Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A8/S8 D3

Druga generacja modelu oznaczona symbolem D3 produkowana w latach 2002-2010. Pod względem stylistycznym samochód został gruntownie odświeżony – nowe nadwozie było znacznie bardziej wyraziste i dynamiczne od modelu D2. Auto zwiększyło też swoje rozmiary. A8 drugiej generacji zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D3. W 2005 i 2008 roku model był poddawany modernizacjom. Po zmianach limuzyna zyskała nową, większa atrapę chłodnicy, która swoim wyglądem nawiązywała do sportowych modeli z lat 30.

Audi A8 L 2002 - prawy bok
Audi A8 L 2002 - widok z tyłu
Audi A8 L 2002 - widok z tyłu
Audi A8 L 2002 - widok z przodu
Audi A8 L 2002 - kokpit
Audi A8 L 2002 - widok z góry
Audi S8 2005 - drzwi kierowcy od wewnątrz

Generacje Audi A8

  • A8 D3   2002 - 2010
    Audi A8 D3
    • Wybierz generację

    • A8 D4 (2010 - teraz)
    • A8 D3 (2002 - 2010)
    • A8 D2 (1994 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.
Luzacjusz: Dzieło sztuki użytkowej. Klasycznie piękne, najładniejsze w historii modelu. A teraz włącza się pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że ładniejsze A8 już nigdy nie będzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.

Wersje nadwozia Audi A8 D3

Silniki Audi A8 D3

Lista silników:
2.8 V6 FSI (210KM), 3.0 V6 (220KM), 3.2 V6 FSI (260KM), 3.2 V6 FSI (260KM), 3.7 V8 (280KM), 4.2 V8 (335KM), 4.2 V8 FSI (350KM), 5.2 V10 FSI (450KM), 6.0 W12 (450KM), 3.0 V6 TDI (233KM), 3.0 V6 TDI (233KM), 4.0 V8 TDI (275KM), 4.2 V8 TDI (326KM), 4.2 V8 TDI (326KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Flagowa limuzyna i flagowe silniki. Cokolwiek weźmiecie, to i tak będziecie zadowoleni. Już najsłabsza jednostka benzynowa FSI o pojemności 2.8l i mocy 210KM popycha tego kolosa w około 8 sekund do 100km/h, ale przy tak dużych cenach wozu dopłata nie powinna zaboleć – 3.2 FSI z 260KM jest jeszcze szybszy, ale przy normalnej eksploatacji trzeba liczyć się ze sporym spalaniem, z łatwością przekraczającym 10l/100km. Jednak w takim aucie profanacją jest zakup innego motoru niż V8. Benzynowe 4.2 ma 350KM, przeszywający dźwięk oraz moc, którą można pokochać i w opcji przekazać na wszystkie koła. To jednak nie znaczy, że jest najlepszy. Jest też diesel o takiej samej pojemności, tylko niewiele mniejszej mocy i napędem Quattro. Za to jego moment obrotowy... 650Nm wystarczy do zasilenia wesołych miasteczek w całej Europie. Elastyczność poraża, podobnie jak zużycie paliwa – przy umiejętnej jeździe może być wyjątkowo niskie. Dla tych, którzy boją się dużych diesli jest 3-litrowy 6-cylindrowiec o mocy 233KM. Z pewnością wystarczy i przy normalnej eksploatacji nie powinien palić więcej niż 10-11l/100km. Dla szejków i spadkobierców – benzynowy silnik, który powstał z dwóch, sklejonych ze sobą jednostek V6 – 6.0 W12 o mocy 450KM. Monstrum - to jedyne słowo, które trafnie go określa.

Publikacje o Audi A8

Audi A8 - jeszcze więcej techniki
 
Nasz test Audi A8 3.0 TDI

Aluminiowe nadwozie oraz permanentny napęd na cztery koła są znakami rozpoznawczymi Audi A8. Oferowana od 2010 roku generacja D4 została zmodernizowana. Stylizacja nie uległa większym zmianom. Audi skupiło się na technicznych udoskonaleniach.

Audi S8 - tym razem bez koneksji z Gallardo...

Produkcja drugiej generacji Audi S8 zakończyła się w 2010 roku. Nie oznacza to jednak, że niemiecki producent nie posiadał ostatnio naprawdę mocnego okrętu flagowego - jest przecież A8 Lang W12, ale z zacięciem sportowym ma raczej niewiele wspólnego. Teraz konstruktorzy z Ingolstadt przygotowali limuzynę...

