Szukaj

Informacje o Audi Q5 I SUV 3.0 TDI 240KM 177kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu (oznaczenie Typ 8R) produkowana w latach 2008-2016. Jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp o nazwie Audi Cross Cabriolet Quattro Concept z 2007 roku. Choć był to sportowy kabriolet, to właśnie w Q5 wykorzystano zaproponowane w nim stylistyczne rozwiązania. Projektantem auta był Christian Winkelmann. Model zbudowano na płycie podłogowej Volkswagen Group MLB Platform, którą dzielił m.in. z Audi A4 (B8), Audi A5 (Typ 8T) oraz Porsche Macan. Od 2012 roku Q5 oferowano w wersji po face-liftingu. Również w 2012 roku debiutowała sportowa wersja modelu SQ5.

czytaj więcej
Powagosław

Czy to jest wersja premium Volkswagena Tiguana? Czy raczej mniejsza kopia Audi Q7? Pewnie jedno i drugie, choć od Q7 mniejsze wyszło ładniejsze i jako tako się broni. Ale przypominając sobie zapowiedzi o sportowym wyglądzie tego auta, trzeba powiedzieć, że Audi mogło się bardziej postarać.

~Powagosław
Luzacjusz

Widzieliście kiedyś, jak Adam Małysz gra na gitarze w punkowej kapeli? A wiecie, czemu nie widzieliście? Bo Małysz jest panem skoków narciarskich i punkowanie ma w nosie. Audi robi piękne limuzyny i nie ma ręki do aut terenowych. Mimo to próbuje być panem SUV-ów. A wychodzi z tego punk rock.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 240 KM (177 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1500-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Silnik ze zmienną geometrią łopatek turbiny oraz system wtrysku bezpośredniego Common-Rail z ciśnieniem wtrysku 1800 bar, wtryskiwacze piezoelektryczne, sterownik Bosch EDC 17.
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Wyciszenie + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~Krzysztof
Audi Q5 I
SUV 3.0 TDI 240KM 177kW
Fajne auto, egzemplarz, który posiadam jest bezawaryjny :) Czytałem wcześniej o problemach z silnikiem 3.0 tdi ale przez prawie 2 lata niczego nie doświadczyłem. Chyba oleje łącznie z filtrami co 10 tys i olej w automacie co 50-60 tyś. niwelują pojawiające się problemy. Skrzynia gładko i szybko zmienia biegi. Mapa silnika na ok 300KM praktycznie od początku i zero problemów. Auto udane, jestem zadowolonym użytkownikiem. Jest trochę sztywna ale mimo wszystko bardziej komfortowa od A4 B8. Dużym plusem jest większy prześwit, dzięki czemu nie ma problemu z zahaczaniem o krawężniki, studzienki, czy jakieś wyboje. Auto już dosyć stare, z dużym przebiegiem a jest zwarte, w środku nie trzeszczy (nawet panorama) i od początku nie ma żadnych problemów z zawieszeniem :) nawet nic nie zaczęło delikatnie stukać. Części eksploatacyjne śmiesznie tanie.
4,9
~kwadrans
Audi Q5 I
SUV 3.0 TDI 240KM 177kW
Jest dużo nierzetelnych opini i takich które nie powinny mieć miejsca. Są ludzie także z konkurencji którzy nigdy tym autem nie jeździli np tu: http://testy.mojeauto.pl/ocena/Audi_Q5/2392/. Proszę zwrócić uwagę co autor oceny powpisywał w wady i zalety. Teraz o uwagach niejakiego Niki z tej strony. Za wadę wymienił brak polskiego menu. otóż polskie menu ukaże się bo jest to kwestia tylko czasu. Niki miał pretensję do trójkąta ostrzegawczego. Każdy kierowca przy zakupie auta NAJPIERW orientuje się GDZIE się znajduje trójkąt. Jak można uznać to za wadę?. Już kompletnie nie rozumiem uznanie jako wady cichych kierunkowskazów. Na litość boską, je WIDAĆ, na desce i w lusterkach a klikanie jest bardzo miękkie i przyjemne. Jeszcze wadą wg Niki jest rzekomo wk....jący