Zgłoś sugestię Żarówka
Kliknij aby zamknąć

Niecodzienna moc na co dzień

Szukaj firmy

Audi 80 B4 Sedan 2.0 E 115KM 1991-1995 - Problemy i rozwiązania

Audi
80
B4
Sedan
2.0 E 115KM 1991-1995

Usterka w Audi 80 B4 Sedan 2.0 E 115KM 1991-1995 - szczegóły

Szalejące wolne obroty.

Audi 80 B4 Sedan 2.0 E 115KM 1991-1995
Problem rozwiązany
~wiesiek
dodał 18.03.2009 18:35:18

Opis problemu

Jak w temacie. Auto ma takie dni że zapali i wszystko jest ok, ale czasami po zapaleniu (po nocnym postoju) przez chwile obroty trzyma powyżej 2000 albo tak sobie skaczą od 500- 1000/1500, a innym razem jest normalnie ale ma coś takiego że obroty (przy przełączaniu niższych biegów, lub przy zatrzymywaniu) spadają poniżej 500 i silnik mi gaśnie. Nie muszę mówić jak się wtedy jeździ po mieście. Auto mam na gaz a zapala na benzynie i wtedy muszę chwilę go kręcić. Co to może być?

kategoria: silnik
Komentarze kierowców (42 komentarze)
~Przemek
0
|
0

Po pierwsze zacznij od zregulowania instalacji LPG przed zimą.Ważne jest też oczyszczenie instalacji może od tego skaczą ci obroty od 500 gasnie ci silnik a dlaczego. Zawsze przy moim audiczku też skaczą obroty jak chcą ale go zregulowałem. Miałem też problem z przelącznikiem gazu na benzyne. Wymienić najlepiej: Cewke,przełącznik LPG na benzyne,oczyścić instalacje LPG ,zregulować instalacje LPG i kupić nowe wtryskiwacze benzyny



Pozdrawiam

10.11.2014 21:09:20 | napisz odpowiedź
~SIA
1
|
0

w Audisi wszystkie styki w elektycznych wtyczkach silnika pryśnij WD i zapnij/wypnij ze trzy razy, wzrusz wszystkie bezpieczniki i przekaźniki w skrzynce w poszybiu, pod kierownicą też. Po tej akcji ZERO PROBLEMÓW!

29.06.2014 19:42:46 | napisz odpowiedź
~wiesiek
0
|
1

witam. tu autor postu. opisny problem zniknął poz mianie instalacji na sekwencje. więc może w waszych przypadkach też to pomoże o ile macie stare instalacje

15.01.2013 20:46:13 | napisz odpowiedź
~Daniel
0
|
0

falujace obroty czy to ??? czujnik halla ,przeplywka ,krokowiec ,swiece,kopulka ,palec ,kable,przekaznik 30 ,sonda,zaplon przestawiony,lewe powietrze itd???????! panowie naczytalem sie juz mam dosc wieczny problem prawie karzda audi b4 2,0 abk 115 lpg niepolecam lepiej juz 1,9 TD niestety ale doswidczylem to sam

29.12.2012 22:01:37 | napisz odpowiedź
~dominator
0
|
2

Ja jezdze juz 3lata z odlaczona przeplywka,silniczka krokowego wogole niemam zalozonego,tylko pokretlo od regulacji gazu i jest ok.obroty trzyma 1100 a jak jest zimny to 900. A mechanicy terz mi mowili i to i tamto,a to tylko zbedne wydawanie forsy. Ogolnie uwazam ze b4 2.0E jest do du.....mialem opla vectre A 1.6 to chodzil jak pszczolka,to mi sie audi zachcialo,blache maja super ale reszta to brak slow

24.08.2012 23:57:36 | napisz odpowiedź
~jacek
0
|
1

zapomnialem wymienic rodzaju silnika,2.0e 1992 115km

08.07.2012 20:17:06 | napisz odpowiedź
~jacek
4
|
0

witam mam problem z moja audiczka strasznie szarpie podczas jazdy na gazie i benzynie a jak odepne wtyczke od czujnika temperatury cieczy to chodzi elegancko tylko duzo pali,wymienilem sonde przeplywke kable swiece kopulke czujniki tez podkladam inne i dalej to samo robi co to moze byc?

