Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A6/RS6/S6 C4

Pierwsza generacja A6 oznaczona symbolem C4 debiutowała w roku 1994. Samochód był praktycznie zmodernizowaną wersją swojego popularnego poprzednika, Audi 100. Niemiecka marka zmieniła jednak nazwę swojego modelu zgodnie z nową symboliką obowiązującą w całej ofercie (litera A plus cyfra). A6 i 100 różniły się przede wszystkim kształtami nadwozia. Model A6 zyskał nowocześniejszą, bardziej zaokrągloną sylwetkę. Jego produkcja zakończyła się w 1997 roku.

Generacje Audi A6

  • A6 C4   1994 - 1997
    Audi A6 C4
    • Wybierz generację

    • A6 C7 (2011 - teraz)
    • A6 C6 (2004 - 2011)
    • A6 C5 (1997 - 2004)
    • A6 C4 (1994 - 1997)

Komentarze redakcji

Powagosław: Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi.
Luzacjusz: Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny.

Wersje nadwozia Audi A6 C4

Silniki Audi A6 C4

Lista silników:
1.8 20V (125KM), 2.0 (101KM), 2.0 (115KM), 2.0 16V (140KM), 2.2 Turbo (230KM), 2.3 (133KM), 2.6 V6 (150KM), 2.8 V6 (174KM), 2.8 V6 30V (193KM), 4.2 V8 (326KM), 4.2 V8 (290KM), 1.9 TDI (90KM), 2.5 TDI (115KM), 2.5 TDI (140KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Audi A6

Audi A6 Allroad Quattro 3.0 TDI - do zadań specjalnych
 
Nasz test Audi A6 Allroad Quattro 3.0 TDI 320 KM

Komu najbardziej przydałoby się nowe Audi A6 Allroad? Jak bardzo jest wszechstronne? Czy podoła ekstremalnym próbom? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w teście, ale by lepiej zobrazować możliwości Audi, pokusiliśmy się o dość nietypowe podejście - opowiemy Wam historię opartą na faktach. Faktach...

Audi A6 FL - wciąż w formie

Facelifting obecnej generacji Audi A6, to oprócz drobnych zmian stylistycznych, przede wszystkim modyfikacje technologiczne. Trudno się temu dziwić, ponieważ Audi chcąc być liderem w świecie motoryzacji, musi stawiać na innowacje.

Audi RS6 Avant - praktyczny potwór
 
Nasz test Audi RS6 Avant 4.0 TFSI 560 KM

802 770 złotych. Tyle kosztowało testowe Audi RS6 Avant. Kwota robi wrażenie, a samochód? Wydaje się, że właśnie do tego został stworzony.

Audi A6 C6 - coraz tańsze Premium

Audi od dłuższego czasu produkuje samochody, którym ciężko cokolwiek zarzucić. Przynajmniej jak są nowe. Mówią, że nieszczęścia chodzą parami, ale w koncernie Volkswagena tak naprawdę poruszają się całym stadem, bo jedna wada konstrukcyjna rozprzestrzenia się po wielu modelach różnych marek, ze względu...

Audi Sportscar Experience - deszczowe szaleństwo w Poznaniu

Audi Sportscar Experience - pod tymi trzema słowami kryje się cała filozofia imprezy organizowanej przez niemieckiego producenta. Trzy modele, jeden dzień na jazdy oraz niezliczona liczba cylindrów, zaworów i koni mechanicznych, stłoczonych na jednym placu przed torem wyścigowym w Poznaniu. Audi RS4,...

Przeczytaj pozostałe 4 artykuły o Audi A6

Audi A6 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A6autoWcentrum - społeczność Audi A6

najwyższe oktanyAuta - Audi A6

Audi A6 73,35

Audi A6 C6 V6 CR 3,0 TDI :) 82,57

Audi A6 3.0 TDI Quattro  75,87

Audi A6 70,52

Audi A6 2.7 S-LINE Limousine 77,78

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A6

marek_z 81,32

michal-q 67,05

pelkins 31,85

mikrozestaw906 30,17

qnik-33 30,18

dawid1989 41,87

kilex 69,51

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A6

Grand Theft Audi
Grand Theft Audi W weekend jak każdy wie był narodowy... Dzień kobiet! Każdy facet tego dnia p...
Czy warto spełniać marzenia...
Czy warto spełniać marzenia... Jestem załamany choć jeszcze nie wiem czy powinienem być... Mam problem z moją A...
Coś na poprawienie humoru :)
Coś na poprawienie humoru :) Dwa kawały motoryzacyjne... tak mnie jakoś naszło ;) Będę co jakiś czas wstawiał...
Polerka ręczna słabo pomaga...
Polerka ręczna słabo pomaga... Krótkie podsumowanie moich lichych zmagań z obtarciem spowodowanym przez sąsiada...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A6

