Szukaj

Informacje o Audi A5 I

Lata produkcji: 2007 – 2016
Segment: Auta sportowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2007-2016. Pod względem konstrukcyjnym A5 bazował na Audi A4 IV generacji. Zbudowano go na tej samej modularnej płycie podłogowej Volkswagen Group MLB/MLP. Model debiutował w wersji coupe, od 2009 roku dostępny również w 5-drzwiowej odmianie liftback (nazwa Sportback) oraz Cabriolet. Rok później zaprezentowano mocniejszą wersję RS5 w wariancie coupe, a w 2012 roku – w wariancie kabrio. W roku 2011 auto poddano face-liftingowi. Audi A5 miało również swoją odmianę high performance – S5. Projektantem obu modeli był Walter de Silva, ówczesny szef stylistów w całej grupie VW.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód kompletny jeśli chodzi o średniej wielkości coupe. Znakomita równowaga pomiędzy stylowym, dynamicznym i eleganckim nadwoziem. Piękna rzecz.

~Powagosław
Luzacjusz

A5, czyli Alternatywy 5. Alternatywy wobec BMW i Mercedesa, którzy na widok konkurenta z Ingolstadt powinni nerwowo zajadać sznycle panierowane.

~Luzacjusz

Oceny Audi A5 I

Liczba ocen: 84
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~MR
Audi A5 I
Sportback 2.0 TDI 170KM 125kW
Samochód naprawdę fajny wdzięczny i przykuwa uwagę pewnie się prowadzi do tego stage 1 zrobiony na 200 koni i 405 aczkowiek samochód posiadam rok i 2 miesiące a zdążyłem w niego włożyć 12 tysiący gdyby nie tak częste awarie samochodu dałbym 5 gwiazdek ale może to dlatego ze poprzedni właściciele nie zbyt dbali o ten samochód i dawali słabe części Szczerze kupiłbym bym ten samochód ale tylko w wersji 3.0d z quattro aczkolwiek będę go zmieniał na jakiegoś starego klasyka trzeba spełnić kolejne motoryzacyjne marzenie :)
3,4
~Adam
Audi A5 I
Coupe 1.8 TFSI 160KM 118kW
To auto kupuje się oczami. Miałem to szczęście że trafiłem na zadbany egzemplarz przez co wnętrze urzekło mnie od pierwszego wejrzenia. Pierwsze kilometry, szerokie auto dobrze trzymające się drogi, nawet przyjemny pomruk silnika. Jakość wykończenia typowa dla audi wiec nie było się do czego przyczepić. I ta sielanka trwała do momentu wyjazdu nad morze, dłuższa jazda na autostradzie i po powrocie zacząłem słyszeć dziwny szum, zwłaszcza przy niskich prędkościach-szybka diagnoza-uszkodzone łożyska w skrzyni biegów. Naprawa pochłonęła kilka tysięcy zł. Po kolejnych kilometrach mogłem zacząć kupować beczki z olejem bo nie nadążałem go uzupełnić. Kochałem to auto, jego linie, ale ostatnie kilometry to była męczarnia-nie chciałem tym autem jeździć tak jak lubię bo to powodowało lęk przed kolejna awaria skrzyni i szybsza wizyta pod maska celem uzupełnienia oleju. Kolejnym minusem okazał się brak zamka w bagażniku dzięki czemu po wyładowaniu akumulatora musiałem sprawdzić swoje możliwości gimnastyczne aby go „analogowo”otworzyć. Podsumowując: jeśli kupisz to auto będzie Cię cieszyć do momentu pierwszej awarii. Wsadzisz 19 na niskim profilu i będziesz patrzył jak na obiekt westchnień do momentu wizyty na stacji benzynowej… auto które dużo daje ale cholernie dużo odbiera. Żałuje ze nie wybrałem Wersji quatrro z dieslem, może moje odczucia byłyby lepsze.
4,4
~Maciej
Audi A5 I
Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW
Auto ogólnie bardzo fajne. Bardzo ładna linia nadwozia, jedno z ładniejszych coupe. Silnik bardzo dynamiczny, a jeżdziłem naprawde wieloma samochodami. Przyjemny w jeździe ale niestety drogi w utrzymaniu. Bardzo wrażliwy silnik - musi być w extra stanie a i tak coś bedzie trzeba robić. Łańcuch, a własciwie łańcuszek rozrzadu do wymiany max przy 190 tys. Mi przy tym przebiegu sie naciagnal i stanal, na szczescie nie odpalil juz i nie pokrzywił zaworów (cena naprawy w takim przypadku okolo 6 tysiecy, sama wymiana rozrzadu okolo 2500 zl wiec lepiej to zrobić). Podobno czesto bierze olej, moja poki co nie. Ale nie ukrywam czasem boje sie dynamicznie jezdzic ze znowu cos sie spierniczy i kolejne koszta.

