Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Avant 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2001

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy sÄ… w życiu pewne: Å›mierć, podatki i kolejna edycja „TaÅ„ca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieÅ›miertelny wyglÄ…d A4. UsÅ‚yszycie to kiedyÅ› od swoich wnuków, którzy przyjdÄ… ponarzekać, że nowe Audi znowu wyglÄ…da jak stare. PrzyzwyczailiÅ›my siÄ™, że narzekajÄ… wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1500-3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,0
~Adammm
Audi A4 B5
Avant 2.5 TDI 150KM 110kW
Ogolnie jestem nie zadowolony z auta. Po prostu nie widze nigdzie tej jakosci o ktorej wszyscy tyle mowi przy audi. Nie jest to najgorsze auto ale powiedzial bym, ze calkiem przecietne. Osobiscie wolal bym kupic passata lub skode octavie i to z silnikiem 1.9. Ewentualnie mondeo. Wszystkie te auta sa duzo tansze i jesli chodzi o jakosc jest na podobnym poziomie. Na pewno nie na gorszym. Miałem okazje tez jezdzic A6 z tego roku, i z tym samym silnikiem i dokladnie tym samym brzydkim niebieskim wnetrzem co u mnie. Jesli chodzi o jakosc wykonania wnetrza i kulture silnika absolutnie nie mozna tego porownywac do bmw e39 czy mercedesa okularnika!!!
3,6
~Maniek
Audi A4 B5
Avant 2.5 TDI 150KM 110kW
Hmmmmm dobrze o tym zestawieniu silnika 2.5tdi i skrzyni Tip-Tronic nie powiem bo to jest największa porażka, nie polecam nikomu, dobrze ze sie tego badziewia pozbyłem ale straciłem na tym aucie około 4500zł w siągu roku.
3,7
~rycerz78
Audi A4 B5
Avant 2.5 TDI 150KM 110kW
Gdyby nie poważne wady konstrukcyjne w osprzęcie silnika jak i w samym silniku to byłoby super. Prowadzenie, wykonanie oraz wyposażenie na najwyższym poziomie. Dodam, że nie tankowałem tylko na Orlenie, BP i Shellu. Największe wady - pompa wtryskowa, wałki rozrządu (dobrze, że mi się nie przetarły), ciągle kapiący olej z silnika oraz drogie rozwiązanie w zawieszeniu przednim.
Åšrednie spalanie dla Audi A4 B5 Avant 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2001
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Audi A4 B5
Avant 2.5 TDI 150KM 110kW
Auto uzystkuje juz kilka lat i nigdy mnie nie zawiodlo. Poprzedni wlasciciel zainwestowal w calkowita regeneracje pompy wtryskowej. Ja po zakupie zregenerowalem turbo oraz wymienilem hydraulike w glowicach razem z walkami (zestaw Ruevilla). Silnik nie wkrecal sie powyzej 3 tys obr i slyszalnie sie "dusil". Okazalo sie ze 5 zaworow jest nieczynnych gdyz hydrauliczne regulatory luzu zaworowego sa martwe i pospadaly z nich dzwigienki. W sumie orginalne walki pomimo licznikowych 300tys.km byly jeszcze w dobrym stanie (wytarcia ok 0.2mm) lecz pokusa nowego zwyciezyla :). Od tamtej pory silnik pieknie ciagnie. Przy moim agresywnym stylu jazdy spalanie jest wiecej niz zadowalajace poniewaz srednie spalanie mam ok 8.5 l/100km w sezonie zimowym litr wiecej. W trybie autostradowym wszystko zalezy od predkosci z jaka jedeziemy : do 100km/h - 5l, do 150km/h - 7l, Vmax- 10l. Zawsze tankuje do pelna i przeliczam wzgledem przejechanych kilometrow -wskazania FISu sa ok 0.5l. wieksze. W sumie jestem bardzo zadowolony z tego samochodu, udalo mi sie zakupic go z cena uwzgledniajaca naprawe. Przejechalem nim juz ladnych klkadziesiat tys km i nigdy mnie nie zostawil w "krzakach". Silnik ladnie ciagnie od 1000 obr/min a od 1500 obr/min idzie "pelna para". Zdazaja mu sie usterki ale co tu sie dziwic gdy auto ma juz 17 lat. Cieszy mnie bardzo karoseria ktora nie ma sladu korozjii i dobrze wyposazone wnetrze z kublami Recaro. Sa zdania ze auto jest podsterowne czego nie udaje mi sie zaobserwowac jak dotad. Zadza mi sie jezdzic na granicy przyczepnosci i zawsze auto jedzie jak po sznurku... Podsumowujac ja jestem na TAK. Nie wiem skad sie bierze fenomen 1.9TDi. Jezdzilem niejednym i zawsze cos je dreczylo i nie palilo duzo mniej niz dwu i pol litrowka. Ta V6stka wcale nie musi odstraszac kosztami tylko trzeba znalesc odpowiedni egzemplarz.