08.07.2012 20:14:21 | napisz odpowiedź
~dlugi
0
|
1

1. Siepanie silnikiem to moze bycwina przeplywki.
2. drugi powod to elektryka lub nieszczelnosc dolotu - wymienilem elektryke (kopulka, swiece palec, kable - laczny koszt ok 200zł) i uszczelnilem dolot (popekana rura) i jezdze.
3. Przepływke mam odłaczona od kilku miesiecy i nic szczegolnego sie nie dzieje, wiec wierze ze bez niej da sie jezdzic. pali troche wiecej benzyny, ot tyle.
4. chce jeszcze wywalic cala obudowe filtra i wstawic filtr stozkowy. a moze nawet i przeplywke wywalic. podlaczyc mikser od lanosa na "okrągłym".
5. moje audi to 80 b4 2,0 abk lpg 3 generacji (elektronika steruje krokowcem).
6. Gyma dolotu powietrza jest przy zalonym elemencie antywybuchowym w bardzo nienaturalnym polozeniu. odgina sie do tylu i to (plus strzaly) na dluzsza mete moze powodowac jej uszkodzenie. dlatego chyba wywale i przeplywke zeby guma nie byla napieta.
7. swiece zwykle (nie 3-elektrodowe) po 10 zl za sztuke. kable np TESLA.
8. pozdrawiam wszystkich:)
9. Wymieniajmy sie doswiadczeniami bo mechanicy nas zjedza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

04.05.2012 11:38:14 | napisz odpowiedź
~piotr
1
|
0

może redutor od gazu

25.04.2012 16:19:03 | napisz odpowiedź
~MICHAŁ B
1
|
0

MAM AŁDI B80 GDY JA ODPALE TO NA WOLNYCH OBROTAK STRASZNIE SIEPIE SILNIKIEM CO TO MOZE BYC LICZE NA POMOC Z WASZEJ STRONY

02.01.2012 19:23:33 | napisz odpowiedź
~Zbych
0
|
16

Padła audi to już muzeum bo jak kogoś stać to nie kupi takiego auta z takim rocznikiem a ten koleś na temat wypowiedzi o audi że trzyma w stodole to mówi o sobie zresztą co tu gadać o takich autach bo takie autko to tylko na wyrywanie lasek ale z wiochy ...

23.12.2011 15:16:26 | napisz odpowiedź
~tomek
0
|
0

witam u mnie w audi b4 115 cały czas problem z obrotami falują dalej nie poradziło wymiana krokowca ani tego slynnego przekaznika nr 30 ani czujnika temperatury

15.11.2011 17:30:46 | napisz odpowiedź
~Leon
1
|
0

Witam Mam Audi b4 1993 Mam taki problem ze obroty skacza od 1000 do 1500 pojezdze tak z 2-3 km samochod gasnie i nie moge go dalej odpalic bo dluszej chwili znowu moge nim jechac 2-3 km i znowu zgasnie NIKT Z MOICH MECHANIKOW nie moze dojsc prosze o kontakt jakegos fachowca 55-276-20-82 napewno sie odwdziecze lub zaplace Pozdrawiam !

19.09.2011 19:06:55 | napisz odpowiedź
~Jędrek
0
|
0

to już się pojawiło, potrzebuję nr. katalogowy wtyku (tego wększego, bo tam jest mniejszy-3PIN i większy-4 PIN z 1 zaślepką)od potencjometru przepustnicy do Audi 80 B4 2.0 E ABK 1993 automat. Ratujcie. PZDR

12.08.2011 00:11:43 | napisz odpowiedź
~daniel
0
|
0

witam mam problem z uruchomieniem mojej audi 80 b4 mono wtrysk problem wystepuje zawsze rano musze sie sporo nakrecic gdy juz odpali strasznie go zuca ale po przelaczeniu na lpg jest juz ok wymienilem kable cewke swiece kopulke palec i ten czujnik niebieski rowniez na cieplym silniku problemu nie ma pomozcie pozdrawiam daniel

