Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Avant

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Klasa średnia

Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2007-2015. Tradycyjnie, pod względem stylistycznym model B8, zaprojektowany przez Juliana Hoeniga, stanowił koncepcji swoich poprzedników, z wpływami coupe A5. Zwiększyły się za to nieznacznie jego rozmiary. Samochód został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej VW Group MLB B8 (Audi Modular Longitudinal Platform). W 2008 roku model wygrał plebiscyty „Bild am Sonntag” oraz „Auto Zeitung” (nagroda Auto Trophy) na auto roku. Od 2012 roku był oferowany w wersji po faceliftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4703 mm
Szerokość 1826 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2040 mm
Wysokość 1436 mm
Rozstaw osi 2808 mm
Rozstaw kół - przód 1564 mm
Rozstaw kół - tył 1551 mm
Zwis przedni 866 mm
Zwis tylny 1029 mm
Prześwit 125 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1026 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 971 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1410 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1380 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1430 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 490 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Wysokość bagażnika 773 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1027 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1850 mm
Wysokość progu załadowczego 631 mm
Drzwi tylne - szerokość 1007 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 90 kg

Oceny Audi A4 B8 Avant

Liczba ocen: 75
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Vaginiarz
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Przebueg 221 000km, salon pl. Z jednej strony świetnie, z drugiej tylko poprawnie. Materiały dobre, drzwi całe twarde ale z ładnego plastiku choć skrzypią troszkę uchwyty do zamykania. Pulpit miękki, obsługa mmi trochę upierdilwa- niby wszystko oczywiste ale bmw zrobiło to lepiej. Pokrętła działają w stronę przeciwną niż spodziewana. Wyciszenie do 130 dobre, powyżej przedziera się szum. Zawieszenie dla mnie trochę za twarde (bez s-line) ale porównując do nowego passata i tak nieźle, bo tam słychać każdą studzienkę jak w ciągniku.
4,8
~Krzyś
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Świetny samochód, na chwilę obecną nie wyobrażam sobie nic lepszego ani z wyglądu, ani wyposażenia. Wyciszenie jest wyśmienite a serwisowanie niejednokrotnie tańsze niż punto czy focus. Komfort jazdy jest nieporównywalny z samochodami niższych klas. Póki co a4 b8 wyszło mnie taniej niż kupno nowego fiata tipo, który jest ładny tylko z zewnątrz. Polecam, warto się przyjrzeć przy kupnie bo niektóre modele już przejechały pół miliona jak nie więcej, szczególnie diesle. Niemniej zadbany silnik będzie pracował bardzo długo.
4,1
~Damian
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi kupilem, jako poleasingowe u Krotoskiego w Poznaniu. Utrzymane było perfekcyjnie (autem jeździła Pani Prezes dużej firmy handlującej mięsem na terenach Skandynawii). Przez okres 4 lat, zrobiłem ponad 50 tyś. Km (przeciętny przebieg Kowalskiego). Ale do rzeczy - auto idealne na dalekie trasy, najlepiej 2 dorosłych, ewentualnie dwójka dzieci. Demonem obszernosci we wnętrzu nie jest. Auto w moim przekonaniu jest egoistyczne - to kierowca czuje się tu najlepiej. Co do kwestii bezawaryjnosci - niestety to mit, auto psuje się jak każde inne. Odpukac - nigdy nie było tak, że stanąłem na drodze. Ogólnie polecam, bo pomimo 10 lat od nowości nadal cieszy oko i prezentuje się zacnie.
Średnie spalanie dla Audi A4 B8 Avant
7,2 – 12,3
l/100 km
