Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A6/RS6/S6 C6

Trzecia generacja A6 oznaczona symbolem C6 produkowana w latach 2004-2011. Model został zaprojektowany przez Włocha Waltera de’Silvę. Stylistycznie auto było udoskonaloną wersją swojego poprzednika, choć było od niego dłuższe, a jego sylwetka stała się bardziej dynamiczna. Charakterystycznym elementem nadwozia był nowy grill nawiązujący do starych samochodów wyścigowych. W 2005 roku „A-szóstka” triumfowała w plebiscycie na Światowy Samochód Roku.

Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - silnik
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - prawy bok
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - widok z przodu
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - schowek przedni zamknięty
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - kokpit
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - bagażnik

Generacje Audi A6

  • A6 C6   2004 - 2011
    Audi A6 C6
    • Wybierz generację

    • A6 C7 (2011 - teraz)
    • A6 C6 (2004 - 2011)
    • A6 C5 (1997 - 2004)
    • A6 C4 (1994 - 1997)

Komentarze redakcji

Powagosław: Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi.
Luzacjusz: Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny.

Wersje nadwozia Audi A6 C6

Silniki Audi A6 C6

Lista silników:
2.0 TFSI (170KM), 2.4 V6 24V (177KM), 2.8 V6 FSI (190KM), 2.8 V6 FSI (210KM), 2.8 V6 FSI (220KM), 3.0 V6 TFSI (290KM), 3.2 V6 FSI (255KM), 4.2 V8 FSI (350KM), 4.2 V8 40V (335KM), 5.0 V10 TFSI (Limousine) (580KM), 5.2 V10 FSI (435KM), 2.0 TDI (170KM), 2.0 TDI (140KM), 2.0 TDI e (136KM), 2.0 TDI (136KM), 2.7 V6 TDI (180KM), 2.7 V6 TDI (190KM), 3.0 V6 TDI (240KM), 3.0 V6 TDI (225KM), 3.0 V6 TDI (233KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.

Publikacje o Audi A6

Audi A6 FL - wciąż w formie

Facelifting obecnej generacji Audi A6, to oprócz drobnych zmian stylistycznych, przede wszystkim modyfikacje technologiczne. Trudno się temu dziwić, ponieważ Audi chcąc być liderem w świecie motoryzacji, musi stawiać na innowacje.

Audi RS6 Avant - praktyczny potwór
 
Nasz test Audi RS6 Avant 4.0 TFSI 560 KM

802 770 złotych. Tyle kosztowało testowe Audi RS6 Avant. Kwota robi wrażenie, a samochód? Wydaje się, że właśnie do tego został stworzony.

Audi A6 C6 - coraz tańsze Premium

Audi od dłuższego czasu produkuje samochody, którym ciężko cokolwiek zarzucić. Przynajmniej jak są nowe. Mówią, że nieszczęścia chodzą parami, ale w koncernie Volkswagena tak naprawdę poruszają się całym stadem, bo jedna wada konstrukcyjna rozprzestrzenia się po wielu modelach różnych marek, ze względu...

Audi Sportscar Experience - deszczowe szaleństwo w Poznaniu

Audi Sportscar Experience - pod tymi trzema słowami kryje się cała filozofia imprezy organizowanej przez niemieckiego producenta. Trzy modele, jeden dzień na jazdy oraz niezliczona liczba cylindrów, zaworów i koni mechanicznych, stłoczonych na jednym placu przed torem wyścigowym w Poznaniu. Audi RS4,...

Audi RS6 Avant - król Autobahny
 
Nasz test Audi RS6 Avant

4.0 V8, biturbo, 560 KM, 700 Nm i 3,9 sekundy do "setki". Takie liczby opisują nowy supersamochód spod znaku czterech pierścieni. Nie mówimy jednak o kolejnej generacji sportowego R8, tylko praktycznym i komfortowym RS6 Avant!

