Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Audi A4 B8

Lata produkcji: 2008 - teraz
Segment: Klasa średnia
Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2007-2015. Tradycyjnie, pod względem stylistycznym model B8, zaprojektowany przez Juliana Hoeniga, stanowił koncepcji swoich poprzedników, z wpływami coupe A5. Zwiększyły się za to nieznacznie jego rozmiary. Samochód został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej VW Group MLB B8 (Audi Modular Longitudinal Platform). W 2008 roku model wygrał plebiscyty „Bild am Sonntag” oraz „Auto Zeitung” (nagroda Auto Trophy) na auto roku. Od 2012 roku był oferowany w wersji po faceliftingu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.
Luzacjusz: Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

Jaki slinik wybrać?

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. Najsłabsze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuścić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. Chętnie się zbiera, żwawo przyspiesza i całkiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiągi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdły, ale wersja 170-konna pasuje jak ulał. Czuć rezerwę mocy, a autem jeździ się płynnie i łatwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomą różnicę w osiągach, dlatego po lepszą dynamikę lepiej sięgnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

Dane techniczne Audi A4 B8

Silniki

Moc silników 120-450 KM

Poj. silników 1 798-4 163 cm3

Prędkość maks. 191-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 4,7-11,2 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Audi A4 B8

Średnia ocena modelu

na podstawie 111 opinii

4.30

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Układ jezdny

+ Wyciszenie

+ Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Koszty utrzymania

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (82%)
NIE (18%)

Wybrane oceny kierowców Audi A4 B8

Bardzo dobre autko. Wybor byl miedzy 330XD a A4 wlasnie. Wczesniej mialem juz 320D, wiec wiedzialem jak jezdzi BMW. Ogolnie ... więcejna plus dla Audi srodek i przestrzen, reszta na podobnym poziomie. ukryj
dodano 29.11.2011 przez
Dla porównania przejrzyjcie moją wcześniejszą opinię pod pseudonimem "Maryjan", którą zamieściłem 12/08/2008. Gdyby podejście ludzi pracujących w audi byłoby właściwe, ... więcejmoja ocena zapewne byłaby wyższa, ale to przez kontakt z pracownikami danej marki, klient ocenia jakość marki (a o jakości marki świadczy również obsługa posprzedażna, jakość sewisu itp.). W audi klient jest ważny na etapie zakupu auta, później robi się wszystko, by firma audi nie wydała ani złotówki na błędy, które popełniła. ukryj
dodano 23.03.2010 przez
Mała limuzyna o sportowych aspiracjach. Fantastyczne osiągi i rewelacyjne prowadzenie. Jakość montażu, materiałów bardzo wysoka. W codziennym użytkowaniu przeszkadza trochę... ... więcejciasnota ukryj
dodano 23.02.2013 przez
Jest OK ale jak za ta kase to oczekiwalem czegos wiecej. Teraz zaluje ze nie wziolem jeszcze raz BWM 5 ... więcejalbo Volvo V70 lub A6 i dalem sie namowic na mniejszy model. Troche w tym mojej winy bo nie mialem czasu go przetestowac (nie mieli go jeszcze w salonie jak zamawialem), no i wpadla mi w oko jego linia nadwozia. Mysle ze jak sie ktos przesiada z mondeo lub vectry to bedzie super. ukryj
dodano 15.01.2009 przez
Zobacz oceny Audi A4 B8 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Audi A4 B8

Pb
6,23 - 14,27
Na podstawie 65 raportów spalania
ON
4,87 - 11,00
Na podstawie 100 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Audi A4 B8

