Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A8/S8 D2 Sedan 4.2 quattro

Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D2. A8 było też pierwszą luksusową limuzyną zbudowaną w pełni z aluminium zgodnie z technologią Audi Space Frame. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting, który objął między innymi przednie światła oraz grill. Dwa lata później A8 zostało wycofane z produkcji.

Audi A8 2000 - widok z przodu
Audi A8 2000 - prawy bok
Audi A8 2000 - widok z przodu
Audi A8 2000 - silnik
Audi A8 2000 - widok ogólny wnętrza
Audi A8 2000 - kokpit
Audi A8 2000 - kokpit

Generacje Audi A8

  • A8 D2   1994 - 2002
    Audi A8 D2
    • Wybierz generację

    • A8 D4 (2010 - teraz)
    • A8 D3 (2002 - 2010)
    • A8 D2 (1994 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.
Luzacjusz: Dzieło sztuki użytkowej. Klasycznie piękne, najładniejsze w historii modelu. A teraz włącza się pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że ładniejsze A8 już nigdy nie będzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.

Wersje nadwozia Audi A8 D2

Silniki Audi A8 D2 Sedan

Lista silników:

Publikacje o Audi A8

Audi A8 - jeszcze więcej techniki
 
Nasz test Audi A8 3.0 TDI

Aluminiowe nadwozie oraz permanentny napęd na cztery koła są znakami rozpoznawczymi Audi A8. Oferowana od 2010 roku generacja D4 została zmodernizowana. Stylizacja nie uległa większym zmianom. Audi skupiło się na technicznych udoskonaleniach.

Audi S8 - tym razem bez koneksji z Gallardo...

Produkcja drugiej generacji Audi S8 zakończyła się w 2010 roku. Nie oznacza to jednak, że niemiecki producent nie posiadał ostatnio naprawdę mocnego okrętu flagowego - jest przecież A8 Lang W12, ale z zacięciem sportowym ma raczej niewiele wspólnego. Teraz konstruktorzy z Ingolstadt przygotowali limuzynę...

Audi A8 hybrid - najoszczędniejsza hybryda klasy wyższej

Wreszcie Audi zdecydowało się na wprowadzenie do produkcji hybrydowej wersji modelu A8. Samochód do sprzedaży wejdzie jeszcze tej wiosny, a już teraz jest promowany jako jedyna prawdziwa hybryda w tej klasie. Jak sprawa wygląda od kuchni?

Aluminiowy luksus - Audi A8 (2002-2009)

Czy limuzyna może zachwycać lekkością prowadzenia i zwinnością na zakrętach? Wystarczy choć raz poprowadzić Audi A8, by nie mieć jakichkolwiek wątpliwości. Fabrycznie nowe egzemplarze były w zasięgu najlepiej sytuowanych, jednak dziesięciolatka można kupić za cenę salonowego auta segmentu C.

Audi A8 L High Security - czołg spod znaku czterech pierścieni

High Security - trudno o nazwę równie dobrze oddającą charakter opancerzonych wersji limuzyn ze znaczkiem Audi. Za sprawą zaawansowanych technologii i ultra-wytrzymałych materiałów, "najwyższy poziom bezpieczeństwa" gwarantuje też najnowsze A8 L High Security.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi A8

Audi A8 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A8autoWcentrum - społeczność Audi A8

najwyższe oktanyAuta - Audi A8

Audi A8 33,47

Audi A8 61,23

Audi A8 51,99

Audi A8 ślicznotka 53,53

Audi A8 quattro 72,94

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A8

advark 30,04

hydraulik111 30,16

mussolini80 30,16

jacol876 30,08

i3tomek 30,06

deejaysero 33,37

bosman19 30,11

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A8

Moje laleczki!!!;)))
Moje laleczki!!!;))) chcieliscie wiecej zdjec ;)...
Bang&Olufsen charczy biedak
Bang&Olufsen  charczy biedak No i zaczęło się niby pierdoły ale dają w kość , kupiłem auto ze sprzętem audio ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A8

