Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Auto w Firmie

Jedzie nowe - samochodowe premiery we flotach w 2013

dodano: jakiś czas temu
Liczne debiuty kompaktowych kombi i miejskich crossoverów, a także mnóstwo nowości w segmencie premium – w tych grupach pojazdów możemy się spodziewać w tym roku najwięcej premier. Prezentujemy zapowiedzi najciekawszych z nich.
Liczne debiuty kompaktowych kombi i miejskich crossoverów, a także mnóstwo nowości w segmencie premium – w tych grupach pojazdów możemy się spodziewać w tym roku najwięcej premier. Prezentujemy zapowiedzi najciekawszych z nich.

Producenci samochodów nie dają wytchnąć ani dziennikarzom branżowym, ani rozmiłowanym w motoryzacji flotowcom. Z roku na rok wzrasta różnorodność oferowanych przez nich modeli. W ostatnim czasie jednym z głównych trendów jest poszerzanie oferty o modele typu crossover/SUV, które z oporami, ale konsekwentnie, pojawiają we flotach. W ciągu czterech lat sprzedaż SUV-ów i crossoverów podwoiła się w Europie do poziomu 800 tysięcy aut rocznie, windując ten segment do trzeciego najważniejszego na Starym Kontynencie. Podobna tendencja ma miejsce również w Polsce, gdzie sprzedaż aut typu crossover/SUV wzrosła o 70% w ciągu trzech ostatnich lat. Tego boomu nie chce przegapić żaden liczący się producent. Niedawno zadebiutował w segmencie B Opel Mokka, w tym roku dojdą jeszcze crossovery Chevrolet Trax, Renault Captur i Peugeot 2008. W przyszłym roku premierę będą miały m.in. crossovery Fiat 500X, mały Jeep, Ford EcoSport oraz uterenowiona Honda zbudowana na bazie Jazza. Wśród większych aut terenowo-rekreacyjnych managerowie z pewnością zainteresują się nowym Fordem Kuga, Toyotą RAV4, a niektórzy może nawet usportowionym Audi RS Q3.

W segmencie pojazdów miejskich ten rok nie będzie tak obfity w nowości jak zeszły. Już niedługo pojawi się w ofercie Opel Adam, następnie prawdopodobnie maluch Mitsubishi, a pod koniec roku zobaczymy być może nową generację Hyundaia i10. W segmencie B w tym roku też nie będzie wielu nowości; druga generacja Nissan Note – minivana bardzo dobrze przyjętego w Polsce – oraz Clio w odmianie kombi – Grandtour. Kilka interesujących debiutów szykuje się w segmencie kompaktów. Peugeot prawdopodobnie zaprezentuje nową generację wyczekiwanego modelu 308. Poza tym w sprzedaży pojawią się co najmniej cztery modele w wariantach kombi: Toyota Auris, ŠkodyRapid i Octavia oraz Golf Variant VII. W segmencie C mocniej zaistnieją również dwa modele premium, czyli sedany Audi A3 oraz Mercedes CLA.

W klasie średniej zadebiutuje zmodernizowany Opel Insignia. Niestety, na nową generację Mondeo musimy poczekać do przyszłego roku. Prezesi z pewnością zaczną się przyglądać nowej generacji Mercedesa klasy S, nowemu BMW X5 czy też usportowionym odmianom kilku modeli Audi: RS6 Avant czy RS7.

Producenci samochodów sparzyli się na pojazdach z łatką eko. Sprzedaż aut elektrycznych i hybrydowych typu trzeciego nie przynosi oczekiwanych przychodów i jest daleka od oczekiwań. W związku z tym nie należy się spodziewać wielu nowości. Istotną premierą będzie jedynie Nissan Leaf drugiej generacji, który pojawi się w ofercie już wiosną.

ALFA ROMEO
Alfa Romeo nie przewiduje na ten rok nowych modeli, którymi mogą zainteresować się przedsiębiorcy. Za to Włosi zapowiedzieli faceliftingiMiTo i Giulietty, które przewidziano na trzeci kwartał tego roku. Poza tym w Genewie zadebiutuje sportowa Alfa Romeo 4C z centralnie umieszczonym silnikiem.

AUDI
Z początkiem roku ofertę Audi A3 uzupełniła 5-drzwiowa wersja Sportback. Z czasem pojawi się jej usportowiona odmiana S3, a także, po raz pierwszy w tej linii Audi, wariant sedan. Trójbryłowiec marki z Ingolstadt pojawi się w salonach w trzecim kwartale br. W tym roku niemiecki producent wprowadza w wielu swoich modelach warianty usportowione. W drugim kwartale br. możemy się spodziewać SUV-a SQ5, kombi RS6 Avant, a w końcówce roku crossovera RS Q3, modelu RS7. Z końcem roku flagowa limuzyna A8 przejdzie facelifting.