Raporty spalania Audi A5 I

Liczba raportów: 160
Średnie spalanie dla Audi A5 I
7,7 – 15,0
l/100 km
5,2 – 10,3
l/100 km
13,0 – 14,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Audi A5 I
Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW
konfigurator nie pozwala wybrać odpowiedniej wersji (moje auto to:'2014 2.0 TFSI quattro 4x4 8HP automat 224KM) 120kmh na tempomacie - 8,2l/100km trasa but w podłodze 15l/100km Warszawa zimą 16l/100km {jazda do 10km) ogólnie do słabej ankiety wypadałoby dodać : "minimalne jakie osiągnąłeś" "maksymalne jakie osiągnąłeś" . .Ankieta jest do dupy , bo nie ma czegoś takiego jak "Średnie maksymalne zużycie paliwa". Z drugiej strony kierowcy już nie umieją sami policzyć liczby litrów zatankowanych do pełna przez / przejechane kilometry...... bo im coś komputer pokazuje, a komputer jest optymistą :D i każe Ci się cieszyć , że spalasz 6l/100km jak spalasz 7.5l/100km :D
8,6
Audi A5 I
Sportback Facelifting 1.8 TFSI 170KM 125kW
Najniżej ile udało mi się zejść to 6,8 litra, wszystko liczyłem sam, nie sugerując się komputerem, bo na komputerze udało się zejść do 5,8 ale to nie było rzeczywiste 5,8l/100km. Przy normalnej jeździe trochę miasto, niezabudowany, autostradą do 130 km/h wychodzi średnio 8 litrów, może troszkę więcej. Jak jeździmy dynamicznie przez miasto czy lecimy 180 autostrada to spali te 12 na pewno, wiec w tym aucie wszystko zależy od stylu jazdy. Ze względu na drogie paliwo jeżdżę w miare oszczędnie i spalam 7,5l/100 km (chociaż zdąży się nadepnąć na gaz bo kusi :) )
7,6
Audi A5 I
Sportback 3.0 TDI 240KM 177kW
Przy normalnej jeździe mieszanej wynik 7,5 litra na 100km to żaden wyczyn można powiedzieć ze normalne spalanie, przy dynamicznej jeździe trzeba liczyć około 9/10 litrów w zależności czy to trasa czy miasto, minimalnie przy spokojnej jeździe spala mi 5,8l na trasie do pracy 20km w jedna stronę. Na autostradzie trzymając 170km/h i przy dużym ruchu gdzie trzeba było ciagle hamować i się rozpędzac oraz auto załadowane po brzegi spalanie wyszło 8 litrow. Spalanie w porównaniu do mocy i dynamiki auta moim zdaniem bardzo małe.

Usterki Audi A5 I

Liczba wpisów: 3
Branie do 2L oleju na 1000km - wada olejowa silnika - wadliwe tłoki i pierścienie (to nie odma jak wstawiają niektóre ASO)
  • Audi A5 I Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW od 2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Silniki 2.0 TFSI do 2007-2011 mają FARBRYCZNĄ! tzw. wadę olejową. W tych silnikach zamontowane zostały przez producenta wadliwe - źle zaprojektowane - tłoki oraz pierścienie tłokowe. W efekcie olej przecieka do komór spalania czyli silnik bierze nawet do 2 litrów oleju silnikowego na 1000km. W niektórych ASO Audi gdy się do nich z tym przyjedzie to niestety - pomimo iż o wadzie fabrycznej olejowej w tych silnikach z tych roczników wie cały motoryzacyjny świat już od lat - wstawiają, że nie ma czegoś takiego jak wada olejowa i mówią że ten silnik tak ma i że mogą zmienić ... odmę olejową XD. W rzeczywistym świecie aby rozwiązać problem konieczna jest naprawa silnika w postaci jego wymontowania i wymiany fizycznej wszystkich czterech tłoków oraz pierścieni na nowe, a jeżeli doszło do zatarcia lub porysowania gładzi cylindrów również prace szlifierskie/polerskie. Koszt u specjalisty pod Poznaniem to ok 8 tys PLN, w ASO 10-13 tys PLN.
1 komentarz
ciężko wchodzące biegi
  • Audi A5 I S5 Coupe 4.2 354KM 260kW 2007-2011
  • układ napędowy
czasami jest problem z wrzuceniem biegów mianowicie np: 1 wchodzi dwustopniowo trzeba dopchnąć ,3 prosto potem lekko w prawo ogólnie biegi wchodzą dużo ciężej ,a czasami skrzynia chodzi idealnie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Przestał działać system multi medialny
  • Audi A5 I Sportback Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW od 2014
  • inne
  • 160 tys. km
Przestał działać system multimedialny ciemny ekran oraz przyciski do obsługi
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
2,0
Audi A5 I
Coupe 1.8 TFSI 170KM 125kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Eko-Car Cebula Witam jeśli ktoś z państwa ma droższy samochód i chce go sobie doprowadzić do ruiny to zapraszam do założenia Gazu u Pana Cebuli .. Ja oddałem tam samochód ,Audi A5 2008r 1.8 tsfi ,7 miesięcy temu w pełni sprawny .Przed założeniem instalacji szef twierdził ze był samochodem na hamowni i Auto jest w pełni sprawne ma tyle KM co powinno mieć itd … Po odebraniu...
3,0
Audi A5 I
Coupe 1.8 TFSI 170KM 125kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Witam jeśli ktoś z państwa ma droższy samochód i chce go sobie doprowadzić do ruiny to zapraszam do założenia Gazu u Pana Cebuli .. Ja oddałem tam samochód ,Audi A5 2008r 1.8 tsfi ,7 miesięcy temu w pełni sprawny .Przed założeniem instalacji szef twierdził ze był samochodem na hamowni i Auto jest w pełni sprawne ma tyle KM co powinno mieć itd … Po odebraniu samochodu na 1...
5,0
Audi A5 I
Sportback 2.0 TFSI 211KM 155kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 54 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
a mówili, że bezpośredniego wtrysku się nie gazuje. To nie prawda. Ja mam zenit pro direct i jeździ bez zastrzeżeń. Pali tak 20% Pb w całości, reszta to LPG. montaz za 4000 zł to jest deal, prawda? Polecam niedowiarkom.
Audi A5 I