Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A4/RS4/S4 B8 Avant 2.7 TDI

Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, która debiutowała na rynku w 2008 roku. Stylistycznie nowy A4 stanowi rozwinięcie koncepcji swoich poprzedników, a jego projektantem jest Walter de Silva. Model zwiększył swoje rozmiary i upodobnił się do coupe A5. Zbudowano go na nowej platformie podłogowej Volkswagen Group o symbolu MLB B8. A4 dostępny jest także w wersjach S4 (sportowa), RS4 (najmocniejsza opcja sportowa) oraz Allroad (uterenowiona). W 2008 roku model wygrał plebiscyty „Bild am Sonntag” oraz „Auto Zeitung” (nagroda Auto Trophy) na auto roku.

Audi A4 B8 Avant S-Line - lewy bok
Audi A4 B8 Avant S-Line - widok z tyłu
Audi A4 B8 Avant S-Line - widok z przodu
Audi A4 B8 Avant S-Line - widok z tyłu
Audi A4 B8 Avant S-Line - widok z góry
Audi A4 B8 Avant S-Line - widok z góry
Audi A4 B8 Avant S-Line - widok z góry

Generacje Audi A4

  • A4 B8   2008 - teraz
    Audi A4 B8
    • Wybierz generację

    • A4 B8 (2008 - teraz)
    • A4 B7 (2004 - 2008)
    • A4 B6 (2000 - 2006)
    • A4 B5 (1995 - 2001)

Komentarze redakcji

Powagosław: Tak doskonałych proporcji, tak harmonijnej sylwetki nie ma chyba żaden inny samochód w tej klasie. Najlepszym dowodem na doskonałą formę tego auta jest fakt, że zmiany stylistyczne z generacji na generację są raczej kosmetyczne. A4 to fenomen z jeszcze jednego powodu – podoba się 99 na 100 kierowców.
Luzacjusz: Są ludzie, którzy na hasło A4 rzucają mięsem. Nie mają, broń Boże, na myśli tego ładnego skądinąd samochodu, tylko pewną drogę autostradopodobną z Katowic do Krakowa. Na miejscu Audi kazałbym zarządcy tak zwanej autostrady A4 bezwarunkowo zmienić nazwę. Źle się kojarzy.

Wersje nadwozia Audi A4 B8

Silniki Audi A4 B8 Avant

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. Najsłabsze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuścić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. Chętnie się zbiera, żwawo przyspiesza i całkiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiągi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdły, ale wersja 170-konna pasuje jak ulał. Czuć rezerwę mocy, a autem jeździ się płynnie i łatwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomą różnicę w osiągach, dlatego po lepszą dynamikę lepiej sięgnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

Publikacje o Audi A4

Audi A4 B8 - urzeka, czy odpycha?
 
Nasz test Audi A4 B8 – urzeka, czy odpycha?

Po drogach poruszają się dwa typy kierowców. Pierwszy typ uwielbia, gdy przechodnie pokazują na niego palcami. Dlatego jeżeli ma pieniądze, to kupuje Pagani Zondę, a jeżeli ich nie ma, to zadowala się jaskrawo-zielonymi alufelgami do swojego leciwego auta. I kilkoma spoilerami. Drugi typ jest z kolei...

Audi Sportscar Experience - deszczowe szaleństwo w Poznaniu

Audi Sportscar Experience - pod tymi trzema słowami kryje się cała filozofia imprezy organizowanej przez niemieckiego producenta. Trzy modele, jeden dzień na jazdy oraz niezliczona liczba cylindrów, zaworów i koni mechanicznych, stłoczonych na jednym placu przed torem wyścigowym w Poznaniu. Audi RS4,...

Czy warto kupić: używane Audi A4 B6 (od 2000 do 2004)

Świetnie wykonana, pewna w prowadzeniu i trwała limuzyna z Ingolstadt ma właściwie tylko jedną wadę - nawet na rynku wtórnym kosztuje krocie. Poszukiwań wymarzonego egzemplarza nie ułatwia duża liczba powypadkowych "okazji". Czy warto kupić używane Audi A4 B6?

