Szukaj

Informacje o Audi A4 (S4, RS4)

Lata produkcji: 1995 – teraz
Segment: Klasa średnia

Audi A4 to jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie i jeden z najchętniej kupowanych modeli Audi w historii marki – do tej pory A4 wyprodukowano w liczbie ponad 6 milionów egzemplarzy. A4 jest przedstawicielem klasy średniej segmentu premium (segment D) w produkcji od 1994 r., kiedy to zastąpił w ofercie koncernu z Ingolstadt model Audi 80, choć kontynuuje jego wewnętrzne nazewnictwo (oznaczenie jako seria B).

Audi A4 I (B5) (1994 - 2001)

Historia modelu Audi A4 B5
Pierwsza generacja Audi A4, która w wewnętrznej nomenklaturze koncernu oznaczona została symbolem B5, po raz pierwszy zaprezentowana została w 1994 r. Auto zbudowane zostało na nowej płycie podłogowej koncernu Volkswagen (PL45), na której niebawem powstał także nowy Volkswagen Passat. Audi A4 B5 zajął trzecie miejsce w plebiscycie Car of the Year 1996, ustępując tylko modelom Fiat Bravo/Brava oraz Peugeot 406. Dwa lata po debiucie modelu do oferty dołączyła odmiana kombi (Audi A4 Avant). W 1997 i 1999 r. Audi A4 przeszło faceliftingi, a w 2000 r. w sprzedaży pojawiła się topowa odmiana silnikowa Audi RS4 B5 w wariancie kombi z silnikiem o mocy 380 KM.

Dostępne silniki Audi A4 B5
Audi A4 B5 dostępne było z bogatą ofertą silnikową. Bazowym silnikiem benzynowym była jednostka o pojemności 1,6 i o mocy 102 KM. Ponadto w sprzedaży znajdowały się także silniki benzynowe o pojemności  1,8 (125 KM), w tym także 1,8 Turbo (150 i 180 KM), 2,4 (165 KM), 2,6 (150 KM) i 2,8 (174, 193 KM) oraz 2,7 w wersji S4 o mocy 265 KM, a także jednostki wysokoprężne o pojemności 1,9 DI (75 KM) i TDI (90, 110, 115 KM) oraz 2,5 (150 KM).

W ofercie znajdziemy również wariant z napędem quattro na wszystkie koła oraz odmiany z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic, która posiadał także manualny tryb pracy.

Audi A4 II (B6) (2000 - 2005)

Historia modelu Audi A4 B6
Druga generacja Audi A4 (B6) w odmianie sedan zaprezentowana została w 2000 r. Rok później dołączyła do niej wersja kombi (Avant), a w 2002 r. także kabriolet z miękkim dachem, który w gamie modelowej zastąpił Audi Cabriolet. Model ten powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej koncernu (PL46).

Dostępne silniki Audi A4 B6
Ofertę silników benzynowych otwierała 1,6-litrowa jednostka o mocy 102 KM. Ponadto w sprzedaży dostępne były następujące silniki benzynowe: 1,8 T (150, 163, 190 KM), 2,0 (130 KM) oraz 2,0 FSI (150 KM), 2,4 (170 KM), 3,0 (220 KM) oraz w odmianie S4 jednostka 4.2 V8 o mocy 344 KM. Dostępne diesle to silniki o pojemności 1,9 TDI (101, 115, 130 KM) lub 2,5 TDI (163, 180 KM).

Audi A4 III (B7) (2004 - 2008)

Historia modelu Audi A4 B7
Produkcja trzeciej generacji Audi A4 ruszyła w 2004 r. (odmiany sedan i kombi), a więc zaledwie cztery lata po poprzedniku. Wprawdzie wykorzystano tę samą płytę podłogową co w poprzednim wcieleniu Audi A4 i generalnie zmiany konstrukcyjne nie były zbyt duże, władze koncernu zdecydowały, że jest to nowa generacja modelu, a nie jedynie facelifting. W 2006 r. do sprzedaży trafiła odmiana cabrio.

