Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Sedan

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4833 mm
Szerokość 1850 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1958 mm
Wysokość 1453 mm
Rozstaw osi 2759 mm
Rozstaw kół - przód 1578 mm
Rozstaw kół - tył 1590 mm
Zwis przedni 1006 mm
Zwis tylny 1067 mm
Prześwit 107 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 998 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 983 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1488 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1456 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 434 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1050 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1186 mm
Wysokość progu załadowczego 657 mm
Drzwi tylne - szerokość 1050 mm

Oceny Audi A6 C5 Sedan

Liczba ocen: 426
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Dyg
Audi A6 C5
Sedan 2.4 V6 165KM 121kW
Wygodne, duży bagażnik, dużo miejsca wewnątrz, nie zahaczam o nic kolanem, z tyłu również sporo, dużo miejsca na głowę, niemalże brak problemów, naprawy wyłącznie części eksploatacyjnych, jak się dobierze dobre wahacze (które wcale nie muszą być drogie) to ich wymiana jest na prawdę rzadko. Mocy do wyprzedzania jest ok, choć jakoś szczególnie szybki nie jest. Długie przełożenia w automacie powodują lepsze warunki do wyprzedzania przy 70-80km/h. Światła bardzo w porządku, mimo braku ksenonu, świetne oświetlenie kabiny, totalny brak rdzy (jedynie nalot na wydechu) mimo 20 lat, dobry promień skrętu. Z wad to z jednej strony odczepiła sie(?) deska, lekko trzeszczy dotykając o szybę, można coś tam włożyć i przestaje, widoczność do tyłu nie zła, ale bez rewelacji, mimo że auto teraz tanie to ewentualne naprawy nieco droższe niż w niższej klasy aucie, ale to oczywiste. Problemem przy zakupie jest najczęściej stan auta, jest już dość stare, ciężko znaleźć zadbane. Można też kupić tanio i conajmniej drugie tyle włożyć w remont Średnio pali chyba z 11,5, przy bardzo krótkich trasach 16, w dużym mieście, stojąc co chwilę na światłach 14, w trasie na drodze krajowej, co jakiś czas wieś czy miasto, prędkość 120-140 poniżej 9l, jadąc ok 100 po krajowej jak wcześniej pali z 8l, jadąc 70-80km/h potrafi zejść do 7
3,0
~Pitis
Audi A6 C5
Sedan 2.4 V6 165KM 121kW
Jak każde auto tak i audi nie odstępuje faktem że po dziesięciu latach auta zwyczajnie nie nadają się do użytku, aczkolwiek przynajmniej co chwile są jakieś problemy. Kupiłem to auto gdy miało 15 lat, robiłem w nim wszystko i bez końca, układ hamulcowy tarcze klocki nieraz zaciski po kilka razy, wielowahacze (o zgrozo) po kilka razy, wszystko na oryginalnych częściach dzieje się to przez to że samochody te są po tylu latach mocno wyeksploatowane wszystko ma luzy i jest mocno zużyte, układ kierowniczy również co chwile ma luzy a to na krzyżaku a to maglownica i tak bez końca, blacharka byłaby dobra, gdyby nie fakt że gniją drzwi i błotniki czyli nie jest dobra, podłoga w miarę się trzyma ale to tylko dlatego że po dobrych drogach jeżdżone, z osprzętem silnika co chwila są problemy, a to wysadzi trójnik na płynie chłodniczym, a to ciągle skądś cieknie olej, skrzynia sie sypie i wymieniać by było można jeszcze sporo, padaczki i tyle, być może po wyjściu z salonu przez parę lat dobrze było je mieć. Z zalet to komfort w środku, Nie kupiłbym drugi raz, jedna wielka skarbonka bez dna. AA bym zapomniał, brak przyczepności i słaba sterowność dodatkowo dodaje finezji temu autu, przez to miałem wypadek.
4,4
~Andrzej
Audi A6 C5
Sedan 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Samochód posiadam od 3 lat. Autko posiada linie ponadczasową . Pomimo swojego wieku może się podobać. Posiadam samochód z manualną skrzynią ,która daje dużo więcej frajdy z jazdy niż automat. Autko jest żwawe, wyprzedzanie tym samochodem to naprawde przyjemność. Silnik daje duże możliwości modyfikacji co pozwala pokazać różnym nowym konstrukcją ich miejsce w rzędzie. Silnik jest bardziej zaawansowany niż wolnossące jednostki a to może powodować różne usterki, które nie każdy mechanik ogarnie. Autko jest komfortowe i na szczęście przestało być celem złodziei ,wiec spokojnie można go pod domem zostawić. Autko bardzo elastyczne na 5 biegu od biedy można juz od 40-50km/h jechać.
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Sedan
9,7 – 14,4
l/100 km
6,3 – 10,4
l/100 km
9,6 – 16,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Audi A6 C5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Kupiłem rok temu na dojazdy do pracy A6 C5 1.9 AFN sedan z pewnych rąk z ori przebiegiem 355tys auto technicznie w dobrym stanie, po zakupie włożyłem ok 5tys w serwis pozakupowy czyli rozrząd, kpl hamulce z przewodami, nowe opony, paski, napinacze, serwis klimy, wszystkie płyny i oleje, świece żarowe, sprzęgło alternatora, termostat, wężyki podciśnienia... o tamtej pory zrobiłem w 10miesięcy 20tys km tylko tankując paliwo i wymieniając olej silnikowy, spalanie średnie z całego okresu to 5,8 co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło, samochód już stary ale jedzie jak trzeba, na dojazdy do pracy idealny, nikt nie zazdrości, nie chce się ścigać, wygoda na dobrym poziomie, wyposażenie nie odbiega niczym od samochodów 10lat młodszych, podwodzie zero korozji, wielki bagażnik. Z minusów to pierwsze 5min po odpaleniu w zimie silnik straszy kulturą pracy, w sedanie jest kiepska widoczność jeśli chodzi o parkowanie, światła mijania po latach są mało skuteczne, skrzynia manualna 5biegów to w trasy o 1 za mało, przy prędkości ponad 125 spada komfort jazdy, przy 170 już jest masakra.. Będę jeździł dopóki się nie rozpadnie, bo to świetne auto, żałuję że nie kupiłem go 5lat temu..
16,2
Audi A6 C5
Sedan 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Samochód prowadzi się świetnie. Lecz do ekonomicznych nie należy. Na drodze ekspresowej 2 x 300 km, latem z klimatyzacją, przy jeździe śr. 110-120 km/h + wyprzedzenia do 140 km/h spalanie wynosi 10.7l/100km 95PB. W zimie, w mieście na krótkie dystansy jest dramat 20-23l/100km. Czy pojazd jest godny polecenia - zdecydowanie tak! Ale zależy: Jeżeli potrzebujemy do codziennej jazdy do pracy szczególnie w mieście - odradzam całkowicie! Autko jest idealnie na osób, które nie potrzebują codziennie samochodu, jednak czasami lubią wyskoczyć na trasę. Mamy tu do czynienia z Audi A6, komfort prowadzenia, pojemność samochodu jest rozumiana sama przez się. Nowe Audi A6 o podobnej konfiguracji to koszt na dziś ok. 300 000 zł. A6 równo z 20 letnim stażem jest wstanie konkurować nawet z nowymi samochodami. Moja wersja ma automatyczną klimatyzację 2-strefową, wszystkie szyby elektryczne, szyberdach, skóry i przede wszystkim automatyczną skrzynię biegów. W nowych autach za 40-80k zł o takich rzeczach można jedynie się głęboko rozmarzyć ;-) już nie wspomnę o silniku heh. A dziś takie pełnoletnie auto w super konfiguracji możemy kupić wręcz za kilka tysięcy złotych. Sprawa jasna, że trzeba będzie pewnie i kolejne kilka włożyć w naprawę, ale w sumie i tak wyjdzie bardzo przyzwoicie. Sam silnik w tym samochodzie jest wart mniej więcej tyle co on cały :-D. Ze względu na bardzo wysokie spalanie nie cieszy się popularnością, te same modele z "fajnymi" silnikami są na start droższe o kilka tysięcy. Podsumowując, za śmieszne pieniądze możemy mieć samochód klasy E z mocnym silnikiem (choć nie wolno nam oczywiście oczekiwać dynamiki silnika z taką samą mocą 15 lat młodszego). Nic w przyrodzie nie ginie, więc niskie koszta kupna trzeba będzie rozszerzyć o duże koszta paliwa. I tak wracając do tego od czego zacząłem, dla niektórych taki samochód to będzie wygrana, a dla innych przegrana.
11,5
Audi A6 C5
Sedan 2.4 V6 165KM 121kW
Silnik 2.4 v6 sprowadzona z Niemiec, przebieg 180 tys odrazu założony gaz stag obecnie ponad 300 tys przez ten czas z gazem nic sie nie działo, czasami zapominam ze mam instalacje w aucie. Przełączanie na gaz mam ustawione na 35 stopni bo poniżej silnik szarpie na zimnym, spalanie to jazda po Kielcach między 12-13l , na trasie przeważnie 10.5-11, mojej dziewczynie nie wiem jakim cudem potrafi spalić poniżej 10 l gazu. Jeżdżę raczej dynamicznie i nie patrze zbytnio na spalanie. Ten silnik nie lubię jak sie go muli wtedy pali więcej. Najbardziej optymalne obroty to 2700 do 3500 tys. Mam 2 auta z tym silnikiem i oba biorą olej, ten typ tak ma. Ogilnie jestem mega zadowolony z spalania. Poprzednie audi a3 z 1.6 + lpg paliło 1-2 l mniej a komfort jazdy nie do porównania. I przy 2.4 jak sie mu depnie po obrotach potrafi pokazać pazur no i ten dźwięk v6