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi A8
 

Najpopularniejsza wersja Audi A8

Audi A8

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi A8
 

Audi A8 najczęściej porównywane z:

Jaguar XJ
3.0 V6 S/C (340 KM)
Infiniti Q70
3.0 V6 (238 KM)
Lexus LS
600h (394 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti QX70 S Premium Demonstracyjny Infiniti QX70 S Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 4 000 km. Silnik: 5.0 390KM, benzynowy.
Cena: 325 360 zł 299 000 zł
Zyskujesz: 26 360 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Qashqai Acenta Nissan Qashqai Acenta
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 115KM, benzynowy.
Cena: 82 700 zł 81 200 zł
Zyskujesz: 1 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A8

Audi A8
3.3 diesel 224 KM
255 000 km, 2001
15 100 PLN
Audi A8
4.1 diesel 326 KM
255 600 km, 2005
79 900 PLN
Audi A8
4.2 benzyna 300 KM
183 000 km, 1995
8 950 PLN
Audi A8
3.0 diesel 232 KM
189 200 km, 2006
74 900 PLN

Ocena auta Audi A8/S8 D2 Sedan 4.2 quattro

  • Średnia ocena
    na podstawie 39 opinii
  • 4,57
  • Średnia dla segmentu
    Auta luksusowe: 4,41

Wybrane opinie

Audi A8 Sedan 4.2 quattro (300 KM)

AUTO JEST DOSKONAŁE !!! ma 14 lat a wygląda nadal elegancko, niesamowite jest to iż w 94 roku człowiek był w stanie zrobić taaakie auto, niewyobrażałem sobie tak wielkiej różnicy pomiędzy a8 a zwykłym samochodem. Nikt nie chce mi wierzyć że to auto ma tyle lat. Dobra rada : kupować pojazd tylko serwisowany! nie musi mieć super małego przebiegu tylko musi być zadbany. Nie oszczędzć na serwisowaniu jak trzeba coś naprawić lub wymienić oleje to trzeba to zrobić. Czekanie w nieskończoność może dramatycznie się skończyć. Jedyny słuszny silnik to 4,2 i wersja quattro. Nie ma innej opcji dlaczego ? diesel 2,5 tdi i 2,8 benzyna są pomyłką w tak dużym aucie zupełnie sobie z nim sobie nie radzą, dobry jest 3,7 l ale pali tyle co 4,2 i jest 70 KM słabszy. Poza tym wersje 4,2 były najlepiej wyposażone.

dodał: d.radzio@wp.pl
Audi A8 Sedan 4.2 quattro (300 KM)

Wspaniały samochód wielki,szybki,wygodny,można go kupić już w ładnym stanie za 25tys.zł. a ma sie limuzynę z prawdziwego zdarzenia.Ponadczasowy wygląd wcale sie nie starzeje, karoseria aluminiowa niezniszczalna rdza go nie tknie.Resumując masz kasę na paliwo i to sporo,lubisz osiągi i luxus z najwyższej półki kup a na pewno sie nie zawiedziesz.

dodał: MICRI
Audi A8 Sedan 4.2 quattro (300 KM)

Ogólnie super auto o ponadprzecitnych właściwościach jezdnych i dynamiczne. Koszty apraw i czesci nie powinny przerażać. Te wydatki które poniosłem na naprawy to po przjchaniu 60 tys km. od wymiany rozrzadu do wymiany są do zrobienia różne rzeczy ale w międzyczasie nie ma problemów żadnych!

dodał: Ożeh
Audi A8 Sedan 4.2 quattro (300 KM)

Mam auto dopiero miesiac i jestem b. zadowolony, mimo ze ma 10lat to wyglada na 3-4 lata(aluminium i dobry zadbany lakier), do tego plynie sie nie jedzie, duza moc zawsze dostepna - robi wrazenie!! wykonczenie na b.dobrym poziomie,

dodał: jaano
Audi A8 Sedan 4.2 quattro (300 KM)