Wymiana rozrządu wymaga zdjęcia zderzaka - proszę o tym pamiętać kupując używane i zakładając wymianę rozrządu - mój koszt to ... więcejłącznie 450 wymiana + 670 rozrząd z pompa wody - jak na tę klasę cena budżetowa! Klocki, tarcze, filtry - to również bardzo tanio - nie drożej niż do A3 czy np. Golfa V-VI. Oleju wlewa się 5 litrów (najlepszy olej LQMlly 5W30 to koszt ok. 170 zł), filtr oleju (34 zł), filtr powietrza (ok. 60 zł), filtr paliwa (ok 70 zł). Gorzej jest ze spalaniem - jeśli ktoś przesiada się z mega ekonomicznego 1,9 tdi będzie nieco zaskoczony: w trasie zejście poniżej 6 litrów to wyzwanie, w mieście poniżej 8 również. Srednie jakie mam z 50 tyś to ok. 8l/100 - jednak patrząc na to jaka jest moc i frajda to akceptuje i nie marudzę. Ostrzegam tylko że nie udało się powtórzyć wyników z 1,9 TDi. Wcześniej naczytałem się ze to bardzo ekonomiczny silnik, że pali 6 litów - hahaha, tiaaa :) DPF - nie wymaga częstego wypalania jak innych autach, ma wytrzymać około 230tyś km. ukryj
dodano 11.09.2014 przez
Auto mam od 4 lat. Nie przejechałem dużo bo ok. 50 tyś km. Komputer pokazuje średnie z tego okresu 9,8l/100 ... więcejkm. Wartość nie wiele różni się od wartości podanych na stronie producenta. Na trasie Szczecin - Gorzów ( ekspresówka ) przy jeździe ciągłej z prędkościa 120km/h auto spaliło mi 6.4l/100km. W mieście w lecie w korkach z włączoną klimą ( automat 3 strefy ) spalanie dobije do 13-14l/100km. W zimie na ssaniu w korkach ok 11-12l. Na jednym baku ( ok.60l) w miescie, jeżdząc oszczędnie jestem w stanie zrobic 600km. Jeżdżąc dynamicznie ok 500-550km. Auto bardzo zrywne i zachęca do dynamicznej jazdy. Brakuje mi tu tylko s-tronic i quattro. ;-) No cóż sam wybrałem więc mam.... chociaż spalanie poleciałoby pewnie jeszcze wyżej. ukryj
dodano 26.07.2013 przez
Jak na samochód z 3 litrowym silnikiem to wg mnie pali bardzo mało. Więcej paliły chyba diesle 2.5 tdi z ... więcejb6. Samochodem jeźdzę dość dynamicznie w mieście przy ciągłych "piskach" spod świateł i butowaniu to potrafi spalić w granicach 17l/100km, ale to jest frajda raz na kiedyś. Normalne użytkowanie w mieście to od 9l/100km latem do 12l/100km zimą. Na trasie poniżej 7l/100km raczej się nie zejdzie no chyba, że jeździsz na emeryta cały czas katujesz biedną widlastą 6´tkę prędkościami rzędu 80km/h, ale powiem, że nie da się tyle jeździć. Rozsądnymi prędkościami dla tego samochodu i jakości naszych dróg to 140-160 km/h, a pedał gazu sam zachęca do wduszania. Ogólnie Polecam moje Audi przejechało 160 000 km. ukryj
dodano 16.01.2013 przez
Cudowne autko, moc, dynamika przy stosunkowo niewielkim spalaniu. Minimalne spalanie to 4,8 litra ON, tak pokazał komputer po przejechaniu około ... więcej100 km i muskaniu delikatnie pedału gazu. Średnie minimalne to normalna eksploatacja 6,1. Jazda po mieście do 8 litrów.(jeżeli skrzynia nie jest ustawiona na sport ). Średnie maksymalne :) skrzynia na sporcie i ognia, gwałtowne hamowania i przyśpieszania 13,5 litra ON. Inaczej jest na autostradzie Długa trasa prędkość do 130 kmh 6,5 litra, do 160 7,0 litra, do 250 kmh 8,3 litra (nie jechałem całą trasę z tą prędkością ze względu na zapchany lewy pas odcinek około 600km) ukryj
dodano 04.10.2014 przez
Spalanie na trasie jest niskie,ale w mieście przy dynamicznej jeździe spala 10-13l/100km.Porażką jest system start-stop,który trzeba wyłączać przy każdym odpaleniu ... więcejsamochodu.Jedno kliknięcie, jednak trochę mnie to irytuję.Nie po to kupiłem auto za 200k żeby oszczędzać 10ml benzyny.Sam system działa szybko,ale fachowcy z audi zapomnieli ,że turbo trzeba schładzać po dynamicznej jeździe a nie od razu gasić silnik.Przeglądy drogie,części też,pewnie jak dojdzie do remontu zawieszenia to łezka w oku się zakręci jak z konta pieniądze uciekną..."no cóż widziały gały co brały" ukryj
dodano 05.08.2012 przez
Zobacz raporty spalania Audi A4 B8 Dodaj raport spalania

