Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Sedan 2.5 V6 TDI 150KM 110kW 1997-2001

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1500-3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,3 x 86,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,2
~gaweleek
Audi A6 C5
Sedan 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
Gdyby nie to że moja jest FWD dałbym (5) a tak daje (4) naprawdę wspaniałe auto które służy mi sporo lat wygodne nadające się w długie trasy, wspaniałe wyposażenie, genialny system nagłośnienia, ogromny bagażnik. Auto które nigdy nie stanęło w trasie, jako że wiem iż jednostka 2.5 150KM nie ma najlepszej opinii przestrzegam przednią na moją akurat nie mogę narzekać ale może to wyjątek :P jeżeli ktoś chce 2.5 to silnik BAU 180KM karoseria też zasługuje na pochwałę cała ma ocynk więc A6 może zapomnieć o czymś takim jak rdza (jeżeli jest rdza to na 99% była bita). Kupno jak najbardziej opłacalne pod warunkiem że ktoś nie kupuje \"golasa\" bo takie auta są bardzo tanie i naprawiane po najtańszej linii oporu ztąd biorą się negatywne wypowiedzi o tych autach :)
3,2
~Mateusz_Stepien
Audi A6 C5
Sedan 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
Autko moze i wygodne ale trzeba sie modlic zeby nic nie nawalilo bo wtedy koszty naprawy ida w tysiace. Silnik 2,5 TDI to jedno wielkie nieporozumienie. Nie dosc ze spalanie tego samochodu, czy to w miescie czy to w trasie, to istny koszmar, nijak ma sie do tego co pisza inni, to na dokładke wszystko co moze sie zepsuc i tak sie zepsuje. Chcac zaoszczedzic na naprawach (pompa paliwa ponad 3000 zł) montowalezm zamienniki ktore po kilkunastu tysiach szlag trafial. Głupie swiece ... wymiana ich wiaze sie z rozebraniem polowy silnika, maskownic tak wiec "pod blokiem" tego nie zrobimy a mechanik na pewno zazyczy sobie kilka stowek. Zawieszenie miekkie i baaardzo awaryjne. Po kilku tysiach km na naszych drogach zaczyna pukac, stykac, trzeszczec. Ceny klockow, tarcz, tloczkow i innego osprzetu to tez jest kpina. Zdaje sobie sprawe ze nie jest to skoda czy tez renault ale te ceny to zdecydowanie przesada tymbardziej ze auto ma juz ponad 10 lat wiec i technologia w nim zastosowana jest juz troche przestarzala. Roletki na szybach same opadaja, co drugi raz uda sie je podniesc. Elektryka tez zaczyna cos szwankowac bo cos zbyt czesto przepalaja sie zarowki zarowno z przodu jak i z tyłu. Suma sumarum autko moze i ladne i wygodne jednak jak sie jezdzi miesiecznie max 100 km i po pustych drogach bo inaczej jest szansa ze cos moze nawalic albo wypije conajmniej 12 litrow paliwa.
3,1
~Markiz
Audi A6 C5
Sedan 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
Auto posiadałem ponad 2 lata, (2009-2012)całokształt przeciętny ze względu na awaryjność silnika ,- wygląd i reszta same plusy . cena w 2009 bardzo duża - tak samo części i utrzymanie auta w porównaniu do innych modeli.
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Sedan 2.5 V6 TDI 150KM 110kW 1997-2001
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Audi A6 C5
Sedan 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
Ten model użytkuję od ponad roku i generalnie oprócz podstawowej obsługi eksploatacyjnej nic nie robiłem. Zamierzam w najbliższym czasie wymienić rozrząd. Silnik jest nieco zamulony na dolnych obrotach niemniej da się nauczyć prowadzenia i obsługi skrzyni biegów tak aby autko prowadzić bardzo spokojnie, dynamicznie i ekonomicznie. Wiec spalanie jakie zanotowałem tego weekendu, podczas górsko-autostradowej objazdowej wycieczki to 7,1 l/100km mierzone na dystansie 2400km. Poprzednia trasa 1600km pokonana dużo szybciej dała spalanie 9,5/100km. Na mieście silnik pali ok 8,5-9l/100. Na trasie, przy jeździe z prędkościami bliskimi maksymalnej spalanie ok 11l/100km. Na trasie, przy spokojnej jeździe ekonomicznej 7 i mniej.
8,8
Audi A6 C5
Sedan 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
Nie wiem jak niektórym wychodzi takie niskie średnie spalanie, mi auto w mieście takim jak wrocław z skrzynią automatyczną poniżej 10 nie schodzi. średnie spalanie koło 10.5(głównie w mieście) Jak na takie auto to wynik dobry ale bez rewelacji jeśli doliczymy koszty serwisowania. Nie wyrażam sobie tego auta z słabszym silnikiem, komfort jest rewelacyjny, godne polecenia, ale na pewno nie tanie. Autem przejechałem 60tyś serwisuje cały czas w nieautoryzowanym serwisie audi i nie sprawia najmniejszego problemu. Wszystko kwestia odpowiedniego dbania o auto ;)
8,3
Audi A6 C5
Sedan 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
Mam już rok Audi A6 2.5 TDI zrobiłem 60 tyś. i nie ma co narzekać mieniam tylko olej filtry i klocki a reszta chodzi bez zarzutu chociaż dużo osób mówi, że to nie udane silniki i zawieszenie aluminiowe a ja jeżdżę na 18 alu. i nic sie nie dzieje złego z zawieszeniem chociaż już 2 felgi połamałem. Zauważyłem, że moja audi chodzi lepiej na zwykłym paliwie niż na tym ulepszanym a tankuje na Bp. A co chodzi o zużycie paliwa to pali tak od 7-11 na trasie przy bardzo spokojnej jezdzie udało mi sie zejść nawet do 6.5 Nie polecałbym automatu chociaż sam mam w automacie, fajnie się jezdzi ale naprawa to kosmiczne pieniądze Ja kupiłem z świadomościa ze skrzynia jest do naprawy dało sie wrzucić wsteczny bieg ale nie cofała a naprawa kosztowała 7000 tyś. wiem ze robią takie skrzynie za 2 albo 3 tyś. ale nie polecam. Po tem dowiedziałem sie ze przekładka na manual kosztuje 6200. ale jak na razie jeżdzi sie dobrze i mam gwarancje jak by sie coś popsuło, Ja polecam ten model ;)

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A6 C5 Sedan