Przeczytaj pozostałe 3 artykuły o Audi A6

Audi A6 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A6autoWcentrum - społeczność Audi A6

najwyższe oktanyAuta - Audi A6

Audi A6 75,30

Audi A6 73,12

Audi A6 sreberko 71,65

Audi A6 S-Line 78,49

Audi A6 76,27

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A6

Robo67 78,29

paradais 30,27

pelkins 40,12

mthvs 30,67

ooomlodyooo777 30,16

mikrozestaw906 34,79

ada2 47,59

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A6

Mała prezentacja Wideo
Mała prezentacja Wideo Z chwilowego nadmiaru czasu postanowiłem nakręcić małą prezentację mojej Bestii ...
Bestia znów piękna :) Polakierowany blotnik i zderzak po przyrysowaniu
Bestia znów piękna :) Polakierowany blotnik i zderzak po przyrysowaniu Dziś auto odebrałem od lakiernika, kolor dobrany idealnie. Myślałem, że polakier...
Ładowarka do telefonu uszkodziła mi gniazdo zapalniczki... [Naprawione]
Ładowarka do telefonu uszkodziła mi gniazdo zapalniczki... [Naprawione] Dziś ładowarka do telefonu uszkodziła mi gniazdo zapalniczki, końcówka od ładowa...
Próba uruchomienia telefonu pokładowego [Uruchomiony]
Próba uruchomienia telefonu pokładowego [Uruchomiony] Po zakupieniu startera postanowiłem uruchomić telefon pokładowy, rozkręciłem nok...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A6

od 178 100 zł do 525 000

Dostępne silniki

Benzyna (190 - 560 KM): 1.8 TFSI, 1.8 TFSI ultra, 2.0 TFSI, 3.0 TFSI, 4.0 TFSI

 

Diesel (150 - 326 KM): 2.0 TDI ultra, 3.0 TDI clean diesel, 3.0 TDI competition

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 7-stopniowa, 8-stopniowa
Katalog nowych aut Audi A6
 

Najpopularniejsza wersja Audi A6

Audi A6 4.0 TFSI 420KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

hak
radio / CD
komputer
skórzana tapicerka
niezależne ogrzewanie
czujnik parkowania
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet skórzany (Zakres 2) - 2 880
Pakiet oświetlenia zewnętrznego i wnętrza Ambiente - 1 610

Cena katalogowa

375 000

Zobacz ofertę Audi A6 4.0 TFSI 420KM - 4 drzwiowy sedan
 

Audi A6 najczęściej porównywane z:

Volvo S60
2.0 D3 (136 KM)
BMW Seria 5
528i (245 KM)
BMW Seria 5
530d (258 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volvo V60 Summum Volvo V60 Summum
Rocznik: 2011. Przebieg: 141 224 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 63 900 zł 63 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Volvo S60 Momentum D3 Volvo S60 Momentum D3
Rocznik: 2011. Przebieg: 117 500 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 59 900 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A6

Audi A6
3.0 diesel 240 KM
275 000 km, 2007
70 000 PLN
Audi A6
2.0 diesel 177 KM
70 000 km, 2011
79 500 PLN
Audi A6
2.7 diesel 180 KM
212 841 km, 2008
55 900 PLN
Audi A6
2.0 diesel 140 KM
152 000 km, 2008
39 000 PLN

Ocena auta Audi A6/RS6/S6 C6

  • Średnia ocena
    na podstawie 167 opinii
  • 4,32
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Audi A6 S6 Limousine 5.2 V10 FSI (435 KM)

no coz...to jest audi!..do tego z silnikiem lamborghini....po co? sam nie wiem ..stary 4.2l byl doskonaly..no ale ta ocene pozostawiam specjalistom...jak za 103 tys € ktore trzeba wydac mogli by sie chociaz wysilic o jakis napis "lambo.."z tylu..a tu tylko v10 pod bocznym kierunkowskazem..tych 430 koni po prostu nie czuc...jak mam polecac to propouje 4.2l.kosztuje polowe mniej a wrazenia te same(chyba ze kogos podnieca mysl o silniku lambo pod maska)...a moze to tylko sentymet?