Samochód jest kilkaset kg lżejszy od innych podobnej wielkości. W rezultacie mamy same zalety aluminiowego nadwozia - doskonała proporcja kg/KM, brak korozji, w rezultacie oszczędność i dynamika czyli dwa w jednym :-)

dodał: chris54
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + silnik
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A8

Audi A8 Exclusive Concept (2014) Audi A8 2002 Audi A8 L Hybrid Audi A8 2004 Audi A8 L W12 6.3 FSI quattro Facelifting (2014) Audi A8 L Security (2014) Audi A8 hybrid Facelifting (2014) Audi A8 2010 Audi A8 4.0 TFSI quattro Facelifting (2014) Audi A8 4.2 TDI clean diesel quattro Facelifting (2014)
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A8

  • 1.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: audi-fan, 21.01.2010

    Zamontowałem instalacje w tym serwisie - bałem się na początku jak będzie się sprawował gaz w moim cacku - ale po obejrzeniu ich galeri i zobaczeniu do jakich aut montowali stwierdziłem że chłopaki się znają no i zaryzykowałem - SZKODA ŻE TAK PÓŹNO - auto chodzi bardzo dobrze, nie odczuwam dyskomfortu, pali ładnie aż chce się jeździć, miła obsługa i dobry montaż - polecam

  • 2.
  • 3,25 Audi A8 D2 3.7 (230KM) 1996r.
    dodał: agro-mechanika, 02.05.2010

    instalacje zamantowalem aby obnizyc koszt eksplataci auta,tak bylo do konca gwaranci minelo tzry miesiace auto chodzi na szejsciu z osmiu cylindrach jezdze na bezynie pol roku poniewarz serwis nie stwierdza usterki,padl komputer ktorego firma ELPIGAZ po gwarancyjnie nie naprawia a nowy kosztuje 2050zl,(nie liczac bezyny)to prawie druga instalacia tylko z gwarancia

  • 3.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: Arturro, 09.06.2010

    Po takich doświadczeniach mój następny samochód przerobię na gaz w firmie Abart. Jeździ znakomicie, praktycznie nie odczuwam różnicy między benzyną, a gazem. Jak do tej pory jestem bardzo zadowolony. Są może tańsze firmy ale za jakość trzeba zapłacić. Szczególnie jeśli chodzi o tak wymagający samochód. Może to nie Allegro ale gorąco polecam.

  • 4.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: jan Jerycki, 27.05.2011

    Praca na gazie mimo wcześniejszych obaw jest wspaniała.Najlepszym tego dowodem jest to,że jeżdżę bardzo dużo(praca) i nie miałem do chwili obecnej żadnej"niespodzianki" ze strony instalacji.Jestem bardzo zadowolony szczególnie podczas tankowania.

  • 5.
  • 2,50 Audi A8 D2 2.8 (174KM) 1996r.
    dodał: RAFAŁ, 29.06.2010

    Partacze nie dokręcili opaski na wężach z wodą,auto pozbyło się płynu i strzeliła uszczelka pod głowicą.Szczerze OMIJAJCIE TEN PSEUDO ZAKŁAD !!! Oczywiście umywa od tego ręce udając że to nie ich wina. NEGATYW NIE POLECAM TEGO DRUCIARZA !!!!

