Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Szukaj firmy

Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 2002-2007 - Problemy i rozwiązania

Usterka w Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 2002-2007 - szczegóły

Mrugająca kontrolka świec żarowych.

Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 2002-2007
Problem rozwiązany
mirsag
dodał 28.12.2009 02:28:45

Opis problemu

Pewnego dnia podczas wyprzedzania zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych, silnik stracił moc. Po wyłączeniu silnika, a następnie załączeniu kontrolka zgasła, a moc silnika powróciła. Przy każdym gwałtownym przyśpieszeniu zachodziła ta sytuacja. Wymieniłem olej w silniku, wszystkie filtry, świece i przez okres około 3 tygodni nic się nie działo. Aż do dnia dzisiejszego. Znów przy gwałtownym przyspieszeniu pojawiła się kontrolka świec żarowych oraz kontrolka silnika (check), silnik stracił moc do tego stopnia, że ledwo co wjechałem pod niewielkie wzniesienie. Wyłączyłem silnik, a następnie go załączyłem i kontrolki zniknęły oraz powróciła moc. Przy spokojnej jeździe auto sprawuje się poprawnie, spalanie w okolicach 6,3l/100km, silnik pracuje na wolnych obrotach prawidłowo. Gdzie szukać przyczyny?

kategoria: silnik
Dodaj komentarz

Komentarze kierowców (99 komentarzy)

~Bel_Mondo

Oceń przydatność:

0
0

Facet sprzedaje mondeo 115 konne i mówi że czujnik ciśnienia paliwa jest skopany, bo tak mu wyszło na kompie... A są te same objawy co u was... Gada głupoty czy mówi prawdę...

07.09.2014 09:19:17 napisz odpowiedź
~dariusz

Oceń przydatność:

17
0

Witam Panowie.Mam Mondeo mk3 TDCI 2002r 130KM miałem trochę problemów z wtryskami wymieniłem wszystkie trochę pochodzi i teraz znów drugi raz z kolei sprezynka pokazuje po podłączeniu do kompa ze 1 wtrysk wiec wymieniłem a teraz przyspieszam 3-4 4-5 bieg i sprężynka mruga:( ale po wylączeniu zapłonu i wlączeniu z powrotem jest wszystko ok do następnego błędu co tomoze być? Pomozecie

29.12.2013 12:09:29 napisz odpowiedź
huba27

Oceń przydatność:

0
0

?!

18.08.2013 01:40:04 napisz odpowiedź
~mondekmk3

Oceń przydatność:

0
0

Witam ja mam ten sam problem mig sprezynka , kupilem drugie rozbite mondeo przelozylismy silnik i dalej to samo co robic

21.03.2013 18:56:57 napisz odpowiedź
~Robson

Oceń przydatność:

2
5

Witam, mam Mondeo MK3 2001 rok 2.0 TDDI 115 km. Ruszając spod świateł nagle zaczęła migać "sprężynka" od świec żarowych a silnik miał tylko wolne obroty, tak zjechałem na parking, zgasiłem motor, chwilkę poczekałem, odpaliłem ponownie i wszystko wróciło do normy, może ktoś miał podobny przypadek?

19.03.2013 11:46:29 napisz odpowiedź
~RA

Oceń przydatność:

0
0

też mam ten sam problem i raczej opyle go w komisie na podmianke za drugi i rzegnaj problemie :)

03.03.2013 09:36:43 napisz odpowiedź
~Gery

Oceń przydatność:

0
0

Witam mam prawie taki sam problem ponieważ kontrolka od świec wcześniej sie nie pokazywała tylko jak jechałem auto nagle straciło moc tak jak by nie dostawała paliwa i samochód zkasł i ta kkontrolka miga i próbuje odpalić i nic i nie wiem czym to może być bo wcześniej żadnych oznak nie było że coś jest nie tak.