Publikacje o Audi A4

Przeczytaj pozostałe 12 publikacje o Audi A4

Newsy o Audi A4

Przeczytaj pozostałe 22 newsy o Audi A4

Testy zderzeniowe Audi A4 Euro NCAP

Audi A4 2.0 TDI S tronic, LHD
Audi A4 2.0 TDI S tronic, LHD
2015
Zobacz szczegóły
Audi A4, 1.8 TFSI ´Attraction´, LHD
Audi A4, 1.8 TFSI ´Attraction´, LHD
2009
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Nowe Audi A4

nowe Audi A4
Audi A4 B8
ceny od 164 400 zł do 377 600

Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting 2.0 TDI 150KM od 2013

w pakiecie Allroad

w cenie katalogowej brutto

164 400 zł

Wyposażenie standardowe
Immobiliser
Wskaźnik temperatury zewnętrznej
ABS z EBV oraz ESP
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet promocyjny "Comfort" (5 560 zł)
Pakiet "Schowek" (570 zł)
Pakiet systemów asystujących (7 290 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet promocyjny "Comfort" (5 560 zł)
Pakiet "Schowek" (570 zł)
Pakiet systemów asystujących (7 290 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 71 oferty Audi A4

Dealerzy Audi

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Audi Modlnica

małopolskie, Modlnica, Prof. Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Audi Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO VIVA Audi Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Połczyńska 111

Więcej

Handel Samochodami Józef Wiśniewski

Handel Samochodami Józef Wiśniewski Audi Kraków

małopolskie, Kraków, Krokusowa 2

Więcej

Krotoski-Cichy Audi

Krotoski-Cichy AUDI Częstochowa

śląskie, Częstochowa, Makuszyńskiego 74/76

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Audi A4

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

14 984

Przejechany dystans

2 310 662 zł

Zatankowanego paliwa

531 095 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

2 798

Wydanych pieniędzy

1 255 083 zł

Średnie wydatki na auto

1 808 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

3 926

Wydanych pieniędzy

1 111 194 zł

Średnie wydatki na auto

1 601 zł

ZOBACZ 694 dzienniki kosztów Audi A4 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Audi A4 B8

Liczba wpisów: 53
komentarzy(5)
komentarzy(2)
komentarzy(9)
komentarzy(4)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Audi A4 B8 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Audi A4 B8

Liczba wpisów: 150
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Audi A4 B8 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Audi A4 B8

Liczba wpisów: 3
Do Audi Q7 polecam instalacje Auto Gaz Holandia jeździ bez zarzutu. Zrobiłem juz około 43 tys. km.
dodano 07.05.2014 przez
Nie polecam serwisu, wiele razy przyjezdzalem i nic nie mogli poradzic
dodano 10.11.2014 przez
Nie polecam tego warsztatu.Naciągają klientów
dodano 15.11.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A4 B8

Skarbnica wiedzy o Audi A4

Sposoby wykonania czynności
dodano 14.01.2012 przez
DEMONTAŻ PÓŁKI 1. Najpierw w kufrze pod półką odłączamy kabelek od STOPU. 2. Teraz należy zdemontować blendę głośnika, zaczynamy od części przedniej, następnie boki i…
dodano 14.01.2012 przez
DEMONTAŻ OPARCIA TYLNEGO SIEDZENIA Najpierw demontujemy zagłówki,wyciągamy je , następnie wyciągamy plastikowe prowadnice od nich z oparcia.Po wyciągnięciu zagłówków i tych plastikowych tulei (prowadnic) energicznie…
dodano 09.01.2012 przez
Witam spotkała mnie niemiła niespodzianka awarii pompki centralnego zamka i konieczność montażu elektronicznego zestawu. Ale tu chce opisać sposób rozebrania boczków od Audi jako, że…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą