Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A8/S8 D3

Druga generacja modelu oznaczona symbolem D3 produkowana w latach 2002-2010. Pod względem stylistycznym samochód został gruntownie odświeżony – nowe nadwozie było znacznie bardziej wyraziste i dynamiczne od modelu D2. Auto zwiększyło też swoje rozmiary. A8 drugiej generacji zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D3. W 2005 i 2008 roku model był poddawany modernizacjom. Po zmianach limuzyna zyskała nową, większa atrapę chłodnicy, która swoim wyglądem nawiązywała do sportowych modeli z lat 30.

Audi A8 L 2002 - prawy bok
Audi A8 L 2002 - widok z tyłu
Audi A8 L 2002 - widok z tyłu
Audi A8 L 2002 - widok z przodu
Audi A8 L 2002 - kokpit
Audi A8 L 2002 - widok z góry
Audi S8 2005 - drzwi kierowcy od wewnątrz

Generacje Audi A8

  • A8 D3   2002 - 2010
    Audi A8 D3
    • Wybierz generację

    • A8 D4 (2010 - teraz)
    • A8 D3 (2002 - 2010)
    • A8 D2 (1994 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.
Luzacjusz: Dzieło sztuki użytkowej. Klasycznie piękne, najładniejsze w historii modelu. A teraz włącza się pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że ładniejsze A8 już nigdy nie będzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.

Wersje nadwozia Audi A8 D3

Silniki Audi A8 D3

Lista silników:
2.8 V6 FSI (210KM), 3.0 V6 (220KM), 3.2 V6 FSI (260KM), 3.7 V8 (280KM), 4.2 V8 (335KM), 4.2 V8 FSI (350KM), 5.2 V10 FSI (450KM), 6.0 W12 (450KM), 3.0 V6 TDI (233KM), 4.0 V8 TDI (275KM), 4.2 V8 TDI (326KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Flagowa limuzyna i flagowe silniki. Cokolwiek weźmiecie, to i tak będziecie zadowoleni. Już najsłabsza jednostka benzynowa FSI o pojemności 2.8l i mocy 210KM popycha tego kolosa w około 8 sekund do 100km/h, ale przy tak dużych cenach wozu dopłata nie powinna zaboleć – 3.2 FSI z 260KM jest jeszcze szybszy, ale przy normalnej eksploatacji trzeba liczyć się ze sporym spalaniem, z łatwością przekraczającym 10l/100km. Jednak w takim aucie profanacją jest zakup innego motoru niż V8. Benzynowe 4.2 ma 350KM, przeszywający dźwięk oraz moc, którą można pokochać i w opcji przekazać na wszystkie koła. To jednak nie znaczy, że jest najlepszy. Jest też diesel o takiej samej pojemności, tylko niewiele mniejszej mocy i napędem Quattro. Za to jego moment obrotowy... 650Nm wystarczy do zasilenia wesołych miasteczek w całej Europie. Elastyczność poraża, podobnie jak zużycie paliwa – przy umiejętnej jeździe może być wyjątkowo niskie. Dla tych, którzy boją się dużych diesli jest 3-litrowy 6-cylindrowiec o mocy 233KM. Z pewnością wystarczy i przy normalnej eksploatacji nie powinien palić więcej niż 10-11l/100km. Dla szejków i spadkobierców – benzynowy silnik, który powstał z dwóch, sklejonych ze sobą jednostek V6 – 6.0 W12 o mocy 450KM. Monstrum - to jedyne słowo, które trafnie go określa.

Publikacje o Audi A8

Audi A8 - jeszcze więcej techniki
 
Nasz test Audi A8 3.0 TDI

Aluminiowe nadwozie oraz permanentny napęd na cztery koła są znakami rozpoznawczymi Audi A8. Oferowana od 2010 roku generacja D4 została zmodernizowana. Stylizacja nie uległa większym zmianom. Audi skupiło się na technicznych udoskonaleniach.

Audi S8 - tym razem bez koneksji z Gallardo...

Produkcja drugiej generacji Audi S8 zakończyła się w 2010 roku. Nie oznacza to jednak, że niemiecki producent nie posiadał ostatnio naprawdę mocnego okrętu flagowego - jest przecież A8 Lang W12, ale z zacięciem sportowym ma raczej niewiele wspólnego. Teraz konstruktorzy z Ingolstadt przygotowali limuzynę...

