Szukaj

Informacje o Audi A4 B9

Lata produkcji: 2015 – teraz
Segment: Klasa średnia

Piąta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2015 roku. Model B9 znów nieco powiększył swoje rozmiary, choć dzięki lżejszym materiałom, jego waga spadła o 120 kg. Od strony stylistycznej znów mamy do czynienia z łagodną ewolucją względem poprzedniej generacji, natomiast zmiany w kształcie nadwozia doprowadziły do osiągnięcia najniższego w klasie współczynnika oporu powietrza, który wynosi 0,23. A4 B9 zbudowano na nowej płycie podłogowej VW Group MLB 2 B9 Platform, którą dzieli m.in. z Audi Q7.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Oceny Audi A4 B9

Liczba ocen: 89
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,1
~Filip
Audi A4 B9
Limousine Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Auto prezentuje się naprawdę dobrze. Niestety żeby było naprawdę na poziomie musi być dobrane prawie wszystko z opcjonalnego wyposażenia co daje nam zawrotną kwotę prawie 300 tyś PLN. I tutaj pojawia się pytanie - czy warto? Odpowiedz na to pytanie zależy tylko i wyłącznie od preferencji oraz naszego portfela. Auto w maksymalnej konfiguracji wyposażone jest we wszelką możliwą elektronikę, światła w technologii MATRIX naprawdę "robią robotę". Pakiet Sline z dodatkiem Competition Plus sprawia że auto wygląda jak S4 (różnica zewnętrzna tkwi jedynie w końcówkach wydechów). Wszelakiego rodzaju dodatki takie jak nagłośnienie, podświetlenie Ambiente czy projektory z logiem S przypominają nam że siedzimy w samochodzie "premium". Ogromnym plusem jest wyjątkowo niskie spalanie które jak na moc 204 koni mechanicznych oscyluje w granicach 5-8 litrów (w zależności od jazdy w trasie lub po mieście). Podsumowując - uważam że Audi wykonało naprawdę kawał dobrej roboty aczkolwiek dla rodziny z dziećmi w tym poziomie cenowym lepiej sprawi się A6 w górę lub model z serii Q5 (w górę). W przypadku gdy nie ma kogo wozić na tylnych siedzeniach dużo lepiej jednak celować w modele A3, A4. Dlatego też punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
4,8
~tomizna
Audi A4 B9
Avant Facelifting 2.0 45 TFSI 265KM 195kW
Generalnie dałbym 4,5 gwiazdki, ale nie ma takiej możliwości więc zostawiam 4. Bardzo dobrze wykonane auto, jakościowo ciężko się przyczepić do materiałów itp. Jednak w tej klasie oczekiwałbym trochę więcej miejsca z tyłu i trochę większego bagażnika. Do osiągów czy ekonomii nie mam zarzutów. Z dodatkowych niedużych minusów to zamulona skrzynia biegów. W trybie sport jest naprawdę przyjemnie, jednak lag przy ruszaniu/przyspieszaniu w innych trybach jest lekko irytujący. Wiem, że można to zmienić wgrywając inny soft skrzyni, jednak póki auto na gwarancji, to nie chcę tego ruszać. Duży plus za napęd quattro również.
4,8
~Michał
Audi A4 B9
Limousine Facelifting 2.0 40 TFSI 204KM 150kW
Auto bardzo dobrze się prowadzi. Tryby jazdy (drive select) to świetna sprawa. W trybie comfort czysta przyjemność z jazdy, dynamic działa jak z nazwy ;) Tryb efficiency niestety jazda dziadkowa ale na czymś oszczędzić trzeba. Spalanie średnio na poziomie 8,5L, jazda dość dynamiczna (ale spada, co potwierdza słowa sprzedawcy, który wskazał, że po ok 4-5 tyś km spalanie o ok. 1L powinno się zmniejszyć. Sportowe fotele bardzo wygodne. Drobny minus - widoczność do tyłu (kamera cofania robi robotę ale brakuje mi w niej trybu panoramy jak w H civic Xgen).

Raporty spalania Audi A4 B9

Liczba raportów: 169
Średnie spalanie dla Audi A4 B9
6,4 – 24,0
l/100 km
4,7 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Audi A4 B9
Allroad Quattro Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
To mój drugi A4 Allroad diesel od 2017 roku, średnia z komputera przy silniku 204 KM mHEV po 40.000 km wychodzi 6,9 l/100 km. Co ciekawe hybryda mHEV pali ok 0,5 litra więcej na sto niż poprzedni Allroad z 2017 roku z silnikiem diesla 190 KM, gdzie średnia po ponad 100.000 km wychodziła 6,4 l/100 km. Dynamika dobra, jak ktoś chce większa to w benzynie ale wtedy spalanie większe o 2-3 l. Auto podwyższone, idealne na nasze dziury, wygodne, dość ciche i bezawaryjne, w tym budżecie moim zdaniem nie ma nic lepszego do kupienia z napędem 4x4. Silnik wzdłuż osi pojazdu i prawdziwy napęd quattro (nie mylić z haldexem w A3, Skodach czy VW) zapewnia wysoką stabilność auta podczas dużych prędkości, świetną przyczepność w każdych warunkach drogowych i dużo zabawy zimą.
9,7
Audi A4 B9
Avant Facelifting 2.0 40 TFSI 204KM 150kW
Auto o dwóch obliczach, potrafi być wyjątkowo oszczędne jak i odpalić wir w baku. 204 km quattro Przy standardowym ruchu po mieście ze światłami itd spalanie między 11-14 l/100km. Trasa w granicach 90km/h drogami podmiejskimi spalanie ok 6l/100km Droga ekspresowa płynne 110-120 km/h spalanie koło 6,5 l/ 100km Autostrada 140km/h ok 8-9 l/100km 200km/h spalanie 21 l/100km więc bak znika w 1,5h :) Każdy moment dynamiczniejszej jazdy podbija spalanie gwałtownie. Średnie spalanie po ok 10 tyś km połowa w trasie połowa w mieście 9,3 l/100 km przy średnio dynamicznej jeździe (bez zamulania, ale bez palenia opon na światłach) :)
7,8
Audi A4 B9
Limousine 2.0 TFSI 252KM 185kW
2.0 tfsi 252 quattro usa 245/45 R18. Miasto 50tys, korków brak, średnia po jeżdżeniu po mieście bez celu relaksując i delektując się komfortem spokojna oszczędna jazda 4osoby na pokładzie AC On, wynik po 70km 7,6l. Jazda w długą trasę 400 kilometrów średnia prędkość 65km/h (czyli odcinek 40kilometrow autostrady 140km/h i później w miarę możliwości poza zabudowaniami 100-115, w miejscowościach przepisowo) wynik 6,5l :⁠-⁠) super. Można i da się zrobić 5.8l ale nie przekraczamy 100 i brak autostrady (autostrada bardzo go boli przy 140-170 to 9-10-11l zależy od warunków to nie diesel) Jeżeli chcesz cały czas 90% mocy wykorzystywać to na 100 spali do 15 nie więcej mi się nie udało chyba, że na złamanie karku i do wydmuchania uszczelki to może 18l... A taka normalna jazda do sklepu itp krótkie trasy lato 10-12l zima 14-15l
Audi A4 B9