Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A8/S8 D2 Sedan 4.2 quattro

Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D2. A8 było też pierwszą luksusową limuzyną zbudowaną w pełni z aluminium zgodnie z technologią Audi Space Frame. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting, który objął między innymi przednie światła oraz grill. Dwa lata później A8 zostało wycofane z produkcji.

Audi A8 2000 - widok z przodu
Audi A8 2000 - prawy bok
Audi A8 2000 - widok z przodu
Audi A8 2000 - silnik
Audi A8 2000 - widok ogólny wnętrza
Audi A8 2000 - kokpit
Audi A8 2000 - kokpit

Generacje Audi A8

  • A8 D2   1994 - 2002
    Audi A8 D2
    • Wybierz generację

    • A8 D4 (2010 - teraz)
    • A8 D3 (2002 - 2010)
    • A8 D2 (1994 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.
Luzacjusz: Dzieło sztuki użytkowej. Klasycznie piękne, najładniejsze w historii modelu. A teraz włącza się pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że ładniejsze A8 już nigdy nie będzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.

Wersje nadwozia Audi A8 D2

Silniki Audi A8 D2 Sedan

Lista silników:

Publikacje o Audi A8

Audi A8 - luksus tanieje

Są auta, które powstały tylko po to, by wyglądać przy nich jak boss mafii. Przy okazji są też pokazem możliwości koncernu, bo zazwyczaj mają w sobie rozwiązania, których nie powstydziłoby się NASA. Jak choćby w przypadku Audi A8 D3. Ale czy warto kupić takie auto z drugiej ręki?

Laserowa rewolucja. Ambitne cele Audi

Przyszłość motoryzacji rysuje się w świetlanych barwach. W dosłownym tego słowa znaczeniu. Ośrodki badawczo-rozwojowe wiodących koncernów pracują nad coraz bardziej wyrafinowanymi sposobami oświetlania drogi. Audi nie zamierza oddawać pałeczki lidera.

Audi A8 - jeszcze więcej techniki
 
Nasz test Audi A8 3.0 TDI

Aluminiowe nadwozie oraz permanentny napęd na cztery koła są znakami rozpoznawczymi Audi A8. Oferowana od 2010 roku generacja D4 została zmodernizowana. Stylizacja nie uległa większym zmianom. Audi skupiło się na technicznych udoskonaleniach.

Audi S8 - tym razem bez koneksji z Gallardo...

Produkcja drugiej generacji Audi S8 zakończyła się w 2010 roku. Nie oznacza to jednak, że niemiecki producent nie posiadał ostatnio naprawdę mocnego okrętu flagowego - jest przecież A8 Lang W12, ale z zacięciem sportowym ma raczej niewiele wspólnego. Teraz konstruktorzy z Ingolstadt przygotowali limuzynę...

Audi A8 hybrid - najoszczędniejsza hybryda klasy wyższej

Wreszcie Audi zdecydowało się na wprowadzenie do produkcji hybrydowej wersji modelu A8. Samochód do sprzedaży wejdzie jeszcze tej wiosny, a już teraz jest promowany jako jedyna prawdziwa hybryda w tej klasie. Jak sprawa wygląda od kuchni?

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi A8

Audi A8 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A8autoWcentrum - społeczność Audi A8

najwyższe oktanyAuta - Audi A8

Audi A8  S8 :-) 40,63

Audi A8 Gwidon 31,75

Audi A8 3,3 TDI 74,10

Audi A8 Gwidon 30,62

Audi A8 6.0 W12 74,40

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A8

siemianek 30,00

Nowak_zg 30,07

advark 30,04

rafaello9876 30,15

lemi88 30,05

hydraulik111 30,16

jacol876 30,11

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A8

Moje laleczki!!!;)))
Moje laleczki!!!;))) chcieliscie wiecej zdjec ;)...
Bang&Olufsen charczy biedak
Bang&Olufsen  charczy biedak No i zaczęło się niby pierdoły ale dają w kość , kupiłem auto ze sprzętem audio ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A8

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi A8
 

Najpopularniejsza wersja Audi A8

Audi A8

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi A8
 

Audi A8 najczęściej porównywane z:

Mercedes CLS
220 BlueTEC (170 KM)
Lexus LS
600h (394 KM)
Jaguar XJ
3.0L V6D 600 (275 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti Q70 Sport Tech Infiniti Q70 Sport Tech
Rocznik: 2014. Silnik: 2.2 125KM .
Cena: 210 600 zł
Zyskujesz: 34 400 zł Zobacz szczegóły »
Infiniti Q70 Infiniti Q70
Rocznik: 2015. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.1 125KM .
Cena: 234 000 zł

Używane Audi A8

Audi A8
3.3 diesel 224 KM
255 000 km, 2001
15 100 PLN
Audi A8
4.1 diesel 326 KM
255 600 km, 2005
79 900 PLN
Audi A8
4.2 benzyna 300 KM
183 000 km, 1995
8 950 PLN
Audi A8
3.0 diesel 232 KM
189 200 km, 2006
74 900 PLN

