Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Audi A8 D3

Lata produkcji: 2002 - teraz
Segment: Auta luksusowe
Druga generacja modelu oznaczona symbolem D3 produkowana w latach 2002-2010. Pod względem stylistycznym samochód został gruntownie odświeżony – nowe nadwozie było znacznie bardziej wyraziste i dynamiczne od modelu D2. Auto zwiększyło też swoje rozmiary. A8 drugiej generacji zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D3. W 2005 i 2008 roku model był poddawany modernizacjom. Po zmianach limuzyna zyskała nową, większa atrapę chłodnicy, która swoim wyglądem nawiązywała do sportowych modeli z lat 30.

Komentarze redakcji

Powagosław: Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.
Luzacjusz: Dzieło sztuki użytkowej. Klasycznie piękne, najładniejsze w historii modelu. A teraz włącza się pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że ładniejsze A8 już nigdy nie będzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.

Jaki slinik wybrać?

Flagowa limuzyna i flagowe silniki. Cokolwiek weźmiecie, to i tak będziecie zadowoleni. Już najsłabsza jednostka benzynowa FSI o pojemności 2.8l i mocy 210KM popycha tego kolosa w około 8 sekund do 100km/h, ale przy tak dużych cenach wozu dopłata nie powinna zaboleć – 3.2 FSI z 260KM jest jeszcze szybszy, ale przy normalnej eksploatacji trzeba liczyć się ze sporym spalaniem, z łatwością przekraczającym 10l/100km. Jednak w takim aucie profanacją jest zakup innego motoru niż V8. Benzynowe 4.2 ma 350KM, przeszywający dźwięk oraz moc, którą można pokochać i w opcji przekazać na wszystkie koła. To jednak nie znaczy, że jest najlepszy. Jest też diesel o takiej samej pojemności, tylko niewiele mniejszej mocy i napędem Quattro. Za to jego moment obrotowy... 650Nm wystarczy do zasilenia wesołych miasteczek w całej Europie. Elastyczność poraża, podobnie jak zużycie paliwa – przy umiejętnej jeździe może być wyjątkowo niskie. Dla tych, którzy boją się dużych diesli jest 3-litrowy 6-cylindrowiec o mocy 233KM. Z pewnością wystarczy i przy normalnej eksploatacji nie powinien palić więcej niż 10-11l/100km. Dla szejków i spadkobierców – benzynowy silnik, który powstał z dwóch, sklejonych ze sobą jednostek V6 – 6.0 W12 o mocy 450KM. Monstrum - to jedyne słowo, które trafnie go określa.

Dane techniczne Audi A8 D3

Silniki

Moc silników 210-450 KM

Poj. silników 2 773-5 998 cm3

Prędkość maks. 238-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 5,1-8,3 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Audi A8 D3

Średnia ocena modelu

na podstawie 64 opinii

4.41

Średnia dla segmentu: Auta luksusowe 4.36

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Silnik

+ Ergonomia

Wady

- Drobne usterki

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (89%)
NIE (11%)

Wybrane oceny kierowców Audi A8 D3

Zobacz oceny Audi A8 D3 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Audi A8 D3

Pb
10,40 - 26,00
Na podstawie 49 raportów spalania
ON
6,53 - 13,00
Na podstawie 22 raportów spalania
LPG
9,90 - 20,20
Na podstawie 18 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Audi A8 D3