6,1 – 7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
390 tys. przebiegu, samochód zadbany, wtryski nie leją, DPF po czyszczeniu, wszystko sprawne. 130km/h po autostradzie z 1000km wyszło średnie 5,1 litra na 100km. Jazda do pracy, wyłącznie po mieście w średnim natężeniu ruchu ze światłami co 500 metrów - pomiędzy 10, a 11 litrów (zima czy lato, praktycznie bez różnicy). Spalanie średnie z 5 tys. kilometrów (miasto, trasa w stosunku 70/30) 7 litrów. Mierzone na dystrybutorze, start stop wyłączony. Jazda dynamiczna, ale bez gwałtownego przyspieszania lub hamowania, przepisowa.
7,3
Audi A4 B8
Avant 3.0 TDI 240KM 177kW
Jestem posiadaczem A4 B8 Avant z silnikiem 3.0TDI od przeszło 4 lat. Po +/- 2 latach eksploatacji postanowiłem zrobić mapę silnika, o tym później. Pierwsze dwa lata użytkowania występowały następująco: -Delikatna jazda, bardzo oszczędna - 5,8l / 100km nie przekraczając 100km/h -Normalna jazda - 6,5/7,0l / 100km -Dynamiczna jazda - nie przekraczała 8l/100km -50miasto/50trasa - ok. 8l/100km -Typowo po trójmieście - nie przekraczała 10l/100km -Autostrada, tempomat na +/- 140km/h poniżej 7l/100km -Autostrada, tempomat na +/- 160km/h poniżej 8l/100km Po dwóch latach została zrobiona mapa + kilka modyfikacji. Ponad 300km. Zmienił się "charakter", reakcja na gaz, a także spalanie ... : -Delikatna jazda, bardzo oszczędna - 5,6/6,0l / 100km nie przekraczając 100km/h -Normalna jazda - 7,0/7,5l / 100km -Dynamiczna jazda - nie przekraczała 9l/100km -50miasto/50trasa - ok. 9l/100km -Typowo po trójmieście - nie przekraczała 11l/100km -Autostrada, tempomat na +/- 140km/h około 7l/100km -Autostrada, tempomat na +/- 160km/h poniżej 8l/100km Koszty utrzymania samochodu nie są ani niskie, ani wysokie. Przykładowo: -termostat 400zł + robocizna (trzeba ściągnąć zderzak, chłodnicę) -oleju wchodzi około 6L -wahacze przód 1200zł -łożysko koła 210zł Samochód godny polecenia, nie zawiódł ani razu.
9,0
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Jak czytam poprzednie raporty, to aż się za głowę łapię, jak wszyscy tu osiągają te 5,5-6,5 litra ? Autem jeżdżę od 3 lat i minimalne spalanie licząc po tankowaniu raz i tylko z ciekawości w lecie udało mi się osiągnąć na poziomie 7,5 litra w mieście jeżdżąc jak emeryt po godzinach bez korków. Ogólne spalanie z ostatnich kilkunastu tankowań mam w granicach 9-10 litrów, gdzie 40% to jazda po mieście dynamiczna (ale bez ruszania z piskiem opon), pozostałe to odcinki kilkadziesiąt km po autostradzie z prędkością 160km/h. W trasie przy 140km/h pali około 7,5l, przy 180km/h pali powyżej 10 l, im więcej na liczniku, tym oczywiście mniej w zbiorniku. Wszystkie wartości po tankowaniu, na komputer nawet nie spoglądam, bo średnie mi pokazuje 7,5, więc wszyscy tu wrzucający raporty to owieczki zapatrzone w optymistyczne wersje spalania podawane przez komputer :) Auto w miarę komfortowe i wyciszone (przy vmax 225km/h jedzie się całkiem znośnie) , silnik jednak już za słaby (rozglądam się za 3.0TDI), koszty utrzymania lekko wysokie (nie warto oddawać do podrzędnego serwisu, bo mogą więcej szkód narobić), jednak dla mnie akceptowalne i za nic nie przesiadłbym się na niższą klasę typu astra czy insignia, przez trzy lata i 60k zrobione oprócz eksploatacji z usterek to padła sprężarka klimatyzacji i rozsypał się wentylator chłodnicy, nic więcej, jednak szukałem auta ponad pół roku i kupiłem od osoby prywatnej zadbaną sztukę, handlarzy i ich stany igła omijałem szerokim łukiem. W tej chwili 243k na liczniku, powoli dwumas, sprzęgło i pewnie turbo mnie będzie czekało, oczywiście przygotowany jestem na te wydatki.

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 25
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A4 B8 Avant