Ocena auta Audi A8/S8 D2 Sedan 4.2 quattro

  • Średnia ocena
    na podstawie 39 opinii
  • 4,57
  • Średnia dla segmentu
    Auta luksusowe: 4,41

Wybrane opinie

Audi A8 Sedan 4.2 quattro (300 KM)

AUTO JEST DOSKONAŁE !!! ma 14 lat a wygląda nadal elegancko, niesamowite jest to iż w 94 roku człowiek był w stanie zrobić taaakie auto, niewyobrażałem sobie tak wielkiej różnicy pomiędzy a8 a zwykłym samochodem. Nikt nie chce mi wierzyć że to auto ma tyle lat. Dobra rada : kupować pojazd tylko serwisowany! nie musi mieć super małego przebiegu tylko musi być zadbany. Nie oszczędzć na serwisowaniu jak trzeba coś naprawić lub wymienić oleje to trzeba to zrobić. Czekanie w nieskończoność może dramatycznie się skończyć. Jedyny słuszny silnik to 4,2 i wersja quattro. Nie ma innej opcji dlaczego ? diesel 2,5 tdi i 2,8 benzyna są pomyłką w tak dużym aucie zupełnie sobie z nim sobie nie radzą, dobry jest 3,7 l ale pali tyle co 4,2 i jest 70 KM słabszy. Poza tym wersje 4,2 były najlepiej wyposażone.

dodał: d.radzio@wp.pl
Audi A8 Sedan 4.2 quattro (300 KM)

Wspaniały samochód wielki,szybki,wygodny,można go kupić już w ładnym stanie za 25tys.zł. a ma sie limuzynę z prawdziwego zdarzenia.Ponadczasowy wygląd wcale sie nie starzeje, karoseria aluminiowa niezniszczalna rdza go nie tknie.Resumując masz kasę na paliwo i to sporo,lubisz osiągi i luxus z najwyższej półki kup a na pewno sie nie zawiedziesz.

dodał: MICRI
Audi A8 Sedan 4.2 quattro (300 KM)

Ogólnie super auto o ponadprzecitnych właściwościach jezdnych i dynamiczne. Koszty apraw i czesci nie powinny przerażać. Te wydatki które poniosłem na naprawy to po przjchaniu 60 tys km. od wymiany rozrzadu do wymiany są do zrobienia różne rzeczy ale w międzyczasie nie ma problemów żadnych!

dodał: Ożeh
Audi A8 Sedan 4.2 quattro (300 KM)

Mam auto dopiero miesiac i jestem b. zadowolony, mimo ze ma 10lat to wyglada na 3-4 lata(aluminium i dobry zadbany lakier), do tego plynie sie nie jedzie, duza moc zawsze dostepna - robi wrazenie!! wykonczenie na b.dobrym poziomie,

dodał: jaano
Audi A8 Sedan 4.2 quattro (300 KM)

Samochód jest kilkaset kg lżejszy od innych podobnej wielkości. W rezultacie mamy same zalety aluminiowego nadwozia - doskonała proporcja kg/KM, brak korozji, w rezultacie oszczędność i dynamika czyli dwa w jednym :-)

dodał: chris54
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + silnik
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A8

Audi A8 L Hybrid Audi S8 Facelifting (2014) Audi A8 L 2002 Audi A8 L Security (2014) Audi A8 2000 Audi A8 2004 Audi A8 Exclusive Concept (2014) Audi A8 4.2 TDI clean diesel quattro Facelifting (2014) Audi A8 hybrid Facelifting (2014) Audi A8 2007
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A8

  • 1.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: audi-fan, 21.01.2010

    Zamontowałem instalacje w tym serwisie - bałem się na początku jak będzie się sprawował gaz w moim cacku - ale po obejrzeniu ich galeri i zobaczeniu do jakich aut montowali stwierdziłem że chłopaki się znają no i zaryzykowałem - SZKODA ŻE TAK PÓŹNO - auto chodzi bardzo dobrze, nie odczuwam dyskomfortu, pali ładnie aż chce się jeździć, miła obsługa i dobry montaż - polecam

  • 2.
  • 3,25 Audi A8 D2 3.7 (230KM) 1996r.
    dodał: agro-mechanika, 02.05.2010

    instalacje zamantowalem aby obnizyc koszt eksplataci auta,tak bylo do konca gwaranci minelo tzry miesiace auto chodzi na szejsciu z osmiu cylindrach jezdze na bezynie pol roku poniewarz serwis nie stwierdza usterki,padl komputer ktorego firma ELPIGAZ po gwarancyjnie nie naprawia a nowy kosztuje 2050zl,(nie liczac bezyny)to prawie druga instalacia tylko z gwarancia

  • 3.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: Arturro, 09.06.2010

    Po takich doświadczeniach mój następny samochód przerobię na gaz w firmie Abart. Jeździ znakomicie, praktycznie nie odczuwam różnicy między benzyną, a gazem. Jak do tej pory jestem bardzo zadowolony. Są może tańsze firmy ale za jakość trzeba zapłacić. Szczególnie jeśli chodzi o tak wymagający samochód. Może to nie Allegro ale gorąco polecam.

