Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A6/RS6/S6 C6 Avant 2.0 TDI

Trzecia generacja A6 oznaczona symbolem C6 produkowana w latach 2004-2011. Model został zaprojektowany przez Włocha Waltera de’Silvę. Stylistycznie auto było udoskonaloną wersją swojego poprzednika, choć było od niego dłuższe, a jego sylwetka stała się bardziej dynamiczna. Charakterystycznym elementem nadwozia był nowy grill nawiązujący do starych samochodów wyścigowych. W 2005 roku „A-szóstka” triumfowała w plebiscycie na Światowy Samochód Roku.

Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - silnik
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - prawy bok
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - widok z przodu
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - schowek przedni zamknięty
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - kokpit
Audi A6 Allroad - galeria redakcyjna - bagażnik

Generacje Audi A6

  • A6 C6   2004 - 2011
    Audi A6 C6
    • Wybierz generację

    • A6 C7 (2011 - teraz)
    • A6 C6 (2004 - 2011)
    • A6 C5 (1997 - 2004)
    • A6 C4 (1994 - 1997)

Komentarze redakcji

Powagosław: Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi.
Luzacjusz: Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny.

Wersje nadwozia Audi A6 C6

Silniki Audi A6 C6 Avant

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.

Publikacje o Audi A6

Audi A6 Allroad Quattro 3.0 TDI - do zadań specjalnych
 
Nasz test Audi A6 Allroad Quattro 3.0 TDI 320 KM

Komu najbardziej przydałoby się nowe Audi A6 Allroad? Jak bardzo jest wszechstronne? Czy podoła ekstremalnym próbom? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w teście, ale by lepiej zobrazować możliwości Audi, pokusiliśmy się o dość nietypowe podejście - opowiemy Wam historię opartą na faktach. Faktach...

Audi A6 FL - wciąż w formie

Facelifting obecnej generacji Audi A6, to oprócz drobnych zmian stylistycznych, przede wszystkim modyfikacje technologiczne. Trudno się temu dziwić, ponieważ Audi chcąc być liderem w świecie motoryzacji, musi stawiać na innowacje.

Audi RS6 Avant - praktyczny potwór
 
Nasz test Audi RS6 Avant 4.0 TFSI 560 KM

802 770 złotych. Tyle kosztowało testowe Audi RS6 Avant. Kwota robi wrażenie, a samochód? Wydaje się, że właśnie do tego został stworzony.

Audi A6 C6 - coraz tańsze Premium

Audi od dłuższego czasu produkuje samochody, którym ciężko cokolwiek zarzucić. Przynajmniej jak są nowe. Mówią, że nieszczęścia chodzą parami, ale w koncernie Volkswagena tak naprawdę poruszają się całym stadem, bo jedna wada konstrukcyjna rozprzestrzenia się po wielu modelach różnych marek, ze względu...

Audi Sportscar Experience - deszczowe szaleństwo w Poznaniu

Audi Sportscar Experience - pod tymi trzema słowami kryje się cała filozofia imprezy organizowanej przez niemieckiego producenta. Trzy modele, jeden dzień na jazdy oraz niezliczona liczba cylindrów, zaworów i koni mechanicznych, stłoczonych na jednym placu przed torem wyścigowym w Poznaniu. Audi RS4,...

Przeczytaj pozostałe 4 artykuły o Audi A6

Audi A6 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A6autoWcentrum - społeczność Audi A6

najwyższe oktanyAuta - Audi A6

Audi A6 76,38

Audi A6 Czarna perelka 76,78

Audi A6 Niunia 78,07

Audi A6  V6 78,60

Audi A6  :) 74,06

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A6

kromek1975 43,33

ada2 45,53

lemi88 31,37

mikrozestaw906 30,17

zooloos 70,40

dawid1989 44,34

beegos 32,45

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A6

Coś na poprawienie humoru :)
Coś na poprawienie humoru :) Dwa kawały motoryzacyjne... tak mnie jakoś naszło ;) Będę co jakiś czas wstawiał...
Express Drzewniany
Express Drzewniany Cała historia zaczyna się jeszcze w czwartek, kiedy to nastąpił mniej więcej pla...
Check in, Check out
Check in, Check out Jak każdy zdążył się zorientować, samochód jest pod moim butem od niedawna :) O...
Night Rider
Night Rider Dnia wczorajszego, gdy nastała noc przeczuwałem już nadchodzący klimat. Doskona...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A6

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi A6
 

Najpopularniejsza wersja Audi A6

Audi A6

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi A6
 

Audi A6 najczęściej porównywane z:

Volvo S80
2.0 D4 DRIVE-E (181 KM)
Mercedes Klasa E
200 BlueTEC (136 KM)
Jaguar XF
3.0 D S (275 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volvo V60 Summum Volvo V60 Summum
Rocznik: 2011. Przebieg: 97 495 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 69 900 zł
Volvo V60 Momentum Volvo V60 Momentum
Rocznik: 2011. Przebieg: 98 829 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 74 900 zł