Czy warto kupić: używane Audi A4 B5 (od 1994 do 2001)

Wysoka jakość wykonania, wciąż atrakcyjna stylizacja, dobre silniki oraz świetny napęd na cztery koła. To wszystko używane Audi A4 B5 jest w stanie zaoferować za naprawdę rozsądne pieniądze. Czy limuzyna z Ingolstadt zasługuje na zainteresowanie?

Audi RS4 Avant - rodzinny sportowiec

Audi nie od dziś wie, że czasem w życiu miłośnika szybkiej jazdy może przyjść chwila, gdy musi porzucić dwuosobowy samochód sportowy na rzecz czegoś bardziej pakownego i rodzinnego. Nie trzeba jednak rezygnować z przyjemności posiadania dynamicznej maszyny. Można kupić potężne kombi, takie jak Audi RS4.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi A4

Audi A4 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A4autoWcentrum - społeczność Audi A4

najwyższe oktanyAuta - Audi A4

Audi A4 S-Line 73,93

Audi A4 Niunia 3 75,14

Audi A4 76,24

Audi A4 1.9 TDI 140KM 78,48

Audi A4 Niunia 73,42

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A4

barteka 45,57

kobi83 90,90

zachar303 66,87

lukas_auto 90,78

adamesik 62,21

janek 92,19

wojtpol 57,88

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A4

wiosna wiosna
wiosna wiosna autko u mechanika, w końcu będzie zrobiony rozrząd, a ponad to wymiana oleju i ...
A miały być tylko łożyska ;)
A miały być tylko łożyska ;) Witajcie, Od pewnego czasu w samochodzie doskwierało mi huczenie tylnych łożysk...
zakladanie tempomatu
zakladanie tempomatu Hej Krotko Zdecydowalem sie na tempomat. Koszt urządzenia 140zl. Jazda na autos...
Klejenie połamanych fragmentów
Klejenie połamanych fragmentów Witajcie. Tak jak w tytule, z racji, że mam już majowy weekend, postanowiłem w k...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A4

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi A4
 

Najpopularniejsza wersja Audi A4

Audi A4

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi A4
 

Audi A4 najczęściej porównywane z:

Volkswagen Passat
2.0 TDI (150 KM)
Mazda 6
2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP (150 KM)
Citroen DS5
1.6 THP (156 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 224 937 zł 191 000 zł
Zyskujesz: 33 937 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A4

Audi A4
2.0 diesel 143 KM
25 000 km, 2012
27 500 PLN
Audi A4
2.0 diesel 120 KM
124 956 km, 2010
22 500 PLN
Audi A4
2.0 diesel 143 KM
146 000 km, 2010
58 000 PLN
Audi A4
2.0 diesel
158 000 km, 2009
51 900 PLN

Ocena auta Audi A4/RS4/S4 B8 Avant 2.7 TDI

Galerie Audi A4

Audi A4 2001 Audi A4 B6 Cabrio Audi A4 Allroad Facelifting Audi A4 B5 Avant - galeria społeczności Audi S4 Audi A4 Avant Facelifting Audi RS4 Avant - galeria redakcyjna Audi S4 Facelifting Audi A4 B8 Avant Audi RS4
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A4

  • 1.
  • 3,00 Audi A4 B6 3.0 V6 (220KM) 2004r.
    dodał: Astasz352, 07.09.2011

    Niestety instalacja od momentu założenia nie działała jak należy: błędy podczas pracy, check engine (uboga mieszanka przy wysokich obciążeniach) itp. Po podjechaniu do serwisu partnerskiego (lista dostępna tutaj: http://www.ac.com.pl/pl/doc/322/warsztaty-partnerskie ) wyszło kilka błędów: brak podłączenia podciśnienia (kolektor ssący - reduktor, w wyniku czegu instalacja wyrzucała błędy spadku ciśnienia, a ECU świecił Checkiem w wyniku błędu mieszanki), jedynie wężyk z zaworka nadmiarowego wyprowadzony był przed przepustnicę. Kolejnymi niedociągnięciami były: niewłaściwa mapa wtrysku gazu - to co zastaliśmy po podłączeniu do komputera nie można było nazwać nawet mapą (wyglądała jak sinusoida, mnożnik poniżej 1, do tego ręcznie ustawione korekcje wtryskiwaczy gazowych na 2% - nie wiadomo po co), a także źle zdefiniowany czujnik temperatury w wyniku czego gaz załączał się w okoicy 50-60 stopni zamiast ustawionych 30. Na koniec mogę dodać za długie wężyki między dyszą wkręconą do kolektora ssącego, a wtryskiwaczem. Przykro mi to pisać ale mimo moich uwag dot. montażu instalacji w tym warsztacie nie poprawili swoich błędów, nie przyjmowali do wiadomości moich sugestii (nie będę przecież uczył jak się gaz konfiguruje) dot. spadków ciśnienia i ubogiej mieszanki. Zrezygnowałem z gwarancji, zwróciłem się do warsztatu partnerskiego i auto w końcu jeździ normalnie.

