Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A8/S8 D2 Sedan 3.7

Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D2. A8 było też pierwszą luksusową limuzyną zbudowaną w pełni z aluminium zgodnie z technologią Audi Space Frame. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting, który objął między innymi przednie światła oraz grill. Dwa lata później A8 zostało wycofane z produkcji.

Audi A8 2000 - widok z przodu
Audi A8 2000 - prawy bok
Audi A8 2000 - widok z przodu
Audi A8 2000 - silnik
Audi A8 2000 - widok ogólny wnętrza
Audi A8 2000 - kokpit
Audi A8 2000 - kokpit

Generacje Audi A8

  • A8 D2   1994 - 2002
    Audi A8 D2
    • Wybierz generację

    • A8 D4 (2010 - teraz)
    • A8 D3 (2002 - 2010)
    • A8 D2 (1994 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.
Luzacjusz: Dzieło sztuki użytkowej. Klasycznie piękne, najładniejsze w historii modelu. A teraz włącza się pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że ładniejsze A8 już nigdy nie będzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.

Wersje nadwozia Audi A8 D2

Silniki Audi A8 D2 Sedan

Lista silników:

Publikacje o Audi A8

Audi A8 - jeszcze więcej techniki
 
Nasz test Audi A8 3.0 TDI

Aluminiowe nadwozie oraz permanentny napęd na cztery koła są znakami rozpoznawczymi Audi A8. Oferowana od 2010 roku generacja D4 została zmodernizowana. Stylizacja nie uległa większym zmianom. Audi skupiło się na technicznych udoskonaleniach.

Audi S8 - tym razem bez koneksji z Gallardo...

Produkcja drugiej generacji Audi S8 zakończyła się w 2010 roku. Nie oznacza to jednak, że niemiecki producent nie posiadał ostatnio naprawdę mocnego okrętu flagowego - jest przecież A8 Lang W12, ale z zacięciem sportowym ma raczej niewiele wspólnego. Teraz konstruktorzy z Ingolstadt przygotowali limuzynę...

Audi A8 hybrid - najoszczędniejsza hybryda klasy wyższej

Wreszcie Audi zdecydowało się na wprowadzenie do produkcji hybrydowej wersji modelu A8. Samochód do sprzedaży wejdzie jeszcze tej wiosny, a już teraz jest promowany jako jedyna prawdziwa hybryda w tej klasie. Jak sprawa wygląda od kuchni?

Aluminiowy luksus - Audi A8 (2002-2009)

Czy limuzyna może zachwycać lekkością prowadzenia i zwinnością na zakrętach? Wystarczy choć raz poprowadzić Audi A8, by nie mieć jakichkolwiek wątpliwości. Fabrycznie nowe egzemplarze były w zasięgu najlepiej sytuowanych, jednak dziesięciolatka można kupić za cenę salonowego auta segmentu C.

Audi A8 L High Security - czołg spod znaku czterech pierścieni

High Security - trudno o nazwę równie dobrze oddającą charakter opancerzonych wersji limuzyn ze znaczkiem Audi. Za sprawą zaawansowanych technologii i ultra-wytrzymałych materiałów, "najwyższy poziom bezpieczeństwa" gwarantuje też najnowsze A8 L High Security.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi A8

Audi A8 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A8autoWcentrum - społeczność Audi A8

najwyższe oktanyAuta - Audi A8

Audi A8 6.0 W12 74,40

Audi A8 69,97

Audi A8 quattro 72,94

Audi A8 58,07

Audi A8 LWB 4.2 FSI 45,02

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A8

arturA8 29,92

pepe11 30,02

bosman19 30,11

Yasiu 44,10

bandero85 30,02

Nowak_zg 30,15

mkdsoft 30,12

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A8

Moje laleczki!!!;)))
Moje laleczki!!!;))) chcieliscie wiecej zdjec ;)...
Bang&Olufsen charczy biedak
Bang&Olufsen  charczy biedak No i zaczęło się niby pierdoły ale dają w kość , kupiłem auto ze sprzętem audio ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A8

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi A8
 

Najpopularniejsza wersja Audi A8

Audi A8

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi A8
 

Audi A8 najczęściej porównywane z:

Jaguar XJ
3.0 V6 S/C (340 KM)
BMW Seria 4
428i (245 KM)
Jaguar F-Type
3.0 V6 S/C (380 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti QX70 S Premium Infiniti QX70 S Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 4 000 km. Silnik: 5.0 288KM .
Cena: 325 360 zł 299 000 zł
Zyskujesz: 26 360 zł Zobacz szczegóły »
Hyundai i30 CLASSIC PLUS Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 88KM .
Cena: 67 200 zł 62 200 zł
Zyskujesz: 5 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A8

Audi A8
3.3 diesel 224 KM
255 000 km, 2001
15 100 PLN
Audi A8
4.1 diesel 326 KM
255 600 km, 2005
79 900 PLN
Audi A8
4.2 benzyna 300 KM
183 000 km, 1995
8 950 PLN
Audi A8
3.0 diesel 232 KM
189 200 km, 2006
74 900 PLN

Ocena auta Audi A8/S8 D2 Sedan 3.7

  • Średnia ocena
    na podstawie 7 opinii
  • 4,38
  • Średnia dla segmentu
    Auta luksusowe: 4,41

Wybrane opinie

Audi A8 Sedan 3.7 (230 KM)

To jest poprostu wspaniały samochód, jezdziłem duzo samochodami luksusowymi, m. in. cadillaciem DeVille 2002, ale z pewnoscia to jest najlepsze auto tej klasy

dodał: Fetoid
Audi A8 Sedan 3.7 (230 KM)

jeden z najlepszych pojazdów w historii motoryzacji skrzynia biegów tiptronic - mistrzostwo świata napęd na 4 kółka - rewela

dodał: diver100@wp.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + silnik
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A8

Audi A8 L W12 6.3 FSI quattro Facelifting (2014) Audi A8 Exclusive Concept (2014) Audi A8 4.2 TDI clean diesel quattro Facelifting (2014) Audi A8 2000 Audi S8 2012 Audi A8 Hybrid Audi A8 L Hybrid Audi A8 4.0 TFSI quattro Facelifting (2014) Audi A8 L 2002 Audi A8 hybrid Facelifting (2014)
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A8

  • 1.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: audi-fan, 21.01.2010

    Zamontowałem instalacje w tym serwisie - bałem się na początku jak będzie się sprawował gaz w moim cacku - ale po obejrzeniu ich galeri i zobaczeniu do jakich aut montowali stwierdziłem że chłopaki się znają no i zaryzykowałem - SZKODA ŻE TAK PÓŹNO - auto chodzi bardzo dobrze, nie odczuwam dyskomfortu, pali ładnie aż chce się jeździć, miła obsługa i dobry montaż - polecam

  • 2.
  • 3,25 Audi A8 D2 3.7 (230KM) 1996r.
    dodał: agro-mechanika, 02.05.2010

    instalacje zamantowalem aby obnizyc koszt eksplataci auta,tak bylo do konca gwaranci minelo tzry miesiace auto chodzi na szejsciu z osmiu cylindrach jezdze na bezynie pol roku poniewarz serwis nie stwierdza usterki,padl komputer ktorego firma ELPIGAZ po gwarancyjnie nie naprawia a nowy kosztuje 2050zl,(nie liczac bezyny)to prawie druga instalacia tylko z gwarancia

  • 3.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: Arturro, 09.06.2010

    Po takich doświadczeniach mój następny samochód przerobię na gaz w firmie Abart. Jeździ znakomicie, praktycznie nie odczuwam różnicy między benzyną, a gazem. Jak do tej pory jestem bardzo zadowolony. Są może tańsze firmy ale za jakość trzeba zapłacić. Szczególnie jeśli chodzi o tak wymagający samochód. Może to nie Allegro ale gorąco polecam.

  • 4.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: jan Jerycki, 27.05.2011

    Praca na gazie mimo wcześniejszych obaw jest wspaniała.Najlepszym tego dowodem jest to,że jeżdżę bardzo dużo(praca) i nie miałem do chwili obecnej żadnej"niespodzianki" ze strony instalacji.Jestem bardzo zadowolony szczególnie podczas tankowania.

  • 5.
  • 2,50 Audi A8 D2 2.8 (174KM) 1996r.
    dodał: RAFAŁ, 29.06.2010

    Partacze nie dokręcili opaski na wężach z wodą,auto pozbyło się płynu i strzeliła uszczelka pod głowicą.Szczerze OMIJAJCIE TEN PSEUDO ZAKŁAD !!! Oczywiście umywa od tego ręce udając że to nie ich wina. NEGATYW NIE POLECAM TEGO DRUCIARZA !!!!