  • 4.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: jan Jerycki, 27.05.2011

    Praca na gazie mimo wcześniejszych obaw jest wspaniała.Najlepszym tego dowodem jest to,że jeżdżę bardzo dużo(praca) i nie miałem do chwili obecnej żadnej"niespodzianki" ze strony instalacji.Jestem bardzo zadowolony szczególnie podczas tankowania.

  • 5.
  • 2,50 Audi A8 D2 2.8 (174KM) 1996r.
    dodał: RAFAŁ, 29.06.2010

    Partacze nie dokręcili opaski na wężach z wodą,auto pozbyło się płynu i strzeliła uszczelka pod głowicą.Szczerze OMIJAJCIE TEN PSEUDO ZAKŁAD !!! Oczywiście umywa od tego ręce udając że to nie ich wina. NEGATYW NIE POLECAM TEGO DRUCIARZA !!!!

  • 6.
  • 5,00 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2003r.
    dodał: Rafał, 18.03.2011

    Pan Piotr Gębala z Wąbrzeźna to prawdziwy fachowiec. Byłem bardzo sceptyczny co do instalacji w moim cacku ale gość sprawił się jak prawdziwy mistrz-polecam i choćbyś miał jechać 1000 kilometrów to warto w Wąbrzeźnie u Pana Piotra Gębali.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A8

Audi A8

90 komentarzy

76 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Lukasz84~Lukasz84

Pytanko do osób które śmiały buda D2 i zmieniły na D3.Jak postrzegacie różnice tych aut?Czy podzielcie moje zdanie ze nowsze nie zawsze znaczy lepsze,lepiej wyłączone i mniej awaryjne?
Pozdrawiam wszystkich czytelników

~Audiczka~Audiczka

Czy ktoś mi powie od czego może zapalać się ikonka silnika mam AUDI A8 d3 3,7 + GAZ

~Kleszczu~Kleszczu

Do ~martin: /czujnik polozenia walu gdyby byl uszkodzony to bys nie odpalil auta bo on mierzy impulsy...

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
26 600
Przejechany dystans
22 155 640 km
Zatankowanego paliwa
928 870 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 880
Wydanych pieniędzy
2 116 699 zł
Średnie wydatki na auto
1 526 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 571
Wydanych pieniędzy
5 002 578 zł
Średnie wydatki na auto
3 607 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 387)

Zużycie paliwa Audi A8/S8 D2 Sedan 4.2 quattro

Na podstawie 45 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: trippleX, dodano: 16.12.2010 19:15

Nie udało mi się zejść poniżej 10 ltr/100km przy mega spokojnej jeździe na trasie (100km/h, płasko, równo, obroty na poziomie 1800 rpm), natomiast udało mi sie utrzymać średnie spalanie w mieście (Kraków) na krótkich odcinkach, odpalając auto kilkanaście razy dziennie na poziomie 30 ltr... Minimum w mieście to 22 ltr.

pełny raport Audi Sedan 3.7 quattro

autor: Dawid, dodano: 01.09.2011 14:52

Witam, D3 Long, 335KM, na trasie do 100km/h jazda bardzo płynna spalanie wg kompa 11l/100km. Trasa nieco żwawiej, kilka ostrych wyprzedzeń, ogólna prędkość do 120-130km/h - 13l/100km. Miasto, małe, bez świateł, bardzo krótkie odcinki = oszczędnie 16l/100km, nieoszczędnie (ale nie rajdowo) = 20l/100kmh. Jazda testowa czyli przyspieszenia i ostre hamowania 0-200kmh spalanie 31l z 20kilometrów. Spalanie licznika nr2 z 75h jazdy (srednia 48km/h, czyli jakieś 3,5tys km) - 16,3L/100km (miasto+trasy)

pełny raport Audi Long 4.2 V8

autor: pet3r, dodano: 29.01.2010 12:50

18 w mieście trzeba liczyć. poniżej tej wartości palą tylko handlarzom, jak się już kupi, to nagle skacze pod 18. i to przy dziadkowej jeździe. 20 to rozsądne spalanie, bez szaleństw. mówię tu o mieście. oczywiście wartości z 4 z przodu też można osiągnąć. V8 lubi wypić :) w trasie zaskoczenie - 9,6l przy jeździe do 100 km/h, co uważam za wynik rewelacyjny. trochę szybciej - 120-130 km/h to ok. 12,5l. dużo szybciej - 30 to żaden problem.

pełny raport Audi S8 Sedan 4.2 V8
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A8/S8 D2 Sedan 4.2 quattro

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A8/S8 D2 Sedan 4.2 quattro

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A8, oglądali także