakręcie. W zimie na nowych oponach nie było podjazdu pod który by nie dał rady wyjechać, zabawa podobna do subaru. Części w normalnej cenie, przy czym trzeba pamiętać, że świec trzeba kupić 6 co daje 150zl i 6 wtryskiwaczy lpg co daje 600zł. Sprzęgło do 97roku 450zl, nowsze niż 97r to już 900zl. Rozrząd ok. 700zl, klocki i tarcze przód 200zl, wahacz 1szt. ok. 150zl. To są droższe części które ja wymieniłem po pierwszym roku użytkowania :)
14,3
Audi A4 B5
Avant 2.8 30V quattro 193KM 142kW
No niech nikt z was nie wierzy w bajki jakie niektórzy piszą, że V6 pali 11-12 w mieście, może jeździ diesle-m i o tym nie wie, co do benzyny to panowie minimum to 16-17 litrów, prawda jest taka autko jest na gaz więc wartości podaje gazu co do benzyny od każdego wyniku odejmijcie sobie 20% i będzie wartość benzyny, a więc jeżdżę po Warszawie poruszając się po centrum czyli brak przelotówek, korki światła odcinki o odległości 2-20 km, spalanie gazu 19-21 litrów, jeżeli jeżdżę po mieście i łapie jakieś przelotówki ale trasa Łazienkowska czy prymasa-1000 spalanie spada od razu do poziomu ok 17 litrów gazu, co do trasy to jeżdżąc w Polsce spalanie na poziomie 11-13 litrów gazu, jadąc na autostradzie trzymając prędkość ok 140 spalanie nawet poniżej 11 litrów gazu.

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 139
pęknięty uchwyt mechanizmu podnoszenia szyby - regulacja ramki , szum w kabinie
  • Audi A4 B5
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Uszkodzeniu uległ plastik zamocowany na lince mechanizmu podnoszącego szybę a po wymianie tego elementu wyregulowanie ramki drzwi jest niemożliwe w domowych warunkach i pomimo przeprowadzenia ponad 60 prób przez różnych arcy ekspertów tych realnych , forumowo-internetowych szum w kabinie niestety juz jest co prawda najmniejszy jaki udało się ustawić ale wyraźnie głośniejszy niż przed wymianą ów części mechanizmu. Cała ta regulowana ramka to wg mnie wada fabryczna potrzebna jak 5 koło u wozu .
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
3 komentarze
Audi A4 B5 Avant