Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi Q5 SUV

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2008 roku (w Polsce, a także m.in. w Stanach Zjednoczonych w sprzedaży od 2009 roku). W ofercie terenowych samochodów Audi, Q5 wypełnił lukę pomiędzy większym SUV-em Q7 oraz uterenowionym modelem Allroad. Pierwowzorem auta był koncepcyjny Audi Cross Kabriolet quattro z 2007 roku. Zbudowano go na nowej platformie podłogowej niemieckiej marki o symbolu MLP. Pod względem konstrukcyjnym wiele elementów dzieli z czwartą generacją Audi A4.

Audi Q5 Hybrid - drzwi pasażera zamknięte
Audi Q5 Hybrid - prawy tylny reflektor - włączony
Audi Q5 Hybrid - widok z tyłu
Audi Q5 Hybrid - prawy bok
Audi Q5 Hybrid - deska rozdzielcza
Audi Q5 Hybrid - kokpit

Choć stylizując Q5, projektanci Audi nie uniknęli nawiązań do większego Q7, zdołali stworzyć odmienny, bardziej harmonijny design. Za sprawą delikatniejszych nadkoli i mniej muskularnego przodu, Q5 góruje nad swoim większym „bratem” subtelnością. Z eleganckim wyglądem całej karoserii idealnie współgrają sportowe akcenty.

Udany projekt nadwozia połączono z dopracowanym właściwie do perfekcji wnętrzem. Wśród atutów kabiny pasażerskiej, na pierwszym miejscu wymienimy jakość wykonania. Zarówno montaż elementów wnętrza, jak i materiały wykończeniowe zasługują na notę celującą. Na plus zaliczyć należy również stylistykę kokpitu – podobnie jak w przypadku nadwozia, znakomicie udało się połączyć elegancję ze sportowymi „smaczkami”.

Kolejne pochwały należą się czytelności wskaźników, wygodzie siedzeń oraz oferowanej przestronności. Zarówno z przodu i z tyłu, jak i pod klapą bagażnika miejsca jest nadzwyczaj dużo. Obraz idealnej kabiny dopełnia wyciszenie, perfekcyjnie odizolowujące podróżnych od dźwięków zewnętrznych.

Na wnętrzu, walory Q5 jednak się nie kończą. Kolejne ujawniają się podczas jazdy. Wielowahaczowe zawieszenie obu osi pokonuje zakręty z gracją samochodu sportowego, układ kierowniczy daje kierowcy doskonałe wyczucie tego, co dzieje się z autem, a napęd na cztery koła okazuje się nieoceniony na ośnieżonych drogach czy polnych szlakach. Słabym punktem podwozia okazuje się za to skuteczność resorowania nierówności.

Potencjalnych klientów nie zachwyci cena niemieckiego SUV-a. Zamiast kupować Q5, możemy na przykład wybrać się do salonu Mitsubishi i sprawić sobie model Pajero. Choć nie oferuje on jakości wykończenia i własności jezdnych na poziomie Audi, jest większy (opcjonalnie 7-osobowy), bardziej funkcjonalny i o niebo lepiej sprawdza się w warunkach terenowych. Wybór zależy już od potrzeb i upodobań klienta.

Komentarze redakcji

Powagosław: Czy to jest wersja premium Volkswagena Tiguana? Czy raczej mniejsza kopia Audi Q7? Pewnie jedno i drugie, choć od Q7 mniejsze wyszło ładniejsze i jako tako się broni. Ale przypominając sobie zapowiedzi o sportowym wyglądzie tego auta, trzeba powiedzieć, że Audi mogło się bardziej postarać.
Luzacjusz: Widzieliście kiedyś, jak Adam Małysz gra na gitarze w punkowej kapeli? A wiecie, czemu nie widzieliście? Bo Małysz jest panem skoków narciarskich i punkowanie ma w nosie. Audi robi piękne limuzyny i nie ma ręki do aut terenowych. Mimo to próbuje być panem SUV-ów. A wychodzi z tego punk rock.

