Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V Turbo 150KM 110kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1750-4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~niuniaszek@op.pl
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
opisuje audi ze silnikiem 18 t:jestem bardzo zadowolony -posiada duza moc --sprzet jest naprawde dopracowany i to super jest to samochod o jakim snilem--cala robote robi turbo :przy wyprzedzaniu duzy zapas mocy--radzi sobie wysmienicie--tylko trzeba uwazac by nie zaliczc dolkow na drodze bo zawieszenie leci:srodek wykonczony bardzo estetycznie nie ma zadnych zastrzezen do calosci:naprzwde polecam ten samochod kazdemu co potrafi zadbac sobie o sprzt :blach jest ocynkowana wiec z pedzlem nie trzeba biegac:calosc oceniam na 5 i to z czystym sumieniem:jezeli chcesz porozmawiac lub cos sie doradzic to napisz:
4,5
~Krystian
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
Audi jak na swój wiek to widac ze ocynk i blacha jest okey, silnik pracuje cichutko jest dynamiczny i daje rade, skrzynia pezy wyprzedzaniu płynnie zmienia biegi ( skrzynia tiptronic), zawieszenie jest kosztowne ale wymieni sie i ma sie spokoj, trzeba dbac o turbine i wumieniac olej na czas a uato długo nam posłuzy.
3,2
~Piotras
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
Samochód bardzo mnie rozczarował. Daje niewielką przyjemność z jazdy, poza mocnym silnikiem i precyzyjną skrzynią biegów. Prowadzi się bardzo przeciętnie. Spalanie na wysokim poziomie, spowodowane duża masą własną, paliwożernym silnikiem i 5cio stopniową skrzynią biegów. Jest usterkowy, a naprawy są drogie, mimo posiadania najwyższych możliwych zniżek w hurtowniach części. Plusem jest bardzo dobrze wykonane wnętrze i ładna, ponadczasowa bryła nadwozia.
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V Turbo 150KM 110kW 1995-2000
10,1
l/100 km
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
Auto posiadam statystycznie nie długo bo pół roku jednak w tym czasie zrobiłem już 8tyś km więc dorzucę swoją cegiełkę do raportu. Każde tankowanie od momentu zakupu wklepywane z licznikiem do aplikacji zliczającej więc nie są to obliczenia na oko. Jeżdżąc tylko w mieście pali średnio 13l przy dynamicznej jeździe bez zbędnego oszczędzania, przy ekonomicznej jeździe w mieście idzie zejść do 11l niżej to już na pograniczu opłacalności bo nie do tego kupuje się auto 150KM aby go mulić. W trasie bardzo dynamiczny jak i ekonomiczny przy tej mocy, spodziewałem się spalania rzędu 10l ale idzie zejść niżej i to wcale bez specjalnego oszczędzania na mocy. Dodam, że klima odpalona non stop na auto więc stąd pewnie litr do góry w każdym z wyników ale uważam, że od tego jest aby jej używać. Co do awarii to nie zanotowałem nic poważnego a wymiana aktualnych części należała do bardzo tanich więc eksploatacja poza paliwem nie jest wcale taka zła jak to mawiają
9,2
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
Ja rowniez nie moge sie nadziwic skad wy ludzie bierzecie te spalanie ? w 4 osoby nad morze 8l lpg przy ~95km/h , miasto wroclaw (10l lpg srednio ) niechce tu obrazac nikogo ale jesli komus pali 16l ( oczywiscie moze palic tyle jak na autobanie depta sie do 200 ) to chyba czas na nauke: - hamowania silnikiem - dojazdu do swiatel na silniku z uwzglednieniem tego ze nie warto gazowac i za chwile deptac po hamulcu zeby stac 5 minut - na trasie w Polsce skakanie jak zajac jest kompletnym idiotyzmem... skoro dojezdza sie do szybkiego billa na swiatlach i stoicie dalej razem.. - pilowanie auta ktorym na codzien w normalnym trybie nie przekracza sie praktycznie 3 tys obrotow bo od 2 tys idzie jak smok to jakis absurd... jesli kupiliscie to auto by udowodnic komus na drodze swoje "panowanie" to chyba trzeba bylo kupic sobie S-ke podrasowac do 280 koni i mozna wtedy probowac sil.. jednoczesnie nie jeczac ze duzo pali :) bez jaj ludzie... to nowoczesna konstrukcja z przeplywka, lambda i cewkami... to w zyciu nie bedzie palic w miescie 16 chyba ze stoicie 3 godziny w centrum warszawy .. ale jak ktos tam mieszka to chyba zna juz objazdy ?
8,7
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
Czytam tak sobie i czytam o spalaniu Audi 1,8T 150KM i się nadziwić nie mogę. Mam autko z końca 2000 roku i muszę powiedzieć że przy normalnej jezdzie po mieście pali mi jak zegareczek pomiędzy 10,5 a 11,5 litra benzyny. Nie jestem fanatykiem jazdy z pedałem w podłodze, ale czasami używam też całych 150 koników. Wyrosłem już ze ścigania się spod świateł i nie stanowi dla mnie hańby jak pierwszy ruszy Cinquecento. Nie przeciągam na biegach, hamuję silnikiem i tankuję na porządnych stacjach. Ponadto cały czas i w lecie i w zimie pracuje klimatronik, co nie zmniejsza przecież zużycia paliwa. Rekord in-plus to spalanie 9,25 w mieście! Żeby nie było ściemy to dodam że jeżdżę nim na co dzień po najbardziej zatłoczonym mieście w Polsce - Warszawie.

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 139
pęknięty uchwyt mechanizmu podnoszenia szyby - regulacja ramki , szum w kabinie
  • Audi A4 B5
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Uszkodzeniu uległ plastik zamocowany na lince mechanizmu podnoszącego szybę a po wymianie tego elementu wyregulowanie ramki drzwi jest niemożliwe w domowych warunkach i pomimo przeprowadzenia ponad 60 prób przez różnych arcy ekspertów tych realnych , forumowo-internetowych szum w kabinie niestety juz jest co prawda najmniejszy jaki udało się ustawić ale wyraźnie głośniejszy niż przed wymianą ów części mechanizmu. Cała ta regulowana ramka to wg mnie wada fabryczna potrzebna jak 5 koło u wozu .
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
3 komentarze
Audi A4 B5 Sedan