Szukaj

DSG 7 - Mecatronic / utrata mocy i szarpie
Seat Altea XL 1.8 TSI 160KM 118kW od 2005

  • Autor: navigatus
  • Kategoria: układ napędowy
Od początku skrzynia sprawiała problemy, a mianowicie 3-5 razy dziennie na D2-D3 potrafiła jak by odciąć moc i wręcz hamować biegiem mniejszym niż na wyświetlaczu. Zawsze na bardzo nierównej nawierzchni gdy jechałem na biegu D3 i zdejmowałem nogę z akceleratora aby zmniejszyć trzęsienie samochodu, w momencie gdy chciałem kontynuować i lekko przyśpieszyć pojazd nie odpowiadał i wręcz hamował, dopiero po wciśnięciu "gazu" do dechy ożywiało go po 1.5 sek. To samo się działo w czasie skrętu na skrzyżowaniu np. 3 pasmowym większym w lewo gdzie startuje 5 pasów i każdy sie wciska więc czasem trzeba odpuścić przyśpieszanie i na ponowne dodanie gazu nic, jak w powyższym... Po serwisie 7.5 tyś. km w Seacie zaktualizowano oprogramowanie, problem zmniejszył częstotliwość do 1 x na dzień lub nawet tydzień.
Po serwisie 15 tyś. km ponownie wgrano nowe oprogramowanie do Mecatronic-i no i przyczyna już prawie usunięta, pojawia sie może 1 raz na 2 tyg. ale za to odczułem inną przypadłość, pojazd w czasie delikatnego ruszania na D2 potrafi szarpnąć lekko 2,3 razy (jak by już wsprzęgił D3 i dopiero chwilkę po tym wysprzęglał D1, takie subiektywne odczucie), pojazd przejechał już 600 km. od czasu serwisu, Gdzieś wyczytałem o Test drive po wymianie, aktualizacji Mecatroniki, Czy powinienem zrobić sugerowany test drive dla skrzyni DSG aby się nauczyła?

Komentarze

Tutaj tak jak mówisz. wieś wagen masz. sprzedaj. kup se rower. co będziesz się męczył.
Odpowiedz
navigatus
Dzieki, minoł miesiąc od serwisu, jeśli auto kalibracia nie zakonczyła się, czy iniciująć sekwencję jak podano w test drive wszystko rozpocznie się od nowa/. Czy jednak trzeba zresetować pamięć?

Suggested test drive after replacing the Mechatronics module/TCM or successful basic setting.

With the shifter in Drive accelerate at half throttle to 2nd gear.
Stop and repeat half throttle acceleration into 2nd gear.
Stop followed by shifting into reverse and backing up two times.
Stop followed by driving in each forward gear using the Tiptronic shifters for no less than 3 seconds per gear.
The next portion of the drive must be done in any group choice of the following gears to maintain the proper RPM and maintain a safe driving distance on the road:

A = Gears 4th or 6th (4th is preferred)
B = Gears 3rd, 5th or 7th (5th is preferred)
Using the Tiptronic shifters maintain the range of 2,000 -to- 4,500 RPM and drive in each gear group (A and B) for no less than one full minute (two minutes are preferred). Use variable accelerator pedal positions but accelerate to full throttle at one point in each gear group during this one minute process.
MVBs 180.1 -and- 200.1 should confirm clutch adaptations with values of 3 or greater. If any portion of the adaptation is not completed it should finish on its own with normal driving.

NOTE: If the test drive cannot be performed in the recommended way or the necessary time, any remaining adaptations will be performed automatically during normal driving.


Special Notes
Some modules do not require the use if the [ON/OFF/Next] button. If an Error is displayed after clicking the button, or the Basic Settings status does not switch to On, let the selected group and procedure finish on its own.
It is normal for the transmission to make noise while the tolerances are adapting. Do not exit or abort the Basic Settings sequence prematurely if you hear clacking noises.
If Registered Users experience difficulty with the Basic Settings procedure, please send the complete Auto-Scan in addition to
Odpowiedz
Do navigatus: Si si costa
Odpowiedz
Tak. Jak najbardziej. Test drive zawsze jest robiony po wgraniu. Skontaktuj się z najbliższym serwisem, by przeprowadzili test drive.
Odpowiedz
Seat Altea XL