BMW
W tym roku najciekawszą premierą z punktu widzenia firm może się okazać SUV X5. Bardzo ciekawie zapowiada się model serii 3 GT, czyli w bardziej praktycznym wariancie liftback. Bawarczycy pokażą również nowe coupé serii 4 oraz odświeżony roadster Z4.

CHEVROLET
Najważniejsza premierą Chevroleta będzie w tym roku crossoverTrax. Tańszy bliźniak Opla Mokki pojawi się w salonach w połowie roku. Dla żądnych mocniejszych wrażeń Chevrolet szykuje siódmą generację Corvette.

CITROËN
Od początku roku w salonach Citroëna rozkręca się sprzedaż budżetowego sedana C-Elysee. Dla przedsiębiorców posiadających duże rodziny bardzo interesującą nowością może być nowa generacja C4 Picasso/Grand Picasso. W salonach można też znaleźć odmłodzone C3 Picasso.

DACIA
Dacia w ostatnich miesiącach wymieniła całkowicie paletę swoich modeli: od miejskiego Sandero, przez sedana Logan, użytkowego Dokkera aż po vanaLodgy. Wyglądają one zdecydowanie atrakcyjniej, mają lepsze wyposażenie i są lepiej dopracowane, a przy tym nie kosztują więcej od poprzedników. Prawdopodobnie zadebiutuje w tym roku w Polsce Duster po faceliftingu.

FIAT
Polityka modelowa Fiata od kilku lat dla mediów jest bardzo zagadkowa. Od roku Włosi produkują w Chinach ciekawego sedana Viaggio, będącego bliźniaczą konstrukcją z DodgemDart, i od dłuższego czasu spekuluje się o jego wprowadzeniu do europejskiej oferty, wraz z wariantem hatchback. Tym samym Fiat miałby godnego następcę Bravo. Niedługo w ofercie pojawią się powiększona, 7-osobowa, odmiana modelu 500L oraz pseudoterenowa Trekking. Facelifting przejdzie również model Qubo/Fiorino.

FORD
Z początkiem 2013 roku pojawia się w Polsce pojawią się odświeżona Fiesta oraz nowa Kuga. Pod koniec roku trafi do sprzedaży Transit Connect oraz nowy Transit. Niestety, nie zobaczymy w tym roku długo wyczekiwanej kolejnej generacji Mondeo, której premierę w salonach przewidziano dopiero na 2014 rok. Podobnie do przyszłego roku musimy poczekać na nowego dostawczaka segmentu B – Couriera – oraz crossovera segmentu B – EcoSport.

HONDA
Honda Civic może zyskać większą popularność w firmach dzięki wprowadzeniu do oferty wariantu z silnikiem Diesla 1.6 i-DTEC o mocy 120 KM. Być może zaprezentowany zostanie również wariant combi, który niegdyś nosił nazwę Aerodeck. Facelifting przejdzie też model CR-Z. Japończycy chcą mieć swojego crossovera w segmencie B. Taki model na bazie Jazza zadebiutuje w 2014 roku.

HONKER
Pod koniec 2012 roku spółka DZT Fabryka Samochodów w Lublinie przyjęła nazwę Fabryka Samochodów Honker. Firma ta, rozwijająca produkcję samochodów terenowych oraz dostawczakówPasagon (nowsza odmiana Lublina), przeprowadziła głęboką modernizację swojego dostawczaka. Premiera handlowa tego modelu, o nazwie Honker Cargo, będzie miała miejsce w pierwszej połowie roku.

HYUNDAI
Ciekawą nowością Hyundaia będzie przedłużony wariant Hyundaia Santa Fe, który prawdopodobnie będzie nosił przydomek Grand. W polskiej ofercie znajdzie się również 3-drzwiowa odmiana kompaktowego i30, a pod koniec roku prawdopodobnie poznamy także nową generację miejskiego malucha i10.

KIA
Istotną nowością Kii w tym roku będzie kompaktowy van Carens nowej generacji. W segmencie kompaktów pojawi się również 3-drzwiowy pro cee'd, który w najmocniejszej wersji będzie nosił dodatkowe oznaczenie GT.

LEXUS
Najważniejszą nowością Lexusa przewidzianą na ten rok jest nowy IS.

MAZDA
W tym roku Mazda rozkręca sprzedaż nowej szóstki, ale z niecierpliwością czekamy na nową generację Mazdy 3, która prawdopodobnie pojawi się w ofercie pod koniec roku.

