Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A6/RS6/S6 C6 Avant 2.0 TDI

Trzecia generacja A6 oznaczona symbolem C6 produkowana w latach 2004-2011. Model został zaprojektowany przez Włocha Waltera de’Silvę. Stylistycznie auto było udoskonaloną wersją swojego poprzednika, choć było od niego dłuższe, a jego sylwetka stała się bardziej dynamiczna. Charakterystycznym elementem nadwozia był nowy grill nawiązujący do starych samochodów wyścigowych. W 2005 roku „A-szóstka” triumfowała w plebiscycie na Światowy Samochód Roku.

Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - silnik
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - prawy bok
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - widok z przodu
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - schowek przedni zamknięty
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - kokpit
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - bagażnik

Generacje Audi A6

  • A6 C6   2004 - 2011
    Audi A6 C6
    • Wybierz generację

    • A6 C7 (2011 - teraz)
    • A6 C6 (2004 - 2011)
    • A6 C5 (1997 - 2004)
    • A6 C4 (1994 - 1997)

Komentarze redakcji

Powagosław: Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi.
Luzacjusz: Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny.

Wersje nadwozia Audi A6 C6

Silniki Audi A6 C6 Avant

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.

Publikacje o Audi A6

Audi RS6 Avant - praktyczny potwór
 
Nasz test Audi RS6 Avant 4.0 TFSI 560 KM

802 770 złotych. Tyle kosztowało testowe Audi RS6 Avant. Kwota robi wrażenie, a samochód? Wydaje się, że właśnie do tego został stworzony.

Audi A6 C6 - coraz tańsze Premium

Audi od dłuższego czasu produkuje samochody, którym ciężko cokolwiek zarzucić. Przynajmniej jak są nowe. Mówią, że nieszczęścia chodzą parami, ale w koncernie Volkswagena tak naprawdę poruszają się całym stadem, bo jedna wada konstrukcyjna rozprzestrzenia się po wielu modelach różnych marek, ze względu...

Audi Sportscar Experience - deszczowe szaleństwo w Poznaniu

Audi Sportscar Experience - pod tymi trzema słowami kryje się cała filozofia imprezy organizowanej przez niemieckiego producenta. Trzy modele, jeden dzień na jazdy oraz niezliczona liczba cylindrów, zaworów i koni mechanicznych, stłoczonych na jednym placu przed torem wyścigowym w Poznaniu. Audi RS4,...

Audi RS6 Avant - król Autobahny
 
Nasz test Audi RS6 Avant

4.0 V8, biturbo, 560 KM, 700 Nm i 3,9 sekundy do "setki". Takie liczby opisują nowy supersamochód spod znaku czterech pierścieni. Nie mówimy jednak o kolejnej generacji sportowego R8, tylko praktycznym i komfortowym RS6 Avant!

Nowe Audi RS6 Avant - idealne auto dla rodziny Addamsów

Jeśli dla kogoś kombi to nudne auto do wożenia bagażu i rodziny, powinien choć raz uważnie przyjrzeć się Audi RS6 Avant. Tu nie ma miejsca na nudę, problemy z wyprzedzaniem, dynamiką czy ociężałym "towarowozem". Z jednej strony to auto, które może konkurować nawet z typowo sportowymi samochodami,...

Przeczytaj pozostałe 2 artykuły o Audi A6

Audi A6 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A6autoWcentrum - społeczność Audi A6