Panowie a8 to wspaniały samochód. Coś więcej nawet niż samochód - to inteligentna maszyna, ale tyle to sami wiecie. Jeździłem ... więcejwiększością modeli audi , zaczynałem od a4 z 1997 1,6 benz. Po kilku latach doszedłem do a8-czarnulki z jasnobrązową tapicerką i alkantarą w tym samym kolorze.Od momentu zakupu zainwestowałem tylko w klocki i akumulator, więc o kosztach utrzymania niewiele wam powiem. Nie wiem czy to choroba, czy zboczenie, ale kocham to autko miłością szczerą. Pojemność 4200 cm3, generujące 334 konie i tryb sport to bombowe połączenie. Czujesz się na drodze jak król, możesz zmieść wszystko albo toczyć się dostojnie jak autostradowy arystokrata. Mi spala średnio 20-22 litry gazu na 100km i nie chce mniej, na trasie wyprzedzając wszystko około 16litrów. Nie wiem ile spaliłby na tempomacie jadąc przepisowo, bo nigdy nie wytrzymałem więcej niż 10 kilometrów. Myślę, że 10-11 można by zejść, ale jak mówię nie wiem. Mieszana i dynamiczna jazda 22-24 litry i tyle. Jedyne co mi przeszkadza to kwestia gotowania się hamulców jak wariuję i często używam większego pedału. Dymi strasznie i śmierdzi , a tarcze fioletowe, mogli w tej furze założyć ceramikę. Pozdrawiam fanów audi a8 4,2 quattro. Mój następny to w12 lub 5,2 V10 w s8. Oba generują 450 koników. Jak kupię to osiągnę szczyt motoryzacyjnych marzeń - Waham się tylko, który wybrać. ukryj
dodano 23.10.2011 przez
Mam 3.0TDI quattro z chipem na 280KM wersja LONG-pneumatyczne zawieszenie. Po chipie osiągi lepsze od A6 3.0 TDI w serii ... więcej(sąsiad ma takiego i jest minimalnie słabszy -przyspieszenie). Czyli super bo do 100 ok. 7 sekund a V-max uzyskany na prędkościomierzy to 265km/h na poziomej drodze, nie z górki itp. A spalanie bajkowe. Średnie spalanie 50% miasto i 50% trasy (nie autostrady) przy bardzo dynamicznej jeździe na poziomie 12 litrów - przy tej masie, napędzie na 4 koła, włączonej klimie, i osiągach to śmiesznie mało - i nie zapominajmy że to automat (na kołach 4x 275/35/20). Raz w trasie w zimę w nocy przy prędkościach ok 100-120 spalanie średnie na 500km na poziomie ok. 7,5-8 litów. Na autostradzie przy średniej 200km/h - spalanie na poziomie 14-14,5 litrów. Acha - dla zainteresowanych - chip wgrany przy ok. 70 tys km - teraz mam 150 tys i bez awarii. Spalanie bez zmian a dynamika o niebo lepsza. Super silnik i auto. ukryj
dodano 13.01.2010 przez
Auto musi swoje spalić, cudów nie ma :) Jak myślisz o kupnie tej wersji silnikowej to bardzo polecam, ale bądź ... więcejprzygotowany na średnie spalanie około 15l. Ciężka prawa noga? to 18l, ale tak naprawde to ten samochód nie zachęca do dynamicznej jazdy po mieście. Miałem wcześniej wersje z silnikiem 4.2 MPI i paliła mi średnio 19-20l przy w miarę oszczędnej jeździe. W trasie to można zejść poniżej 10l tylko jadąc na tempomacie za ciężarówką ;) Przy normalnej jeździe 140-180km/h pali 11.5l ale za to nie chce się z niej wysiadać nawet po kilkuset kilometrach ciągłej jazdy. Auta z tego segmentu tak szybko tracą na wartości, że zużycie paliwa jest całkowicie drugorzędne. Nie rozumiem dlaczego nie wybrać dużo tańszej, cichszej, lepiej wyposażonej i bezawaryjnej benzynowej wersji ? ukryj
dodano 09.01.2014 przez
Najwyzszy model ze stajni OOOO to i ceny czasami chore :) a czasmi czlowiek sie milo zaskakuje. Spalanie miasto 18-27L, ... więcejspalanie trasa 10-15L :) w zaleznosci od tego jakie miasto i jaka trasa oraz od tego jak ciezka noge mamy. Ceny czesci czasem przerazaja ... np Amortyzator w ASO 6500zl za sztuke :), rozrzad na dobrych zamiennikach typu contitech ruvile itd.. ok 1500zl, tarcze i klocki przod i tyl lekko ponad 1000zl, oleju wchodzi niecale 8L ... :) ogolnie trzeba sie liczyc z kosztami troche wyzszymi niz w "golfie" itp ukryj
dodano 10.01.2013 przez
Witam, D3 Long, 335KM, na trasie do 100km/h jazda bardzo płynna spalanie wg kompa 11l/100km. Trasa nieco żwawiej, kilka ostrych ... więcejwyprzedzeń, ogólna prędkość do 120-130km/h - 13l/100km. Miasto, małe, bez świateł, bardzo krótkie odcinki = oszczędnie 16l/100km, nieoszczędnie (ale nie rajdowo) = 20l/100kmh. Jazda testowa czyli przyspieszenia i ostre hamowania 0-200kmh spalanie 31l z 20kilometrów. Spalanie licznika nr2 z 75h jazdy (srednia 48km/h, czyli jakieś 3,5tys km) - 16,3L/100km (miasto+trasy) ukryj
dodano 01.09.2011 przez
Zobacz raporty spalania Audi A8 D3 Dodaj raport spalania

Publikacje o Audi A8

Przeczytaj pozostałe 12 publikacje o Audi A8

Newsy o Audi A8

Przeczytaj pozostałe 21 newsów o Audi A8

Nowe Audi A8

nowe Audi A8
Audi A8
ceny od 365 600 zł do 643 800

Audi A8 D4 Sedan Facelifting 4.0 TFSI 435KM od 2013

w pakiecie 4.0 TFSI

w cenie katalogowej brutto

455 900 zł

Wyposażenie standardowe
Koło zapasowe dojazdowe, podnośnik samochodowy
Active Noise Cancellation - system aktywnej redukcji hałasu
8-cylindrowy silnik benzynowy z podwójną sprężarką, bezpośrednim wtryskiem, systemem Audi valvelift i cylinder on demand
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet skórzany pełny (41 620 zł)
Pakiet skórzany Feinnappa, podstawowy (5 530 zł)
Pakiet optyczny wnętrza z aluminium (2 350 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet skórzany pełny (41 620 zł)
Pakiet skórzany Feinnappa, podstawowy (5 530 zł)
Pakiet optyczny wnętrza z aluminium (2 350 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 9 oferty Audi A8