MERCEDES
Istotną nowością Mercedesa dla firm w tym roku jest bez wątpienia sedan CLA – nieco mniejszy pojazd od dotychczasowej klasy C. Samochód ten pojawi się na rynku w kwietniu. Niemiecka marka liczy również na przychylne przyjęcie głęboko zmodernizowanego modelu klasy E.W sierpniu zadebiutuje kolejna generacja klasy S. Coraz głośniej spekuluje się o debiucie kompaktowego crossovera Mercedesa, który miałby się nazywać GLA. W końcówce roku pojawią się także sportowe odmiany AMG klasy A oraz S.

MINI
W tym roku marka Mini stawia na promocję Pacemana. Być może jesienią zadebiutuje trzecia generacja Mini.

NISSAN
Najważniejszą tegoroczną polską premierą będzie Note drugiej generacji. W marcu ofertę uzupełni JukeNismo, zapoczątkowujący nową linię usportowionych modeli. W maju pojawi się elektryczny Leaf drugiej generacji.

OPEL
Miejski Adam to najważniejsza nowość Opla przewidziana na ten rok. Managerowie z pewnością zainteresują się również Insignią po faceliftingu. Z gliwickiej fabryki Opla do klientów wyjadą pierwsze Cascady, czyli Astry w wersji kabriolet.

PEUGEOT
Peugeot zaprezentuje w tym roku prawdopodobnie nową generację modelu 308 oraz pierwszego crossovera segmentu B o nazwie 2008. Wcześniej pojawią się w ofercie modele 208 GTI oraz RCZ po facelifttingu.

PORSCHE
Sporym zainteresowaniem wśród zarządów firm może cieszyć się SUV Porsche Macan, czyli mniejszy brat Cayenne. Kolejną nowinką będzie typowo sportowy Porsche 918 Spyder z napędem hybrydowym.

RENAULT
W tym roku Renault poszerzy gamę Clio o odmianę kombi Grandtour oraz sportowy model RS. Szerzej napiszemy o nich w kolejnym numerze. W połowie roku dołączy również crossover zbudowany na bazie Clio – Captur. Ponadto sedan Fluence przejdzie facelifting, a Scenic pojawi się w uterenowionej wersji XMOD. Długo wyczekiwane Twingo trzeciej generacji pojawi się dopiero z początkiem 2014 r.

SUZUKI
Już na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie Suzuki pokaże nowego crossovera segmentu C, który będzie przypominał koncepcyjny model S-Cross, pokazany podczas paryskiego salonu samochodowego jesienią 2012 roku.

ŠKODA
Ten rok z pewnością będzie należał do Octavii trzeciej generacji. To najważniejszy model dla czeskiej marki, ale też najchętniej wybierany model przez polskich przedsiębiorców. W tym roku nabywcy firmowi będą mogli zamówić Rapida oraz nową Octavię również w wariantach kombi. Czesi przeprowadzą też faceliftingi modeli Super oraz Yeti.

SEAT
Zmarginalizowana w ostatnich latach marka Seat ma szansę w tym roku złapać wiatr w żagle. Mogę jej w tym pomóc nie tylko zmiany właścicielskie, ale również wprowadzenie do oferty całej gamy interesujących z punktu widzenia firm modeli, czyli kompaktowego Leona i jego odmiany kombi ST, a także sedana Toledo, będącego bratem bliźniakiem ŠkodyRapid. Hiszpańska marka pokaże również najmocniejsze odmiany Ibizy i Leona, czyli Cupry.

SUBARU
Fani Subaru doczekają się w tym roku nowej generacji Forestera oraz Imprezy.

SSANGYONG
Koreański SsangYong, dzięki inwestycjom czynionym przez właściciela, hinduski koncern Mahindra, zaskakuje kolejnymi nowościami. W połowie roku ma się pojawić w ofercie nowa generacja potężnego vanaRodius wyposażona w 2-litrowy silnik Diesla o mocy 155 KM.

TOYOTA
W tym roku Toyota promuje trzy ważne nowości. Po raz pierwszy od lat w segmencie kompaktowym zadebiutuje ceniony przez floty wariant kombi – AurisTouring Sports. Równie ważną premierą jest nowa generacja SUV-a RAV4. Toyota zmodernizowała też vana Verso.

VOLKSWAGEN
Wiosną w ofercie Volkswagena pojawi się bardziej elegancka odmiana pikapa Amarok – Canyon. Poza tym swój rynkowy debiut będą miały uterenowione warianty miejskiego Up! – Cross Up! oraz pojazdu użytkowego – Cross Caddy. Spośród nowinek Volkswagena największym wzięciem w firmach będzie cieszył się Golf VII w wersji kombi, czyli Variant.

VOLVO
Jedną z ważniejszych rynkowych nowości Volvo jest w tym roku uterenowiony wariant Cross Country modelu V40. Szwedzka marka przymierza się również do faceliftingu niemal całej obecnej gamy modeli, począwszy od S60, poprzez XC60 aż po S80/V70.

