Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Auto w Firmie

Leasing przebija gotówkę i dystansuje kredyt

dodano: jakiś czas temu
Spośród wielu sposobów finansowania samochodów firmowych, największym sprzymierzeńcem mikro, małych i średnich przedsiębiorstw okazał się leasing. Przy zakupie floty samochodowej korzysta z niego aż 65% firm – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing. Znajomość zalet leasingu potwierdza fakt, że jest on wybierany pięciokrotnie częściej niż pożyczka czy kredyt.
Spośród wielu sposobów finansowania samochodów firmowych, największym sprzymierzeńcem mikro, małych i średnich przedsiębiorstw okazał się leasing. Przy zakupie floty samochodowej korzysta z niego aż 65% firm – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing. Znajomość zalet leasingu potwierdza fakt, że jest on wybierany pięciokrotnie częściej niż pożyczka czy kredyt.

Przedsiębiorcy zainteresowani zewnętrznymi sposobami sfinansowania „czterech kółek” mają do dyspozycji kredyt bankowy i pożyczki, leasing oraz wynajem długoterminowy. Ich wybór zależy z jednej strony od korzyści, jakie oferuje dane rozwiązanie, z drugiej zaś, od sytuacji rynkowej firmy oraz otoczenia makroekonomicznego.

Leasing deklasuje…

Leasing zyskuje w czasie niepewności gospodarczej, gdyż w przeciwieństwie do kredytu nie wymaga ustanowienia tak wielu zabezpieczeń. Główną gwarancją dla finansującego jest leasingowany przedmiot, który przez cały okres trwania umowy pozostaje jego własnością. Dodatkowo, zaostrzone polityki kredytowe banków w czasie dekoniunktury sprawiają, że przedsiębiorcy szukają alternatyw. Wtedy często wybierają leasing. Z naszych doświadczeń wynika, że firmy, które spróbowały tego rozwiązania, często do niego wracają, głównie ze względu na korzyści podatkowe oraz małą liczbę formalności - komentuje Tomasz Sudaj dyrektor ds. strategii rynkowej w Spółkach Leasingowych BZ WBK.

Popularność leasingu rośnie wraz z wielkością firmy – na takie rozwiązanie przy zakupie auta zdecydowało się 44% mikrofirm, podczas gdy wśród małych i średnich przedsiębiorstw ten współczynnik wyniósł odpowiednio 71 i 79%. Z pożyczki lub kredytu na zakup auta skorzystało 12% badanych firm, a z wynajmu już zaledwie 4%.

…bo niższe podatki i tanie ubezpieczenie

Dlaczego leasing? Dla wszystkich przedsiębiorców, bez względu na skalę działania, największe znaczenie mają korzyści podatkowe wynikające z wyboru danej formy finansowania. Na duże znaczenie tego czynnika wskazało aż 70% badanych firm. Inne motywy skłaniające do korzystania z leasingu to: mała ilość wymaganych dokumentów (26% wskazań) oraz atrakcyjne usługi dodatkowe (13% wskazań). Badanie potwierdziło, że nasza strategia ciągłego uproszczania procedur oraz rozwijania oferty usług dodatkowych jest właściwa oraz odpowiada na potrzeby mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby dodatkowo zwiększyć atrakcyjność naszej oferty finansowania pojazdów, uruchomiliśmy promocję pod hasłem „Złożymy dla Ciebie dobry leasing”, która obejmuje leasing już od 103%, ubezpieczenie AC od 2,9% oraz ubezpieczenie GAP bez opłat w pierwszym roku trwania umowy. Klienci otrzymują także voucher gwarantujący 1 000 zł rabatu do wykorzystania u wybranych dealerów samochodowych, z którymi wspólnie przygotowaliśmy naszą promocję – podsumowuje Daniel Mrozek, dyrektor Departamentu Marketingu i Wsparcia Sprzedaży w BZ WBK Leasing.

Metodologia badania

Badanie „Samochody firmowe: portret i finansowanie” zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing w dniach 12-20 września 2012 r. na celowej próbie mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Wielkość próby wyniosła 300 przedsiębiorstw (równoliczne grupy mikro, małych i średnich firm), a błąd oszacowania 5%. Badanie zrealizowano metodą telefonicznych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).