najwyższe oktanyAuta - Audi A6

Audi A6 S Line 74,36

Audi A6 2.7 S-LINE Limousine 77,66

Audi A6 73,12

Audi A6 S-Line 78,49

Audi A6 QUATTRO 71,28

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A6

apllo 65,44

kromek1975 59,77

CZARNY-C50 40,86

rob25 30,18

puchacz 42,68

bartekp85 82,80

marcinx89 36,57

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A6

1500 km od zakupu za nami, mała recenzja, plany na przyslość
1500 km od zakupu za nami, mała recenzja, plany na przyslość Co prawda to mało, aby w pełni opisać auto, ale w skrócie postaram się zrecenzow...
Zmniejszy spalanie ?
Zmniejszy spalanie ? Dzisiaj tj. 21 odebrałem samochód po wymianie 2 sond lambda, czujnika położenia ...
Chrzczone paliwo na Orlenie, ręce opadają...
Chrzczone paliwo na Orlenie, ręce opadają... Ten kraj już zszedł na psy kompletnie, zalałem chrzczone paliwo na Orlenie (Ciec...
Próba uruchomienia telefonu pokładowego [Uruchomiony]
Próba uruchomienia telefonu pokładowego [Uruchomiony] Po zakupieniu startera postanowiłem uruchomić telefon pokładowy, rozkręciłem nok...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A6

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi A6
 

Najpopularniejsza wersja Audi A6

Audi A6

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi A6
 

Audi A6 najczęściej porównywane z:

Volvo V70
2.0 T5 DRIVE-E (245 KM)
Skoda Superb
1.8 TSI (160 KM)
Skoda Superb
2.0 TSI (200 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 267 212 zł 227 000 zł
Zyskujesz: 40 212 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi L200 2,5 DID 178KM Intense Plus DC Demonstracyjny Mitsubishi L200 2,5 DID 178KM Intense Plus DC
Rocznik: 2014. Przebieg: 25 km. Silnik: 2.5 178KM, diesel.
Cena: 137 240 zł 111 900 zł
Zyskujesz: 25 340 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A6

Audi A6
3.0 diesel 240 KM
275 000 km, 2007
70 000 PLN
Audi A6
2.0 diesel 177 KM
70 000 km, 2011
79 500 PLN
Audi A6
2.7 diesel 180 KM
212 841 km, 2008
55 900 PLN
Audi A6
2.0 diesel 140 KM
152 000 km, 2008
39 000 PLN

Ocena auta Audi A6/RS6/S6 C6 Avant 2.0 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 12 opinii
  • 4,39
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Audi A6 Avant 2.0 TDI (140 KM)

Samochód na lata , niezawodny , oszczędny i tani w eksploatacji , nadwozie całkowicie ocynkowane niezniszczalne jeżeli nie jest powypadkowe , nadzwyczajna trwałość układu wydechowego, amartyzatorów i całego zawieszenia auta. Precyzyjny uklad kierowniczy . Po prostu wierny i niezawodny i posłuszny przyjaciel kierowcy.

dodał: zbigniew.wid @ hoga.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A6

Audi RS6 C7 Avant Facelifting (2015) Audi RS6 Avant - galeria redakcyjna Audi A6 Avant Audi A6 C7 Allroad quattro Facelifting (2015) Audi A6 C7 hybrid Audi A6 C7 3.0 TFSI quattro - galeria redakcyjna Audi RS6 Sedan Audi S6 Audi A6 Avant V6 TFSI 2012 Audi A6 C7 Avant Facelifting (2015)
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A6

  • 1.
  • 4,50 Audi A6 C5 2.0 (130KM) 2003r.
    dodał: C4C5, 09.04.2010

    Wtryski i-Plus. Instalacja jako taka, sprawuje się znakomicie. Nie wiem, na czym jadę (Pb/LPG) - tylko mogę odczytać z przełącznika LPG, która dioda świeci. Jednak spodziewałem się mniejszego spalania LPG, zwłaszcza w trasie. Jest 1.4x benzyna, więc stanowczo za dużo. W mieście 1.3x Pb. Nie wygląda to na regulację, bo próbowałem już innych dysz, zmieniłem typ wtrysków itd. Pogarszała się tylko dynamika, a spalanie nie spadało (znacząco). Wolę tak - auto co prawda pali trochę więcej od założeń teoretycznych, ale za to dynamika jest taka, jak na benzynie.