  • 2.
  • 2,75 Audi A4 B6 2.0 20V (131KM) 2002r.
    dodał: Jarek, 04.06.2013

    instalacja założona poprawnie nie ma się do czego przyczepić, w warsztacie wszyscy mili i pomocni nawet jak im pękł wąż od chłodnicy też nic nie mówiłem, zdarza się, problemy zaczęły się ok tygodnia później, bo na zimnym silniku zaczynał szarpać dopiero jak dochodziła temp do 0k 60 stopni wszystko ustawało piszę o wrażeniach jazdy na gazie, po ok 1000 km pojechałem na pierwszy przegląd i tutaj mnie chcieli olać poustawiali coś i samochód zaczął jeździć jeszcze gorzej niż przed ustawieniem, szarpał już nawet przy 90 stopniach, na moje prośby pozostali głusi, więc im powiedziałem że te opinie chyba sami sobie wystawiają i to ich ruszyło, szef w końcu wysłał jednego z chłopaków ze mną żeby sam sprawdził co się dzieje, chłopak po krótkiej jeździe stwierdził że tak nie może być ze mam jakieś dotryski pozmieniał coś i wszystko wróciło do normy, ale nadal nie jest to jazda zadowalająca, a(nadmienię ze jeździłem innym autem na gazie na gorszej instalacji przez ok 10lat i nie miałem takich problemów.) także nie wiem czy te opinie są faktycznie miarodajne czy właściciele warsztatów sami sobie ich nie piszą, a specjalnie szukałem warsztatu z najwiekszą i najlepszą liczbą ocen i niestety nie wyszło dobrze.

  • 3.
  • 4,75 Audi A4 B5 1.6 i (101KM) 1995r.
    dodał: Marcin, 03.06.2010

    Po założeniu wprost wspaniale. Żadnych szarpnięć podczas przełączania, dynamika ta sama. Uszkodzeniu uległ czujnik ciśnienia. Po 40 tyś dwa wtryski przepuszczały i podawały za dużą dawkę gazu, samochód się dławił. Koszt dowiem się wkrótce. Poważniejszych problemów brak. Należy dobrać odpowiednie ustawienia, skalibrować itd. Temperatura powinna też być dobrana myślę w granicach 30 stopni. Jak ma się zdecydowanie niżej to może być problem będzie odczuwalna zmiana z benzyny na gaz, może nawet zgasnąć. Postoi trochę w słońcu i praktycznie po paru sekundach będzie się mógł przełączyć. Trzeba też wziąć pod uwagę że potrzebuje trochę czasu aż chwyci odpowiednią tem., niezależną od tem. silnika. i benzyny też trochę spali przy tym. Polecane osobą którzy pokonują odcinki jednorazowo powyżej 10km.

  • 4.
  • 5,00 Audi A4 B5 1.6 i (101KM) 1995r.
    dodał: klient, 20.02.2013

    auto po wizycie jak nie jezdzilo na gazie tak nie jezdzi. podobno wymienil jakies sterowniki do wtryskow ale tam ich nie ma bo jak pozniej doczytalem komputer steruje wtryski. rachunek 800 zl i nie oddal wymienionych czesci. Przez 2 tyg nie chcial mi oddac auta bo nie zauwazyl ze wygazowal 5litrow paliwa i sciemniel ze wyjechal. Kazal przyjechac za 2 tyg znowu na wymiane sondy jaknie zacznie jezdzic na gazie i powiedzial ze sama sonda kosztuje 500 zl. Pojechalem prosto do Domagalskiego. Auto zrobione nastepnego dnia a do zaplaty 50 zl. Kazdy pewnie powie ze jestem jakis podstawiony czy cos ale mowie wam ze kotlarek to ostatnie dziadzie. Nigdy tam juz nie pojade i wam radze to samo...