Audi A8 hybrid - najoszczędniejsza hybryda klasy wyższej

Wreszcie Audi zdecydowało się na wprowadzenie do produkcji hybrydowej wersji modelu A8. Samochód do sprzedaży wejdzie jeszcze tej wiosny, a już teraz jest promowany jako jedyna prawdziwa hybryda w tej klasie. Jak sprawa wygląda od kuchni?

Aluminiowy luksus - Audi A8 (2002-2009)

Czy limuzyna może zachwycać lekkością prowadzenia i zwinnością na zakrętach? Wystarczy choć raz poprowadzić Audi A8, by nie mieć jakichkolwiek wątpliwości. Fabrycznie nowe egzemplarze były w zasięgu najlepiej sytuowanych, jednak dziesięciolatka można kupić za cenę salonowego auta segmentu C.

Audi A8 L High Security - czołg spod znaku czterech pierścieni

High Security - trudno o nazwę równie dobrze oddającą charakter opancerzonych wersji limuzyn ze znaczkiem Audi. Za sprawą zaawansowanych technologii i ultra-wytrzymałych materiałów, "najwyższy poziom bezpieczeństwa" gwarantuje też najnowsze A8 L High Security.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi A8

Audi A8 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A8autoWcentrum - społeczność Audi A8

najwyższe oktanyAuta - Audi A8

Audi A8 3,3 TDI 74,16

Audi A8 LWB 4.2 FSI 44,53

Audi A8 81,61

Audi A8 Gwidon 30,57

Audi A8 6.0 W12 74,40

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A8

lemi88 40,73

siemianek 30,00

mkdsoft 30,12

Karas123 65,06

rafaello9876 30,15

dj_tygrys 31,34

i3tomek 31,99

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A8

Moje laleczki!!!;)))
Moje laleczki!!!;))) chcieliscie wiecej zdjec ;)...
Bang&Olufsen charczy biedak
Bang&Olufsen  charczy biedak No i zaczęło się niby pierdoły ale dają w kość , kupiłem auto ze sprzętem audio ...
Zmiana na inną limuzynę flagową.
Zmiana na inną limuzynę flagową. Ostatnimi czasy naszła mnie chęć na zmianę Audi na Mercedesa W220 i opinie są ró...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A8

od 360 100 zł do 634 200

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (310 - 520 KM): 4.0 TFSI, 3.0 TFSI, 4.0 TFSI, 6.3 FSI

 

Diesel (258 - 385 KM): 3.0 TDI clean diesel, 4.2 TDI clean diesel

Skrzynie biegów

automatyczna: 8-stopniowa

 

Katalog nowych aut Audi A8
 

Najpopularniejsza wersja Audi A8

Audi A8 4.0 TFSI 520KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

hak
radio / CD
niezależne ogrzewanie
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet systemów wspomagających kierowcę z Audi pre sense plus - 19 750
Pakiet skórzany pełny - 35 730
Pakiet skórzany rozszerzony - 6 140
Pakiet Alcantara w kolorze czarnym - 8 330
Pakiet Alcantara - 8 330
Pakiet stylistyczny - Audi design selection beż Messing - 43 130
Pakiet stylistyczny - Audi design selection brąz Balao - 43 130
Pakiet optyczny wnętrza z aluminium - 0
Pakiet skórzany Feinnappa - 0

Cena katalogowa

551 500

Zobacz ofertę Audi A8 4.0 TFSI 520KM - 4 drzwiowy sedan
 

Audi A8 najczęściej porównywane z:

Mercedes Klasa S
500 (456 KM)
Mercedes Klasa S
300 Blue TEC HYBRID (204 KM)
Mercedes CL
65 AMG (630 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti QX70 S Premium Demonstracyjny Infiniti QX70 S Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 2 000 km. Silnik: 5.0 390KM, benzynowy.
Cena: 325 360 zł 299 000 zł
Zyskujesz: 26 360 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort PLUS Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort PLUS
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 67 890 zł 57 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A8

Audi A8
3.3 diesel 224 KM
255 000 km, 2001
15 100 PLN
Audi A8
4.1 diesel 326 KM
255 600 km, 2005
79 900 PLN
Audi A8
4.2 benzyna 300 KM
183 000 km, 1995
8 950 PLN
Audi A8
3.0 diesel 232 KM
189 200 km, 2006
74 900 PLN

Ocena auta Audi A8/S8 D3

  • Średnia ocena
    na podstawie 59 opinii
  • 4,33
  • Średnia dla segmentu
    Auta luksusowe: 4,41