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 38
4,5
Audi A6 C5
Sedan 2.0 130KM 96kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: ELPIGAZ STELLA OBD
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Wtryski i-Plus. Instalacja jako taka, sprawuje się znakomicie. Nie wiem, na czym jadę (Pb/LPG) - tylko mogę odczytać z przełącznika LPG, która dioda świeci. Jednak spodziewałem się mniejszego spalania LPG, zwłaszcza w trasie. Jest 1.4x benzyna, więc stanowczo za dużo. W mieście 1.3x Pb. Nie wygląda to na regulację, bo próbowałem już innych dysz, zmieniłem typ wtrysków itd....
4,5
Audi A6 C5
Sedan 3.0 V6 220KM 162kW
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: LPGTECH 300 OBD
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Nie widać różnicy czy jeździsz na benzynie czy gazie, ta sama moc, ta sama elastyczność silnika, a przynajmniej za 100km płacisz 29zł. Bo na benzynie już nie tak kolorowo, gdy ta sama odległość to koszt 65zł
3,5
Audi A6 C5
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Warsztat nie nadaje się do instalacji LPG. Nie potrafili wyregulować własnoręcznie zamontowanej instalacji. Zwalali winę na silnik. Poza tym reklamują się jako autoryzowany warsztat AC STAG ale tak nie jest. Wystarczy sprawdzić listę autoryzowanych warsztatów na stronie AC STAG i tam ich nie ma - za tak kiepską jakość usług to się nie dziwię!!!!!!!
Audi A6 C5 Sedan