  • 5.
  • 2,00 Audi A4 B5 1.8 20V Turbo (150KM) 1997r.
    dodał: Władek, 07.12.2009

    Instalacja ,,OSCAR-N " zamontowana w Tarnowie na ul. Krakowskiej do AUDI A4 1.8T,dodam, że samochód sprawny w 100 % na PB jeździ świetnie brak błędów w ECU co potwierdzono w serwisie BOSCH. Z w/w instalacją jest to wielka porażka, szarpanie brak jakiej kol wiek płynności jazdy, po kilku wizytach w tym warsztacie nic nie poprawiono nawet wskaźnika poziomu gazu nie potrafili naprawić tylko mnie zbywali . Dopiero po odwiedzeniu innych renomowanych warsztatów LPG po wymianie REDUKTORA, LISTWY, RURKI LPG i wielu innych poprawkach montażowych i dopłacie około 1200 zł samochód jakoś zaczął jeździć. NIE POLECAM TEGO WARSZTATU chyba, że instalacje do poloneza!!!

  • 6.
  • 5,00 Audi A4 B5 1.8 20V Turbo (150KM) 1997r.
    dodał: KinguŚŚ, 30.07.2014

    Samochód dostałam z instalacją gazową od mojego chłopaka(męża obecnie) już z instalacją gazową zamontowaną w Rybniku w zakładzie Marcar. Mąż użytkował samochód 4 lata i nie narzekał na działanie tej instalacji ja obecnie mam już A4 ponad rok czasu i byłam tylko raz na okresowym przeglądzie wraz z wymianą filtrów w tej instalacji w warsztacie marcar. Jestem bardzo zadowolona z obsługi tego serwisu (doceniłam porządek na tym warsztacie którego brakuje niestety u innych mechaników a kobiety to zauważają) oraz byłam wdzięczna serwisantowi za przekazanie wszystkich szczegółów dotyczących mojego samochodu.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A4

Audi A4

610 komentarzy

428 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~maiki~maiki

Do ~Adrian: Nie kupuj z takim silnikiem bo będziesz jeździł raz w tygodniu do kościoła żeby się pokazać a cały tydzień zasuwał autobusem do pracy a z resztą stare auto części kosztują a warsztaty liczą za audi...

~maiki~maiki

Do ~q: Hahaha bajkopisarz 1klasa tak tak lejcie do pełna i liczcie jak wam kasa z kiechty wyfruwa hahaha no i te 5litrów zejdz człowieku na ziemie 5litrów to nie wiem czy najnowsze ekonomiczne silniki mieszczą się w tym przedziale spalania co za bochomozy.

~maiki~maiki

Do ~paulina: takie obiawy może dawać przepływomierz powietrza,katalizator jak jest padnięty lub sensor położenia wału jest przyczyna a wiele niewiadomych trzeba podłączyć pod kompa i zrobić diagnozę.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 206
Przejechany dystans
20 027 148 km
Zatankowanego paliwa
812 552 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 323
Wydanych pieniędzy
1 836 332 zł
Średnie wydatki na auto
1 526 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 634
Wydanych pieniędzy
4 728 663 zł
Średnie wydatki na auto
3 931 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 203)

Testy zderzeniowe Audi A4

Najnowsze testy zderzeniowe Audi A4 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi A4, 1.8 TFSI ´Attraction´, LHD
2009

Audi A4
Audi A4

Audi A4
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi A4/RS4/S4 B8 Avant 2.7 TDI


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Audi4Ever, dodano: 30.05.2013 20:01