dodał: Qba webtel@onet.eu
Audi A6 Limousine 2.7 V6 TDI (180 KM)

Ogólnie bardzo dobre i szybkie auto przy niskim spalaniu, na uwagę zasługuje MMI mistrzostwo świata.Prestiż, a co za tym idzie cieszy oko złodziei.Zastanawiałem się nad wyborem silnika i uważam, że wybrałen najlepiej jak można, dla potwierdzenia moich słów zobaczcie jak mało ofert jest z tymi silnikami, a 3.0 i 2.0 TDI multum.

dodał: OOOO
Audi A6 Avant 2.0 TDI (140 KM)

Samochód na lata , niezawodny , oszczędny i tani w eksploatacji , nadwozie całkowicie ocynkowane niezniszczalne jeżeli nie jest powypadkowe , nadzwyczajna trwałość układu wydechowego, amartyzatorów i całego zawieszenia auta. Precyzyjny uklad kierowniczy . Po prostu wierny i niezawodny i posłuszny przyjaciel kierowcy.

dodał: zbigniew.wid @ hoga.pl
Audi A6 Limousine 3.0 V6 TDI (225 KM)

Bardzo dobry luksusowy samochod. W roku 2006 sprzedano ich wiecej niz mercedesow E klasy i BMW typ 5. Z bolem serca po 15 latach i trzech MB zamiast kolejnej E Klasy postanowilem sprawdzic opinie o Audi Bardzo dobry krok! Szczegolnie na pochwale zasluguje "Quadro"

dodał: BASTEM
Audi A6 Limousine 3.0 V6 TDI (225 KM)

Bardzo polecam to auto. Jest ono Rodzine jak i do Biznesu i sportowej jazdy. To auto bardziej zwraca uwage od A8 z 2004r a o 100 razy od Mercedesa S z 2001r ( mam 2 braci ). Bardzo fajne auto ale zmieniam je na wiosne 2008 a dokładnie na kwiecień, na Audi Q7.

dodał: kuba1jakub
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A6

Audi A6 C7 Facelifting - galeria redakcyjna Audi A6 Avant V6 TDI 2012 Audi A6 C5 Avant - galeria społeczności Audi A6 Avant V6 TFSI 2012 Audi RS6 Audi A6 Sedan 2008 Audi S6 2012 Audi S6 Sedan 2008 Audi A6 2011 Audi RS6 Avant 4.0 TFSI 560KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A6

  • 1.
  • 4,50 Audi A6 C5 2.0 (130KM) 2003r.
    dodał: C4C5, 09.04.2010

    Wtryski i-Plus. Instalacja jako taka, sprawuje się znakomicie. Nie wiem, na czym jadę (Pb/LPG) - tylko mogę odczytać z przełącznika LPG, która dioda świeci. Jednak spodziewałem się mniejszego spalania LPG, zwłaszcza w trasie. Jest 1.4x benzyna, więc stanowczo za dużo. W mieście 1.3x Pb. Nie wygląda to na regulację, bo próbowałem już innych dysz, zmieniłem typ wtrysków itd. Pogarszała się tylko dynamika, a spalanie nie spadało (znacząco). Wolę tak - auto co prawda pali trochę więcej od założeń teoretycznych, ale za to dynamika jest taka, jak na benzynie.