  • 6.
  • 5,00 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2003r.
    dodał: Rafał, 18.03.2011

    Pan Piotr Gębala z Wąbrzeźna to prawdziwy fachowiec. Byłem bardzo sceptyczny co do instalacji w moim cacku ale gość sprawił się jak prawdziwy mistrz-polecam i choćbyś miał jechać 1000 kilometrów to warto w Wąbrzeźnie u Pana Piotra Gębali.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A8

Audi A8

90 komentarzy

76 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Lukasz84~Lukasz84

Pytanko do osób które śmiały buda D2 i zmieniły na D3.Jak postrzegacie różnice tych aut?Czy podzielcie moje zdanie ze nowsze nie zawsze znaczy lepsze,lepiej wyłączone i mniej awaryjne?
Pozdrawiam wszystkich czytelników

~Audiczka~Audiczka

Czy ktoś mi powie od czego może zapalać się ikonka silnika mam AUDI A8 d3 3,7 + GAZ

~Kleszczu~Kleszczu

Do ~martin: /czujnik polozenia walu gdyby byl uszkodzony to bys nie odpalil auta bo on mierzy impulsy...

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
24 495
Przejechany dystans
20 875 799 km
Zatankowanego paliwa
852 195 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 498
Wydanych pieniędzy
1 901 656 zł
Średnie wydatki na auto
1 497 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 964
Wydanych pieniędzy
4 825 287 zł
Średnie wydatki na auto
3 799 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 270)

Zużycie paliwa Audi A8/S8 D2 Sedan 3.7

Na podstawie 12 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Jaro36, dodano: 21.02.2009 21:13

A8 W12 Long, Quattro, 2001rok, 380tyś km. Jestem pierwszym właścicielem. Gdy kupowałem to auto, nawet nie zwróciłem uwagi na spalanie. Wkońcu jak sie takie wozidełko kupuje to spalanie jest najmniejszym problemem. Nie dawno zanotowalem swoje spalanie. Średnie ok. 17litrów, maksymalne 32.. Minimalne 13 ( 130 km/h przez autobahn ). Drogie koszta serwisowania. Ale i tak warto. 420km dają radę. Za nie długo przesiadka na nowszą :)

pełny raport Audi Long 6.0

autor: info@studiomast, dodano: 28.09.2009 18:22

Myślę, że trzeba dać DOSKONALE. To jest napęd QUATTRO, opony szerokie 225, widlasta ósemka 4.2, automat a na trasie, zwłaszcza autostradach, można zejść lekko poniżej 10, w mieście około 12-13 litrów, jak ktoś jeździ non stop ostro to wtedy 16. Gdyby ten samochód był na węższych oponach i w manualu to zapewne paliłby 8 na trasie, czego można więcej żądać?? Nie sądzę żeby na przykład technologia HEMI stosowana w nowszych Chryslerach tak naprawdę dawała coś więcej poza nieźle brzmiącym chwytem reklamowym, że silnik często odłącza połowę cylindrów. I co z tego jak większość opinii podaje że ma i tak o litr-2 wyższe spalanie??

pełny raport Audi Sedan 4.2 quattro

autor: Dawid, dodano: 01.09.2011 14:52

Witam, D3 Long, 335KM, na trasie do 100km/h jazda bardzo płynna spalanie wg kompa 11l/100km. Trasa nieco żwawiej, kilka ostrych wyprzedzeń, ogólna prędkość do 120-130km/h - 13l/100km. Miasto, małe, bez świateł, bardzo krótkie odcinki = oszczędnie 16l/100km, nieoszczędnie (ale nie rajdowo) = 20l/100kmh. Jazda testowa czyli przyspieszenia i ostre hamowania 0-200kmh spalanie 31l z 20kilometrów. Spalanie licznika nr2 z 75h jazdy (srednia 48km/h, czyli jakieś 3,5tys km) - 16,3L/100km (miasto+trasy)

pełny raport Audi Long 4.2 V8
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A8/S8 D2 Sedan 3.7

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A8/S8 D2 Sedan 3.7

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne Audi A8 D2 Sedan 3.7 230KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A8, oglądali także