25.07.2011 09:25:28 | napisz odpowiedź
~adam
0
|
0

Witam mam problem z brakiem iskry w audi 80 b4 115 wymieniłem komputer układ zapłonowy czujnik hala a po odpięciu przekaznika pokazuje się cały czas plus w komputerze jest u mechanika i mechanik sam już nie wie co robić autko już stoi ponad miesiąc szkoda trochę pomóżcie mi pozdrawiam

23.04.2011 13:11:06 | napisz odpowiedź
~adam
2
|
2

Witam mam problem z brakiem iskry w audi 80 b4 115 wymieniłem komputer układ zapłonowy czujnik hala a po odpięciu przekaznika pokazuje się cały czas plus w komputerze jest u mechanika i mechanik sam już nie wie co robić autko już stoi ponad miesiąc szkoda trochę pomóżcie mi pozdrawiam

23.04.2011 13:07:52 | napisz odpowiedź
~marcin
1
|
0

Witam mam problem z obrotami audi 80 b4 poj.2000 .kombi wersja awant.Na zimnym ma jakies 1200,1300 po nagrzaniu obroty sa w granicy 2000,2100 i tak trzymają .Co moze byc przyczyna .Jesli ktoś wie prosze o kontakt 501724833

10.04.2011 19:42:13 | napisz odpowiedź
~Zbychu
0
|
0

Mam Audi 80 B4 ABK z 93. Też miałem problemy z odpalaniem. Zimny czy ciepły wystarczyło zgasić na 5 minut. Wymieniałem dużo części i czujniki a okazało się, że puszczał regulator ciśnienia paliwa. Zdajduje się na listwie wtrysków. Idzie z niego cienki gumowy przewód. Jeśli jest wporządku nie powinno być w nim paliwa. Ja sprawdziłem tak: założyłem przeźroczysty wężyk, który po zgaszeniu silnika zaraz zapełniał się paliwem i zalewał. Musiałem dłuższą chwilę kręcić aż odpalił. Po wymianie rugulatora pali na dotyk.

17.01.2011 18:49:54 | napisz odpowiedź
~zb
0
|
0

Jeżeli auto na benzynie jeździ perfekcyjnie, a nie da rady jeździć na LPG to na początek proponuje zacząć od filtra przy parowniku, silniczka krokowego od lpg lub samego parownika.

23.12.2010 11:10:39 | napisz odpowiedź
~ALICJA
0
|
0

Witam, a jednak nie jestem sama z takim problemem. Mam AUDI 80 B4 92 ROK, benzyna-gaz, po zagrzaniu się silnika przy zmianie biegu lub zwolnieniu spadają szybko obroty i gaśnie. Wymieniłam wszystkie możliwe filtry., Świece , cewka zapłonowa,akumulator, wszystkie kable są nowe, sonda lambda, pompa... mechanik drogą eliminacji chce rozwiązać problem, tylko że za niedługo będę mieć nowy stary samochód. Autko na benzynie chdzi perfekcyjnie. Nie da się tak jeździć , od czego zacząć szukać problmu tej awarii? Wiem że to staruszek i że nie ma co oczekiwać cudów ale bardzo go lubię i chcę się dowiedzieć co mu jest.

06.10.2010 20:55:55 | napisz odpowiedź
~MAGIK
0
|
0

Witam mam podobny problem b4 2.0E 115k 92r ABK AUTOMAT na wielopunkcie benz.
Mianowicie ogulnie chodzi bez zażutu lecz od czasu do czasu zaraz po odpaleniu lekko falują obroty, jak przygazuje to sie uspokaja.
No i jeszcze czasami nie moge odpalic (sporo musze sie nakręcic).
Pali mi w mieście 13-14l na 100, średnia trasy mieszanej to 11/100.
Co to morze byc, szczeże muwiąc stawiam na sąde lambda.
Pozdrawiam

17.09.2010 19:16:38 | napisz odpowiedź
~ZDZISLAW
0
|
0

z rególy w tych silnikach szalejące obroty to zasysanie tag zwanego lewego powietrza jakaś nieszczelność przy gażniku

