Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW 1997-2001

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje System wtrysku oparty o pompę wtryskową
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~marecki
Audi A6 C5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Od dawna marzyłem o A6C5. Mogłem kupić dużo taniej i młodsze A4 jednak przy podobnych kosztach eksploatacji wolałem A6. Większy rozstaw kół, większa kabina, większy komfort a spalanie to samo ;) Za auto 2 lata temu wywaliłem prawie 22tys jednak zadbany egzemplarz musi kosztować. Nie żałuję wydanych pieniędzy bo auto jest klasą sama w sobie-wysoka jakoś wykonania, spasowanie elementów, komfort. Przy silniku 1.9tdi niskie koszty eksploatacji, dużo części zamiennych. Mogłem za te pieniądze kupić dużo młodszą skodę lub fiata jednak Audi to prestiż za który warto zapłacić.
4,9
~Dexter125p
Audi A6 C5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
To moje 7 Audi zaczynałem od 80tki B3 przez B4 następnie A4 B5 i B6 miałem i benzyniaki i diesle ostatnie przygody zakończyłem na a6 model przed ostatni to A6 c5 2,4 v6 benzyna nie sprzedał bym tego auta gdyby nie koszty tankowania więc odsprzedałem je tacie bo ma lżejsza nogę ode mnie i robi mniej kilometrów przesiadłem się na a6 C5 1.9 TDI i nie zamienię tego auta na żadne inne jest wygodne oszczędne tanie w eksploatacji, nie zawodne takie powinny być samochody nie chce już nowszego bo te auta były już ostatnimi wiecznymi modelami modele po 2000 roku to już nie to samo zmieniła się polityka firm produkujących auta
4,2
~Łukasz K
Audi A6 C5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto posiadam niecały rok, przed zakupem długo zastanawiałem co wybrać i padło własnie na A6. Niestety natrafiłem na zły egzemplarz i na złego sprzedawcę. Ogólnie bardzo udane auto - ogromne, dobrze wyposażone i co najważniejsze- ekonomiczne. Przy takich gabarytach i automacie srednie spalanie okolo 6,5 ON na 100km. Dobre zawieszenie auto trzyma sie świetnie drogi. Silnik co do masy auta radzi sobie średnio. 110KM rozpedza troche leniwie do 100-120 km, po czym w chwile można uzyskac predkosci po 160-180km/h. Kto szuka dobrze wyposazonego, bezpiecznego i ekonomicznego samochodu - polecam. Co do usterek w jednym momencie zwalilo sie wszystko - byc moze dlatego ze natrafilem na matacza-sprzedawce - pompa wtryskiwaczy do uszczelnienia, nieszczelny uklad chlodniczy, pokretło głosnosci od radia, kontrolki ABS i Airbag, drzwi pasażera niekiedy niechca sie otworzyć.. Ogólnie polecam ! Tylko uważać na sprzedawce :)
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW 1997-2001
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Audi A6 C5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Kupiłem rok temu na dojazdy do pracy A6 C5 1.9 AFN sedan z pewnych rąk z ori przebiegiem 355tys auto technicznie w dobrym stanie, po zakupie włożyłem ok 5tys w serwis pozakupowy czyli rozrząd, kpl hamulce z przewodami, nowe opony, paski, napinacze, serwis klimy, wszystkie płyny i oleje, świece żarowe, sprzęgło alternatora, termostat, wężyki podciśnienia... o tamtej pory zrobiłem w 10miesięcy 20tys km tylko tankując paliwo i wymieniając olej silnikowy, spalanie średnie z całego okresu to 5,8 co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło, samochód już stary ale jedzie jak trzeba, na dojazdy do pracy idealny, nikt nie zazdrości, nie chce się ścigać, wygoda na dobrym poziomie, wyposażenie nie odbiega niczym od samochodów 10lat młodszych, podwodzie zero korozji, wielki bagażnik. Z minusów to pierwsze 5min po odpaleniu w zimie silnik straszy kulturą pracy, w sedanie jest kiepska widoczność jeśli chodzi o parkowanie, światła mijania po latach są mało skuteczne, skrzynia manualna 5biegów to w trasy o 1 za mało, przy prędkości ponad 125 spada komfort jazdy, przy 170 już jest masakra.. Będę jeździł dopóki się nie rozpadnie, bo to świetne auto, żałuję że nie kupiłem go 5lat temu..
6,2
Audi A6 C5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto jak na swoje 22 lata pokazuje ze to jeden z lepszych modeli w historii motoryzacji. Super na "krótkie" trasy, tak na jedno tankowanie:) (1200km na jednym baku). Mnie najbardziej podoba sie czerwone oświetlenie środkowej konsoli dzięki czemu łatwiej trafić palcem w przyciski radia czy nawiewu a jednocześnie nie oślepia i nie męczy oczu. Skórzane fotele są wygodne i nie meczą w trasie. Komfortowe zawieszenie miłe w prowadzeniu a jednocześnie przy maksymalnym załadunku nie zmienia się aż tak. Spalanie miasto 7l, trasa po Polsce 6l, niemiecka autostrada do 120kmh 5.5l 140-160kmh 6l. Prędkość maksymalna mierzona nawigacja 185kmh (nie pocisnołem do końca ). Minusy to nie w pełni działajacy Fis. Części są tanie a serwisy znają i lubią ten model.
6,2
Audi A6 C5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
auto jak to z silnikiem spalinowym musi coś pić :) moje jest niby po chipie poprzedni właściciel coś w nim zwiększał moc nie wiadomo o ile ale około 150 kM fakt ze moc jest bo jeździłem nie jednym 110 konnym i nie ma tego jadu ale coś za coś mój kopci chociaż to diesel niby musi kopcić spalanie średnie 6l nie mam komputera ale zalewam full na odpowietrzniku robie 1000 km i dalej full i wychodzi a co do awarii auto powyżej 15 lat musi sie powoli psuć nie ma ideału nawet od dziadka z niemiec który płakał goniąc polaka do granicy :) pozdrawiam

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A6 C5 Sedan