od 178 200 zł do 525 000

Dostępne silniki

Benzyna (190 - 560 KM): 1.8 TFSI, 1.8 TFSI ultra, 2.0 TFSI, 3.0 TFSI, 4.0 TFSI

 

Diesel (150 - 326 KM): 2.0 TDI ultra, 3.0 TDI clean diesel, 3.0 TDI competition

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 7-stopniowa, 8-stopniowa
Katalog nowych aut Audi A6
 

Najpopularniejsza wersja Audi A6

Audi A6 4.0 TFSI 420KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

hak
radio / CD
komputer
skórzana tapicerka
niezależne ogrzewanie
czujnik parkowania
centralny zamek

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet skórzany (Zakres 2) - 2 880
Pakiet oświetlenia zewnętrznego i wnętrza Ambiente - 1 610

Cena katalogowa

375 000

Zobacz ofertę Audi A6 4.0 TFSI 420KM - 4 drzwiowy sedan
 

Audi A6 najczęściej porównywane z:

BMW Seria 5
528i (245 KM)
Skoda Superb
2.0 TDI CR DPF (140 KM)
Jaguar XF
2.2 D (163 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volvo S80 Momentum D3 Volvo S80 Momentum D3
Rocznik: 2010. Przebieg: 137 623 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 59 900 zł
Volvo S60 Momentum Volvo S60 Momentum
Rocznik: 2010. Przebieg: 108 060 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 57 400 zł

Używane Audi A6

Audi A6
3.0 diesel 240 KM
275 000 km, 2007
70 000 PLN
Audi A6
2.0 diesel 177 KM
70 000 km, 2011
79 500 PLN
Audi A6
2.7 diesel 180 KM
212 841 km, 2008
55 900 PLN
Audi A6
2.0 diesel 140 KM
152 000 km, 2008
39 000 PLN

Ocena auta Audi A6/RS6/S6 C4

  • Średnia ocena
    na podstawie 253 opinii
  • 4,40
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Audi A6 Sedan 2.6 V6 quattro (150 KM)

Po przerobce na gaz, koszty uzytkowania spadly do 1/3.Pompe paliwa musialem mimo wszystko wymienic (prawie 100 euro!), bo na gaz silnika sie nie da zapalic.Z dwoma bakami zasieg auta ogromny: 1500-1600km.Dzieki klimatyzacji automatycznej nawet slonce na Gibraltarze to pestka!Zima spisuje sie wspaniale w Austrii.Do tego polecalbym Quattro.Wtedy lancuchy moga lezec na dnie bagaznika.To juz trzeci Audi.Poprzednie to "100" 2 litrowym 5 cylindrowym silnikiem, drugi byl C4 2.3 tez 5 cylindrowy ale pijany Niemiec w Nowy Rok zjechal na nasz pas i trzasnal z przodu.Auto zlom a my cali.Policja powiedziala, ze jakby byl to mniejszy samochod to po nas.Przeciwnik jechal tzw "Bulli" , VW busik, z przodu jak czolg! Nastepne auto napewno tez Audi A6 i to ten nowy.Nie wiem jeszcze tylko, czy benzyniak, czy diesel.Zeby tylko cena jego byla troche przystepniejsza...

dodał: Didi z Aachen (didiac@tlen.pl)
Audi A6 Sedan 2.5 TDI (140 KM)

Auto ma jedną poważną wadę - jest już stare , najmłodsze roczniki mają 11 lat , czyli nieoszukując się przynajmniej 200 tys na liczniku , poza tym jest nieporównywalnie lepsze auto od A4, nie bójcie się napędu quattro , jest bezobsługowy, wcale nie powoduje dodatkowego zuzycia paliwa, silnik AEL 2.5 tdi 140 km to po porstu rewelacja, 9,9 sek do setki , spalanie na poziomie 7-8 litrów,vmax= 220 km/h, co ważne - bardzo trwałe turbiny,500 tyśkm do remontu silnika to normalka , także nie przestraszcie się przebiegów rzędu 250-300 tyś, blacharka - auto jest ocynkowane czyli zero rdzy ,duży bagażnik ok 500l , wygodne fotele ( zwłaszcza kubełki ), auto naprawdę godne polecenia za cenę 15-20 tys można spotkać zadbany egz , a za tą cenę można kupic tylko mułowatego merca albo bmkę z beznadziejnym tds-em . POZDRAWIAM !!!!