Wybrane opinie

Audi A8 Long 4.2 V8 (335 KM)

Polecam wszystkim którzy chcą kupić tej klasy auto. A wszczególności wersję LONG, z tyłu pasażerowie mają więcej miejsa niż kierowca z przodu, ja tposiadam właśnię tą wersję. Poza tym posiadam pełne wyposażenie dodatkowe, kino,plaj station2, dvd, tv, gps, telefon, lodówkę, barek. Dla każdego pasażera jest oddzielne radio na bezprzewodowe słuchaki.SUPER.

dodał: fanatyk
Audi A8 Sedan 3.7 V8 (280 KM)

Audi a8...Naprawde polecem a8 jest drogie, ale warte swojej ceny. Wiele ludzi uwaza ze jest lepsze niz bmw7 i mercedes S. Mercedesem jezdza glownie starsi ludzie, audi wyglada bardziej sportowo niz bmw7 jezeli zdecyduja sie panstwo bm7 to polecam po faceliftingu

dodał: waclaw1@op.pl
Audi A8 Sedan 3.7 V8 (280 KM)

Ten kto szuka komfortu, bezpieczeństwa oraz dynamicznego auta wyposażonego prawie we wszystko powinein kupić Audi A8 - czego jeszcze chcieć, Jedyna wada, która mi troche przeszkadza czasami - kanapa tylna mogła by być dzielona i składana

dodał: Denka denis@lopatin.pl
Audi A8 Sedan 4.2 V8 (335 KM)

Jeździłem mercedesem s klasą w220 i zamieniając go na audi a8 popełniłem błąd życia. Sprzedaję i wracam do mercedesa. Teraz się przekonałem że powiedzenie "Jest gwiazda, jest jazda" jest rzeczywiście prawdziwe.

dodał: Paweł
Audi A8 Long 4.0 V8 TDI (275 KM)

GŁOWNE ATUTY TEGO AUTA TO SILNIK I JEGO SPALANIE, WYCISZENIA AUTA I KOMFORT JAZDY, KTÓRY PORÓWNYWALNY JAK W A6 TYLKO ŻE DUŻO WIECEJ BAJERÓW MA KIEROWCA MA DO DYSPOZYCJI

dodał: WIKTORRO20@OP.PL
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + silnik
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A8

Audi A8 L Security (2014) Audi A8 Exclusive Concept (2014) Audi A8 2002 Audi S8 2012 Audi S8 2005 Audi S8 Facelifting (2014) Audi A8 2004 Audi A8 4.2 TDI clean diesel quattro Facelifting (2014) Audi A8 2010 Audi A8 Hybrid
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A8

  • 1.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: audi-fan, 21.01.2010

    Zamontowałem instalacje w tym serwisie - bałem się na początku jak będzie się sprawował gaz w moim cacku - ale po obejrzeniu ich galeri i zobaczeniu do jakich aut montowali stwierdziłem że chłopaki się znają no i zaryzykowałem - SZKODA ŻE TAK PÓŹNO - auto chodzi bardzo dobrze, nie odczuwam dyskomfortu, pali ładnie aż chce się jeździć, miła obsługa i dobry montaż - polecam

  • 2.
  • 3,25 Audi A8 D2 3.7 (230KM) 1996r.
    dodał: agro-mechanika, 02.05.2010

    instalacje zamantowalem aby obnizyc koszt eksplataci auta,tak bylo do konca gwaranci minelo tzry miesiace auto chodzi na szejsciu z osmiu cylindrach jezdze na bezynie pol roku poniewarz serwis nie stwierdza usterki,padl komputer ktorego firma ELPIGAZ po gwarancyjnie nie naprawia a nowy kosztuje 2050zl,(nie liczac bezyny)to prawie druga instalacia tylko z gwarancia

  • 3.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: Arturro, 09.06.2010

    Po takich doświadczeniach mój następny samochód przerobię na gaz w firmie Abart. Jeździ znakomicie, praktycznie nie odczuwam różnicy między benzyną, a gazem. Jak do tej pory jestem bardzo zadowolony. Są może tańsze firmy ale za jakość trzeba zapłacić. Szczególnie jeśli chodzi o tak wymagający samochód. Może to nie Allegro ale gorąco polecam.

  • 4.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: jan Jerycki, 27.05.2011

    Praca na gazie mimo wcześniejszych obaw jest wspaniała.Najlepszym tego dowodem jest to,że jeżdżę bardzo dużo(praca) i nie miałem do chwili obecnej żadnej"niespodzianki" ze strony instalacji.Jestem bardzo zadowolony szczególnie podczas tankowania.

