Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi Q3 SUV

Kompaktowy crossover SUV (segment I, należący do klasy premium) produkowany od 2011 roku. Najmniejszy samochód Audi w tym segmencie, pozycjonowany obok większych Q5 i Q7. Stylistycznie powiązany z większym Q5, a także z modelem A4. Pierwowzorem Q3 był prototyp o nazwie Cross Coupe Quattro Concept zaprezentowany w 2007 roku. Auto zostało zbudowane na platformie podłogowej Volkswagen Group A5 (PQ35), którą dzieli m.in. z VW Tiguanem. Część elementów Q3 zapożyczył natomiast z nowego Volkswagena Golfa.

Audi RS Q3 2.5 TFSI - galeria redakcyjna - widok z przodu
Audi RS Q3 2.5 TFSI - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Audi RS Q3 2.5 TFSI - galeria redakcyjna - widok z przodu
Audi RS Q3 2.5 TFSI - galeria redakcyjna - widok z przodu
Audi RS Q3 2.5 TFSI - galeria redakcyjna - widok z góry
Audi RS Q3 2.5 TFSI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Audi RS Q3 2.5 TFSI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

Stylizując Q3 designerzy Audi poszli utartą ścieżką. Skąd ten wniosek? Po pierwsze, zastosowali rozwiązania stylistyczne doskonale znane z innych modeli rodem z Ingolstadt. Po drugie, dostosowali wygląd detali, np. atrapy chłodnicy, do (pseudo)terenowej serii "Q". Wreszcie po trzecie, zafundowali nadwoziu kształty doskonale znane z innych konstrukcji określanych mianem crossoverów - stąd podwyższony prześwit, masywne pasy przedni i tylny, mocno zaakcentowane nadkola czy duże połacie blach i małe szyby. Efekt jest taki, że z daleka w Q3 rozpoznamy Audi i z daleka określimy jego przynależność rynkową.

Mniej efektownie jak nadwozie prezentuje się wnętrze opisywanego modelu. Elegancji może mu nie brakuje, ale jakichkolwiek designerskich "fajerwerków" próżno w nim szukać. Kokpit zachęca do siebie bardzo czytelnymi zegarami, odpycha z kolei za nisko umieszczonym panelem sterowania klimatyzacją. Na szczęście, nie licząc tego ostatniego, ergonomia obsługi okazuje się bez zarzutu. Podobnie ma się sprawa z jakością wykończenia - jak przystało na Audi, materiały pochodzą z najwyższej półki, a wszystkie elementy kabiny są poskładane z należytą starannością.

Niewiele dobrego można niestety powiedzieć o przestronności i funkcjonalności wnętrza. Podczas, gdy w pierwszym rzędzie siedzeń ilość miejsca okazuje się wystarczająca, z tyłu jest po prostu ciasno, a na domiar złego dostanie się na kanapę utrudniają filigranowe drzwi tylne. Siedzenia zastosowane w kabinie pasażerskiej są wygodne i dobrze podtrzymują ciało na zakrętach, jednak te przednie umieszczone są za wysoko, nawet jak na crossovera. Przestrzeń bagażową możemy pochwalić za sporą pojemność, regularne kształty i świetne wykończenie, ale jednocześnie skrytykować za wysoki próg załadunku i wyraźny "schodek" powstający po złożeniu kanapy.

Podczas jazdy Q3 dobitnie informuje nas, że nie ma nic wspólnego z klasycznymi terenówkami. Na zakrętach niemiecki model prowadzi się stabilnie niczym auto kompaktowe, a dodatkowo gwarantuje niezły komfort pokonywania dziur. Do pełni szczęścia brakuje jedynie nieco lepszego układu kierowniczego, który precyzyjniej informowałby o tym, co dzieje się z przednimi kołami. Podobnie jak w przypadku pozostałych przedstawicieli serii "Q", jazdę po bezdrożach powinniśmy ograniczyć do przejazdu polną drogą.

