Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Sedan 1.8 T 150KM 110kW 1997-2004

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1750-4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Sedan 1.8 T 150KM 110kW 1997-2004
9,7
l/100 km
11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,3
Liczba komentarzy: 1
Audi A6 C5
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
To auto i z gazem nie jest nawet zbyt oszczędne , części nie są tanie , do opla jakiegoś w tym roczniku , albo renaulta kupił bym za 1.4 ceny te same części , często pojawiają się problemy z dławieniem się , nie równa pracą silnika , mocy to auto ma sporo ale nie w stosunku do masy , jestem trochę zawiedziony ogólnie fajne auto , ładne , wygodne , ale nie jest tego warte , to nie są te audi co z przed laty , audi 80 , 100 to były niezniszczalne jak czołgi dosłownie , jak ktoś chce dla wyglądu to polecam , jak ktoś szuka czegoś oszczędnego z tanimi częściami to radzę sobie wybić to z głowy , części zamienne w brew pozorom też nie są tanie i do tego odbiegają trwałością od oryginału - do tego im daleko , np ja łączniki stabilizatora nowiutkie wymieniać musiałem ponownie po niecałej połowie roku - jazda tylko miejska , do tego opłaty też nie są zbyt tanie , jak bym kupił bmwe... Ceny tych aut również poleciały mocno w dół , na dzień dzisiejszy sądzę że nie warto , chyba że ktoś kupi tanio i ma kasy za dużo żeby ładować co chwila w coś - najgorsze ze najczęściej z silnikiem , a jak korozja zacznie wchodzić to się modlić , kolega swoje już zezłomować musiał , auto się złamało a z zewnątrz wyglądało na zdrowe ani grama rdzy nie było a rama zgniła... Szok nie polecam
8,1
Audi A6 C5
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
Ogólnie jestem bardzo zadowolony, wcześniej a4 b5 sedan w 1.8T palił mi 7.7l/100km w 30 % miasto, 70% trasa, tutaj liczyłem się z tym, że przybędzie z pół litra a przybyło o wiele mniej. Ze spalania 7.9l/100 km 30% miasto, 70% trasa mogę być tylko bardzo zadowolony. Jeżdżąc praktycznie tylko po mieście 90% miasto, 10% trasa nigdy nie wyszedł mi ponad 10l. Dane dotyczą obliczonego spalania od tankowania do tankowania, na jednej stacji, do odbicia, aczkolwiek wskazania fis'a praktycznie się pokrywają, są +/- 0.1l .
11,0
Audi A6 C5
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
Witam, jeżdze od 3 lat audi A6 1.8T + LPG. POLECAM SERDECZNIE TEN SILNIK. Można gdybać że 150km to mało na taką budę, to bzdura! w zupelnosci wystarcza, jak i w normalnym poruszaniu i wyprzedzaniu. Spalanie rewelacyjne, w meiscie 12/13l, ( Przy ciezkiej nodze, światła> deptanie> hamowanie... na Trasie 300km autostradą przy predkosci 140-150km spalila 10l gazu! Bajka! Przypomnę ze mam załozone kołą 225/45/17. więc niby wiekszy opor ale ja tam różnicy w dynamice i spalaniu nie widze. SERDECZNIE JESZCZE RAZ POLECAM !

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A6 C5 Sedan