Dostępne silniki Audi A4 B7
W ofercie Audi A4 B7 znajdziemy większość tych samych silników co w B6. Nowymi jednostkami były 200-konne 2.0 TFSI, 3.2 FSI o mocy 256 KM oraz 4,2-litrowy silnik w RS4 o mocy 420 KM. W gamie diesli silnik 2.7 TDI (180 KM) zastąpił 2,5-litrową jednostką, pojawiło się także trzylitrowe TDI (204, 233 KM).

Audi A4 IV (B8) (2008 - 2015)

Historia modelu Audi A4 B8
Już trzy lata później w 2007 r. na wystawie we Frankfurcie zaprezentowana została czwarta generacja Audi A4 (B8), a rok później zadebiutowała odmiana kombi. W 2009 r. miała miejsce premiera Audi S4, a w 2011 r. model przeszedł facelifting i do oferty dołączyła uterenowiona odmiana Audi A4 Allroad. W 2012 r. wreszcie pojawiła się najmocniejsza odmiana silnikowa Audi RS4, która dostępna była wyłącznie w wariancie Avant.

Dostępne silniki Audi A4 B8
Ofertę silników benzynowych rozpoczynała jednostka 2.8 TFSI (120, 160, 170 KM). Ponadto oferowane były silniki 2.0 TFSI (180, 211, 225 KM), 3.0 TFSI (272 KM), 3.2 FSI (265 KM), 3.0 TFSI o mocy 333 KM w wersji S4 i 4.2 FSI (450 KM) w RS4. Oferta diesli to silniki 2.0 TDI (120, 136, 143, 150, 163, 170, 177, 190 KM), 2.7 TDI (190 KM) oraz 3.0 TDI (204, 240, 245 KM).

Audi A4 V (B9) (2015 - teraz)

Piąta generacja Audi A4 B9 oficjalnie zaprezentowana została na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 r. (wersja sedan oraz kombi), która w porównaniu do poprzednika urosła i ma mniejszą masę. W ofercie modelu znajdziemy także odmianę A4 Allroad quattro.

Dostępne silniki Audi A4 B9
Oferta silnikowa obejmuje jednostki 1.4 TFSI (150 KM) 2.0 TFSI (190, 252 KM), 2.0 TDI (150, 190 KM). Audi S4 (dostępne w odmianach sedan i kombi) ma pod maską nową jednostkę 3.0 TFSI, zaś topowa odmiana Audi RS4 (dostępna tylko jako Avant) napędzana jest również trzylitrowym silnikiem, który rozwija maksymalną moc 450 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Audi A4 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi A4 (S4, RS4)