Cztery pierścienie mają swoją cenę - za opisywane Audi trzeba zapłacić więcej niż za najpopularniejsze SUV-y w Polsce pokroju Mitsubishi Outlandera czy Toyoty RAV4, i to pomimo, że Q3 jest od nich ciaśniejsze i mniej funkcjonalne. Optymizmem nie nastraja też wyposażenie - standard obejmuje wszystkie najważniejsze elementy (poduszki czołowe, boczne i kurtynowe, pełną "elektrykę", klimatyzację manualną czy alufelgi), ale po aucie klasy premium moglibyśmy spodziewać się czegoś więcej. Lista płatnych opcji jest z kolei nieskończenie długa.

Komentarze redakcji

Powagosław: Podobny do Q5 i Q7, ale nie jest wyłącznie ich miniaturą. Co więcej, ładniejszy i zbudowany bardziej proporcjonalnie od swojego starszego i większego brata Q5. Nieco kobiecy, ale takie samochody podobno bardzo przyciągają mężczyzn.
Luzacjusz: Ładne auto dla niemieckiego nastolatka, którego rodzice mają w domu trochę waluty. Dawno temu marzeniem 18-letniego chłopca był Ford Mustang. Dziś małolaty chcą mieć SUV-a, zaświadczenie o przebytej dysleksji i dużo „like’ów” na facebooku.

Wersje nadwozia Audi Q3

Silniki Audi Q3 SUV

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Audi dba o lekko sportowy charakter swoich aut, dlatego nawet nie zastanawiało się nad tym, żeby wpakować Q3 pod maskę cokolwiek, co zmusiłoby go do upokorzenia na prostej przed podrasowanym autem kompaktowym. Diesel pewnie będzie często wybierany i w sumie słusznie – 2.0l, 177KM i świetna elastyczność. To wystarczy, żeby jazda stała się przyjemna i łatwa. Jednak w porównaniu z jednostką benzynową ten silnik to nuda. 2.0 TFSI osiąga 170 lub 211KM. On również zaskakuje elastycznością, ale do tego świetnie wchodzi na obroty i jazda tym samochodem staje się przednią zabawą – a przecież to SUV! Mocniejsza wersja pozwala ujrzeć 100km/h poniżej 7s, a w średnim zużyciu paliwa zmieści się poniżej 10l/100km. Czy coś jeszcze jest potrzebne do szczęścia?

Publikacje o Audi Q3

Audi RS Q3 - czy to ma sens?
 
Nasz test Audi RS Q3 2.5 TFSI

Próba wszczepienia sportowych genów do pseudoterenówki może sprawiać wrażenie karkołomnej. I taka jest w rzeczywistości. Uzyskanie dobrej trakcji przy podwyższonym prześwicie jest dużym wyzwaniem. Jak z zadania wywiązali się konstruktorzy Audi RS Q3?

Audi RS Q3 - wszechstronny sportowiec
 
Nasz test Audi RS Q3 2.5 TFSI S tronic

Rodzinę Audi spod znaku RS wzmocnił nowy model. Pięciocylindrowy silnik RS Q3 wspaniale brzmi, a dopracowane zawieszenie i napęd na cztery koła pozwalają na dynamiczną jazdę po zakrętach. Co ważne, sportowy SUV zachował funkcjonalność i komfort słabszych wersji.

Wojna cenowa: Audi Q3 i Dacia Duster

Oba mają masywne nadwozia, zwiększone prześwity oraz mogą otrzymać napęd na cztery koła. Na tym podobieństwa się kończą. Za cenę podstawowej wersji Audi Q3 można kupić... trzy bazowe Dustery. Czy warto przepłacać?

Audi Q3 - Piękny pogromca krawężników
 
Nasz test

Nowe Audi ma sylwetkę nieco jeszcze kojarzącą się z samochodami terenowymi, ale kompaktowy SUV Audi to zdecydowanie miejskie zwierzę.

