Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 285 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pompowtryskiwacze i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW 2001-2004
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Audi A6 C5
Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW
AUTKO SPRAWUJE SIĘ B.DOBRZE, SILNIK AWX, SPALANIE MOGŁO BY BYĆ MNIEJSZE, STARAM SIĘ JEŹDZIĆ DELIKATNIE RÓWNĄ PRĘDKOŚCIĄ OK 90-110 W ZALEŻNOŚCI OD DROGI, PRZEWAŻNIE POKONUJE DYSTANS 2X W TYGODNIU PO 200 KILOMETRÓW + 1000 W JEŹDZIE MIESZANEJ TYGODNIOWO, PRZY WŁĄCZONEJ KLIMIE SPALANIE NIE SCHODZI PONIŻEJ 7,5 LITRA, PODCZAS JAZDY PO MIEJSCU DO 2-3 KM SPALANIE OK 10L. PRAGNĘ DODAĆ ŻE BARDZO SKRUPULATNIE DOKONAŁEM POMIARÓW. WYKONYWANE BYŁY NA DYSTANSIE 60 TYŚ KM, KAŻDY ODCINEK TANKOWANIE DO PEŁNA I ZAPISANIE W MOICH NOTATKACH. POMIMO IŻ Z OPINII TU ZAMIESZCZONYCH, PO ZAKUPIE SPODZIEWAŁEM SIĘ MNIEJSZEGO SPALANIA ALE NAPRAWDĘ POLECAM AUTKO, MIAŁEM ICH WIELE A TO ZASŁUGUJE NA SZACUNEK ZA BEZAWARYJNOŚĆ I KOMFORT
6,3
Audi A6 C5
Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW
Tutaj jest różnie gdyż dopiero uczę się jeździć automatem w mieście. O ile nie jest problemem wykonać manewry o tyle opanowanie spalnia jest już wyzwaniem. W trasie jazda normalną polską drogą, z prędkością do 110 km/h - 4.9-5.3 Autostrada A1 tempomat 120 km/h: 6.0 (Lotos Lepszy Diesel) 5.5 (Shell Vpower Diesel) Autostrada A1 tempomat 140 km/h: 6.3 (Lotos lepszy diesel) 5.8 (shell Vpower Diesel) Miasto Gdańsk - 8.0 (zepsuty termostat, silnik raczej zimny), 6.5 - 7.0 (termostat naprawiony, silnik nagrzewa się po 4 km (10-15 min)) Naprawa termostatu z uzupełnieniem płynu, wycieraczki przód, butelka oleju 1l, filtr powietrza (akt. węglowy), przegub prawy, robocizna - 491 zł
6,3
Audi A6 C5
Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW
Tutaj jest różnie gdyż dopiero uczę się jeździć automatem w mieście. O ile nie jest problemem wykonać manewry o tyle opanowanie spalnia jest już wyzwaniem. W trasie jazda normalną polską drogą, z prędkością do 110 km/h - 4.9-5.3 Autostrada A1 tempomat 120 km/h: 6.0 (Lotos Lepszy Diesel) 5.5 (Shell Vpower Diesel) Autostrada A1 tempomat 140 km/h: 6.3 (Lotos lepszy diesel) 5.8 (shell Vpower Diesel) Miasto Gdańsk - 8.0 (zepsuty termostat, silnik raczej zimny), 6.5 - 7.0 (termostat naprawiony, silnik nagrzewa się po 4 km (10-15 min)) Naprawa termostatu z uzupełnieniem płynu, wycieraczki przód, butelka oleju 1l, filtr powietrza (akt. węglowy), przegub prawy, robocizna 491 zł

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A6 C5 Sedan