Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A6/RS6/S6 C6 Avant 3.2 FSI

Trzecia generacja A6 oznaczona symbolem C6 produkowana w latach 2004-2011. Model został zaprojektowany przez Włocha Waltera de’Silvę. Stylistycznie auto było udoskonaloną wersją swojego poprzednika, choć było od niego dłuższe, a jego sylwetka stała się bardziej dynamiczna. Charakterystycznym elementem nadwozia był nowy grill nawiązujący do starych samochodów wyścigowych. W 2005 roku „A-szóstka” triumfowała w plebiscycie na Światowy Samochód Roku.

Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - silnik
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - prawy bok
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - widok z przodu
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - schowek przedni zamknięty
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - kokpit
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - bagażnik

Generacje Audi A6

  • A6 C6   2004 - 2011
    Audi A6 C6
    • Wybierz generację

    • A6 C7 (2011 - teraz)
    • A6 C6 (2004 - 2011)
    • A6 C5 (1997 - 2004)
    • A6 C4 (1994 - 1997)

Komentarze redakcji

Powagosław: Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi.
Luzacjusz: Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny.

Wersje nadwozia Audi A6 C6

Silniki Audi A6 C6 Avant

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Audi A6

Audi A6 C6 - coraz tańsze Premium

Audi od dłuższego czasu produkuje samochody, którym ciężko cokolwiek zarzucić. Przynajmniej jak są nowe. Mówią, że nieszczęścia chodzą parami, ale w koncernie Volkswagena tak naprawdę poruszają się całym stadem, bo jedna wada konstrukcyjna rozprzestrzenia się po wielu modelach różnych marek, ze względu...

Audi Sportscar Experience - deszczowe szaleństwo w Poznaniu

Audi Sportscar Experience - pod tymi trzema słowami kryje się cała filozofia imprezy organizowanej przez niemieckiego producenta. Trzy modele, jeden dzień na jazdy oraz niezliczona liczba cylindrów, zaworów i koni mechanicznych, stłoczonych na jednym placu przed torem wyścigowym w Poznaniu. Audi RS4,...

Audi RS6 Avant - król Autobahny
 
Nasz test Audi RS6 Avant

4.0 V8, biturbo, 560 KM, 700 Nm i 3,9 sekundy do "setki". Takie liczby opisują nowy supersamochód spod znaku czterech pierścieni. Nie mówimy jednak o kolejnej generacji sportowego R8, tylko praktycznym i komfortowym RS6 Avant!

Nowe Audi RS6 Avant - idealne auto dla rodziny Addamsów

Jeśli dla kogoś kombi to nudne auto do wożenia bagażu i rodziny, powinien choć raz uważnie przyjrzeć się Audi RS6 Avant. Tu nie ma miejsca na nudę, problemy z wyprzedzaniem, dynamiką czy ociężałym "towarowozem". Z jednej strony to auto, które może konkurować nawet z typowo sportowymi samochodami,...

Audi A6 Allroad - turysta w garniturze

Czekaliśmy na niego od wiosny zeszłego roku, kiedy Niemcy zaprezentowali nową generację A6 C7 w wersji sedan. Jego pojawienie się było pewne jak to, że każda droga asfaltowa kiedyś przechodzi w szuter. Mijały jednak długie miesiące, a tego klasyka wciąż brakowało w ofercie. W końcu mistrzowie stopniowania...

Przeczytaj pozostałe 4 artykuły o Audi A6

Audi A6 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A6autoWcentrum - społeczność Audi A6

najwyższe oktanyAuta - Audi A6

Audi A6 AKN 81,44

Audi A6 C6 V6 CR 3,0 TDI :) 82,57

Audi A6 75,30

Audi A6 3.0 TDI 233KM Q Tip 74,37

Audi A6 C4 2.5TDI 73,73

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A6

rob25 30,18

gigus13 45,02

Nowak_zg 47,23

macio12 90,31

marcinx89 39,32

lemi88 46,37

apllo 64,14

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A6

Mały serwisik z okazji małego jubileuszu :)
Mały serwisik z okazji małego jubileuszu :) Witam [los] , z okazji małego jubileuszu (przekroczenie 200.000 - mam nadzieje ż...
Sprzedaż auta
Sprzedaż auta Właśnie sprzedałem Audi - nowy nabywca z pewnością nie będzie żałował decyzji. D...
opis auta
opis auta Witam a wiec audi od roku jest w naszym domu kupiona od drugiego wlasciciela.Kup...
Podsumowanie działań listopadowych...
Podsumowanie działań listopadowych... Witam [bigok], celem dziennika jest opisanie paru rzeczy które działy się w lis...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A6

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi A6
 

Najpopularniejsza wersja Audi A6

Audi A6

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi A6
 

Audi A6 najczęściej porównywane z:

Volvo V70
2.4 D5 (215 KM)
Mercedes Klasa E
220 CDI (170 KM)
Volvo V60
1.6 T3 (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A6