Audi Q3 - nowe działa wytoczone

SUVy są niezłe? Pewnie, że tak. Można patrzeć na innych z góry, inni kierowcy zjeżdżają z drogi jak je zobaczą oraz dobrze wyglądają zarówno pod operą, jak i pod supermarketem. I jeszcze te spojrzenia innych ludzi na parkingu... SUVy mają jednak jedną, dużą wadę - przeważnie kochają ropę naftową jak...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi Q3

Audi Q3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Audi Q3

od 110 650 zł do 237 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (150 - 310 KM): 1.4 TFSI, 2.0 TFSI, 2.5 TFSI

 

Diesel (140 - 177 KM): 2.0 TDI

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Audi Q3
 

Najpopularniejsza wersja Audi Q3

Audi Q3 2.0 TDI 177KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
skórzana tapicerka
czujnik parkowania
podgrzewane fotele
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet "Connectivity" - 2 640
MMI Navigation- system nawigacji z kartą SD - 5 370
MMI Navigation plus - 12 610
Pakiet dla palących - 140
Pakiet Schowek 1 - 470
Pakiet Schowek 2 (bagażnik) - 380
Pakiet Schowek 3 - 840

Cena katalogowa

154 100

Zobacz ofertę Audi Q3 2.0 TDI 177KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Audi Q3 najczęściej porównywane z:

Honda CR-V
2.0 i-VTEC (155 KM)
BMW X3
sDrive18d (150 KM)
Audi Q5
2.0 TFSI (225 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd
Rocznik: 2013. Przebieg: 11 000 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 113 090 zł 85 900 zł
Zyskujesz: 27 190 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD Premium 1,6 120KM NAVI z kamerą Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD Premium 1,6 120KM NAVI z kamerą
Rocznik: 2014. Przebieg: 16 000 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 88 190 zł 78 900 zł
Zyskujesz: 9 290 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi Q3

Audi Q3
2.0 diesel 143 KM
10 878 km, 2013
134 900 PLN
Audi Q3
diesel 177 KM
12 900 km, 2011
0 PLN
Audi Q3
diesel
2012
0 PLN
Audi Q3
2.0 diesel 140 KM
2013
144 000 PLN

Ocena auta Audi Q3 SUV

  • Średnia ocena
    na podstawie 7 opinii
  • 4,49
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15
  • Zalety
  • + skrzynia biegów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi Q3

Audi RS Q3 2.5 TFSI 310KM - galeria redakcyjna Audi Q3 Audi Q3 Vail Concept Audi RS Q3 2.5 TFSI - galeria redakcyjna Audi RS Q3 (2014) Audi Q3 - galeria redakcyjna Audi RS Q3 Concept Audi Q3 Jinlong Yufeng Concept
Zobacz inne galerie Audi

Audi Q3

6 komentarzy

6 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Bullet~Bullet

Do ~Tothmes: Jest i manualna. Osobiście wybrałem 2.0 TFSI manual po mieście i sobie chwale. W zimę od razu zapalam i jadę. Polecam quatro na śnieg.
Tutaj większy opis: http://www.dlamezczyzny.pl/motoryzacja/auta-z-dusza/audi/audi-q3-miejski-suv-dane-techniczne-wymiary-wyglad-wlasciwosci-jezdne/

AudifanAudifan

I jak warto? Manual czy automat?

~gwarek~gwarek

Do ~GO:
OK. Jeśli decydujesz się na ten samochód i sporo jeździsz po mieście polecam benzynę silnik 2 TFSI.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 166
Przejechany dystans
19 999 177 km
Zatankowanego paliwa
810 860 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 308
Wydanych pieniędzy
1 831 452 zł
Średnie wydatki na auto
1 522 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 556
Wydanych pieniędzy
4 718 457 zł
Średnie wydatki na auto
3 922 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 203)

Testy zderzeniowe Audi Q3

Najnowsze testy zderzeniowe Audi Q3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi Q3, 2.0 diesel, LHD
2011

Audi Q3
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi Q3 SUV

Na podstawie 10 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Krzysiek, dodano: 10.03.2013 19:13

Na trasie ok. W mieście już gorzej, ale przy tej mocy do zaakceptowania.

pełny raport Audi SUV 2.0 TFSI

autor: Wojtek, dodano: 10.02.2013 21:40

Dużo jeżdżę na krótkich miejskich trasach, to niestety znacznie zwiększa spalanie, poza miastem całkiem nieźle.

