Szukaj

Informacje o Audi A8 D4

Lata produkcji: 2010 – 2017
Segment: Auta luksusowe

Trzecia generacja modelu (oznaczona symbolem D4) produkowana w latach 2010-2017. Odmieniony stylistycznie – projektantem auta był Christian Winkelmann. Konstrukcyjnie częściowo spokrewniony ze swoim poprzednikiem, choć budowano go na nowej platformie podłogowej Audi MLP, zmodyfikowanej wersji płyty VW Group MLB. Od 2014 roku oferowany w wersji po faceliftingu. Dzięki zastosowaniu aluminium, A8 D4 był najlżejszym samochodem w swojej klasie. Dostępny w usportowionych wersjach S8 i S8 Plus, a także jako przedłużona limuzyna A8 L W12 oraz w odmianach opancerzonych serii A8 L Security.

czytaj więcej
Powagosław

Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło sztuki użytkowej. Klasycznie piękne, najładniejsze w historii modelu. A teraz włącza się pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że ładniejsze A8 już nigdy nie będzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.

~Luzacjusz

Oceny Audi A8 D4

Liczba ocen: 46
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Jerton2718
Audi A8 D4
Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW
fraAudi A8 jest naprawdę bardzo dobrym autem. Bardzo dobrzę się prowadzi przy mniejszych i większych prędkościach. Jest komfortowe (choć Lexus Ls lub Mercedes S wygrywają w tej kategorii) Ma dobre przyśpieszenie. Bardzo dobrze wykończone w środku. Może nie rzuca na kolana na zewnątrz, ale ma typowy klasyczny kształt luksusowego sedana, Auto mogłoby zasługiwać na lepszą ocenę ale: Silnik 4,2diesel bardzo drży na wolnych obrotach i przenosi to drżenie na całe auto. Skrzynia biegów 8 biegowa w trybie standard i sport bardzo wolno reaguje na naciśnięcie pedału gazu co naprawdę bardzo utrudnia poruszanie się tym samochodem szczególnie w dynamicznym ruchu miejskim, przy właczaniu się do ruchu lub szybszych manewrach. Egzemplarz, opisywany przeze mnie to bogato wyposażona wersja design Balao z bardzo dobrym systemem mulimedialnym i kilkoma dodatkowymi systemami. Światła mijania i drogowe LED - bardzo dobra jakość. A8 użytkuję już 8lat i więcej nie kupię . Ni dlatego że auto jest niedobre tylko że już mi się znudziło. natomiast jeśli miałbym wybierać model - wybrałbym D3 ze względu na właściwości ukladu napędowego. Po prostu dużo lepiej czuć to auto, szybciej i precyzyjnie reaguje.
4,7
~Sajmon
Audi A8 D4
Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW
Auto doposażone prawie we wszystko , Cena wyjściowa 725 pln, Żal mam trochę do podobieństwa modelu A6 , 5 na 10 osób mówi , ładna A6 :) Poza tym , że samochód ma dobrze służyć oczekuje się jeszcze czegoś więcej ... I to właśnie w tym modelu otrzymamy. Otrzymamy komfort , dynamikę za pomocą MMI można tą wygodną kanapę przemienić w sztywnego potwora który rwie się do przodu. W jednym teście przeczytałem , że to auto przeczy prawom fizyki i coś w tym jest , na ostrych szykanach trzeba przełamać swoje lęki i wcisnąć jeszcze mocniej gaz.
4,8
~Właściciel
Audi A8 D4
Lang Facelifting 4.0 TFSI 435KM 320kW
Moja ocena jest wystawiona w kontekście samochodów klasy wyższej i luksusowych. Dlatego opinia "dobra" będzie wynikała z doświadczeń z Audi A6, A8, Jaguarem XKR czy Porsche Cayenne S, a NIE aut klasy kompakt. Bo takie porównanie nie miałoby sensu.

