Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Sedan 2.4 V6 165KM 121kW 1997-2001

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2393 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 30
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Dyg
Audi A6 C5
Sedan 2.4 V6 165KM 121kW
Wygodne, duży bagażnik, dużo miejsca wewnątrz, nie zahaczam o nic kolanem, z tyłu również sporo, dużo miejsca na głowę, niemalże brak problemów, naprawy wyłącznie części eksploatacyjnych, jak się dobierze dobre wahacze (które wcale nie muszą być drogie) to ich wymiana jest na prawdę rzadko. Mocy do wyprzedzania jest ok, choć jakoś szczególnie szybki nie jest. Długie przełożenia w automacie powodują lepsze warunki do wyprzedzania przy 70-80km/h. Światła bardzo w porządku, mimo braku ksenonu, świetne oświetlenie kabiny, totalny brak rdzy (jedynie nalot na wydechu) mimo 20 lat, dobry promień skrętu. Z wad to z jednej strony odczepiła sie(?) deska, lekko trzeszczy dotykając o szybę, można coś tam włożyć i przestaje, widoczność do tyłu nie zła, ale bez rewelacji, mimo że auto teraz tanie to ewentualne naprawy nieco droższe niż w niższej klasy aucie, ale to oczywiste. Problemem przy zakupie jest najczęściej stan auta, jest już dość stare, ciężko znaleźć zadbane. Można też kupić tanio i conajmniej drugie tyle włożyć w remont Średnio pali chyba z 11,5, przy bardzo krótkich trasach 16, w dużym mieście, stojąc co chwilę na światłach 14, w trasie na drodze krajowej, co jakiś czas wieś czy miasto, prędkość 120-140 poniżej 9l, jadąc ok 100 po krajowej jak wcześniej pali z 8l, jadąc 70-80km/h potrafi zejść do 7
3,0
~Pitis
Audi A6 C5
Sedan 2.4 V6 165KM 121kW
Jak każde auto tak i audi nie odstępuje faktem że po dziesięciu latach auta zwyczajnie nie nadają się do użytku, aczkolwiek przynajmniej co chwile są jakieś problemy. Kupiłem to auto gdy miało 15 lat, robiłem w nim wszystko i bez końca, układ hamulcowy tarcze klocki nieraz zaciski po kilka razy, wielowahacze (o zgrozo) po kilka razy, wszystko na oryginalnych częściach dzieje się to przez to że samochody te są po tylu latach mocno wyeksploatowane wszystko ma luzy i jest mocno zużyte, układ kierowniczy również co chwile ma luzy a to na krzyżaku a to maglownica i tak bez końca, blacharka byłaby dobra, gdyby nie fakt że gniją drzwi i błotniki czyli nie jest dobra, podłoga w miarę się trzyma ale to tylko dlatego że po dobrych drogach jeżdżone, z osprzętem silnika co chwila są problemy, a to wysadzi trójnik na płynie chłodniczym, a to ciągle skądś cieknie olej, skrzynia sie sypie i wymieniać by było można jeszcze sporo, padaczki i tyle, być może po wyjściu z salonu przez parę lat dobrze było je mieć. Z zalet to komfort w środku, Nie kupiłbym drugi raz, jedna wielka skarbonka bez dna. AA bym zapomniał, brak przyczepności i słaba sterowność dodatkowo dodaje finezji temu autu, przez to miałem wypadek.
