Szukaj

Informacje o Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Wyższa klasa średnia
Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pompowtryskiwacze i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,5
~Karol
Audi A6 C6
Avant 2.0 TDI 140KM 103kW
Samochód prowadzi się znakomicie (szczególnie dobry na długie trasy). Pełen komfort, cisza i wygoda. Jest bardzo dobrze spasowany na zewnątrz jak i wewnątrz. Bardzo dobra jakość materiałów wykończeniowych Jeżeli wszystkie wymiany oraz ewentualne usterki robione są na czas, to nie ma się do czego przyczepić! Tylko wsiadać i cieszyć się jazdą. Auto posiadam 3,5 roku i jest naprawdę super!!! Kupiłem ten samochód pełen obaw, zaraz po gwarancji zrobiłem chip tuning .Samochód ma teraz 180Km i 390 Nm jeździ optymalnie i mniej pali przy większych prędkościach. 2.0 tdi sprawdza się w zupełności ! Zresztą to najpowszechniejszy diesel w Europie . Pasaty Octavie, Superby, Outlander wszystko jeździe ja jednostce 2.0 tdi od vw. Chyba ponownie trafiłem z modelem, oprócz wymiany napędu pompy oleju jest OK. 2006 rok, 260000 km przebiegu, orginalne zawiszenie i amory, brak rdzy, akumulator i ksenony od nowości, sprzęgło i turbina też, tani w eksploatacji. .Mała utrata wartości. Żal sprzedawać.
4,9
~Marek
Audi A6 C6
Avant 2.0 TDI 140KM 103kW
Samochód na lata jest niezawodny , duży przestronny oszczędny i tani w eksploatacji Przez 50tys zrobione przez ostanie 2 lata nie zrobiłem w nim nic oprócz cześci eksploatacyjnych Nadwozie całkowicie ocynkowane niezniszczalne nadzwyczajna trwałość układu wydechowego, amartyzatorów 220 tys nie ma stuków , zresztą audi jest znana z trwałości Precyzyjny układ kierowniczy niesamowita ergonomia , Wszystko rozmieszone pod ręką. Używanie tego samochodu sprawia naprawdę frajdę ponadczasowy design,gdy wchodzę na parking na prawdę ten samochód mi się podoba ! nowoczesna technika oraz prestiż jakie daję marka Audi. Na pewno kupiłbym to auto jeszcze raz polecił je sąsiadowi nie mam zastrzeżeń. Kupiłem za 1/3 ceny nowego z przebiegiem 170tys i od 3 lat jeżdżę z radością . Jest dedykowane przede wszystkim do długich wojaży z rodzina ja np 5 osób na wakacje. Rewelacyjna pojemność bagażnika - 5 walizek . Mimo że to AVANT czuję się w nim jak w rasowej limuzynie polecam ludziom ceniącym estetykę i wysoki komfort. Narzekania innych wynikają pewnie z tego że kupili okazyjne egzemplarze z nie pewnych rąk. Nie ma co oszczędzać lepiej kupić drożej i cieszyć się jazdą.
4,5
~Konrad Wawa
Audi A6 C6
Avant 2.0 TDI 140KM 103kW
Auto potężne, na drodze jesteś jednym z największych aut typu kombi. Silnik mógłby mniej wpadać w wibracje, nie jest to wzorowa kultura pracy, ale radzi sobie świetnie z masą auta i pracuje bardzo cicho.
Średnie spalanie dla Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Audi A6 C6
Avant 2.0 TDI 140KM 103kW
Auto posiadam od 8 miesięcy, spalaniem jestem miło zaskoczony, jest to ciężki samochód, jeżdżący na kołach 245/40R18. W mieście około 20tys. mieszkańców samochód średnio spala około 7.5l/100km. Nie jeżdże tylko po mieście wiec średnie spalanie jakie uzyskuje 50% miasto 50% trasa samochód średnio spala 6.7l/100km. Jeżdżąc spokojnie w trasie do 120km/h spalanie 5.5l/100km. Jadąc na wakacje 1350km w jedną strone przy prędkościach od 120km/h do 160km/h (średnia z komputera to 102km/h) spalanie 6.2l/100km. Samochód w pełni doładowany 4 osoby na pokładzie i pełen bagażnik, jak dla mnie to rewelacyjny wynik przy czym nie jeżdżę spokojnie, nie wiem jakie spalanie jest w seri bo zaraz po zakupie brakowało mocy, ciężki samochód i automat, trzeba było zmodzić na 175KM (seria 140KM).
8,6
Audi A6 C6
Avant 2.0 TDI 140KM 103kW
Spalanie mnie zaskoczyło. Jak kupiłem Auto na trasie palił 4,5 l/100km na niemieckim paliwie i na autostradzie. Po przejechaniu granicy i zatankowaniu auta dopiero wtedy zaczęły sie problemy. Komputer przełącz sie w tryb awaryjny max 90KM/h i szybciej nie pojedzie u mechanika dowiedziałem się, że to DPF (filtr cząstek stałych) Mordowałem sie z tym miesiąc po czym dowiedziałem sie, że to wina uszkodzonej przepustnicy koszt naprawy 1500zł, ale to nie rozwiązało problemu przepalania włączało sie co 200km a powinno raz na 2000 km. Spalanie wychodziło 860km w trybie mieszanym na 80 litrach paliwa. Dopiero gdy usunąłem DPF wszytsko zaczęło działać jak trzeba koszt usunięcia 2500zł. Jeśli ktoś kupuje auto z zagranicy, z przebiegiem 200 tys km niech sobie zarezerwuje 5000zł na doprowadzenie go do używalności. Z napraw jakie mnie czekały w pierwszym miesiącu użytkowania to wymiana przepustnicy 1500zł regeneracja turbiny 1400zł regeneracja pompy oleju(wyciera sie wałek) 300zł (oczywiście przez ta pompe musiałem zrobić turbine, ponieważ pompa nie podała oleju.) I tu skończyły się problemy zrobiłem 16000km w przeciągu 5 miesięcy i auto niewidziało warsztatu, teraz musze jechac wymienić olej:) Po wymontowaniu DPF spalanie srednie spadło z 12 litr na 7,8 gdzie nie jeżdżę oszczędnie i teraz posiadam 170KM myślę, że spokojnie można zejść poniżej 7 litr a na trasie poniżej 6. Ogólnie jak na samochód tej klasy to ceny nie są rewelacyje w porównaniu do tych samych aut z większym silnikiem. niewielki koszt wymiany rozrządu 600zł a 3.0 Quatro 5000zł
8,1
Audi A6 C6
Avant 2.0 TDI 140KM 103kW
Auto użytkowane w ostatnim czasie głównie w cyklu mieszanym. 250 km trasy, 300 km miasta z obrzeżami spalanie 8,9. Same miasto średnio 10l przy dynamicznej jeździe. Auto ma podniesiona moc na około 170KM.

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 41
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 76
Nie 11
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6 Avant