pełny raport Audi SUV 2.0 TFSI

autor: 4xobciach - nie, dodano: 04.01.2014 23:56

audi uważa swoich klientów za bogaczy i łoji ile może- za olej 5-30W życzą sobie prawie 90 zł za litr !- czyli wymiana oleju 300 stówki plus filtr i robocizna = 1 tysiąc złotych

pełny raport Audi SUV 2.0 TFSI

Skarbnica wiedzy o Audi Q3 SUV

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi Q3 SUV

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi Q3 SUV
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi A5 4.2 FSI 450KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi R8 5.2 FSI 525KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi Q3 2.5 TFSI 310KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi A7 4.0 TFSI 560KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi S1 2.0 TFSI 231KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 4 428i 245KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Trax 1.4 140KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Cruze 1.8 16V DOHC 141KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Cruze 1.8 16V DOHC 141KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Fiat 500L 1.6 MultiJet II 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Infiniti Q50 2.2d 170KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Jeep Compass 2.0 156KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 240KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Lexus CT 200h 136KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D 175KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes GLA 200 CDI 136KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes GLK 350 CDI BlueEFFICIENCY 265KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Viano 2.2 CDI 165KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Opel Adam 1.4 100KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Opel Insignia 2.0 CDTI Ecotec 163KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo ECOTEC 170KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 508 2.0 HDi FAP 163KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 107 1.0 VTI 68KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot RCZ 1.6L THP 16v 200KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 5008 2.0 HDi 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Porsche Macan 3.6 V6 400KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Porsche Panamera 3.0 420KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Rolls-Royce Wraith 6.6 632KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Roomster 1.2 TSI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Citigo 1.0 75KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Yeti 1.6 TDI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Subaru BRZ 2.0 DAVCS 200KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Suzuki Splash 1.2 94KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen CC 3.6 V6 300KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volvo V60 2.4 D5 215KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi TT 8J 2.5 TFSI 340KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Captiva II 2.2D 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Captiva II 2.2D 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Citroen C4 II 1.6 e-HDi 114KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Hyundai i30 II 1.6 GDI 135KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Land Rover Range Rover Sport II 3.0 SDV6 292KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 3 II 2.3 260KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mitsubishi Pajero Sport II 2.5 DI-D 178KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Nissan Qashqai II 1.6 dCi 130KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 308 II 1.6 THP 155KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Alhambra II 2.0 TDI CR 177KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Rapid 2 1.6 TDI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Fabia II 1.2 TSI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Superb II 2.0 TDI CR DPF 170KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Fabia II 1.2 TSI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Toyota Auris II 1.8 HSD 136KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Toyota Auris II D-4D 125 124KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi A3 8V 1.4 TFSI CoD 140KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 6 F12-F13 650i 450KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW X5 F15 M50d 381KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Citroen C5 III 2.0 HDi FAP 163KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Lexus IS III 300h 223KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 3 III 2.0 SKYACTIV-G 120KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 6 III 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 6 III 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mitsubishi Outlander III 2.0 DOHC MIVEC 121KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mitsubishi Outlander III 2.2 DOHC DI-D 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Porsche Cayenne III 4.2 V8 382KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Megane III Energy TCe 130KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.8 TSI 180KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.8 TSI 180KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.6 TDI CR 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.4 TSI 140KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 2.0 TDI CR DPF 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 1.8 TSI 180KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Toyota Avensis III 2.0 Valvematic 152KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volvo V70 III 2.0 D4 DRIVE-E 181KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi A6 C7 4.0 TFSI 560KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Honda CR-V IV 1.6 i-DTEC 120KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Jeep Grand Cherokee IV 6.4 V8 468KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Lancia Y IV 1.2 8v 69KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa E W212 350 Blue TEC 252KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa E W212 350 BlueTEC 252KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV TCe EDC 120KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV Turbo RS 200KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Toyota Prius IV 1.8 HSD 136KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 7 F01 740d 313KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Ford Ranger T6 3.2 Duratorq TDCI 200KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Ibiza V 1.2 TSI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Ibiza V 1.4 BT 180KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Suzuki Swift V 1.2 VVT 94KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 5 F10-F11 535d 313KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 3 F30-F31-F34 3.0 M3 431KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa S W222 350 Blue TEC 258KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TDI-CR DPF 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TDI-CR BlueMotion Technology 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TDI-CR BlueMotion Technology 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Honda Civic IX 1.8 i-VTEC 142KM