dodał: 2,5 TDI !!!!!
Audi A6 S6 Avant 4.2 V8 (290 KM)

Dobry samochód. Napęd na 4 koła rekompensuje lekkie stuki zawieszenia i twardość. Jak każdy samochód psuć się musi i się psuje ale ja nie należę do osób z lekką nogą. Powiem tak gdyby bmw 7 po 1997 miało napęd na 4 to pewnie bym się przerzucił. Ale póki co to bmw ma brak napędu więc zostaje następny w kolejce S6 PLUS lub RS ale to inna bajka ... trochę droższa. Tak nawiasem mówiąc to miałem kiedyś AUDI 200 20V i uwierzcie mi mało jest TAKICH samochodów. audiquattro@poczta.onet.pl

dodał: Kris
Audi A6 S6 Sedan 4.2 V8 (290 KM)

Przepiękne auto ktore juz nie jest produkowane. Ten model produkowano od 1994 do 1997 roku i z taśmy zjechało 2475 egzemplarzy (moj 1266) wiec za jakis czas moze byc okreslany kultowym. Posiadam go od ponad roku kupilem od pierwszego własciciela z książką serwisową, w stanie idealnym, nie tuningowany absolutny oryginał. Jedyna nie oryginalna rzecza sa na lato felgi MAE z ogumieniem na przodzie 225/40/18 tyl 255/35/18.

dodał: tgodlewski@vp.pl
Audi A6 Avant 2.5 TDI (140 KM)

to naprawdę wspaniały samochód, sprawdzający się zarówno w trakcie jazdy miejskiej (wspaniałe przyspieszenie) jak i na dalekich trasach. Bardzo wygodny, niezawodny, komfortowo wykonany i wyposażony. Niestety trzeba go dobrze pilnować (alarmy, immobilajzery itd), bo na liście rankingowej u złodzieji jest bardzo wysoko notowany. Ale oni byle czego tez nie kradną!!!

dodał: fixtg@wp.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + skrzynia biegów
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A6

Audi A6 C7 Allroad Audi A6 C7 Avant Facelifting (2015) Audi A6 C7 Allroad quattro Facelifting (2015) Audi A6 C7 Audi S6 C7 Avant Facelifting (2015) Audi S6 2012 Audi A6 C7 TDI Concept (2014) Audi S6 C7 Limousine Facelifting (2015) Audi A6 C5 Sedan - galeria społeczności Audi RS6
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A6

  • 1.
  • 4,50 Audi A6 C5 2.0 (130KM) 2003r.
    dodał: C4C5, 09.04.2010

    Wtryski i-Plus. Instalacja jako taka, sprawuje się znakomicie. Nie wiem, na czym jadę (Pb/LPG) - tylko mogę odczytać z przełącznika LPG, która dioda świeci. Jednak spodziewałem się mniejszego spalania LPG, zwłaszcza w trasie. Jest 1.4x benzyna, więc stanowczo za dużo. W mieście 1.3x Pb. Nie wygląda to na regulację, bo próbowałem już innych dysz, zmieniłem typ wtrysków itd. Pogarszała się tylko dynamika, a spalanie nie spadało (znacząco). Wolę tak - auto co prawda pali trochę więcej od założeń teoretycznych, ale za to dynamika jest taka, jak na benzynie.

