Szukaj

Informacje o Audi A6 C6 Avant

Lata produkcji: 2004 – 2011
Segment: Wyższa klasa średnia
Trzecia generacja A6 oznaczona symbolem C6 produkowana w latach 2004-2011. Model został zaprojektowany przez Włocha Waltera de’Silvę. Stylistycznie auto było udoskonaloną wersją swojego poprzednika, choć było od niego dłuższe, a jego sylwetka stała się bardziej dynamiczna. Charakterystycznym elementem nadwozia był nowy grill nawiązujący do starych samochodów wyścigowych. W 2005 roku „A-szóstka” triumfowała w plebiscycie na Światowy Samochód Roku.
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Promień skrętu 5,7 m
Długość 4933 mm
Szerokość 1855 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2012 mm
Wysokość 1463 mm
Rozstaw osi 2843 mm
Rozstaw kół - przód 1612 mm
Rozstaw kół - tył 1618 mm
Zwis przedni 1001 mm
Zwis tylny 1089 mm
Prześwit 118 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 992 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 978 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1450 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1421 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1660 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 565 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1051 mm
Wysokość bagażnika 771 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1147 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1941 mm
Wysokość progu załadowczego 633 mm
Drzwi tylne - szerokość 1061 mm
Drzwi tylne - wysokość 703 mm