Liczba ocen: 2 614
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~gosc
Audi A4 B5
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Auto zakupione w 2014 od handlarza z przebiegiem 213 tys. o ile nie był kręcony. Założona instalacja gazowa. Silnik niezawodny i prosty w obsłudze. Idealny do LPG. Co do instalacji bywało różnie. Ogólnie chodzi super, ale często siadają cewki i mam już czwartą bo inaczej szarpie na gazie, ale na szczęcie jest to tanie w wymianie i można samemu wymienić w 20 minut. Do tego trzeba pamiętać o przepustnicy ,którą też wymieniałem 2x. Obecnie nabite 353 tys. i śmiga dalej. Trochę brakuje mocy przy ruszaniu, ale potem przy wyższych obrotach ładnie się zbiera. Idealnie do prędkości 120-130 to w miarę cicho. Najlepiej jedzie mi się do 140 potem już trochę nie czuję się komfortowo, ale też nie szaleje w 24 letnim aucie. Jak się wkręci w obroty to czuć moc zwłaszcza pod górkę. Jedyny minus to ciasno i bagażnik mały, przy małej dwójce dzieci jako tako albo powoli przymierzam się do zmiany ale szkoda mi go się pozbywać bo mam wszystko na bieżąco robione i nie ma rdzy.
4,1
~Filip
Audi A4 B9
Limousine Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Auto prezentuje się naprawdę dobrze. Niestety żeby było naprawdę na poziomie musi być dobrane prawie wszystko z opcjonalnego wyposażenia co daje nam zawrotną kwotę prawie 300 tyś PLN. I tutaj pojawia się pytanie - czy warto? Odpowiedz na to pytanie zależy tylko i wyłącznie od preferencji oraz naszego portfela. Auto w maksymalnej konfiguracji wyposażone jest we wszelką możliwą elektronikę, światła w technologii MATRIX naprawdę "robią robotę". Pakiet Sline z dodatkiem Competition Plus sprawia że auto wygląda jak S4 (różnica zewnętrzna tkwi jedynie w końcówkach wydechów). Wszelakiego rodzaju dodatki takie jak nagłośnienie, podświetlenie Ambiente czy projektory z logiem S przypominają nam że siedzimy w samochodzie "premium". Ogromnym plusem jest wyjątkowo niskie spalanie które jak na moc 204 koni mechanicznych oscyluje w granicach 5-8 litrów (w zależności od jazdy w trasie lub po mieście). Podsumowując - uważam że Audi wykonało naprawdę kawał dobrej roboty aczkolwiek dla rodziny z dziećmi w tym poziomie cenowym lepiej sprawi się A6 w górę lub model z serii Q5 (w górę). W przypadku gdy nie ma kogo wozić na tylnych siedzeniach dużo lepiej jednak celować w modele A3, A4. Dlatego też punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
4,8
~tomizna
Audi A4 B9
Avant Facelifting 2.0 45 TFSI 265KM 195kW
Generalnie dałbym 4,5 gwiazdki, ale nie ma takiej możliwości więc zostawiam 4. Bardzo dobrze wykonane auto, jakościowo ciężko się przyczepić do materiałów itp. Jednak w tej klasie oczekiwałbym trochę więcej miejsca z tyłu i trochę większego bagażnika. Do osiągów czy ekonomii nie mam zarzutów. Z dodatkowych niedużych minusów to zamulona skrzynia biegów. W trybie sport jest naprawdę przyjemnie, jednak lag przy ruszaniu/przyspieszaniu w innych trybach jest lekko irytujący. Wiem, że można to zmienić wgrywając inny soft skrzyni, jednak póki auto na gwarancji, to nie chcę tego ruszać. Duży plus za napęd quattro również.

Raporty spalania Audi A4 (S4, RS4)

Liczba raportów: 3 792
Średnie spalanie dla Audi A4
6,4 – 24,0
l/100 km
4,2 – 10,5
l/100 km
8,5 – 24,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Audi A4 B6
Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Do miasta od świateł do świateł zdecydowanie się nie nadaję szkoda go tam męczyć, za to na trasach czy to krajowych czy ekspresowych radzi sobie świetnie, charakterystyczny dźwięk najprzyjemniejszy ze wszystkich TDI na plus - kultura pracy również, bardzo komfortowy diesel z manualną 6 biegową skrzynią, jak na tamte czasy (2003), niskie spalanie na trasie 5.8-5.9 przy prędkościach 70-90 może i da rade i ciut mniej. awaryjność : - nie doświadczyłem (przebieg oryginalny 260tyś), eksploatacyjne wymiany/ regeneracje - ew. jakieś pierdoły które można samemu naprawić/wymienić i nie wpływają na mechanike samochodu i jego jazdę.
7,8
Audi A4 B6
Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Do miasta od świateł do świateł zdecydowanie się nie nadaję szkoda go tam męczyć, za to na trasach czy to krajowych czy ekspresowych radzi sobie świetnie, charakterystyczny dźwięk najprzyjemniejszy ze wszystkich TDI na plus - kultura pracy również, bardzo komfortowy diesel z manualną 6 biegową skrzynią, jak na tamte czasy (2003), niskie spalanie na trasie 5.8-5.9 przy prędkościach 70-90 może i da rade i ciut mniej. awaryjność : - nie doświadczyłem (przebieg oryginalny 260tyś), eksploatacyjne wymiany/ regeneracje - ew. jakieś pierdoły które można samemu naprawić/wymienić i nie wpływają na mechanike samochodu i jego jazdę.
7,7
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
390 tys. przebiegu, samochód zadbany, wtryski nie leją, DPF po czyszczeniu, wszystko sprawne. 130km/h po autostradzie z 1000km wyszło średnie 5,1 litra na 100km. Jazda do pracy, wyłącznie po mieście w średnim natężeniu ruchu ze światłami co 500 metrów - pomiędzy 10, a 11 litrów (zima czy lato, praktycznie bez różnicy). Spalanie średnie z 5 tys. kilometrów (miasto, trasa w stosunku 70/30) 7 litrów. Mierzone na dystrybutorze, start stop wyłączony. Jazda dynamiczna, ale bez gwałtownego przyspieszania lub hamowania, przepisowa.