Dealerzy Audi

JJ IDCZAK

AUDI Idczak Łódź

łódzkie, Łódź, Niciarniana 51/53

Więcej

MARSZAŁEK

MARSZAŁEK AUDI Częstochowa

śląskie, Częstochowa, Makuszyńskiego 78/80

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Audi Modlnica

małopolskie, Modlnica, Prof. Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Audi Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO VIVA Audi Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Połczyńska 111

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Audi A8

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

256

Przejechany dystans

49 895 zł

Zatankowanego paliwa

12 493 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

23

Wydanych pieniędzy

15 653 zł

Średnie wydatki na auto

1 565 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

68

Wydanych pieniędzy

122 563 zł

Średnie wydatki na auto

12 256 zł

ZOBACZ 10 dzienników kosztów Audi A8 Załóż dziennik kosztów

Opinie o instalacjach LPG w Audi A8 D3

Liczba wpisów: 31
Niedługo Wybije już 100000 tyś km przejechanych na lpg , samochód służy mi bardzo dzielnie , dużo podróżuje i co ... więcejchcę zauważyć jakość polskiego gazu a gdzie indziej w europie bez porównanie rekord 100 pare km więcej na zatankowaniu w Niemczech niż w Polsce , jeśli chodzi o instalacje nie mam żadnych zastrzeżeń mogła by być tańsza jednak niestety jakość kosztuje , samochód regularnie serwisowany co 10 tyś km . ukryj
dodano 29.04.2015 przez
Zamontowałem instalacje w tym serwisie - bałem się na początku jak będzie się sprawował gaz w moim cacku - ale ... więcejpo obejrzeniu ich galeri i zobaczeniu do jakich aut montowali stwierdziłem że chłopaki się znają no i zaryzykowałem - SZKODA ŻE TAK PÓŹNO - auto chodzi bardzo dobrze, nie odczuwam dyskomfortu, pali ładnie aż chce się jeździć, miła obsługa i dobry montaż - polecam ukryj
dodano 21.01.2010 przez
Po takich doświadczeniach mój następny samochód przerobię na gaz w firmie Abart. Jeździ znakomicie, praktycznie nie odczuwam różnicy między benzyną, ... więceja gazem. Jak do tej pory jestem bardzo zadowolony. Są może tańsze firmy ale za jakość trzeba zapłacić. Szczególnie jeśli chodzi o tak wymagający samochód. Może to nie Allegro ale gorąco polecam. ukryj
dodano 09.06.2010 przez
Instalacja perfekcyjnie zamontowana co prawda panowie zakładali ją dwa dni i z tego co mówili pełnych pracy , ale było ... więcejwarto samochód zachowuję się idealnie , bardzo dobra decyzja biorąc pod uwagę aktualne koszty benzyny i gazu . Nie dokonywałem żadnych napraw , same wymiany filtrów i olej . ukryj
dodano 12.04.2015 przez
Praca na gazie mimo wcześniejszych obaw jest wspaniała.Najlepszym tego dowodem jest to,że jeżdżę bardzo dużo(praca) i nie miałem do chwili ... więcejobecnej żadnej"niespodzianki" ze strony instalacji.Jestem bardzo zadowolony szczególnie podczas tankowania. ukryj
dodano 27.05.2011 przez
Pan Piotr Gębala z Wąbrzeźna to prawdziwy fachowiec. Byłem bardzo sceptyczny co do instalacji w moim cacku ale gość sprawił ... więcejsię jak prawdziwy mistrz-polecam i choćbyś miał jechać 1000 kilometrów to warto w Wąbrzeźnie u Pana Piotra Gębali. ukryj
dodano 18.03.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A8 D3

Skarbnica wiedzy o Audi A8

Ciekawostki
dodano 11.10.2012 przez
W 2004 roku brytyjczycy orzekli, że najtrudniejszym do ukradzenia samochodem jest właśnie Audi A8. W badaniach zleconych przez angielskie towarzystwa ubezpieczeniowe A8 otrzymało wysokie noty…
dodano 31.12.2011 przez
Jedna piąta wszystkich Audi A8 na rynku raz w roku odwiedza warsztat z powodu awarii układu hamulcowego. Tak częste wizyty w serwisie spowodowane są niestety…
dodano 01.08.2011 przez
Pierwsza luksusowa limuzyna zbudowana w pełni z aluminium, zastosowano w niej technologię Audi Space Frame (ASF).
Zobacz więcej Podziel się wiedzą