7,5
Audi A4 B5
Avant 2.5 TDI 150KM 110kW
Auto na trasie 400km spaliło 25 l przy jezdzie różnej, bo od 70km/h do 140km/h (kupiłem auto na letnich oponach i wracałem w śnieżycę lub fajna sucha autostrada na plusie temp. ) W mieście spaliło mi 9l ale to pierwsze zabawy z mocniejszym silnikiem niż do tąd miałem. ?mieszane trasy około 7.0 l przy spokojnej jeździe do 100km/h. Ogólnie jestem zadowolony, choć myślałem,ze disel w automacie spali 10l przy spokojnej jeździe. Moc silnika plus automat daje lepsze osiągnięcia, bo honda accord 2008 rok 190KM nie było dla mnie wyzwaniem. Siedziałem na ogonie od postoju przy bramce opłat na autostradzie do 140km/h. Pozdrawiam wszystkich użytkowników tego modelu.
8,6
Audi A4 B5
Avant 2.5 TDI 150KM 110kW
Najmniej spaliło 7.3l i to ze stała prędkością na autostradzie 100km/h , 6 bieg . Najwięcej pokazał przy 160km/h to już 11.6l ale do 12l nie dochodził ;) Na trasie jeszcze nie był mierzony ale jak sądzę to poniżej 7l zejdzie . Oczywiście wszystko pokazywane , mierzone przez komputerek. Silnik mam wysoki moment obrotowy dzięki czemu jest bardziej elastyczny na niższych obrotach . Mimo to że wszyscy którzy się nie znają mówią że silnik jest awaryjny to niech lepiej sie nie wypowiadają bo gdy dbasz i wymieniasz cześci na bieżąco silnik odwdzięczy się długowiecznością ;) Ten silnik jest dla tych którzy dbają i przestrzegają zasad przyzwoitego używania diesla i nie wybacza zaniedbań i błędów . Ja oczywiście polecam ten silnik i w przyszłości najprawdopodobniej będę przesiadał się do Audi nowszych modeli oczywiście z tym silnikiem ! Polecam !

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 139
pęknięty uchwyt mechanizmu podnoszenia szyby - regulacja ramki , szum w kabinie
  • Audi A4 B5
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Uszkodzeniu uległ plastik zamocowany na lince mechanizmu podnoszącego szybę a po wymianie tego elementu wyregulowanie ramki drzwi jest niemożliwe w domowych warunkach i pomimo przeprowadzenia ponad 60 prób przez różnych arcy ekspertów tych realnych , forumowo-internetowych szum w kabinie niestety juz jest co prawda najmniejszy jaki udało się ustawić ale wyraźnie głośniejszy niż przed wymianą ów części mechanizmu. Cała ta regulowana ramka to wg mnie wada fabryczna potrzebna jak 5 koło u wozu .
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Audi A4 B5 Avant