Audi A4 B5 z silnikiem 1.6 jest dla ludzi, którzy preferują spokojny styl jazdy. Nie mówię, że samochód jest zamulony itp. Wręcz przeciwnie. Jest dynamiczny i gdy trzeba, jest czym przycisnąć ale wtedy autko pochłania znaczne (jak na tą pojemność) ilości paliwa i zakup samochodu z takim silnikiem całkowicie mija się z celem. Zimą przy temperaturze -30 w mieście (Białystok) przy normalnej, dynamicznej jeździe na krótkich odcinkach (5-7km) spala 10l, w lato 9l; na trasie np. Białystok-Ełk z prędkością 80-90km/h spaliła 6,3l a jadąc 100-120km/h 7l. Dla mnie bomba. Jeżeli trafi się na zadbany egzemplarz auto jest bezawaryjne i na prawdę bardzo oszczędne. Ceny drobnych napraw, wymiany części eksploatacyjnych w bardzo przyzwoitych cenach. Na przykład zestaw paska rozrządu Contitech 130zł, pompa wody SKF 180zł, komplet czterech świec NGK 76zł, wymiana oleju i filtrów to koszt około 80zł. Często słyszy się, że piętą achillesową jest zawieszenie. Nie wiem ile w tym jest prawdy ale... Samochodem przejechałem na prawdopodobnie nowym zawieszeniu 15tyś km i wszystko jest ok. Znajomy zawieszenie wymienił na zestaw za 700zł i przejechał już około 80tyś km i również nic mu nie stuka. Jakby się uprzeć to większość zabiegów w motorze można wykonać samemu. Bardzo dobry komfort jazdy. Z czystym sumieniem polecam ten samochodzik!

pełny raport Audi Sedan 1.6 i

autor: maryjan10, dodano: 11.08.2007 00:04

Mogę napisać REFERAT! Po zakupie po przejechniu pierwszych 100km auto spaliło... ok 17l/100 - byłem zdruzgotany!!! Ktoś na jakimś mądrym forum poradził mi:... jak chcesz zaoszczędzić przyspieszaj do 100km nie w 7s a np w 20s..., jak poradził tak zrobiłem spalanie spadło do... 9l/100km po dopąpowaniu opon (miałem po ok 1,5bar...) do 2,5bar i opanowaniu żądzy sportowca (max 140km/h a do skrzyżowania dojeżdżam na luzie) spalanie spadło UWAGA: 7,6l/100km - realnie nie z odczytów z komputera!!!! Dodam że autem jeżdżę tylko do pracy do której mam ok 5km... Panowie (... i Panie oczywiście) nie wyobrażam sobie na dzień dzisiejszy użytkować padakę (przepraszam użytkowników sam z silnikami 1,6 1,8 itp) z silnikiem mniejszym niż 2,5l!! Nie miałem okazji zrobienia tym samochodem trasy większej niż 30km lecz już wiem że silniki z tą pojemnością (i co najważniejsze bardzo nisko umiejscowionym max momętem obr) potrafią na trasie przy umiejętnej jeździe spalić ok 6,5 l/100km

pełny raport Audi Sedan 2.6

autor: pole_Q, dodano: 31.01.2010 13:46

przy mojej ciezkiej nodze i lekkiej od mojej dziewczyny...podobne spalanie. Na pelnym baQ do zaswiecenia rezerwy do 860 km mozna zrobic. Jka bym sie uparl to napewno spokojnie "tałzenta" bym lyknal ale rezerwa i po V-powera na shell"a (dobre paliwo lepiej tanQjmy to pojezdzimy...i nie wierzmy w takie bzdury ze pompowtryski i sie bd silniczek je..ł...bujda i tyle) sie jedzie. Wmiescie przy upalach,klimie,ciezkawej nodzie 6.4 trasa...kwestia sporna bo zalezy kto jak rozumie trasa...pojedziesz 70 to 3.4 a tak normalnie 130 to 5.3 wiec wybor nalezy do was. Naprawy to tzw. zimny lut na ukladzie scalownym na sterowaniu szyberdachem ale usterke mozesz samemu usunac jak sie na troche oleju w glowie. A i ze starosci przy wymianie zarniQw z xenonow wymienilem przewody podcisnieniniowe z filtra do tubniny te cieniutkie bo ze starosci pekaly i silnik charakteryzowal sie na biegu jalowym nierowna praca i czasem lekkim zadlawieniem przy przyspieszaniu teraz jest git:)...koszt 12 zloty za 2 m wezyka;p

pełny raport Audi Avant 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A4/RS4/S4 B8 Avant 2.7 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A4/RS4/S4 B8 Avant 2.7 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A4 B8 Avant 2.7 TDI 190KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A4, oglądali także