  • 2.
  • 3,25 Audi A6 C5 2.4 V6 (165KM) 1998r.
    dodał: niezadowolony, 28.04.2011

    Gaz montowany u Andrzeja KOtlarka w Radomsku ul. Sportowa nigdy i nikomu nie polece tego warsztatu.Wlasciciel to cham i burak a pracownicy to niedouczeni partacze,zle dobrany reduktor wtryskiwacze oraz za maly przekroj przewodu zasilajacego.Wszystko to pomimo wyraznych sugesti co ma byc zalozone ,ale jakze to moze byc zeby zwykly czlowiek zwracal uwage "fachowcom".Omijacie ten warsztat z daleka...Auto zle pracowalo na gazie stracilo moc a na pseudo regulacjach mialem ciagle wmawiane ze jest ok

  • 3.
  • 4,50 Audi A6 C4 2.6 V6 (150KM) 1996r.
    dodał: bambi, 18.10.2009

    auto spisuje sie na lpg rewelacyjnie, zadnych problemów przez cały okres ekspoloatacji, jedyne co serwisowałem do tej pory w instalacji lpg to wymiana filtrów , silnik pracuje równo, nie ma zadnej róznicy jezeli chodzi o dynamikę. zdecydowanie ppolecam tę jednostkę. srednie spale przy delikatnej jezdzie na trasie 90-100km/h ok 9 litów gazu:)) auto wydawało by sie nie na studencką kieszeń:P:P pozdrawiam!

  • 4.
  • 5,00 Audi A6 C5 2.4 V6 (165KM) 2000r.
    dodał: Piotr m, 23.04.2010

    Większość aut jest przystosowana do pracy na LPG kwestią istotną jest rodzaj instalacji i odpowiednie ustawienie w zakładzie gdzie montowałem LPG było jeżdżone z laptopem w cyklu miejskim z klimą i na autostradzie różnice w ustawieniach były spore .JAK SIĘ DOWIEDZIAŁEM CZASY WTRYSKÓW PRZY OBCIĄŻENIU ZNACZNIE SIĘ RÓŻNIĄ OD USTAWIEŃ NA POSTOJU CZYLI BIEGU JAŁOWYM POZDRAWIAM PIOTR M.

  • 5.
  • 3,25 Audi A6 C5 3.7 V8 (260KM) 2002r.
    dodał: mariow44, 20.12.2011

    Po przejechaniu ponad 24tys km uważam, że montaż instalacji był jak najbardziej na miejscu. Spalanie może nie jest małe, bo oscyluję w przedziale 14-18 ale przy 3litrach pojemności jest OK. Spadku macy w zasadzie nie czuję. Ze wzgledu na silnik i być może moje przewrażliwienie, raz lub 2 na pół roku jeżdżę na regulację. Ogólnie całość na 4+

  • 6.
  • 5,00 Audi A6 C5 2.7 V6 biturbo (250KM) 2001r.
    dodał: piotrek791, 30.12.2010

    Mam w swoim A6 Quattro (2.7 T) instalacje gazowa Prins VSI IV generacji i smigam za grosze. Auto na gazie idzie tak samo jak na benzynie, wszystko to kwestia dobrego wystrojenia. Nie mialem z nia nigdy problemu a sama instalacja byla montowana juz ponad rok temu. Calosc zamontowana i zakupiona w Energy Gaz Polska! Polecam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A6

Audi A6

355 komentarzy

257 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Tomek~Tomek

Sprzedać :D

~bogdan~bogdan

hhvhv

~bogdan~bogdan

ten sam jest zzzaj tani w utrzymańiu 2 końcówki kosz 70zł

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
24 481
Przejechany dystans
20 870 114 km
Zatankowanego paliwa
851 712 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 498
Wydanych pieniędzy
1 901 656 zł
Średnie wydatki na auto
1 497 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 942
Wydanych pieniędzy
4 819 538 zł
Średnie wydatki na auto
3 795 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 270)

Testy zderzeniowe Audi A6

Najnowsze testy zderzeniowe Audi A6 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi A6, 2.0 diesel, LHD
2011

Audi A6
Audi A6

Audi A6
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi A6/RS6/S6 C6

Na podstawie 267 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Robert , dodano: 14.04.2014 20:26