Audi A8 hybrid - najoszczędniejsza hybryda klasy wyższej

Wreszcie Audi zdecydowało się na wprowadzenie do produkcji hybrydowej wersji modelu A8. Samochód do sprzedaży wejdzie jeszcze tej wiosny, a już teraz jest promowany jako jedyna prawdziwa hybryda w tej klasie. Jak sprawa wygląda od kuchni?

Aluminiowy luksus - Audi A8 (2002-2009)

Czy limuzyna może zachwycać lekkością prowadzenia i zwinnością na zakrętach? Wystarczy choć raz poprowadzić Audi A8, by nie mieć jakichkolwiek wątpliwości. Fabrycznie nowe egzemplarze były w zasięgu najlepiej sytuowanych, jednak dziesięciolatka można kupić za cenę salonowego auta segmentu C.

Audi A8 L High Security - czołg spod znaku czterech pierścieni

High Security - trudno o nazwę równie dobrze oddającą charakter opancerzonych wersji limuzyn ze znaczkiem Audi. Za sprawą zaawansowanych technologii i ultra-wytrzymałych materiałów, "najwyższy poziom bezpieczeństwa" gwarantuje też najnowsze A8 L High Security.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi A8

Audi A8 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A8autoWcentrum - społeczność Audi A8

najwyższe oktanyAuta - Audi A8

Audi A8 Gwidon 30,62

Audi A8  S8 :-) 38,15

Audi A8 Gwidon 30,50

Audi A8 6.0 W12 74,40

Audi A8 33,45

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A8

pepe11 30,02

mussolini80 30,16

hydraulik111 30,16

sorantor259 30,01

bosman19 30,11

a-acht 30,02

Yasiu 41,58

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A8

Moje laleczki!!!;)))
Moje laleczki!!!;))) chcieliscie wiecej zdjec ;)...
Bang&Olufsen charczy biedak
Bang&Olufsen  charczy biedak No i zaczęło się niby pierdoły ale dają w kość , kupiłem auto ze sprzętem audio ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A8

od 360 100 zł do 634 200

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (310 - 520 KM): 4.0 TFSI, 3.0 TFSI, 4.0 TFSI, 6.3 FSI

 

Diesel (258 - 385 KM): 3.0 TDI clean diesel, 4.2 TDI clean diesel

Skrzynie biegów

automatyczna: 8-stopniowa

 

Katalog nowych aut Audi A8
 

Najpopularniejsza wersja Audi A8

Audi A8 4.0 TFSI 520KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

hak
radio / CD
niezależne ogrzewanie
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet systemów wspomagających kierowcę z Audi pre sense plus - 19 750
Pakiet skórzany pełny - 35 730
Pakiet skórzany rozszerzony - 6 140
Pakiet Alcantara w kolorze czarnym - 8 330
Pakiet Alcantara - 8 330
Pakiet stylistyczny - Audi design selection beż Messing - 43 130
Pakiet stylistyczny - Audi design selection brąz Balao - 43 130
Pakiet optyczny wnętrza z aluminium - 0
Pakiet skórzany Feinnappa - 0

Cena katalogowa

551 500

Zobacz ofertę Audi A8 4.0 TFSI 520KM - 4 drzwiowy sedan
 

Audi A8 najczęściej porównywane z:

BMW Seria 4
420d (184 KM)
BMW Seria 7
730Ld (258 KM)
BMW Seria 4
420i (184 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti QX70 S Premium Demonstracyjny Infiniti QX70 S Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 4 000 km. Silnik: 5.0 390KM, benzynowy.
Cena: 325 360 zł 299 000 zł
Zyskujesz: 26 360 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Note ACENTA + PAKIET RODZINNY Nissan Note ACENTA + PAKIET RODZINNY
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 54 690 zł 49 500 zł
Zyskujesz: 5 190 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A8

Audi A8
3.3 diesel 224 KM
255 000 km, 2001
15 100 PLN
Audi A8
4.1 diesel 326 KM
255 600 km, 2005
79 900 PLN
Audi A8
4.2 benzyna 300 KM
183 000 km, 1995
8 950 PLN
Audi A8
3.0 diesel 232 KM
189 200 km, 2006
74 900 PLN

Ocena auta Audi A8/S8 D3

  • Średnia ocena
    na podstawie 59 opinii
  • 4,33
  • Średnia dla segmentu
    Auta luksusowe: 4,41

Wybrane opinie

Audi A8 Long 4.2 V8 (335 KM)

