Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,9
~Nox
Audi A4 B5
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Dla mnie ideał auta, gdyby ktoś dziś wyprodukował by takie samo nowe, nie kupiłbym innego, Miałem kilka rożnych i przejeździłem dużo najróżniejszymi samochodami. To mam ponad 10 lat, inne mijają i to nadal jest. 0 usterek, tylko eksploatacja, spalanie przepiękne, około 5l na100km w cyklu mieszanym. Najlepszy balans funkcjonalności auta, nadaje się do wszystkiego, wieś, miasto, trasa, przyczepka, długie i krótkie trasy. Codzienny uniwersalny, koń roboczy. Po 500 tys wymieniłem zawieszeni, całe oryginalne i nie było uszkodzone, wszystko dobre, może tylko trochę wyrobione i mocniej przysiadało, spokojnie mógłby dalej jeździć. Z drobniejszych napraw to wymiana uszczelek i osłon na zaciskach hamulców, przeczyszczenie kilu styków elektrycznych które zaśniedziały. JA tu tylko leje paliwo i podstawowa eksploatacja. Najtańsze auto świata. Aha wykonanie wnętrza dużo lepsze niż w nowych audi:) i ogólnie nowych samochodach.
4,2
~Łukasz
Audi A4 B5
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto posiadam 3 lata i jestem z niego bardzo zadowolony. Pomimo 20 lat nadal wygląda fajnie, silnik sprawuje się bez zarzutów, skrzynia biegów płynnie pracuje nic nie trzeszczy podczas zmieniania. Jeżeli chodzi o naprawy jedyne z czym się przez ten okres spotkałem to były to naprawy związane z eksploatacją auta jak klocki hamulcowe, tarcze, paski klinowe, rozrząd, elementy zawieszenia, termostat, uszczelka pokrywy silnika itp. Więc bez żadnych większych niespodzianek a każda usterka była łatwa do usunięcia. Oczywiście samochód ma już 20 lat więc trzeba się będzie liczyć że jakieś elementy gumowe, uszczelki będą wymagały wymiany. Ogólnie auto nigdy nie widziało lawety ani linki holowniczej (dwa razy z tyłu). Jedynie do czego się mogę doczepić to wyciszenie auta, ogólnie jest dobre i nie męczy się człowiek na długich trasach ale mogło by być ciut lepiej przynajmniej tak mi się wydaje.
4,7
~Adam
Audi A4 B5
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Jeżdżę autem już 5 lat. Wcześniej miałem 80 b4 i też byłem zadowolony. Jest to sprawdzona konstrukcja. Jak wsiadam do audi to wiem do czego wsiadam, wszystko jest na swoim miejscu, nic nie trzeszczy, szumi. Zero rdzy, jak samochód nie był bity. Silnik dynamiczny i mało pali. Miałem tylko 2 mankamenty podczas 5 lat eksploatacji, raz padł mi silnik i musiałem wymienić na nowy AFN (na starym był napis na bloku silnika POLAND) byłem bardzo zdziwiony jak mechanik mi pokazywal, a druga rzecz to odklejająca się podsufitka. Następne auto zamienię na pewno też na audi. To klasa sama w sobie.
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2001
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Audi A4 B5
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Może ktoś nie wierzyć ale moja Audi z silnikiem AFN 110KM przy zalaniu 65l do baku przejechała równo 1500KM i dopiero zgasła, lecz takie spalanie udaje się uzyskać przy wysokiej sprawności silnika itp, oraz przy zastosowaniu odpowiednich opon (ja mam 215/65R15), dodatkowo mam przerobiony układ wydechowy oraz dolot. Średnia prędkość dla uzyskania takiego spalania w trasie to 79KM/h dla skrzyni 5-biegowej. W zimie na gumach 235/50R17 wyszło 4,3/100, objechałem wtedy z Wrocławia Sopot, Szczecin i znow Wrocław bez tankowania, ba.., nawet rezerwa nie wyskoczyła. :)
8,6
Audi A4 B5
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
1. trasa 1000km (500km z klimatyzacja), 2 osoby, bagaznik pelny, do 120km/h - 6.6l/100km 2. trasa 1000km (calosc z klimatyzacja), 2 osoby, auto zapakowane do pelna (tylna kanapa zlozona), predkosc na tempomacie 140km/h, 160km/h (miejscami 180km/h) - spalanie 7,4l/100km do 8,6l/100km; 3. miasto latem, dojazd do pracy 7km (bez korkow, 3xswiatla, klimatyzacja na full) - spalanie 9l/100km do 10l/100km; 4. miasto zima, dojazd do pracy 7km (bez korkow, 3xswiatla, klimatyzacja na full) - 9,5l/100km do 11,6l/100km !!! Wszystkie wyniki mierzone wielokrotnie, tankowany do pelna, zuzyte przynajmniej 3/4 zbiornika paliwa, tankowany do pelna !!!
5,4
Audi A4 B5
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Bardzo wdzięczny samochód choć ma już swoje lata . Spalanie średnie z 80 tankowań to 5,6litra ON lub OO przy czym połowa z ciągniętą przyczepą (łódź) . Kusi zakup czegoś nowszego np B7 1,8T lub 2.0 i zagazować tylko czy koszty eksploatacji będą niższe ? hmm

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 139
pęknięty uchwyt mechanizmu podnoszenia szyby - regulacja ramki , szum w kabinie
  • Audi A4 B5
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Uszkodzeniu uległ plastik zamocowany na lince mechanizmu podnoszącego szybę a po wymianie tego elementu wyregulowanie ramki drzwi jest niemożliwe w domowych warunkach i pomimo przeprowadzenia ponad 60 prób przez różnych arcy ekspertów tych realnych , forumowo-internetowych szum w kabinie niestety juz jest co prawda najmniejszy jaki udało się ustawić ale wyraźnie głośniejszy niż przed wymianą ów części mechanizmu. Cała ta regulowana ramka to wg mnie wada fabryczna potrzebna jak 5 koło u wozu .
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
3 komentarze
Audi A4 B5 Avant