  • 2.
  • 3,25 Audi A6 C5 2.4 V6 (165KM) 1998r.
    dodał: niezadowolony, 28.04.2011

    Gaz montowany u Andrzeja KOtlarka w Radomsku ul. Sportowa nigdy i nikomu nie polece tego warsztatu.Wlasciciel to cham i burak a pracownicy to niedouczeni partacze,zle dobrany reduktor wtryskiwacze oraz za maly przekroj przewodu zasilajacego.Wszystko to pomimo wyraznych sugesti co ma byc zalozone ,ale jakze to moze byc zeby zwykly czlowiek zwracal uwage "fachowcom".Omijacie ten warsztat z daleka...Auto zle pracowalo na gazie stracilo moc a na pseudo regulacjach mialem ciagle wmawiane ze jest ok

  • 3.
  • 4,50 Audi A6 C4 2.6 V6 (150KM) 1996r.
    dodał: bambi, 18.10.2009

    auto spisuje sie na lpg rewelacyjnie, zadnych problemów przez cały okres ekspoloatacji, jedyne co serwisowałem do tej pory w instalacji lpg to wymiana filtrów , silnik pracuje równo, nie ma zadnej róznicy jezeli chodzi o dynamikę. zdecydowanie ppolecam tę jednostkę. srednie spale przy delikatnej jezdzie na trasie 90-100km/h ok 9 litów gazu:)) auto wydawało by sie nie na studencką kieszeń:P:P pozdrawiam!

  • 4.
  • 5,00 Audi A6 C5 2.4 V6 (165KM) 2000r.
    dodał: Piotr m, 23.04.2010

    Większość aut jest przystosowana do pracy na LPG kwestią istotną jest rodzaj instalacji i odpowiednie ustawienie w zakładzie gdzie montowałem LPG było jeżdżone z laptopem w cyklu miejskim z klimą i na autostradzie różnice w ustawieniach były spore .JAK SIĘ DOWIEDZIAŁEM CZASY WTRYSKÓW PRZY OBCIĄŻENIU ZNACZNIE SIĘ RÓŻNIĄ OD USTAWIEŃ NA POSTOJU CZYLI BIEGU JAŁOWYM POZDRAWIAM PIOTR M.

  • 5.
  • 3,25 Audi A6 C5 3.7 V8 (260KM) 2002r.
    dodał: mariow44, 20.12.2011

    Po przejechaniu ponad 24tys km uważam, że montaż instalacji był jak najbardziej na miejscu. Spalanie może nie jest małe, bo oscyluję w przedziale 14-18 ale przy 3litrach pojemności jest OK. Spadku macy w zasadzie nie czuję. Ze wzgledu na silnik i być może moje przewrażliwienie, raz lub 2 na pół roku jeżdżę na regulację. Ogólnie całość na 4+

  • 6.
  • 5,00 Audi A6 C5 2.7 V6 biturbo (250KM) 2001r.
    dodał: piotrek791, 30.12.2010

    Mam w swoim A6 Quattro (2.7 T) instalacje gazowa Prins VSI IV generacji i smigam za grosze. Auto na gazie idzie tak samo jak na benzynie, wszystko to kwestia dobrego wystrojenia. Nie mialem z nia nigdy problemu a sama instalacja byla montowana juz ponad rok temu. Calosc zamontowana i zakupiona w Energy Gaz Polska! Polecam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A6

Audi A6

355 komentarzy

257 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Tomek~Tomek

Sprzedać :D

~bogdan~bogdan

hhvhv

~bogdan~bogdan

ten sam jest zzzaj tani w utrzymańiu 2 końcówki kosz 70zł

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 370
Przejechany dystans
20 089 496 km
Zatankowanego paliwa
818 020 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 359
Wydanych pieniędzy
1 856 184 zł
Średnie wydatki na auto
1 533 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 652
Wydanych pieniędzy
4 735 498 zł
Średnie wydatki na auto
3 910 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 211)

Testy zderzeniowe Audi A6

Najnowsze testy zderzeniowe Audi A6 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi A6, 2.0 diesel, LHD
2011

Audi A6
Audi A6

Audi A6
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi A6/RS6/S6 C6 Avant 2.0 TDI

Na podstawie 17 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Kacper, dodano: 16.08.2008 10:24