Audi A6
3.0 diesel 240 KM
275 000 km, 2007
70 000 PLN
Audi A6
2.0 diesel 177 KM
70 000 km, 2011
79 500 PLN
Audi A6
2.7 diesel 180 KM
212 841 km, 2008
55 900 PLN
Audi A6
2.0 diesel 140 KM
152 000 km, 2008
39 000 PLN

Ocena auta Audi A6/RS6/S6 C6 Avant 3.2 FSI

Galerie Audi A6

Audi RS6 2007 Audi A6 C7 Allroad Audi A6 C7 3.0 TFSI quattro - galeria redakcyjna Audi S6 Avant 2012 Audi RS6 Avant 2014 Audi A6 Avant V6 TDI 2012 Audi RS6 Audi S6 Avant Audi A6 Avant V6 TFSI 2012 Audi A6 2001
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A6

  • 1.
  • 4,50 Audi A6 C5 2.0 (130KM) 2003r.
    dodał: C4C5, 09.04.2010

    Wtryski i-Plus. Instalacja jako taka, sprawuje się znakomicie. Nie wiem, na czym jadę (Pb/LPG) - tylko mogę odczytać z przełącznika LPG, która dioda świeci. Jednak spodziewałem się mniejszego spalania LPG, zwłaszcza w trasie. Jest 1.4x benzyna, więc stanowczo za dużo. W mieście 1.3x Pb. Nie wygląda to na regulację, bo próbowałem już innych dysz, zmieniłem typ wtrysków itd. Pogarszała się tylko dynamika, a spalanie nie spadało (znacząco). Wolę tak - auto co prawda pali trochę więcej od założeń teoretycznych, ale za to dynamika jest taka, jak na benzynie.

  • 2.
  • 3,25 Audi A6 C5 2.4 30V (165KM) 1998r.
    dodał: niezadowolony, 28.04.2011

    Gaz montowany u Andrzeja KOtlarka w Radomsku ul. Sportowa nigdy i nikomu nie polece tego warsztatu.Wlasciciel to cham i burak a pracownicy to niedouczeni partacze,zle dobrany reduktor wtryskiwacze oraz za maly przekroj przewodu zasilajacego.Wszystko to pomimo wyraznych sugesti co ma byc zalozone ,ale jakze to moze byc zeby zwykly czlowiek zwracal uwage "fachowcom".Omijacie ten warsztat z daleka...Auto zle pracowalo na gazie stracilo moc a na pseudo regulacjach mialem ciagle wmawiane ze jest ok

  • 3.
  • 4,50 Audi A6 C4 2.6 V6 (150KM) 1996r.
    dodał: bambi, 18.10.2009

    auto spisuje sie na lpg rewelacyjnie, zadnych problemów przez cały okres ekspoloatacji, jedyne co serwisowałem do tej pory w instalacji lpg to wymiana filtrów , silnik pracuje równo, nie ma zadnej róznicy jezeli chodzi o dynamikę. zdecydowanie ppolecam tę jednostkę. srednie spale przy delikatnej jezdzie na trasie 90-100km/h ok 9 litów gazu:)) auto wydawało by sie nie na studencką kieszeń:P:P pozdrawiam!

  • 4.
  • 5,00 Audi A6 C5 2.4 30V (165KM) 2000r.
    dodał: Piotr m, 23.04.2010

    Większość aut jest przystosowana do pracy na LPG kwestią istotną jest rodzaj instalacji i odpowiednie ustawienie w zakładzie gdzie montowałem LPG było jeżdżone z laptopem w cyklu miejskim z klimą i na autostradzie różnice w ustawieniach były spore .JAK SIĘ DOWIEDZIAŁEM CZASY WTRYSKÓW PRZY OBCIĄŻENIU ZNACZNIE SIĘ RÓŻNIĄ OD USTAWIEŃ NA POSTOJU CZYLI BIEGU JAŁOWYM POZDRAWIAM PIOTR M.

  • 5.
  • 3,25 Audi A6 C5 3.0 quattro (220KM) 2002r.
    dodał: mariow44, 20.12.2011

    Po przejechaniu ponad 24tys km uważam, że montaż instalacji był jak najbardziej na miejscu. Spalanie może nie jest małe, bo oscyluję w przedziale 14-18 ale przy 3litrach pojemności jest OK. Spadku macy w zasadzie nie czuję. Ze wzgledu na silnik i być może moje przewrażliwienie, raz lub 2 na pół roku jeżdżę na regulację. Ogólnie całość na 4+

  • 6.
  • 5,00 Audi A6 C5 2.7 T quattro (250KM) 2001r.
    dodał: piotrek791, 30.12.2010