  • 6.
  • 5,00 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2003r.
    dodał: Rafał, 18.03.2011

    Pan Piotr Gębala z Wąbrzeźna to prawdziwy fachowiec. Byłem bardzo sceptyczny co do instalacji w moim cacku ale gość sprawił się jak prawdziwy mistrz-polecam i choćbyś miał jechać 1000 kilometrów to warto w Wąbrzeźnie u Pana Piotra Gębali.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A8

Audi A8

90 komentarzy

76 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Lukasz84~Lukasz84

Pytanko do osób które śmiały buda D2 i zmieniły na D3.Jak postrzegacie różnice tych aut?Czy podzielcie moje zdanie ze nowsze nie zawsze znaczy lepsze,lepiej wyłączone i mniej awaryjne?
Pozdrawiam wszystkich czytelników

~Audiczka~Audiczka

Czy ktoś mi powie od czego może zapalać się ikonka silnika mam AUDI A8 d3 3,7 + GAZ

~Kleszczu~Kleszczu

Do ~martin: /czujnik polozenia walu gdyby byl uszkodzony to bys nie odpalil auta bo on mierzy impulsy...

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 173
Przejechany dystans
20 022 156 km
Zatankowanego paliwa
811 470 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 321
Wydanych pieniędzy
1 836 489 zł
Średnie wydatki na auto
1 528 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 628
Wydanych pieniędzy
4 726 937 zł
Średnie wydatki na auto
3 933 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 202)

Zużycie paliwa Audi A8/S8 D2 Sedan 4.2 quattro

Na podstawie 45 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Tomek, dodano: 09.01.2014 02:01

Auto musi swoje spalić, cudów nie ma :) Jak myślisz o kupnie tej wersji silnikowej to bardzo polecam, ale bądź przygotowany na średnie spalanie około 15l. Ciężka prawa noga? to 18l, ale tak naprawde to ten samochód nie zachęca do dynamicznej jazdy po mieście. Miałem wcześniej wersje z silnikiem 4.2 MPI i paliła mi średnio 19-20l przy w miarę oszczędnej jeździe. W trasie to można zejść poniżej 10l tylko jadąc na tempomacie za ciężarówką ;) Przy normalnej jeździe 140-180km/h pali 11.5l ale za to nie chce się z niej wysiadać nawet po kilkuset kilometrach ciągłej jazdy. Auta z tego segmentu tak szybko tracą na wartości, że zużycie paliwa jest całkowicie drugorzędne. Nie rozumiem dlaczego nie wybrać dużo tańszej, cichszej, lepiej wyposażonej i bezawaryjnej benzynowej wersji ?

pełny raport Audi Long 4.2 V8 FSI

autor: Bodybuilder, dodano: 02.03.2006 23:41

moja cztero-biegowa wersja pali w mieście od 17 do 24 litrów, na trasie ok 13l. Ważną sprawą jest tutaj zastosowanie sekwencyjnej instalacji LPG, która pracuje rewelacyjnie! Jest bezobsługowa, nie obcina osiągów, silnik pracuje ciszej, pali tyle samo gazu

pełny raport Audi S8 Sedan 4.2 V8

autor: d.radzio@wp.pl, dodano: 29.07.2007 15:31

więc po kolei : autostrada : spalanie przy 120 kmh 8,5 l. 140-150 9,7 l. trasa (nie autostrada) 9-9,5 l, no i miasto 15-18 l. Należypamiętać iż auto waży z kierowcą 2 tony, 300 KM, stały napęd na cztery koła. Jest dobrze. przy 140 kmh silnik ma tylko 3000 obr. Nie zakładać gazu!!! - NA PRAWDĘ DOBRA RADA! Serwis jest drogi, niestety. Nie poduszczać zwykłych mechaników a osoby które mają o tym pojęcie. Jest mnóstwo forum w Polsce na których ktoś na pewno nam poleci dobry i tani serwis. Koszty : wymiana oleju i filtrów silnika 500 zł (8 l w silniku), skrzynia biegów co 60.000 olej i filtr ok 350-400 zł (należy oamiętać o wymienianiu oleju bo jak skrzynia się zepsuje to słono za to zapłacimy)

pełny raport Audi Sedan 4.2 quattro
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A8/S8 D2 Sedan 4.2 quattro

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A8/S8 D2 Sedan 4.2 quattro

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A8, oglądali także