4,5
~Seba
Audi A6 C5
Sedan 2.4 V6 165KM 121kW
Po roku użytkowania tego auta, trudno mi nie ocenić Audi A6 na mniej niż 5 gwiazdek, (pomimo drobnych usterek, które nigdy nie spowodowały unieruchomienia auta). Autko ma już 19 lat! Nadal wygląda świetnie, a silnik brzmi fantastycznie i tylko prosi o właściwe traktowanie, (wymiana oleju co 10-12 tys km i tylko FULL SYNTETYK! Jak zaleca producent i to nieważne ile auto ma lat i ile km przejechało). Przebyłem właśnie trasę 4.500 km do Finlandii i z powrotem i przez całą trasę spisywało się doskonale. Ani przez chwilę nie czułem, że może mnie zawieść! Po takiej trasie mały przegląd i oprócz małego wycieku spod uszczelki miski olejowej - NIC! Spalanie bardzo przyzwoite jak na tak duży silnik w trasie ok 7-8 litrów. Jeździłem różnymi samochodami VW, Opel, Ford, Skoda, Honda, Rover, BMW ale Audi pod względem komfortu, niezawodności i poczucia bezpieczeństwa bije wszystkie te marki na głowę! Myślałem, że może to troszkę przereklamowana marka ale na szczęście byłem w błędzie :) Należy jednak dokładnie sprawdzić stan auta przed zakupem, bo koszty zawieszenia na "dzień dobry" mogą niektórych zniechęcić. Miałem to szczęście, że samochód był sprowadzony od osoby prywatnej z Niemiec i był po wymianie zawieszenia, więc przez najbliższy czas mam spokój. Jeśli kiedyś zmienię to auto, to na pewno zostanie ono w rodzinie, a ja kupię nowszy model Audi A6! Pozdrawiam.
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Sedan 2.4 V6 165KM 121kW 1997-2001
11,0
l/100 km
12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Audi A6 C5
Sedan 2.4 V6 165KM 121kW
Silnik 2.4 v6 sprowadzona z Niemiec, przebieg 180 tys odrazu założony gaz stag obecnie ponad 300 tys przez ten czas z gazem nic sie nie działo, czasami zapominam ze mam instalacje w aucie. Przełączanie na gaz mam ustawione na 35 stopni bo poniżej silnik szarpie na zimnym, spalanie to jazda po Kielcach między 12-13l , na trasie przeważnie 10.5-11, mojej dziewczynie nie wiem jakim cudem potrafi spalić poniżej 10 l gazu. Jeżdżę raczej dynamicznie i nie patrze zbytnio na spalanie. Ten silnik nie lubię jak sie go muli wtedy pali więcej. Najbardziej optymalne obroty to 2700 do 3500 tys. Mam 2 auta z tym silnikiem i oba biorą olej, ten typ tak ma. Ogilnie jestem mega zadowolony z spalania. Poprzednie audi a3 z 1.6 + lpg paliło 1-2 l mniej a komfort jazdy nie do porównania. I przy 2.4 jak sie mu depnie po obrotach potrafi pokazać pazur no i ten dźwięk v6
8,3
Audi A6 C5
Sedan 2.4 V6 165KM 121kW
Tutaj opinia nigdy nie będzie obiektywna! Dla jednych spalanie jest najważniejsze dla innych ceny części. Dla mnie ten samochód, przy tak dużym silniku pali bardzo mało 7-8 litrów, przy jeździe w wielkich korkach ok 10 litrów. Ma jednak swoją moc i zapotrzebowanie na paliwo, a odwdzięcza się wspaniałą kulturą pracy silnika i niezawodnością plus poczuciem dużego bezpieczeństwa! Ceny części naprawdę przyzwoite, świece 180 zł. (6 szt.), filtry 30-60 zł., rozrząd 700 zł. Jeszcze nic więcej nie musiałem przy nim robić ale wiem, że zawieszenie kosztuje swoje ok 1,5 tys zł. Jednak nie robimy tego co roku!
11,5
Audi A6 C5
Sedan 2.4 V6 165KM 121kW
Auto spala sporo, ale daje dobre wrażenia z jazdy. Przy wyprzedaniu nie ma problemów, kiedy trzeba szybko kogoś minąć, jest zapas mocy. niestety na stację należy zajeżdżać dość często. 45 litrowa butla wystarcza na ok 400 kilometrów. Podziwiam tych, którym spalanie spadło poniżej 10 litrów LPG. Mnie nie udało się to nigdy mimo tego, że staram się jeździć oszczędnie. Przy jeździe tylko w mieście na bardzo krótkich odcinkach (3 km) auto potrafi spalić spokojnie ok 20 litrów ;) Problemy poza spalaniem to bardzo słabe zawieszenie - koszt naprawy ok 2000 zł do tego bardzo wysokie ceny części zamiennych - np. tarcze plus klocki hamulcowe na przód to koszt ok 1000 zł.

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A6 C5 Sedan