Raporty spalania Audi A8 D4

Liczba raportów: 66
Średnie spalanie dla Audi A8 D4
9,3 – 21,0
l/100 km
8,4 – 11,2
l/100 km
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,8
Audi A8 D4
Lang Facelifting 4.0 TFSI 435KM 320kW
Auto mam od półtorej roku w tym czasie zrobiłem 19 tys km. Spalanie jest w miarę ok. Na trasie jadąc 120 km jest 9 litrów w lato zaś w zimę 10. W mieście około 13-15 w zależności od miasta. Na trasie można zrobić na baku około 700 km z Trójmiasta do Wisły idzie dojechać na jednym baku. Średnia mam z 19 tys km gdzie większość to miasto 13,5 litra ale jeździ żona więc noga nie taka ciężka. Poza spalaniem V8 benzyna robi mega różnice, przyspieszenie bajka, auto klasa. U nas większość ma diesle - mniejsze spalanie ale jakość i kultura pracy benzyny to jest to. Polecam zarówno auto jak i silnik jak tylko te spalanie jest to zaakceptowania.
10,4
Audi A8 D4
Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW
Trasa 500 km z czego 450 po autostradach 50 po niezatłoczonych nocą miastach prędkość w przedziale 120 - 130 spalanie (autostradą) 7,2 biorąc pod uwagę 4 osoby i pełen bagażnik na pokładzie. Ta sama trasa z tą samą specyfikacją ale prędkość rzędu 140-150 czasami nagłe przyśpieszenia do większych prędkości spalanie 8,8. Maksymalnego nie ma co podawać bo to zależy od nogi, średnie spalanie mając tu na myśli dojazdy poza miastem i troszkę po nim to około 10l tyle można napisać o średnim. myślę że powyższe dane są najistotniejsze. Reasumując na trasie można uczynić z tego samochodu oszczędny wóz!
15,2
Audi A8 D4
S8 Facelifting 4.0 TFSI 520KM 382kW
Ogólnie to można się zdziwić na trasie ze spalaniem. Mam na myśli tryb 4 cylindrowy, przez co przy autostradowej jezdzie spalanie w okolicach 10-11 litrow wiec przy takiej masie przyzwoicie. Odkad jezdze 140tyś pokonałem wiekszosc w miescie srerdnia 15l

Usterki Audi A8 D4

Liczba wpisów: 5
awaria rozrusznika
  • Audi A8 D4 Lang Facelifting 3.0 TDI 258KM 190kW 2013-2016
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po 40 000 km zaczął mieć problemy z rozruchem gdy system start-stop wyłączył rozgrzany silnik. Silnik można było uruchomić dopiero po kilku minutach gdy lekko ostygł. Serwis na gwarancji wymienił rozrusznik ale po kilku tygodniach sytuacja zaczęła się powtarzać. Dopiero znajomy elektryk pozagniatał kombinerkami wszystkie złącza elektryczne i od ponad 2 lat nie ma problemu. Podobnie miałem w poprzednim Audi złącza są jednorazowego użytku i po jakiejś ingerencji w instalację elektryczną trzeba używać kombinerek
Awaria Układu Chłodzenia
  • Audi A8 D4 Sedan Facelifting
  • układ chłodzenia
  • 146 tys. km
Przy prędkości około 120 km/h wyskakuje kontrolka Awaria Układu Chłodzenia Wyłącz silnik i po chwili gaśnie. Jak jadę szybciej to co chwilę alarmuje, jak tylko auto zwolni poniżej około 115 kontrolka nie występuje, tak jakby próbowała załączyć wentylator przy tej prędkości dodatkowy. W warsztacie błąd na wentylatorach im wyskakuje.
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria Układu Chłodzenia
  • Audi A8 D4 S8 Facelifting 4.0 TFSI 520KM 382kW 2015-2017
  • układ chłodzenia
  • 145 tys. km
Przy prędkości około 120 km/h wyskakuje kontrolka Awaria Układu Chłodzenia Wyłącz silnik i po chwili gaśnie. Jak jadę szybciej to co chwilę alarmuje, jak tylko auto zwolni poniżej około 115 kontrolka nie występuje, tak jakby próbowała załączyć wentylator przy tej prędkości dodatkowy. W warsztacie błąd na wentylatorach im wyskakuje.
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A8 D4