Wersje nadwozia Audi Q5

Silniki Audi Q5 SUV

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Diesel to dobry wybór w takim samochodzie – byle nie był to 2.0 TDI 150KM. Auto jest z nim trochę mułowate, nie czuć zbytniej werwy, choć spokojni kierowcy nie powinni narzekać. Zdecydowanie lepsze wrażenie robi wersja 177-konna. Jest dość spontaniczna i zrywna, idealna na co dzień. A jeśli osiągi są najważniejsze to warto pomyśleć nad wariantem 3.0 TDI 245KM. Ten już naprawdę wgniata w fotel. Wśród silników benzynowych prócz wersji SQ5, najwięcej emocji serwuje 3.0 TFSI 272KM. Odmiana hybrydowa jest raczej drogą ciekawostką, a racjonalny wybór stanowi 2.0 TFSI 180 lub 225KM. Nawet ta słabsza wersja żwawo wkręca się na obroty i nadaje autu nieco lekkości.

Publikacje o Audi Q5

Na mecie wyprawy (fotostory) - Audi Q5

Dziś ostatni dzień naszej wyprawy. Z Taupo pojedziemy na północ w kierunku miejscowości Coromandel, do zatoki Wilsona, a stamtąd, po przerwie nad brzegiem południowego Pacyfiku, wyruszymy do Auckland, gdzie pożegnamy się z naszymi autami testowymi.

Wellington (fotostory) - Audi Q5

Wellington wita nas szerokimi i niemal pustymi autostradami. Co prawda jest już po godzinie 19, bo przybywamy z opóźnieniem, ale i tak mnie, przyzwyczajonego do warszawskich i krakowskich korków, ta pustka aż razi.

Whangamomona (fotostory) - Audi Q5

Przez ostatnie dwa dni przemierzyliśmy setki kilometrów północnej wyspy. Wystartowaliśmy z Taupo, leżącego mniej więcej w środku wyspy, a naszym celem była tym razem stolica Nowej Zelandii - Wellington na jej południowym krańcu. Odległość - niecałe 400 km, ale my dziś zrobimy ponad 600, bo po drodze...

Whakatane - White Island (fotostory) - Audi Q5

Poranna odprawa nie trwa długo, bo dziś nie będziemy wiele jeździć - aż do godziny 16 będziemy wożeni. W hotelu otrzymujemy dziurawe metalowe miseczki, które paręset metrów dalej posłużą jako karty pokładowe, uprawniające do wstępu na jacht, którym popłyniemy około 50 kilometrów na północ od Whakatane...

Audi Q5 -New Zealand Tour. Wioska Hobbitów (fotostory)

Dziś pierwszy dzień, w którym zrobimy większy przebieg. O szoku, z którym musiałem się zmierzyć, zajmując miejsce za kierownicą po prawej stronie, już pisałem w poprzednim odcinku - a teraz o celu podróży.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi Q5

Audi Q5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Audi Q5

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi Q5
 

Najpopularniejsza wersja Audi Q5

Audi Q5

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi Q5
 

Audi Q5 najczęściej porównywane z:

Volvo XC60
2.0 D4 DRIVE-E (181 KM)
Mitsubishi Outlander
2.2 DOHC DI-D (150 KM)
Nissan Qashqai
1.2 DIG-T (115 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan X-Trail SE I-WAY Demonstracyjny Nissan X-Trail SE I-WAY
Rocznik: 2014. Przebieg: 40 km. Silnik: 2.0 150KM, diesel.
Cena: 146 800 zł 109 900 zł
Zyskujesz: 36 900 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 300 km. Silnik: 2.4 169KM, benzynowy.
Cena: 114 490 zł 95 500 zł
Zyskujesz: 18 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi Q5

