Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 S6 Avant

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Audi A6 C5 S6 Avant – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4852 mm
Szerokość 1850 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1992 mm
Wysokość 1429 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1452 mm
Rozstaw osi 2759 mm
Rozstaw kół - przód 1578 mm
Rozstaw kół - tył 1587 mm
Zwis przedni 1017 mm
Zwis tylny 1076 mm
Prześwit 104 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 998 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 984 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1488 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1456 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 434 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1056 mm
Wysokość bagażnika 832 mm
Szerokość bagażnika 1154 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 877 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1844 mm
Wysokość progu załadowczego 578 mm
Drzwi tylne - szerokość 1053 mm
Drzwi tylne - wysokość 771 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,4
~Blazej
Audi A6 C5
S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW
Bardzo przyjemne auto ale dla kogoś świadomego kosztów (i wcale nie mówię o spalaniu a o potencjalnych awariach i eksploatacji). Z daleka wygląda jak zwykłe A6 w kombi z klekotem, ale każdy miłośnik motoryzacji się za nim obejrzy. Piękne brzmienie, świetna trakcja napędu Quattro, genialne fotele Recaro, nie chce się wysiadać z tego auta. Niestety kosztami eksploatacji oraz spalaniem znacznie przewyższa porównywalnego Mercedesa W210/W211 z tych samych roczników. Również skrzynia 5HP jest sporym minusem tego auta, jeśli masz możliwość to szukaj manuala choć są znacznie droższe.
4,6
~Marek Satwicki (marek_stawicki(at)poczta(dot)onet(dot)pl_nospam_
Audi A6 C5
S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW
Ogólnie z auta jestem bardziej niż zadowolony. To jest moje 8e auto w karierze kierowcy. Ze wszystkich poprzednich najlepsze, najlepiej dopracowane, najwszechstronniejsze, najprzyjemniejsze w prowadzeniu na codzień (z pominieciem WRC na OSach). Jedyne niedostatki widzę w ciut za wolnej skrzyni biegów i kilku problemach jakie miałem na przesrzeni niespełna 200kkm. Jednak używając auta średnio raz na 1-2 miesiące na torze trzea sie liczyć z szybszym zużyciem niektóych części. Z drugiej strony moje oczekiwania są byc moze wyższe niż przecienego użytkownika, który chce szybko, bezpiecznie i komforotowo przemieszczać sie z A do B...?
4,5
~Adam
Audi A6 C5
S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW
Nie ma ideałów, szczególnie auta pasującego każdemu. Chciałem kupić funkcjonalne kombi z silnikiem V8, które przyspiesza do 100 w poniżej 6 sekund, do tego jego utrzymanie nie będzie kosztować fortuny. To auto jest dla mnie optymalne.
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 S6 Avant
16,3
l/100 km
17,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

21,3
Audi A6 C5
S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW
Auto waży około 1900kg + kierowca i płyny, stały napęd quattro, silnik V8 + automatyczna skrzynia sprawia, że auto musi dużo palić, więc nie wierzę, że komuś to auto maksymalnie w mieście pali 18-20L/100km. A jeżeli tak to nie przy ostrej jeździe w trybie miejskim tylko przy spokojnej jeździe. Jeżdżąc ostro w trybie miejskim pali od 25L/100km wzwyż, mi osobiście jak dotychczas najwięcej wyszło 31L/100km. Liczone po baku czyli po litrach i zrobionych kilometrach, a nie po tym co wskazuje komputer. Po co się oszukiwać i innych wprowadzać w błąd zaniżając spalanie. Jeżeli komuś przy ostrej jeździe w trybie miejskim pali w granicach 20L/100km, to chyba nie potrafi wykorzystać potencjału tego auta w stu procentach.
17,0
Audi A6 C5
S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW
S6 Avant Tiptronic, koła 235/35/19 średnie spalanie PB 15-18L, LPG 17-20L. Przy jeździe w trasie ok 100km/h spalanie LPG wyszło mi kiedyś 11L. W mieście nie ma mowy o spalaniu mniej niż 20 oczywiście przy normalnej jeździe, bo przy dziadkowaniu może się uda. Moje średnie spalanie to trasa ok 30km do miasta, trochę po większym mieście i ok 30km do domu. Styl jazdy odpowiadający temu co pod maską. Gdyby ktoś bardzo chciał to może przy takim cylku zejść do 15 LPG tylko po co.... Zimą na odcinkach do pracy 2,5km to szkoda gadać. Przy -15 mi z dwóch tygodni wyszło 58,5/100..... Generalnie fajne auto, tylko trochę za ciężkie. Niestety skrzynia automat, plus stały napęd na wszystkie buty nie pozwoli jeździć za darmo.... Ale V8 ma palić. Koszty na LPG porównywalne z 3.0d BMW, więc bardzo sympatycznie
12,8
Audi A6 C5
S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW
Kilka sów wyjaśnienia. Moje aut ma założoną instalacje gazwoą. Kiedy toczę sie do pracy, a zwłaszcza kiedy stoję w korku, albo kiedy po prostu jadę - LPG, kiedy zależy mi na osiągach przełaczam na Pb, a w baku mam zawsze WYŁĄCZNIE V-Power Racing Shella, stąd moje wyniki poniżej są zaskakujące, ale takie wlaśnie są. Mam nawet kilka zdjęć z komputerea :) Dodatkowo NIGDY nie używałem trybu D, zawsze jeźdżę w trybie manualnym i wykorzystuję hamowanie silnikiem (na torze - wiadomo po co :) poza torem dla oszczędności paliwa) Miasto minimalnie 12,3 średnio 15-18 max 18,9 Trasa minimalnie 11,2 (raz udao się 9,72: autostrada, temp 5-8C, prędkość średnia 99,8kmph, max 133, dystans 346km. - pomiary wg GPS) średnio 15,5 max 16,8 Mieszany minimalnie 13,4 średnio 15-16 max 17,2 Tor średnio w zależności od toru i pory roku od 32,8 do 47,8 (plus opony, klocki i tarcze :) )

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A6 C5 S6 Avant