Używane Audi A6

Audi A6
3.0 diesel 240 KM
275 000 km, 2007
70 000 PLN
Audi A6
2.0 diesel 177 KM
70 000 km, 2011
79 500 PLN
Audi A6
2.7 diesel 180 KM
212 841 km, 2008
55 900 PLN
Audi A6
2.0 diesel 140 KM
152 000 km, 2008
39 000 PLN

Ocena auta Audi A6/RS6/S6 C6 Avant 2.0 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 14 opinii
  • 4,21
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Audi A6 Avant 2.0 TDI (140 KM)

Samochód na lata , niezawodny , oszczędny i tani w eksploatacji , nadwozie całkowicie ocynkowane niezniszczalne jeżeli nie jest powypadkowe , nadzwyczajna trwałość układu wydechowego, amartyzatorów i całego zawieszenia auta. Precyzyjny uklad kierowniczy . Po prostu wierny i niezawodny i posłuszny przyjaciel kierowcy.

dodał: zbigniew.wid @ hoga.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A6

Audi S6 Avant Audi A6 Avant 2008 Audi A6 2001 Audi RS6 2007 Audi A6 C7 Allroad Audi S6 Sedan 2008 Audi RS6 Avant 2014 Audi A6 2004 Audi A6 Avant Audi RS6
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A6

  • 1.
  • 4,50 Audi A6 C5 2.0 (130KM) 2003r.
    dodał: C4C5, 09.04.2010

    Wtryski i-Plus. Instalacja jako taka, sprawuje się znakomicie. Nie wiem, na czym jadę (Pb/LPG) - tylko mogę odczytać z przełącznika LPG, która dioda świeci. Jednak spodziewałem się mniejszego spalania LPG, zwłaszcza w trasie. Jest 1.4x benzyna, więc stanowczo za dużo. W mieście 1.3x Pb. Nie wygląda to na regulację, bo próbowałem już innych dysz, zmieniłem typ wtrysków itd. Pogarszała się tylko dynamika, a spalanie nie spadało (znacząco). Wolę tak - auto co prawda pali trochę więcej od założeń teoretycznych, ale za to dynamika jest taka, jak na benzynie.

  • 2.
  • 3,25 Audi A6 C5 2.4 V6 (165KM) 1998r.
    dodał: niezadowolony, 28.04.2011

    Gaz montowany u Andrzeja KOtlarka w Radomsku ul. Sportowa nigdy i nikomu nie polece tego warsztatu.Wlasciciel to cham i burak a pracownicy to niedouczeni partacze,zle dobrany reduktor wtryskiwacze oraz za maly przekroj przewodu zasilajacego.Wszystko to pomimo wyraznych sugesti co ma byc zalozone ,ale jakze to moze byc zeby zwykly czlowiek zwracal uwage "fachowcom".Omijacie ten warsztat z daleka...Auto zle pracowalo na gazie stracilo moc a na pseudo regulacjach mialem ciagle wmawiane ze jest ok

  • 3.
  • 4,50 Audi A6 C4 2.6 V6 (150KM) 1996r.
    dodał: bambi, 18.10.2009

    auto spisuje sie na lpg rewelacyjnie, zadnych problemów przez cały okres ekspoloatacji, jedyne co serwisowałem do tej pory w instalacji lpg to wymiana filtrów , silnik pracuje równo, nie ma zadnej róznicy jezeli chodzi o dynamikę. zdecydowanie ppolecam tę jednostkę. srednie spale przy delikatnej jezdzie na trasie 90-100km/h ok 9 litów gazu:)) auto wydawało by sie nie na studencką kieszeń:P:P pozdrawiam!

  • 4.
  • 5,00 Audi A6 C5 2.4 V6 (165KM) 2000r.
    dodał: Piotr m, 23.04.2010

    Większość aut jest przystosowana do pracy na LPG kwestią istotną jest rodzaj instalacji i odpowiednie ustawienie w zakładzie gdzie montowałem LPG było jeżdżone z laptopem w cyklu miejskim z klimą i na autostradzie różnice w ustawieniach były spore .JAK SIĘ DOWIEDZIAŁEM CZASY WTRYSKÓW PRZY OBCIĄŻENIU ZNACZNIE SIĘ RÓŻNIĄ OD USTAWIEŃ NA POSTOJU CZYLI BIEGU JAŁOWYM POZDRAWIAM PIOTR M.

  • 5.
  • 3,25 Audi A6 C5 3.7 V8 (260KM) 2002r.
    dodał: mariow44, 20.12.2011

    Po przejechaniu ponad 24tys km uważam, że montaż instalacji był jak najbardziej na miejscu. Spalanie może nie jest małe, bo oscyluję w przedziale 14-18 ale przy 3litrach pojemności jest OK. Spadku macy w zasadzie nie czuję. Ze wzgledu na silnik i być może moje przewrażliwienie, raz lub 2 na pół roku jeżdżę na regulację. Ogólnie całość na 4+

  • 6.
  • 5,00 Audi A6 C5 2.7 V6 biturbo (250KM) 2001r.
    dodał: piotrek791, 30.12.2010