Marcin Krzywicki, MB Business Cars, nationalkeyaccount manager
Klienta flotowego w tym roku chcielibyśmy zainteresować premierą – Klasą CLA. Jest to już trzeci model z naszej zupełnie nowej rodziny kompaktów i wiążemy z nim duże nadzieje. Dlaczego? Ma sportową sylwetkę, agresywny design, ale jednocześnie przestronne wnętrze i ekonomiczne silniki. Model CLA wyposażono w wiele elementów z zakresu komfortu i bezpieczeństwa znanych wcześniej tylko z większych modeli MB. Dodatkowo samochód dostępny jest w bardzo atrakcyjnej cenie, dlatego wierzymy, że Klasa CLA będzie naszym hitem na rok 2013.

Tomasz-Koter Tomasz Koter, kierownik zespołu sprzedaży flotowej Škoda, Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Škoda rozpoczyna ten rok mocnym wejściem na rynek i kontynuacją ofensywy modelowej. Na początku marca debiutuje w Polsce najbardziej oczekiwany przez wszystkich model – Octavia III generacji w wersji liftback. W Polsce w minionym roku po raz kolejny Octavia była najpopularniejszym modelem z niemal 50-procentowym udziałem w sprzedaży marki. Projektanci dołożyli wszelkich starań, aby trzecia już odsłona Octavii umocniła swoją pozycję na rynku i była po raz kolejny wyznacznikiem pewnych standardów, które obowiązywać będą od tej pory w segmencie aut kompaktowych. Octavia III generacji ma bowiem wszelkie predyspozycje, aby stać się hitem, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i flotowych.

Piotr-Kaczmarek Piotr Kaczmarek, dyrektor sprzedaży VW Samochody Użytkowe
W bieżącym roku odbędą się dwie premiery wzmacniające wizerunek marki Volkswagen Samochody Użytkowe jako producenta samochodów użytkowych klasy premium. W ofercie pojawią się modele specjalne Volkswagen Cross Caddy i Volkswagen AmarokCanyon.Oba samochody wyróżniają się zindywidualizowanym charakterem. Zachowują przy tym wszystkie zalety swoich seryjnych odpowiedników: nowoczesność poprzez zastosowanie najnowszych technologii, najwyższa jakość, funkcjonalność i niezawodność.

Marcin-Wysocki Marcin Wysocki, kierownik sprzedaży flotowej Volkswagen Group Polska
W 2012 roku na rynku zadebiutowała kolejna wersja Golfa, najczęściej sprzedawanego samochodu w Europie. Siódma generacja tego bestsellera zbudowana jest na innowacyjnej płycie podłogowej MQB, która znacząco obniżyła masę samochodu i poprawiła jego osiągi. Ponadto nowy Golf wyposażony jest w wiele nowych systemów wspierających kierowcę oraz poprawiających komfort i bezpieczeństwo podróży. W bieżącym roku w salonach pojawią się cztery interesujące odmiany tego bestsellera. Trzy z nich powstaną w oparciu o wersje 3- i 5-drzwiowe – mam na myśli GTI, GTD oraz R. Jednak nasi partnerzy z rynku flotowego ucieszą się z nadwozia kombi. W 2013 roku zostanie zaprezentowany Golf VII Variant. Jest to najchętniej wybierana na naszym rynku wersja nadwozia w gamie Golfa przez klientów flotowych. Jego ceny zostaną opublikowane w sierpniu, pierwsze auta trafią do klientów w październiku. Teraz prowadzimy jeszcze wiele rozmów z klientami na temat obecnie dostępnego Golfa Varianta, na którego popyt utrzymuje się na tak wysokim poziomie, że prawdopodobnie będzie konieczne zwiększenie liczby miejsc produkcyjnych przysługujących naszemu rynkowi.

Krzysztof-Kowalski Krzysztof Kowalski, Nissan salescentral&estern Europe
W marcu tego roku wprowadzimy do oferty crossoveraJukeNismo. To pierwszy model marki Nismo, czyli usportowionych modeli Nissana. W maju pojawi się elektryczny Leaf drugiej generacji. Najważniejszą tegoroczną polską premierą będzie Note drugiej generacji. Mamy bardzo głębokie przekonanie, że to auto zainteresuje klientów flotowych.

Leszek-Kempiński Leszek Kempiński, kierownik PR Audi
Z punktu widzenia rynku flotowego na szczególną uwagę zasługuje Audi A3 w wersji sedan. Będzie to zupełnie nowy model w gamie samochodów Audi. Cechował się będzie, z jednej strony, atrakcyjną stylistyką, a z drugiej – dużą funkcjonalnością. Są to wartości, które mogą znaleźć uznanie w oczach klientów flotowych.