GONG niezapiętych pasów (słowa Niki). Jak gościa którego wkurza gong kupuje 240 konne auto to ja współczuje ludziom z jego terenu, ponadto dobry kierowca jeździ zapięty. Gong jest bardzo miękki i wcale nie irytujący. Następna wg tego Pana wada to braki kontrolek pozycyjnych i mijania. Pytanie po co, skoro mamy w audi tryb automatyczny? Reasumując, wg mojej oceny dałbym dokładnie 4,7, może 4,8. Za wcześnie jdnak, mimo wszystko na ocenę. Tak czy inaczej, auto zaskakuje komfortem (w bmw x3 nie czułem się komfortowo) Auto pływa (w pozytywnym znaczeniu, nie po szosie), jest miękkie, delikatne, słucha kierowcy, jak trzeba to staje się rasowym agresywnym rumakiem który potrzebuje wiadra wody do takiej agresji. Auto być może nie zaskakuje bocznym wyglądem, ale już tył robi wrażenie, nie wspominając o przodzie które jest po prostu gigantyczne. W całej mojej ocenie starałem się obiektywnie spojrzeć na cały ten test i moje uwagi. Wielokrotnie wracałem do swoich ocen i analizowałem je na nowo. Cieżko jednak oceniać auto facetowi który nigdy tej klasy auta nie miał więc siłą rzeczy zachwycony będę. Tak czy inaczej, choć nie miałem na własność aut tej klasy to jednak zdarzało mi się jeździć różnymi (np wspomniane BMW X3) i nimi się posiłkowałem. Po drogach jeżdżę od roku 1992.
5,0
~prezes
Audi Q5 I
SUV 3.0 TDI 240KM 177kW
Jazda nim to czysta przyjemność po kilku godzinach jazdy nie odczuwałem bólu pleców, moc silnika wystarczająca 240 km nie kusiło mnie tuningowanie z uwagi na to że skrzynia s-tronik nie bardzo znosi tuning silnika.
Średnie spalanie dla Audi Q5 I SUV 3.0 TDI 240KM 177kW 2008-2012
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Audi Q5 I
SUV 3.0 TDI 240KM 177kW
Waga auta to prawie 2 tony, silnik rewelacyjny pod wzgledem zuzycia paliwa - hybrydy przy tej masie moga sie schowac. Zaznaczam że stopę mam raczej lekką, ale to auto przyjemnie sprawia ze czlowiek daje gaz ono sie pieknie zbiera a po tym samo redukuje slicznie na wyzszy bieg (jak to automat). Auto pali 7,0 l przy dwoch osobach na pokladzie, normalnej szybkiej jezdzie po drogach krajowych do predkosci 100km/h. Autostrada 140 - 150 km tu juz wychodzi 8,0 l. Ekpresowki 120 - 130 7,5 l. Są to pomiary wynikające z tankowania od full do full w baku wiec jest to realne spalanie. Komputer pokazuje średnio 0,2 l mniej niz w rzeczywistosci. Auto jak na quattro , automat tiptrnoc 7 biegow i mase przy 240 KM SWIETNE. Warunki jazdy górskie - podhale - krakow - rzeszów. Gdybym mial do wyboru 2,0 a 3,0 to jedyny sluszny wybor to inno 3,0. Jest frajda, wygoda i wcale nie tak drogo.
7,6
Audi Q5 I
SUV 3.0 TDI 240KM 177kW
Maja Q5 ma dołożony moduł dwu strumieniowy który zwiększył moc do 290KM i 580nm . To że przyspieszam teraz w 6s. :) to jedno , ale najważniejsze, że średnie spalanie tego samochodu nie przekracza 8litrów . Czasami w mieście przy dużych korkach dochodzę do 9 litrów. Na trasie wyprzedzając wszystko co na kołach ( zresztą na totalnym luziku) spalanie 7,9 uważam za niesamowite. Jak miałem Q5 2.0tdi , to non stop w mieście chlupał 10litrów , mniej nie chciał no i jechać też nie chciał .
8,3
Audi Q5 I
SUV 3.0 TDI 240KM 177kW
Przy tej wersji silnika mogłoby być ciut lepiej. W cyklu mieszanym (jeśli miasta to małe, jeśli poza terenem zabudowanym to nie autostrada i droga ekspresowa) zszedłem w jeździe ekonomicznej do 6,8 litra. Przy ciężkiej nodze 9,5 litra przy czym ciężką nogę ma się z reguły na jakiś czas, nie zawsze. Wtedy mogłby skoczyć pewnie i do 11 litrów.
Audi Q5 I SUV