18.07.2010 18:48:19 | napisz odpowiedź
~adam
0
|
0

adam
wiatam mam audi b4 2.0 115km.ben/gaz.W marcu wymieniłem przepływomierz bo miałem problem z obrotami,pzez okolo 3-miesiące miałem spokój.Od pewnego czasu po odpaleniu po około 1-kilometrze zaczął szarpac przez dosłownie 5-sekund potem ok.Dzisiaj podczas deszczu wjechałem w kałużę po około 1km.zaczął spadac zobrotów,chodzi równo ale niechce wejśc na obroty wyzsze niz 1800 i to tylko na chwilę.[przewody,świece,kopułka palec,filtr powietrza wymienione].Gdzie szukac przyczcyny.Pozdrawiam/

06.07.2010 13:06:05 | napisz odpowiedź
~KosteK
0
|
0

posiadam audi 80B4 2.0 (115km) z 1991r. i u mnie nie ma tego przekaznika Nr. 30, i co teraz??

01.07.2010 13:54:25 | napisz odpowiedź
~Snake
0
|
0

Czy ktoś morze mi powiedzieć gdzie znajduje się ten silniczek krokowy najlepiej fotka

28.06.2010 18:56:17 | napisz odpowiedź
~BAMBUS
0
|
0

RACJA ZENEK BREDZISZ AHHAHAHAHH

01.06.2010 19:32:50 | napisz odpowiedź
~bambusta
0
|
0

Ale z tego co czytam to widze ze kazdy pisze co innego wiec powodów moze byc wiele :) najlepiej bedzie podmieniac czesci i sprawdzac po koleji zaczynając od silniczka wolnych obrotów bez nie potrzebnych dodatkowych kosztów oczywiscie jak jest taka mozliwosc

01.06.2010 19:31:02 | napisz odpowiedź
~BAMBUSTA
1
|
1

MARIUSZ wlasnie mam ten sam problem słabo spadają obroty i nie równo chodzi na niskichobrotach doradzono mi wyczyscic silniczek nikskich obrotów tak zrobilem i pomoglo na chwile wiec uwarzam ze kilkakrtone czysczenie da efekt i jest jakis specjalny plun do czyszcznia takich rzeczy

01.06.2010 19:25:32 | napisz odpowiedź
~antyZENEK
1
|
0

Informacja do kolegi ZENEK koleś na złom to ty sie nadajesz, serwisujesz auto w stodole, pojecia o mechanice niemasz, kupujesz jakies zaniedbane zajezdzone egzemplarze i bedziesz sie na temat audi wypowiadał....

28.05.2010 23:22:09 | napisz odpowiedź
~Matt
0
|
0

Usterka już dawno jest rozwiązana, a była to wina jednego przekaźnika który znajduje się pod kierownicą,jego numer to bodajże 30. Cena jego to około 30 zł, po wymianie auto płynie

25.05.2010 23:27:54 | napisz odpowiedź
~SZAKAL
1
|
0

JEST TO CZUJNIK TEMPERATURY (NIEBIESKI) WSKAZANIA TRAFIAJA DO KOMPUTERA A TEN ODCZYTUJE Z BŁEDEM. CZCECIE TO KUPUJCIE SOBIE SONDY, SILNICZKI KROKOWE, OPIERDALAJCJE GAZOWNIKÓW I BÓG WIE CO JESZCZ TO NIE TO. KOSZT WYMIANY TEGO CZUJNIKA TO OK. 35ZŁ CZAS PRACY 5-7 MIN. EFEKT 100% ZADOWOLENIA. PODOBNIE MA SIE W SILNIKACH SEATA

20.03.2010 09:35:12 | napisz odpowiedź
~Matt
0
|
0

Jazda bez podłączonego przepływomierza nie jest wskazana. Akurat w tym modelu audi b4 nic się nie stanie, jednak na badaniu komputerowym zglosi się błąd przepływomierza a elektryk powiedział że dłuższa jazda może skończyć się rozwaleniem sondy lambda.
Mam podobny problem z pływającymi obrotami, który objawia się od pół roku, przez pewien czas było dobrze ale znów to powróciło. Na rozgrzanym silniku nie da się jeździć, co skrzyżowanie przy użyciu sprzęgła gaśnie, a do 2000 obrotów szarpie. Odłączenie przeplywonieża właśnie pomagało, lecz również nie trzymał wtedy niskich obrotów. W końcu wybrałem się do elektryka i wykazało że komputer w tym czasie nie otrzymuje wystarczajacego napięcia. Prawdopodobnie przewód może być gdzieś uszkodzony, no cóż, pozostaje mi odnaleźć tą usterkę.