    Mam w swoim A6 Quattro (2.7 T) instalacje gazowa Prins VSI IV generacji i smigam za grosze. Auto na gazie idzie tak samo jak na benzynie, wszystko to kwestia dobrego wystrojenia. Nie mialem z nia nigdy problemu a sama instalacja byla montowana juz ponad rok temu. Calosc zamontowana i zakupiona w Energy Gaz Polska! Polecam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A6

Audi A6

355 komentarzy

257 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Tomek~Tomek

Sprzedać :D

~bogdan~bogdan

hhvhv

~bogdan~bogdan

ten sam jest zzzaj tani w utrzymańiu 2 końcówki kosz 70zł

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
25 685
Przejechany dystans
21 689 658 km
Zatankowanego paliwa
900 429 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 765
Wydanych pieniędzy
2 048 862 zł
Średnie wydatki na auto
1 512 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 357
Wydanych pieniędzy
4 953 474 zł
Średnie wydatki na auto
3 656 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 355)

Testy zderzeniowe Audi A6

Najnowsze testy zderzeniowe Audi A6 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi A6, 2.0 diesel, LHD
2011

Audi A6
Audi A6

Audi A6
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi A6/RS6/S6 C6 Avant 2.0 TDI

Na podstawie 19 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Lukasz, dodano: 29.06.2009 22:24

I tu ponarzekam... O ile spalanie jest super zadowalajace jak na taka pojemnosc i moc (max 9l w miescie i na autostradzie, na trasie ponizej 7/100) o tyle silnik- PORAZKA!!!! Pomijajac fakt regeneracji pompy wtryskowej (3300zl) bo moze i mial duzy faktyczny przebieg, o tyle koszt wymiany rozrzadu co 80kkm (ok 2000zl), czy usuniecia jakiejkolwiek pierdulki w silniku (np zeby dostac sie do paska od alternatora trzeba zdjac przedni zderzak, lampy, chlodnice!!! co znowu podnosi koszty (wyrobil mi sie napinacz paska - kolejny 1000zl, no i strach o slynne walki rozrzadu (mam nadzieje ze nie w tym roku...) wiem ze takie auto nie bedzie tanie w naprawie ale ten silnik jest calkowicie do bani i jak tylko bede mogl zmienie go na BMW 330d kombi (184KM, lancuszek, 0-100 w 7,6s wiec usmiech na twarzy, a spalanie i cena zakupu podobna)

pełny raport Audi Avant 2.5 V6 TDI

autor: Kamil, dodano: 14.03.2010 19:34

Mam już rok Audi A6 2.5 TDI zrobiłem 60 tyś. i nie ma co narzekać mieniam tylko olej filtry i klocki a reszta chodzi bez zarzutu chociaż dużo osób mówi, że to nie udane silniki i zawieszenie aluminiowe a ja jeżdżę na 18 alu. i nic sie nie dzieje złego z zawieszeniem chociaż już 2 felgi połamałem. Zauważyłem, że moja audi chodzi lepiej na zwykłym paliwie niż na tym ulepszanym a tankuje na Bp. A co chodzi o zużycie paliwa to pali tak od 7-11 na trasie przy bardzo spokojnej jezdzie udało mi sie zejść nawet do 6.5 Nie polecałbym automatu chociaż sam mam w automacie, fajnie się jezdzi ale naprawa to kosmiczne pieniądze Ja kupiłem z świadomościa ze skrzynia jest do naprawy dało sie wrzucić wsteczny bieg ale nie cofała a naprawa kosztowała 7000 tyś. wiem ze robią takie skrzynie za 2 albo 3 tyś. ale nie polecam. Po tem dowiedziałem sie ze przekładka na manual kosztuje 6200. ale jak na razie jeżdzi sie dobrze i mam gwarancje jak by sie coś popsuło, Ja polecam ten model ;)

pełny raport Audi Sedan 2.5 V6 TDI

autor: mariusz, dodano: 08.03.2010 17:16

Nie da się ukryć, że autko spala sporo. Chociaż minimalne spalanie jakie zanotowałem w długiej trasie, przy prędkości ustalonej na tempomacie na 90-100 m wyniosło trochę ponad 8 litrów, to wystarczy tylko wjechać do miasta aby zauważyć, że kreska wskaźnika paliwa spada już sporo szybciej. Jeżdżę w miarę spokojnie, rzadko kiedy gdy sytuacja zmusi wciskam pedał gazu do końca. Przy takiej jeździe średnio w trybie mieszanym samochód spala ponad 10 litrów. Najwięcej auto spaliło mi ponad 12 litrów przy jeździe praktycznie tylko w mieście. Ale z tego co zauważyłem, myślę że nie byłoby problemu w tym, aby spalanie osiągnęło poziom 16-17 litrów (ale wtedy uważam, że znacznie więcej wydało by się na mandaty ;) Podsumowując napisze, że autko z tym silnikiem daje już naprawdę fajne wrażenia z jazdy, pozwala czuć się bezpiecznie na drodze ale jeśli zechcemy w pełni wykorzystać jego możliwości to musimy liczyć się z częstymi wizytami na stacjach benzynowych.

pełny raport Audi Sedan 2.4 V6

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A6/RS6/S6 C6 Avant 2.0 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A6/RS6/S6 C6 Avant 2.0 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A6, oglądali także