Audi Q5
2.0 diesel 170 KM
146 000 km, 2009
28 500 PLN
Audi Q5
3.2 benzyna 270 KM
100 000 km, 2010
104 900 PLN
Audi Q5
2.0 benzyna 180 KM
2014
124 700 PLN
Audi Q5
2.0 benzyna 211 KM
27 000 km, 2010
128 900 PLN

Ocena auta Audi Q5 SUV

  • Średnia ocena
    na podstawie 41 opinii
  • 4,26
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15
  • Zalety
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • + ergonomia
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi Q5

Audi Q5 Facelifting Audi Q5 Facelifting - galeria redakcyjna Audi SQ5 TFSI Audi Q5 w Nowej Zelandii - część 5 - galeria redakcyjna Audi Q5 S Line Audi Q5 Hybrid Audi Q5 Facelifting 2.0 TDI 177KM - galeria redakcyjna Audi SQ5 TDI Audi Q5 w Nowej Zelandii - część 2 - galeria redakcyjna Audi Q5 w Nowej Zelandii - część 4 - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi Q5

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi Q5

Audi Q5

7 komentarzy

6 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~KLIENT~KLIENT

Pan ES (doradca serwisowy) Gdansk powinien zostac albo solidnie przeszkolony w zakresie interpersonalnym albo zwolniony z tego stanowiska !!! Kierownictwo zrobcie cos z nim.

~edi~edi

Do Picollo: Witam z tym biciem tarcz to nie jest tak jak mówisz jeżeji bije tarcza to dlaczego masz bicie prz dodawaniu gazu przecie wtedy nie używasz hamulca , jest to wina żle osadzonych opon . moiałem ten problem j szybko wpadłem na pomysł okręcenia opony na feldze o 180stopni -- pomogło, zróbtaki manewr.

~edi~edi

EDI ja też mam przykład dojenia mnie przez serwisy 1-szy kosztował 800zł a 3-ci już 1200 zł przy tych samych czynnościach co do spalania jest nieżle bo auto blisko 2T miasto 10L trasa 6,7L przy dobrej jeżdzie, wolniej zejdzie nawet do 5,8l .

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 106
Przejechany dystans
19 976 065 km
Zatankowanego paliwa
808 575 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 313
Wydanych pieniędzy
1 832 897 zł
Średnie wydatki na auto
1 533 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 583
Wydanych pieniędzy
4 709 049 zł
Średnie wydatki na auto
3 937 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 196)

Testy zderzeniowe Audi Q5

Najnowsze testy zderzeniowe Audi Q5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi Q5 2.0TDI
2009

Audi Q5
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi Q5 SUV

Na podstawie 56 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: zoolo2, dodano: 29.08.2013 15:03

4x4 oraz waga i gabaryty robią swoje ale jak na tak duże auto 8.6 srednio nie jest żle ,outlander palił 7.8l

pełny raport Audi SUV 2.0 TDI

autor: zadowolony, dodano: 16.04.2011 12:06

Nie wiem jak można pisać, że w mieście auto pali 10.5 litrów Zejście poniżej 12 litrów jest praktycznie niemożliwe, chyba, że jeździ się tylko na przelotówkach bez sygnalizacji i bez korków. Przy normalnej jeździe to jest 13-14 litrów. W trasie trzeba się liczyć ze spalaniem powyżej 10 litrów. Oczywiście jadąc na długiej trasie, omijając miasta, z prędkością do 90km/h można zejść do 8-9 litrów, ale na autostradzie przy 170km/h -14l Samochód bierze też dużo oleju: u mnie 4l na 10000km. Do tego wszystkiego trzeba się przyzwyczaić. Ale jaka radość z jazdy.

pełny raport Audi SUV 2.0 TFSI

autor: Niki, dodano: 03.10.2009 00:37

Zużycie paliwa nie jest zachwycające, zobaczymy jak będzie dalej. Średnio, przy niezbyt dynamicznej jeździe, wychodzi 8,3-8,5 l/100km.

pełny raport Audi SUV 2.0 TDI
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Audi Q5 SUV