13.03.2010 14:27:39 | napisz odpowiedź
~adam
0
|
0

witam też mam problem z falującymi obrotami w audi115km 2.0. podczas jazdy strzelił w filtr powietrza i przestal chodzic na benzynie a na gazie szalał .dzisiaj odłączyłem zasilanie od przepływomierza i jest ok.czy można tak jeździc?

13.03.2010 12:20:42 | napisz odpowiedź
~zenek
0
|
0

Witam to znowu ja jak ktoś posiada takie audi jak ja 1600 i ma te problemy z takom padłem to proszę o rade wiem najlepiej to na złom ale coś się chrzani dużo pali nie równo chodzi i ciężko pali musi parę obrotów wykonać za nim zapali i obroty ma za duże bo wykręciłem śrubkę od przepustnicy do końca to ma obroty 950 i nie wiem co jest

02.03.2010 09:12:36 | napisz odpowiedź
~zenek
0
|
0

Siemanko mam pa dake audi 1600 101koni i byłem na komputerze wszystko ok ale tak nie jest bo wymieniłem sondę lambdę silniczek krokowy przewody napięcia a padło jak chodzi nie równo tak chodzi wymieniłem czujnik hala gdy za łoże wtyczkę do czujnika hala to mi gaśnie i nie wiem co jest po prostu audi to padła ładujesz kasę i gówno daje nigdy więcej audi

02.03.2010 09:00:02 | napisz odpowiedź
~Łukasz
0
|
0

Witam. Jasne, że to krokowiec. miałem taki przypadek w mojej czarnuli 2.0E i w innym aucie. Pozdrawiam.

02.02.2010 14:45:37 | napisz odpowiedź
~Krzysiek
7
|
5

Witam koledzy.Nie wiem czy ten temat juz był ale nigdzie nie moge go znalezc.Kupiłem niedawno audi2,0 abk 115kucyków i jest taki problem ze bardzo wolno spadaja mi obroty szczególnie na luzie i przy zimny silniku.Gdy jest rozgrzany to juz jest troche innaczej.spadaja szybciej.Poprzedni własciciel powiedział ze to jest taki silniczek krokowy spowalniania obrotów.jak myslicie jest to możliwe czy była to tylko taka sciema?Kto ma takie same audi z tym samym silnikiem niech sie wypowie na ten temat bo za bardzo nie chce mi sie w to wierzyc i może mam cos do wymiany,tylko co?

16.01.2010 13:24:24 | napisz odpowiedź
~autoserwis
0
|
0

w mojej audi 80 b4 2.0E kod silnika ABK 1993r. tez to sie dzialo ale mi jeszcze przerywala w trakcie jazdy wymienialem tez swiece przewody kopulke silniczek krokowy przeplywomierz komputer i nic nie pomoglo a okazalo sie ze przekaznik produ nie przekazywal produ ten pod schowkiem kierownicy

03.01.2010 19:15:23 | napisz odpowiedź
~mateusz
0
|
0

u mnie bylo to samo, ale wymienilem cewke zaplonowa i juz jest spokuj

07.05.2009 19:22:20 | napisz odpowiedź
~Leszek
0
|
0

Mam ten sam problem. Sugerowano mi uszkodzenie sondy lambda, ale po wymianie zdarza się to, tylko teraz bardzo rzadko.
Od momentu wymiany sondy pojawiły się inne efekty :-( już kilka razy nie chciał odpalać na "dotyk". Trzeba było trochę pokręcić i wreszcie zapalił. Czy to jakiś znany przypadek ?

19.04.2009 21:35:04 | napisz odpowiedź
~kuba
0
|
0

2,0 E problemów może być wiele :silniczek krokowy może się zacinać, przy wolnych obrotach lub brak napięcia czujnik sterujący /temperatury kolor niebieski dwu pinowy nie daje impulsu co jest przyczyną ale ja tylko sugeruję koszt ok.20zł/pracą silnika problem tego auta.

12.04.2009 20:24:31 | napisz odpowiedź