Polecam wszystkim którzy chcą kupić tej klasy auto. A wszczególności wersję LONG, z tyłu pasażerowie mają więcej miejsa niż kierowca z przodu, ja tposiadam właśnię tą wersję. Poza tym posiadam pełne wyposażenie dodatkowe, kino,plaj station2, dvd, tv, gps, telefon, lodówkę, barek. Dla każdego pasażera jest oddzielne radio na bezprzewodowe słuchaki.SUPER.

dodał: fanatyk
Audi A8 Sedan 3.7 V8 (280 KM)

Audi a8...Naprawde polecem a8 jest drogie, ale warte swojej ceny. Wiele ludzi uwaza ze jest lepsze niz bmw7 i mercedes S. Mercedesem jezdza glownie starsi ludzie, audi wyglada bardziej sportowo niz bmw7 jezeli zdecyduja sie panstwo bm7 to polecam po faceliftingu

dodał: waclaw1@op.pl
Audi A8 Sedan 3.7 V8 (280 KM)

Ten kto szuka komfortu, bezpieczeństwa oraz dynamicznego auta wyposażonego prawie we wszystko powinein kupić Audi A8 - czego jeszcze chcieć, Jedyna wada, która mi troche przeszkadza czasami - kanapa tylna mogła by być dzielona i składana

dodał: Denka denis@lopatin.pl
Audi A8 Sedan 4.2 V8 (335 KM)

Jeździłem mercedesem s klasą w220 i zamieniając go na audi a8 popełniłem błąd życia. Sprzedaję i wracam do mercedesa. Teraz się przekonałem że powiedzenie "Jest gwiazda, jest jazda" jest rzeczywiście prawdziwe.

dodał: Paweł
Audi A8 Long 4.0 V8 TDI (275 KM)

GŁOWNE ATUTY TEGO AUTA TO SILNIK I JEGO SPALANIE, WYCISZENIA AUTA I KOMFORT JAZDY, KTÓRY PORÓWNYWALNY JAK W A6 TYLKO ŻE DUŻO WIECEJ BAJERÓW MA KIEROWCA MA DO DYSPOZYCJI

dodał: WIKTORRO20@OP.PL
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + silnik
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A8

Audi A8 L Hybrid Audi A8 Hybrid Audi A8 hybrid Facelifting (2014) Audi A8 2002 Audi A8 2007 Audi A8 2000 Audi A8 2004 Audi A8 Exclusive Concept (2014) Audi A8 L W12 6.3 FSI quattro Facelifting (2014) Audi A8 L Security (2014)
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A8

  • 1.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: audi-fan, 21.01.2010

    Zamontowałem instalacje w tym serwisie - bałem się na początku jak będzie się sprawował gaz w moim cacku - ale po obejrzeniu ich galeri i zobaczeniu do jakich aut montowali stwierdziłem że chłopaki się znają no i zaryzykowałem - SZKODA ŻE TAK PÓŹNO - auto chodzi bardzo dobrze, nie odczuwam dyskomfortu, pali ładnie aż chce się jeździć, miła obsługa i dobry montaż - polecam

  • 2.
  • 3,25 Audi A8 D2 3.7 (230KM) 1996r.
    dodał: agro-mechanika, 02.05.2010

    instalacje zamantowalem aby obnizyc koszt eksplataci auta,tak bylo do konca gwaranci minelo tzry miesiace auto chodzi na szejsciu z osmiu cylindrach jezdze na bezynie pol roku poniewarz serwis nie stwierdza usterki,padl komputer ktorego firma ELPIGAZ po gwarancyjnie nie naprawia a nowy kosztuje 2050zl,(nie liczac bezyny)to prawie druga instalacia tylko z gwarancia

  • 3.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: Arturro, 09.06.2010

    Po takich doświadczeniach mój następny samochód przerobię na gaz w firmie Abart. Jeździ znakomicie, praktycznie nie odczuwam różnicy między benzyną, a gazem. Jak do tej pory jestem bardzo zadowolony. Są może tańsze firmy ale za jakość trzeba zapłacić. Szczególnie jeśli chodzi o tak wymagający samochód. Może to nie Allegro ale gorąco polecam.

  • 4.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: jan Jerycki, 27.05.2011

    Praca na gazie mimo wcześniejszych obaw jest wspaniała.Najlepszym tego dowodem jest to,że jeżdżę bardzo dużo(praca) i nie miałem do chwili obecnej żadnej"niespodzianki" ze strony instalacji.Jestem bardzo zadowolony szczególnie podczas tankowania.