Oceny Audi A6 C6 Avant

Liczba ocen: 126
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Mateusz.
Audi A6 C6
Avant 2.0 TDI 170KM 125kW
Auto posiadam od prawie roku i jedynie co musiałem robić w aucie to podstawowy serwis klocków, filtrów i olejów. Auto prowadzi się doskonale, aczkolwiek najechanie na jakąś dziurę itp. I od razu słychać dźwięk deski rozdzielczej... Zero awarii jeżeli chodzi o silnik czy też układ elektryczny i hamulcowy i oby tak dalej.. Buda niby ciężka ale 170km robi swoje i autko pięknie się zbiera mimo 18-to calowych kółek. Spalanie w mieście przy lekkiej nodze ok. 7l ale ciężka nóżka już daje wynik ok. 11l na 100km... Autem przejechałem ponad 40tyś km i z całego serca mogę polecić ten silniczek.
4,4
~Paweł
Audi A6 C6
Avant 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Auto z Niemiec kupione w komisie we wrześniu 2018r. za 30k z przebiegiem trochę ponad 250k. Czy ten przebieg był oryginalny nie wiem, z mmi wychodziło ok 300k ale skóry czy inne materiały wyglądały znacznie ładniej niż na innych egzemplarzach z podobnym przebiegiem. Rozrządu też nie było słychać. W aso dowiedziałem się tylko, że auto przez pierwsze 6 czy 7 lat robiło trochę ponad 30k km rocznie a w 2010 miało czołówkę ale zostało naprawione i dalej jeździło. Wydatki jakie poczyniłem kształtowały się następująco: 1. wrzesień - opony letnie, olej i filtr do silnika - 1,8k 2. październik - olej i filtr w skrzyni, klocki hamulcowe przód - 1,2k 3. listopad - łożysko koła przedniego - 0,5k 4. grudzień - trzecie światło stop - 0,3k 5. luty - serwis klimatyzacji - 0,3k 6. marzec - filtr paliwa, tarcze i klocki tył - 0,8k 7. kwiecień - chip - 1k 8. maj - czyszczenie wtryskiwaczy i pompa paliwa w baku (aso) - 3,2k 9. lipiec - olej i filtr do silnika, filtr powietrza - 0,5k 10. wrzesień - wahacze górne i geometria - 0,5k 11. luty - olej i filtr do silnika, filtr paliwa, tarcze i klocki przód - 2k 12. kwiecień - akumulator - 0,5k Łącznie na auto w ponad półtora roku poszło ponad 15k (w tym ubezpieczenia, przeglądy itp., bez kosztów paliwa). Części to markowe zamienniki a zalewany olej to motul 5w30 zmieniany co 11-13k km. Czy to dużo czy mało ciężko ocenić. Wg mojej oceny to tyle ile warte jest to auto. 2 tony wagi, ponad 550 momentu, quattro i duży komfort podróżowania musi coś kosztować. Spalanie średnie to 10l. W trasie przy przepisowej jeździe wyjdzie i 7l. Przy jeździe sprawiającej przyjemność to trochę ponad 8l. W mieście 10-15 - głownie zależy od stylu jazdy. Czy rozrząd już słychać? Mogę napisać, że raz tak a raz nie. Z tego co się dowiedziałem w marcu 2020r. wymiana to 4-5k ale z tym jeszcze poczekam. Ogólnie z auta jestem bardzo zadowolony. Jeżdżone jest codziennie w Warszawie po ok 30km. Czasem coś zatrzeszczy w okolicy bagażnika (możliwe, że przy wymianie tylego stopu coś się źle spasowało), czasami zablokuje się zamek tylnych drzwi i trzeba otwierać od środka, czasami po emeryckiej jeździe zadymi jak się przyciśnie (wycięty dpf) ale to nic. Auto ma prawie 14 lat a wizualnie i mechanicznie chyba faktycznie ma te 300k przebiegu, materiały w środku nie zmieniły się w porównaniu do tego jak wyglądały w dniu zakupu. Audio fabryczne standardowe też ładnie gra. Jeśli w najbliższym czasie nie wydarzy się nic niezwykłego nie będę wymieniał tego auta.
5,0
~Mirek mirazwoj@gmail.com
Audi A6 C6
Avant 2.0 TFSI 170KM 125kW
To moje 50 auto. Zdecydowanie najlepsze. Jeżdziłem w większości dużymi samochodami; MB S, Volva 760 , Nissan Maxima , MB E - wszystkie modele , BMW 3 i 5 , Lexus IS . Subaru Legacy , Honda Accord , Civic , Toyota Camry .Volvo S 80 . Wszystkie z w/w samochodów po kilka. Audi przebiło wszystkie. Klasą , wykonaniem , wnętrzem - wszystkie pozostałe. Prowadzenie przebiło nawet Subaru uchodzące za najlepiej wyważone i peowadzące sie auto. UWAGA. Nie jestem fanem marki. Fan zawsze będzie pisał w samych superlatywach. Dwa lata jazdy tylko po mieście . Nawet żaróweczka sie nie spaliła. Dla mnie samochód żle ułożony ( pedał gazu gdy sie siedzi bliżej - wersja angielska. Silnik wystarczający mimo zuzycia oleju.
Średnie spalanie dla Audi A6 C6 Avant
9,1 – 14,9
l/100 km
6,4 – 9,9
l/100 km
13,0 – 17,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Audi A6 C6
Avant 3.0 V6 TDI 240KM 177kW
Spalanie ok 9l to spalanie w cyklu mieszanym przy dojazdach do pracy 2x40km dziennie (mniej więcej 50/50 miasto-autostrada, jazda płynna, na autostradzie 140-160, miasto jazda delikatna) w jedną stronę w dużej aglomeracji (felgi 19 na homologowanym rozmairze opony; wcześniej na 18tkach palił średnio ok 8,2-8,6l). Spalanie średnie 11,5l uzyskałem podczas podróży powrotnej z Chorwacji z prędkościami 160-200kmh po autostradzie plus mega korek (1-2 h) na granicy chorwacko-austriackiej, auto z 2 dorosłymi i dzieckiem plus wszędzie bagaże. Minimalne średnie 7,2 to podóż spod Wwy pod Zakopane na oponach zimowych 17'. Podane przeze mnie wyniki to spalanie obliczane z dystrybutora, komputer w zasadzie zawsze przekłamywał. Auto miałem w pełni sprawne, śmiem twierdzić, że był to jeden z najładniejszych egzemplarzy w PL.
7,6
Audi A6 C6
Avant 2.0 TDI 170KM 125kW
Jeżdżę lokalnie w Poznaniu, więc korki i wtedy 8,5-9,6, trasa to zależy jesli po drogasz szybkiego ruchu przy 130/h to ok 6,5 -6,8, poza miastem lokalnie 90-120km/h ok 6 l rekord z trasy 250 km to 5,2 a nawet 4,9 l/100 km
9,2
Audi A6 C6
Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW
Pitolenie pseudokierowców o tym jak ten silnik "chleje" można między bajki włozyc. Przyjemna jednostka, wystarczy jechac jednostajnie i nie przyspieszac i zwalniac bez powodu. Motor jest na tyle elastyczny, że jadąc na 6tym biegu można zwolnic do 40tu i pózniej bez problemu przyspieszyc stopniowo. Dla mnie super silnik.

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 41
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 76
Nie 11
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6 Avant