Witam. Jestem młodym człowiekiem, który jeździ normalnie, żwawo, zmieniam biegi przy około 3 tys. obrotów. Mam Audi w 2,8 quattro z lpg i manualu. Zacznę od trasy aby was nie zdołować. W trasie przy ekonomicznej jeździe, w nocy, gdy na trasie jest pusto, nie wyprzedzasz wszystkich po kolei możesz zejść do tych 12 litrów gazu, prędkość około 100 - 120 km/h. Gdy zaczyna się trasa w dzień, spory ruch to średnio 13,5 - 14,0 litrów trzeba liczyć, chyba że będzie się jechało jak autobus pks-u. :) No i zaczyna się samo miasto, tylko miasto i przejazdy góra 10 km, wtedy silnik pali jak smok :( 17-18 litrów to norma i nie mówię że dusimy i katujemy silnik, a nie wspomnę żeby się z kimś po ścigać, więc jeśli ktoś szuka samochodu w trasę polecam! Ale na samo miasto odradzam.. Ogólnie Audi to komfort i wygoda.

pełny raport Audi Avant 2.8 30V quattro

autor: mitra111, dodano: 10.04.2010 20:28

Autko ma już rok zrobiłem 50 000km a średnie spalanie z całości 8.8l\km podkreślę ze to spalanie autostradowe w 80% a jazda od 160km\h i więcej silnik ok kultura niezła choć odczuwam niedostatek mocy przydało by się ze 40KM więcej ale nie narzekam kumpel ma 3.0tdi qattro automat i w mieście pali 4l więcej trasa 2l. więcej wiec jak coś to sobie zafunduje chipa ale wracając jazda autostrada 1000km nocą w 6h średnie spalanie z trasy 9.4l\100km a jazda 70-90km\h to spalanie 5.2-5.5l\100km w gruncie od mojego passata 2.0tdi 178KM po chipie pali 1.5-2.0l\100km więcej dużym plusem jest łańcuszek jeśli nie padnie he he ale nie narzekam jazda git autko stworzone na autostradowe jazdy.A w zimie długo się nagrzewała przez co spalanie było podniesione na dystansach (15-25km) o 3l sprawdzałem wsio jest ok widocznie wada fabryczna.

pełny raport Audi Limousine 2.7 V6 TDI

autor: vader1980, dodano: 25.08.2011 09:10

Silnik nie należy do oszczędnych po mieście zimą spala nawet 20 litrów gazu na 100km. Latem również dużo po mieście 16-18 litrów gazu (Tarasa 10l. LPG przy toczeniu 120 km/h). Ale rekompensatą tego jest gang 5 cylindrów w rzędzie!!! Żadna V6 nie ma gangu silnika (tylko wydechu) a w R5 2.3E REWELACJA!!! Ciągle ktoś się ogląda jak tylko wskoczę na 4000 obr. za pięknym dźwiękiem. Duże spalanie jest spowodowane wtryskiem mechaniczny i co się z tym wiążę instalacja gazowa tylko najprostsza najbardziej paliwożerna (ale też najtańsza, ja zapłaciłem w 2010r. 1300 zł – 3 lata gwarancji) I więcej wad ten silnik nie ma!!! Silniki 2.3 AAR to rzadkość ale cały blok silnika układ chłodzenia i olejowy a nawet część osprzętu jest identyczna jak w 2.5 TDI a to jest po prostu stonka. Ogólnie części kupuje się za grosze!!! Silnik bardzo prosty i w 100% mechaniczny (ze śrubokrętem i kluczami 7,8,13,17,19 zrobisz przy nim wszytko sam) I jeszcze jedno, silnik nie wysilony co zapewnia mu dłuuuuugowieczność, czytałem o 600.000 km - 800.000 km bez remontu!!! Mój ma 300.000 km i ostatnio zdjąłem pokrywę zaworową a tam 0 śladów zużycia.

pełny raport Audi Sedan 2.3

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A6/RS6/S6 C6

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A6/RS6/S6 C6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A6 C6
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A6, oglądali także