  • 2.
  • 3,25 Audi A6 C5 2.4 V6 (165KM) 1998r.
    dodał: niezadowolony, 28.04.2011

    Gaz montowany u Andrzeja KOtlarka w Radomsku ul. Sportowa nigdy i nikomu nie polece tego warsztatu.Wlasciciel to cham i burak a pracownicy to niedouczeni partacze,zle dobrany reduktor wtryskiwacze oraz za maly przekroj przewodu zasilajacego.Wszystko to pomimo wyraznych sugesti co ma byc zalozone ,ale jakze to moze byc zeby zwykly czlowiek zwracal uwage "fachowcom".Omijacie ten warsztat z daleka...Auto zle pracowalo na gazie stracilo moc a na pseudo regulacjach mialem ciagle wmawiane ze jest ok

  • 3.
  • 4,50 Audi A6 C4 2.6 V6 (150KM) 1996r.
    dodał: bambi, 18.10.2009

    auto spisuje sie na lpg rewelacyjnie, zadnych problemów przez cały okres ekspoloatacji, jedyne co serwisowałem do tej pory w instalacji lpg to wymiana filtrów , silnik pracuje równo, nie ma zadnej róznicy jezeli chodzi o dynamikę. zdecydowanie ppolecam tę jednostkę. srednie spale przy delikatnej jezdzie na trasie 90-100km/h ok 9 litów gazu:)) auto wydawało by sie nie na studencką kieszeń:P:P pozdrawiam!

  • 4.
  • 5,00 Audi A6 C5 2.4 V6 (165KM) 2000r.
    dodał: Piotr m, 23.04.2010

    Większość aut jest przystosowana do pracy na LPG kwestią istotną jest rodzaj instalacji i odpowiednie ustawienie w zakładzie gdzie montowałem LPG było jeżdżone z laptopem w cyklu miejskim z klimą i na autostradzie różnice w ustawieniach były spore .JAK SIĘ DOWIEDZIAŁEM CZASY WTRYSKÓW PRZY OBCIĄŻENIU ZNACZNIE SIĘ RÓŻNIĄ OD USTAWIEŃ NA POSTOJU CZYLI BIEGU JAŁOWYM POZDRAWIAM PIOTR M.

  • 5.
  • 3,25 Audi A6 C5 3.7 V8 (260KM) 2002r.
    dodał: mariow44, 20.12.2011

    Po przejechaniu ponad 24tys km uważam, że montaż instalacji był jak najbardziej na miejscu. Spalanie może nie jest małe, bo oscyluję w przedziale 14-18 ale przy 3litrach pojemności jest OK. Spadku macy w zasadzie nie czuję. Ze wzgledu na silnik i być może moje przewrażliwienie, raz lub 2 na pół roku jeżdżę na regulację. Ogólnie całość na 4+

  • 6.
  • 5,00 Audi A6 C5 2.7 V6 biturbo (250KM) 2001r.
    dodał: piotrek791, 30.12.2010

    Mam w swoim A6 Quattro (2.7 T) instalacje gazowa Prins VSI IV generacji i smigam za grosze. Auto na gazie idzie tak samo jak na benzynie, wszystko to kwestia dobrego wystrojenia. Nie mialem z nia nigdy problemu a sama instalacja byla montowana juz ponad rok temu. Calosc zamontowana i zakupiona w Energy Gaz Polska! Polecam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A6

Audi A6

355 komentarzy

257 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Tomek~Tomek

Sprzedać :D

~bogdan~bogdan

hhvhv

~bogdan~bogdan

ten sam jest zzzaj tani w utrzymańiu 2 końcówki kosz 70zł

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
26 086
Przejechany dystans
21 627 273 km
Zatankowanego paliwa
916 566 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 806
Wydanych pieniędzy
2 082 899 zł
Średnie wydatki na auto
1 515 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 456
Wydanych pieniędzy
4 986 115 zł
Średnie wydatki na auto
3 626 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 375)

Testy zderzeniowe Audi A6

Najnowsze testy zderzeniowe Audi A6 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi A6, 2.0 diesel, LHD
2011

Audi A6
Audi A6

Audi A6
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi A6/RS6/S6 C4

Na podstawie 353 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Kamil, dodano: 14.03.2010 19:34