Jezdze bardzo czesto w trasy, przy wlaczonym klimatronicu i ciezkiej nodze pali max. 7,0ltr. Jesli jezdzi sie bez szalenstw, w cyklu mieszanym, z przewaga miasta, miesci sie spokojnie w 6,0ltr. Jesli chce sie zaoszczedzic, szczegolnie w trasie, majac bardzo lekka noge mozna zejsc ponizej 5,0ltr (ale jazda wtedy nie daje takiej satysfakcji). Generalnie 6,0ltr z malymi szalenstwami w miescie i trasie pociagnie. Porownajcie to z najnowszymi dieslami roznych marek i okaze sie ze stary poczciwy 1,9TDI 90KM jest nie do pobicia w sensie oszczednosci. Dodam rowniez ze jest bardzo trwaly, warunek: przeglady z wymiana filtrow i oleju co 10tys.km. W ciagu 6 lat zrobilem 160tys.km, 2 razy wymienialem przeplywomierz. Auto nie do zdarcia, niepredko wymienie poniewaz nie ma na rynku dostepnych aut o tej wielkosci i tak niskich kosztach utrzymania. Polecam !!!!!

pełny raport Audi Avant 1.9 TDI

autor: Jarek, dodano: 21.11.2009 20:59

Nie wiem czy ja trafiłem takie autko, czy to poprostu jest taka oszczędność. Powiem tak, miałem A4 B6 2,5 TDI 163 KM z 2003r i spalanie miałem w granicach 10,2 l w mieście, na trasie 6,5l a najniżej zszedłem na 5,7l ... w tej A6 3,0 spalanie jest naprawde fantastyczne mimo większej pojemności i aż 233KM ... prawdą jest, że auto ma dopiero przejechane 60tys. km, ale jak na taką pojemność, to jest genialne. Oczywiście po krótce ... 10,2l w mieście przy takiej powiedzmy "lekkiej" nodze ... jak trzeba się pośpieszyć gdzieś to oczywiście w mieście doszło mi nawet do 19l, ale cóż. Na trasie przy prędkości 140km/h na 6 biegu spalanie w granicach 6,8 -6,3l pokazuje na komputerze, ale zawsze dodaje te 0,5l- ... i ostatnie, na "6" przy prędkości 100km/h komputer wskazał mi 5l czyli 5,5l ... W sumie ASO itd. to drogie, ale silnik bardzo oszczędny.

pełny raport Audi Limousine 3.0 V6 TDI

autor: aj- DG, dodano: 12.09.2012 20:58

Witam, ja czytam te raporty to jestem w szoku...Jestem ciekawy czy podane wartości spalania są prawdziwe , a ja jeżdżę innym autem niż wy panowie/panie. Owszem mój jest z USA i ma moc z książki 200KM a nie 193KM ale różnice nie powinny być tak duże. Mam tez pytanie , kto z was jeździ tym autem w trasie do 120km/h :) przecież to męka a nie jazda, chyba że mówimy o krajowej 11 :) i kto z was potrafi się powstrzymać od naciśniecia magicznego przycisku przy full gazie pod pedałem przy wyprzedzaniu w automacie. Kolejna sprawa, czytałem o 7,5 sek do 100km/h - przesada:) mierzyłeś kolego ? mój na 17 calowych felgach ma około 9 sek. a max w Polsce na A4 215 - trzeba naprawdę poczekać przy quattro aby zrobic ponad 200km/h. Dodoam, że stan silnika oraz zawieszenia etc. jest pod stałym moim dozorem, wszystko jest wymienione co ma być oleje , płyny równiez w skrzyni, filtry , idt.itd. oceniam jego stan jako wzorowy...to są jego osiagi i prawdziwe spalanie. Jeśli może byc inaczej to z checia sie spotkam i porozmawiam. Być może jest coś nie tak w mojej szczerości :) pozdrawiam!

pełny raport Audi Sedan 2.8 30V quattro

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A6/RS6/S6 C6 Avant 2.0 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A6/RS6/S6 C6 Avant 2.0 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A6, oglądali także