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi Q5 SUV

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne Audi Q5 SUV
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi Q3 2.5 TFSI 310KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi S1 2.0 TFSI 231KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi A7 4.0 TFSI 560KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi A5 4.2 FSI 450KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi R8 5.2 FSI 525KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 4 428i 245KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Cruze 1.8 16V DOHC 141KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Cruze 1.8 16V DOHC 141KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Trax 1.4 140KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Fiat 500L 1.6 MultiJet II 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Infiniti Q50 2.2d 170KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Jeep Compass 2.0 156KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 240KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Lexus CT 200h 136KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D 175KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Viano 2.2 CDI 165KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes GLA 200 CDI 136KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes GLK 350 CDI BlueEFFICIENCY 265KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo ECOTEC 170KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Opel Adam 1.4 100KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Opel Insignia 2.0 CDTI Ecotec 163KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 508 2.0 HDi FAP 163KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 107 1.0 VTI 68KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 5008 2.0 HDi 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot RCZ 1.6L THP 16v 200KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Porsche Macan 3.6 V6 400KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Porsche Panamera 3.0 420KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Rolls-Royce Wraith 6.6 632KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Yeti 1.6 TDI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Roomster 1.2 TSI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Citigo 1.0 75KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Subaru BRZ 2.0 DAVCS 200KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Suzuki Splash 1.2 94KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen CC 3.6 V6 300KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volvo V60 2.4 D5 215KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi TT 8J 2.5 TFSI 340KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Captiva II 2.2D 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Captiva II 2.2D 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Citroen C4 II 1.6 e-HDi 114KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Hyundai i30 II 1.6 GDI 135KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Land Rover Range Rover Sport II 3.0 SDV6 292KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 3 II 2.3 260KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mitsubishi Pajero Sport II 2.5 DI-D 178KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Nissan Qashqai II 1.6 dCi 130KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 308 II 1.6 THP 155KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Alhambra II 2.0 TDI CR 177KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Superb II 2.0 TDI CR DPF 170KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Fabia II 1.2 TSI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Rapid 2 1.6 TDI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Fabia II 1.2 TSI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Toyota Auris II 1.8 HSD 136KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Toyota Auris II D-4D 125 124KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi A3 8V 1.4 TFSI CoD 140KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW X5 F15 M50d 381KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 6 F12-F13 650i 450KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Citroen C5 III 2.0 HDi FAP 163KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Lexus IS III 300h 223KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 3 III 2.0 SKYACTIV-G 120KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 6 III 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 6 III 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mitsubishi Outlander III 2.2 DOHC DI-D 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Porsche Cayenne III 4.2 V8 382KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Megane III Energy TCe 130KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.6 TDI CR 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.4 TSI 140KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.8 TSI 180KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.8 TSI 180KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 2.0 TDI CR DPF 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 1.8 TSI 180KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Toyota Avensis III 2.0 Valvematic 152KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volvo V70 III 2.0 D4 DRIVE-E 181KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi A6 C7 4.0 TFSI 560KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Honda CR-V IV 1.6 i-DTEC 120KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Jeep Grand Cherokee IV 6.4 V8 468KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Lancia Y IV 1.2 8v 69KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa E W212 350 Blue TEC 252KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa E W212 350 BlueTEC 252KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV Turbo RS 200KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV TCe EDC 120KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Toyota Prius IV 1.8 HSD 136KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 7 F01 740d 313KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Ford Ranger T6 3.2 Duratorq TDCI 200KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Ibiza V 1.4 BT 180KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Ibiza V 1.2 TSI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Suzuki Swift V 1.2 VVT 94KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 5 F10-F11 535d 313KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 3 F30-F31-F34 3.0 M3 431KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa S W222 350 Blue TEC 258KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TDI-CR BlueMotion Technology 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TDI-CR BlueMotion Technology 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TDI-CR DPF 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Honda Civic IX 1.8 i-VTEC 142KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi Q5, oglądali także