  • 5.
  • 2,50 Audi A8 D2 2.8 (174KM) 1996r.
    dodał: RAFAŁ, 29.06.2010

    Partacze nie dokręcili opaski na wężach z wodą,auto pozbyło się płynu i strzeliła uszczelka pod głowicą.Szczerze OMIJAJCIE TEN PSEUDO ZAKŁAD !!! Oczywiście umywa od tego ręce udając że to nie ich wina. NEGATYW NIE POLECAM TEGO DRUCIARZA !!!!

  • 6.
  • 5,00 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2003r.
    dodał: Rafał, 18.03.2011

    Pan Piotr Gębala z Wąbrzeźna to prawdziwy fachowiec. Byłem bardzo sceptyczny co do instalacji w moim cacku ale gość sprawił się jak prawdziwy mistrz-polecam i choćbyś miał jechać 1000 kilometrów to warto w Wąbrzeźnie u Pana Piotra Gębali.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A8

Audi A8

90 komentarzy

76 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Lukasz84~Lukasz84

Pytanko do osób które śmiały buda D2 i zmieniły na D3.Jak postrzegacie różnice tych aut?Czy podzielcie moje zdanie ze nowsze nie zawsze znaczy lepsze,lepiej wyłączone i mniej awaryjne?
Pozdrawiam wszystkich czytelników

~Audiczka~Audiczka

Czy ktoś mi powie od czego może zapalać się ikonka silnika mam AUDI A8 d3 3,7 + GAZ

~Kleszczu~Kleszczu

Do ~martin: /czujnik polozenia walu gdyby byl uszkodzony to bys nie odpalil auta bo on mierzy impulsy...

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
22 750
Przejechany dystans
19 792 983 km
Zatankowanego paliwa
796 895 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 237
Wydanych pieniędzy
1 811 374 zł
Średnie wydatki na auto
1 530 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 582
Wydanych pieniędzy
4 711 869 zł
Średnie wydatki na auto
3 980 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 184)

Zużycie paliwa Audi A8/S8 D3

Na podstawie 77 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Janusz z Londyn, dodano: 16.06.2010 15:57

jest bardzo duza roznica pomiedzy jazdem w miescie, a poza miastem. przy spokojnej jezdzie miejskiej spalanie oscyluje okolo 20-22 litry na 100km. w dluzszej trasie przy stalej predkosci okolo 140-150km/h spalanie wynosi okolo 10-11. nie jest to co prawda 4-5 litrow ropy jak w wielu malych pojazdach, ale wydaje mi sie dosc umiarkowanym biorac pod uwage silnik i ciezar samochodu.

pełny raport Audi Sedan 3.7 V8

autor: Moje A8, dodano: 27.03.2009 11:53

4.2 nie będzie palił mało ale jak się jeździ rozsądnie i pozwala aby Tiptronic troszczył się o wybór najlepszego przełożenia to spalanie jest całkiem przyjemne. Celowałem w 20l/100km w mieście. Jest o 5 mniej wiec jestem pozytywnie zaskoczony (spokojna jazda ale nie w trybie ślimaka).

pełny raport Audi Sedan 4.2 V8

autor: d.radzio@wp.pl, dodano: 29.07.2007 15:31

więc po kolei : autostrada : spalanie przy 120 kmh 8,5 l. 140-150 9,7 l. trasa (nie autostrada) 9-9,5 l, no i miasto 15-18 l. Należypamiętać iż auto waży z kierowcą 2 tony, 300 KM, stały napęd na cztery koła. Jest dobrze. przy 140 kmh silnik ma tylko 3000 obr. Nie zakładać gazu!!! - NA PRAWDĘ DOBRA RADA! Serwis jest drogi, niestety. Nie poduszczać zwykłych mechaników a osoby które mają o tym pojęcie. Jest mnóstwo forum w Polsce na których ktoś na pewno nam poleci dobry i tani serwis. Koszty : wymiana oleju i filtrów silnika 500 zł (8 l w silniku), skrzynia biegów co 60.000 olej i filtr ok 350-400 zł (należy oamiętać o wymienianiu oleju bo jak skrzynia się zepsuje to słono za to zapłacimy)

pełny raport Audi Sedan 4.2 quattro

Skarbnica wiedzy o Audi A8/S8 D3

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A8/S8 D3

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne Audi A8 D3
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A8, oglądali także