Mam już rok Audi A6 2.5 TDI zrobiłem 60 tyś. i nie ma co narzekać mieniam tylko olej filtry i klocki a reszta chodzi bez zarzutu chociaż dużo osób mówi, że to nie udane silniki i zawieszenie aluminiowe a ja jeżdżę na 18 alu. i nic sie nie dzieje złego z zawieszeniem chociaż już 2 felgi połamałem. Zauważyłem, że moja audi chodzi lepiej na zwykłym paliwie niż na tym ulepszanym a tankuje na Bp. A co chodzi o zużycie paliwa to pali tak od 7-11 na trasie przy bardzo spokojnej jezdzie udało mi sie zejść nawet do 6.5 Nie polecałbym automatu chociaż sam mam w automacie, fajnie się jezdzi ale naprawa to kosmiczne pieniądze Ja kupiłem z świadomościa ze skrzynia jest do naprawy dało sie wrzucić wsteczny bieg ale nie cofała a naprawa kosztowała 7000 tyś. wiem ze robią takie skrzynie za 2 albo 3 tyś. ale nie polecam. Po tem dowiedziałem sie ze przekładka na manual kosztuje 6200. ale jak na razie jeżdzi sie dobrze i mam gwarancje jak by sie coś popsuło, Ja polecam ten model ;)

pełny raport Audi Sedan 2.5 V6 TDI

autor: Paweł K., dodano: 02.11.2011 12:14

Witam serdecznie! Auto to mam od 18 lipca 2010 które sprowadziłem z Belgi. Autem jeździł dziadek wiec auto było w idealnym stanie i także było serwisowane w ASO. Przebieg przy zakupie licznik pokazywał na 197 tys. i był to przebieg autentyczny bo sprawdziłem go w serwisie. Samochód przez ten okres czasu spisuje się idealnie. Pół roku temu zrobiłem profesjonalnego chipa w firmie V-tec w Krakowie auto w tej chwili ma moc 138 koni i 340 Nm momentu obrotowego. Jeżdżę na felgach i oponach o rozmiarze 225/45/17 firmy Nokian. Musze przyznać ze po chipie gdy wsiadłem do auta to miałem wrażenie że siedzę w zupełnie innym autku! Spalanie praktycznie zostało na tym samym poziomie a auto jest dużo dynamiczniejsze i nie zbiera sie już jak czołg w tej chwili jest 9.1 s do 100km/h (mierzone na hamowni) także całkiem przyzwoicie. Polecam ten silnik i ten samochód i oczywiście "chipa" czyi zmianę mapy paliwowej ponieważ auto mimo swoich lat prezentuje się znakomicie jest dynamiczne i do tego mało pali przy takich oponach jak mam oczywiście muszę też wspomnieć o bardzo małej awaryjności bo wymieniłem tylko elementy które się zużywają. Zachęcam do kupna tego samochodu oczywiście tylko sprowadzonego z zagranicy bo w Polsce nie ma tych aut w dobrym stanie i Jeżeli macie dokonać wyboru miedzy 1.9 a 2.5 to zachęcam do wyboru 1.9 z tego względu ponieważ jest dużo tanszy w utrzymaniu mniej pali tanszcze cześci i do tego gdy zrobimy chipa w cale nie odbiega osiągnieciami od 2.5 z tego względu że 2.5 jest może troche mocniejszy ale ma mniejszy moment oborotwy i auto z tym motorem jest cięższe. Pozdrawiam

pełny raport Audi Sedan 1.9 TDI

autor: TomaszZGR, dodano: 29.11.2014 14:21

Ogólnie nie jest to oszczędne auto ale, z instalacją gazową naprawdę daje rade. Koszt przejechania 100km jest porównywalny z silnikami 1.6/ 1.8 które mają o połowe mniejszą moc. Mam automatyczna skrzynie i Quattro także przez to też spalanie jest podwyższone myśle że przednio napędówką z manualem da sie zejsć poniżej 10 L na trasie, ale za to tracimy na prowadzeniu i wygodzie :). Quattro jest naprawde ciekawym napędem, jeżdzę również mercedesem CLK który też bardzo dobrze sie prowadzi ale na ostrzejszych zakrętach nie dorównuje A6. Moim zdaniem A6 mogłoby być trochę bardziej nadsterowne ale to tylko moja opinia. Częsci nie są tanie, jest dosć awaryjne chyab najbardziej awaryjne ze wszystkich aut jakie miałem, bardzo często można trafić na bardzo nietypowe, wręcz magiczne usterki trudne do ustalenia przez zwykłęgo użytkownika. Mimo wszystko jest to fajne autko można jechać nim 200km/h na tempomacie i bez problemu sobie radzi, oczywiście spalanie wyjdzie nam wtedy ok. 28 L LPG ale emocje niestety kosztują :)

pełny raport Audi Sedan 2.8 30V quattro

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A6/RS6/S6 C4

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A6/RS6/S6 C4

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A6 C4
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A6, oglądali także