Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Sedan 2.4 V6 170KM 125kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2393 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 30
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Sedan 2.4 V6 170KM 125kW 2001-2004
10,5
l/100 km
11,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Audi A6 C5
Sedan 2.4 V6 170KM 125kW
Potwierdzam,że te silniki mało spalają. Mam A6 sedan 2003 rok 2.4 (BDV) 170 PS + LPG. Na benzynie w trasie 500 km spalilo 8.4 ltr.PB. Dojezdzając do pracy 35 km w jedna strone ( 80%- trasa, 20%- miasto) nie spalił więcej niż 9.4 ltr.Pb. Po założeniu instalacji lpg- srednie spalanie max 12 ltr.LPG. Dodam tylko ze auto ma skrzynie automatyczna multitronik, dzieki ktorej spalanie jest tak małe, starsze silniki w A6 przed liftem 2.4 - 165PS palą ze skrzenia tiptronik trosze wiecej, sasiad ma wiec wiem:) jakis 1 ltr. wiecej.
8,3
Audi A6 C5
Sedan 2.4 V6 170KM 125kW
Nie mogę się zgodzić z opiniami, że silnik 2.4 V6 170KM jest paliwożerny ... Auto o mocy 170KM z silnikiem V6 przy bardzo spokojnej jeździe 90-100km/h potrafi spalić zaledwie 6,5l/100km , przy normalnej jeździe w trasie ok.120-140KM/h auto spala mi maksymalnie 8,8l/100km , w mieście ( Warszawa ) ok. 12l/100km
10,0
Audi A6 C5
Sedan 2.4 V6 170KM 125kW
Posiadam Audi A6 2.4 136km jest to wersja skandynawska gaz zamontowałem we wrześniu 2011r. za 4000zł i mam przejechane ok 90 000 km, jestem bardzo zadowolony śr spalanie to 10l gazu najwięcej mi spaliła jadąc autostradą 180-200km/h to 12,8 l gazu uważam to za wynik rewelacyjny. Napiszę krótko taki komfort za tak małe pieniądze przy obecnych silnikach nie do osiągnięcia.

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A6 C5 Sedan