    Mam w swoim A6 Quattro (2.7 T) instalacje gazowa Prins VSI IV generacji i smigam za grosze. Auto na gazie idzie tak samo jak na benzynie, wszystko to kwestia dobrego wystrojenia. Nie mialem z nia nigdy problemu a sama instalacja byla montowana juz ponad rok temu. Calosc zamontowana i zakupiona w Energy Gaz Polska! Polecam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A6

Audi A6

355 komentarzy

257 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Tomek~Tomek

Sprzedać :D

~bogdan~bogdan

hhvhv

~bogdan~bogdan

ten sam jest zzzaj tani w utrzymańiu 2 końcówki kosz 70zł

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
21 137
Przejechany dystans
19 172 087 km
Zatankowanego paliwa
738 889 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 005
Wydanych pieniędzy
1 700 233 zł
Średnie wydatki na auto
1 533 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 327
Wydanych pieniędzy
4 642 019 zł
Średnie wydatki na auto
4 186 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 109)

Testy zderzeniowe Audi A6

Najnowsze testy zderzeniowe Audi A6 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi A6, 2.0 diesel, LHD
2011

Audi A6
Audi A6

Audi A6
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi A6/RS6/S6 C6 Avant 3.2 FSI


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kuba@choinski.p, dodano: 03.12.2008 23:14

Jak na diesla pali sporo, ale mam automatyczną skrzynię i quattro - wcześniej miałem podobne auto w benzynie (silnik 4.0) i paliło 4-5 litrów więcej, więc diesel w moim przypadku się opłacił. Ale jak ktoś mało jeździ, to doradzam benzynę, bo silnik tani w utrzymaniu nie jest (dobrze zrobiony rozrząd to 4-5 tys. PLN). Sam silnik fajny, zwłaszcza w połączeniu z 4x4 (więcej nie kupię przednionapędowca), 180KM wystarcza dla tego auta (w poprzednim, z 280KM w benzynie bīlo podobnie, dopóki nie weszło na wyższe obroty). W A6 jest jeszcze 1.9TDI - dużo oszczędniejszy, ale moim zdaniem za słaby dla takiego auta no i nie ma go w wersji quattro. Choć jak ktoś dużo jeździ i nie ma nic przeciwko LPG to 2.7T oferuje nie gorsze osiągi i byłby tańszy w eksploatacji. Ja sam co do diesla mam mieszane uczucia (to mój pierwszy - wcześniej 3 razy benzyna) i nie wiem, czy kolejny raz się na "klekota" zdecyduję.

pełny raport Audi Avant 2.5 TDI quattro

autor: Jarek, dodano: 21.11.2009 20:59

Nie wiem czy ja trafiłem takie autko, czy to poprostu jest taka oszczędność. Powiem tak, miałem A4 B6 2,5 TDI 163 KM z 2003r i spalanie miałem w granicach 10,2 l w mieście, na trasie 6,5l a najniżej zszedłem na 5,7l ... w tej A6 3,0 spalanie jest naprawde fantastyczne mimo większej pojemności i aż 233KM ... prawdą jest, że auto ma dopiero przejechane 60tys. km, ale jak na taką pojemność, to jest genialne. Oczywiście po krótce ... 10,2l w mieście przy takiej powiedzmy "lekkiej" nodze ... jak trzeba się pośpieszyć gdzieś to oczywiście w mieście doszło mi nawet do 19l, ale cóż. Na trasie przy prędkości 140km/h na 6 biegu spalanie w granicach 6,8 -6,3l pokazuje na komputerze, ale zawsze dodaje te 0,5l- ... i ostatnie, na "6" przy prędkości 100km/h komputer wskazał mi 5l czyli 5,5l ... W sumie ASO itd. to drogie, ale silnik bardzo oszczędny.

pełny raport Audi Limousine 3.0 TDI

autor: Kamyk, dodano: 19.07.2010 13:59

Ten model użytkuję od ponad roku i generalnie oprócz podstawowej obsługi eksploatacyjnej nic nie robiłem. Zamierzam w najbliższym czasie wymienić rozrząd. Silnik jest nieco zamulony na dolnych obrotach niemniej da się nauczyć prowadzenia i obsługi skrzyni biegów tak aby autko prowadzić bardzo spokojnie, dynamicznie i ekonomicznie. Wiec spalanie jakie zanotowałem tego weekendu, podczas górsko-autostradowej objazdowej wycieczki to 7,1 l/100km mierzone na dystansie 2400km. Poprzednia trasa 1600km pokonana dużo szybciej dała spalanie 9,5/100km. Na mieście silnik pali ok 8,5-9l/100. Na trasie, przy jeździe z prędkościami bliskimi maksymalnej spalanie ok 11l/100km. Na trasie, przy spokojnej jeździe ekonomicznej 7 i mniej.

pełny raport Audi Sedan 2.5 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A6/RS6/S6 C6 Avant 3.2 FSI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A6/RS6/S6 C6 Avant 3.2 FSI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A6 C6 Avant 3.2 FSI 255KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A6, oglądali także