Usterki Audi A4

Liczba wpisów: 292
Ubytki plynu chlodniczego
  • Audi A4 B6 Sedan 2.0 20V 131KM 96kW 2000-2004
  • układ chłodzenia
  • 384 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Posiadam a4 b6 2.0alt z gazem i od tygidnia zaowarzylem znaczne ubytki plynu chlodniczego po wstepnym sprawdzeniu mysle ze nie dostaje sie do zadnej z komor spalania kopcilby na bialo a dwa nie przedostaje sie do oleju bylo by widac bialy osad pod korkiem i przybywało by na bagnecie za to zaowarzylem ze jak wlacze nawyew to czuc dziwny zapach tak jak by plyn chlodniczy ale to tylko jak wlacze ogrzewanie na klimie tego nie ma dodatkowo potrafi zapariwac cala szyba przednia ze nic nie widac i dwa razy musialem sie az zatrzymać zeby odparowała .Nie wiem czy dobrym tropem ide ale podejrzewam nagrzewnice moze mnie ktos upewnic w tym co mysle albo podac jeszcze jakaś możliwość
pęknięty uchwyt mechanizmu podnoszenia szyby - regulacja ramki , szum w kabinie
  • Audi A4 B5
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Uszkodzeniu uległ plastik zamocowany na lince mechanizmu podnoszącego szybę a po wymianie tego elementu wyregulowanie ramki drzwi jest niemożliwe w domowych warunkach i pomimo przeprowadzenia ponad 60 prób przez różnych arcy ekspertów tych realnych , forumowo-internetowych szum w kabinie niestety juz jest co prawda najmniejszy jaki udało się ustawić ale wyraźnie głośniejszy niż przed wymianą ów części mechanizmu. Cała ta regulowana ramka to wg mnie wada fabryczna potrzebna jak 5 koło u wozu .
Kontrola Airbag
  • Audi A4 B6 Sedan 1.8 T quattro 163KM 120kW 2002-2004
  • instalacja elektryczna
  • 303 tys. km
Witam. Otóż mam problem z kontrolka Airbag. Pod siedzeniem kierowcy jest skrzynka i kable i wtyczki,żółta wtyczka jest od poduszki powietrznej,odłączyłem wtyczkę na chwilę i podłączyłem spowrotem o zapaliła mi się kontrolka Airbag, Jak się jej pozbyć bez podłączania komputera. Audi a4 b6 1.8T
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 212
5,0
Audi A4 B6
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 105 tys. km
użytkowana przez: 120 tys. km
Jak na ta instalacje Lando Lorenzo montowana we Włoszech w 2011 r. pryz stanie 105 tyś.km auto pali wyjątkowo mało, w normalnej trasie w ruchu pozamiejskim 7,8 - 8.2 LPG . Raz przy spokojnej jeździe do 100 km/h na S8 udało mi się osiągnąć nawet 7,5 l. Na autostradzie przy 120 km/h nie przekracza 10l na 100. Dlatego dziwi mi tak wysokie spalanie na innych tańszych...
2,5
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 204 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Co za partacze. Co za brak kultury. pracownicy wulgarni i nie da się z nimi pogadać jak coś im nie pasuje i gaz nie chodzi jak trzeba.Poleciłem im dwóch znajomych i teraz muszę sie chować przed nimi. Nie dość że wiecznie ja miałem problemy z gazem, to spaprali u moich znajomych. Robią na najtańszych gratach jak sie okazało i wiecznie coś nie tak. Non stop błędy, falowanie...
5,0
Audi A4 B6
Avant 1.8 T quattro 190KM 140kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC
przebieg: 227 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Poprawnie zamontowana i wystrojona instalacja w doładowanym silniku po kuracji wzmacniającej to idealne rozwiązanie na ekonomię przy zadowalających osiągach. W wykazie warsztatów brakuje miejscowości zakładu, stąd w komentarzu - TurboLPG Czatkowy 15.
Audi A4