  • 5.
  • 2,50 Audi A8 D2 2.8 (174KM) 1996r.
    dodał: RAFAŁ, 29.06.2010

    Partacze nie dokręcili opaski na wężach z wodą,auto pozbyło się płynu i strzeliła uszczelka pod głowicą.Szczerze OMIJAJCIE TEN PSEUDO ZAKŁAD !!! Oczywiście umywa od tego ręce udając że to nie ich wina. NEGATYW NIE POLECAM TEGO DRUCIARZA !!!!

  • 6.
  • 5,00 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2003r.
    dodał: Rafał, 18.03.2011

    Pan Piotr Gębala z Wąbrzeźna to prawdziwy fachowiec. Byłem bardzo sceptyczny co do instalacji w moim cacku ale gość sprawił się jak prawdziwy mistrz-polecam i choćbyś miał jechać 1000 kilometrów to warto w Wąbrzeźnie u Pana Piotra Gębali.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A8

Audi A8

90 komentarzy

76 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Lukasz84~Lukasz84

Pytanko do osób które śmiały buda D2 i zmieniły na D3.Jak postrzegacie różnice tych aut?Czy podzielcie moje zdanie ze nowsze nie zawsze znaczy lepsze,lepiej wyłączone i mniej awaryjne?
Pozdrawiam wszystkich czytelników

~Audiczka~Audiczka

Czy ktoś mi powie od czego może zapalać się ikonka silnika mam AUDI A8 d3 3,7 + GAZ

~Kleszczu~Kleszczu

Do ~martin: /czujnik polozenia walu gdyby byl uszkodzony to bys nie odpalil auta bo on mierzy impulsy...

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 675
Przejechany dystans
20 403 719 km
Zatankowanego paliwa
823 820 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 387
Wydanych pieniędzy
1 869 233 zł
Średnie wydatki na auto
1 530 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 698
Wydanych pieniędzy
4 751 257 zł
Średnie wydatki na auto
3 888 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 222)

Zużycie paliwa Audi A8/S8 D3

Na podstawie 78 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Tomek, dodano: 09.01.2014 02:01

Auto musi swoje spalić, cudów nie ma :) Jak myślisz o kupnie tej wersji silnikowej to bardzo polecam, ale bądź przygotowany na średnie spalanie około 15l. Ciężka prawa noga? to 18l, ale tak naprawde to ten samochód nie zachęca do dynamicznej jazdy po mieście. Miałem wcześniej wersje z silnikiem 4.2 MPI i paliła mi średnio 19-20l przy w miarę oszczędnej jeździe. W trasie to można zejść poniżej 10l tylko jadąc na tempomacie za ciężarówką ;) Przy normalnej jeździe 140-180km/h pali 11.5l ale za to nie chce się z niej wysiadać nawet po kilkuset kilometrach ciągłej jazdy. Auta z tego segmentu tak szybko tracą na wartości, że zużycie paliwa jest całkowicie drugorzędne. Nie rozumiem dlaczego nie wybrać dużo tańszej, cichszej, lepiej wyposażonej i bezawaryjnej benzynowej wersji ?

pełny raport Audi Long 4.2 V8 FSI

autor: Tomaj POZ, dodano: 05.08.2010 01:07

300 koni, v8 (dzwiek silnika powala na kolana), quattro wrazenia z jazdy bezcenne. Jestem mile zaskoczony takim spalaniem a jezdze dynamicznie. Kupujac A8 obawialem sie ze ciezko bedzie mi je utrzymac a tu jestem bardzo zadowolony teraz nawet wizyta na stacji nie jest juz dlamnie niczym strasznym (przy aktualnej cenie pb ciesze sie ze mam autko w gazie). Najwazniejsze to dobra instalacja od gazu i ktos kto potrafi to wszystko z sensem zestroic . Wazne jest tez aby lac dobry gaz (ja tankuje tylko na Statoilu lub Orlenie).

pełny raport Audi Sedan 4.2

autor: Sajmon, dodano: 11.11.2013 14:48

Koszt wymiany tarcz + klocków przód i tył 8600zł Przeglądy na przyzwoitym poziomie - Nie zapominając o tym , że jest to flagowy okręt. Ktoś kto kupuje Audi A8 i liczy na dostępność zamienników jest po prostu nie poważny! Polisa ubezpieczeniowa musi kosztować przy takiej wartości , dla szukających oszczędności można polecić Skodę Superb - ilość miejsca w kabinie ta sama a występują tańsze części.

pełny raport Audi Sedan 4.2 TDI

Skarbnica wiedzy o Audi A8/S8 D3

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A8/S8 D3

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne Audi A8 D3
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A8, oglądali także