22.02.2013 12:57:45 napisz odpowiedź
~golomb

Oceń przydatność:

12
1

panowie jedynym wyjściem jest sprzedać forda i niech inni się martwią. generalnie jako silnik to te samochody mają dobry ale oprzyrządowanie jest do d...y . na pocieszenie powiem , że w passatach to samo się dzieje i w audi tyle że nie tak często

19.02.2013 08:52:43 napisz odpowiedź
~dydek

Oceń przydatność:

0
0

Witam. Jak wszyscy mam problem ze spadkiem mocy. Wtryski po regeneracji, turbo sprawdzone, egr sprawdzone, pompa ok, filtr paliwa, oleje itp wymienione. Wtryski pojechaly do sprawdzenia i wszystko ok. Ale problem pozostal. Po ponownym odpaleniu odzyskuje moc. Najczesciej sytuacja ma miejsce na 4 biegu. Macie jeszcze jakies pomysly? Bo mi sie juz skonczyly. Slyszalemm ze jakosc ON moze byc tego przyczyna. Ale po tankoaniu ON za 6,5 zl/l stwierdzam ze problem nadal jest jednak nie wystepuje tak czesto. Wtryski kolejny raz pojechaly na komputer podobnie turbo itd. I niby wszystko dziala poprawnie. Jednak problem pozostal. Pozdrawiam

06.02.2013 20:11:42 napisz odpowiedź
~Adi7610

Oceń przydatność:

6
0

dodam ze wtryski i pompa sa po regeneracji.. jakies 2 lata. ale ostatnio podjechalem do mechanika podlaczyl pod kompa mondka i powiedzial ze w 1 wtrysku jest kod a w 3 nie ma... pogubione czy cos. ale olalem sprawe bo auto jezdzilo..kopnilo ale nieznacznie. wyczyscilem egr. a tu dzis ta sprezynka...

04.02.2013 00:39:30 napisz odpowiedź
~Adi7610

Oceń przydatność:

0
1

hej. zalalem dzis paiwem z bp za 50 zl przy przyspieszaniu auto weszlo w tryb awaryjny turbo sie odlaczylo. klekocze i nierowno pracuje na niskich obrotach, no i sprezynka pulsuje.... masakra nie wiem co robic.

04.02.2013 00:35:19 napisz odpowiedź
~SZCZECIN

Oceń przydatność:

0
0

MONDEK MÓJ -2,0 tdci 2005-mechanik stwierdził ze jakosc paliwa w polsce jest ro du...y bo wtryski rdzewieja i sie zapychaja.Na filtr paliwa nie ma co oszczedzac tylko kupowac orginal gdyż w srodku filtr nie jest papierowy.A do ropy dobrze dodac troche MIXOLA od dwusowów.na leprze smarowanie--tyle mojej walki--POZDRAWIAM --SZCZECIN---

03.02.2013 21:06:58 napisz odpowiedź
~SZCZECIN

Oceń przydatność:

0
0

witam z klubu,mrugajaca sprezynka wyskoczyła mi rok temu.Pojechalem do mechanika ktory po podlaczeniu do kompa stwierdzil uszkodzona turbinke pompy wtryskowej.ale nie zdalem sie na kompa.ktos polecil zeby wymienic filtry paliwa. wymienilem filtr paliwa za 50 zl smignołem do niemiec z godnie z wczesniejszymi planami i było ok.Minąl rok i znowu zaczelo migac i wylączac silnik.ale jak wyłaczyło to był juz koniec.nie dpalal.wiec go na krawat i do mechanika.mechanik któty pracowal w fordzie SZ-cz.Komp.pokazal brak cisnienia,pompa na stół,wyciągniecie i wsadzenie 300.sprawdzenie pompy,300,Niastety 4 wtryski do remontu.Tydzien temu odebrałem Mondka z naprawy.zapłacilem 2200zł ,narazie odpukac przetestowałem go na autostradzie niemieckiej.OK.

03.02.2013 21:00:43 napisz odpowiedź
~Maciej

Oceń przydatność:

7
3

Witam, mam podobny przypadek jak Łukasz, jednakże mi kontrolka zaczęła mrugać podczas jazdy. Silnik nie stracił mocy - dojechał i wszystko było ok, tylko kontrolka mrugała.Po postoju, już po przekręceniu zapłonu kontrolka mruga, a auto za nic w świecie nie chce odpalić. Po podłączeniu do komp nie pokazuje żadnego błędu - ale jakiś błąd jest, bo nie odpala. Czy ktoś miał taki przypadek i może wie co to może być. Będę wdzięczny za każdy pomysł. Mondeo 2,0 tdci 130 km 2003r

11.01.2013 20:27:27 napisz odpowiedź
~Łukasz

Oceń przydatność:

0
0

witam może mi ktoś powiedzieć co się może dziać jak podczas jazdy zaczęła mi mrugać kontrolka świec żarowych i zapaliła się kontrolka silnika. Zgaszenie autka i ponowne odpalenie nie zdało już egzaminu. Samochodzik był słabszy oczywiście, ale odpalał puki silnik był ciepły, kiedy wystygł samochodu już nie mogę odpalić, próbuje łapać ale nie daje rady

17.12.2012 19:52:00 napisz odpowiedź
~M:)

Oceń przydatność:

15
13

Witam, jechalem autostradą przy obrotach powyżej 2tys i wyprzedzaniu zaczela mi mrygac sprezynka. Po zatrzymaniu się i ponownym odpaleniu wszystko wrociło do normy do czasu gdy znow nie wszedłem na wysokie obroty, wyprzedzanie , pod górkę - auto znowu stracilo moc, sprezynka zaczela mrugać i tak w kółko. Zaznaczę, że dzien wczesniej wymienialem akumulator. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie. Prosze o radę. MK3, TDCi 2.0 130km

03.12.2012 15:10:56 napisz odpowiedź
~Damian

Oceń przydatność:

0
0

Witam u mnie to świeci sie sama spręzynka od świec żarowych i mam wrażenie ze jednoczenie nie dziala turbina po za tym silnik chodzi równo i wogole tdci 130
jaka moze być tego przyczyna ? prosze o pomoc

11.11.2012 21:34:11 napisz odpowiedź
~miki

Oceń przydatność:

0
9

Witam.mój problem jest taki...najpierw podczas wyprzedzania lub przy gwałtownym dodaniu gazu zapala się kontrolka świec żarowych.po zgaszeniu silnika i odpaleniu było wszystko ok.to trwało jakiś czas.dolałem uzdatniacza do paliwa i było dobrze.Teraz po odpaleniu silnika po 2-3 sekundach zapala się od razu,silnik staje się mułowaty i nic już nie pomaga.wlałem uzdatniacz,odłaczyłem aku na 24h i cały czas to samo.czy to coś bardzo poważnego i drogiego?błagam pomóżcie.ford mondeo 2000 tdci 2005r.z góry dzięki.

13.10.2012 09:43:55 napisz odpowiedź
~boss

Oceń przydatność:

0
0

Mi zapalala sie sprezynak stracil moc co robic

06.10.2012 22:52:45 napisz odpowiedź
~Krzysztof

Oceń przydatność:

5
0

Mi zapalala sie sprezynak i gasl silnik . za trzecim razem odpalil dopiero nastepnego dnia. Wymienilem czujnik walka rozrzadu i pomoglo natychmiast. Tyle ze wczoraj zapalila mi sie sprezynka znowu ale nic sie nie stalo zauwazalnego. Samochod nie stracil mocy ani ne gasnie, odpala od razu. Ciekawe co sie dzieje. Mam nadzieje ze sie poprawi i od razu sprzedaje bo boje sie ze nie bedzie mnie stac na naprawy.

13.09.2012 16:52:52 napisz odpowiedź
~kodi

Oceń przydatność:

0
0

w moim mondeo ze sprężynką jest też problem, tylko taki ze jak mi się zapali, to już sama nie zgaśnie, muszę podjeżdżać do warsztatu, podpiąć kompa, zresetować i przez jakiś czas jest w porządku, wtryski z tego co wiem tez mam dobre, słyszałem ze pomaga dokładne wyczyszczenie zbiornika paliwa, bo podobno zbierają się tam opiłki i wędrują sobie póżńej po układzie, czy ktoś może czyścił zbiornik i czy to pomogło

20.08.2012 14:57:25 napisz odpowiedź
~thomas

Oceń przydatność:

0
0

a ja mam problem z moim mondeo komputer nie widzi sterownika turbiny ,wymieniony na nowy ,zalozony drugi komputer i dalej to samo ,pryewody od sterownika do komputera przeswietlone sa ok moze ktos juz to przerabial

13.07.2012 20:39:09 napisz odpowiedź
~thomas

Oceń przydatność:

0
0

a ja mam problem z moim mondeo komputer nie widzi sterownika turbiny ,wymieniony na nowy ,zalozony drugi komputer i dalej to samo ,pryewody od sterownika do komputera przeswietlone sa ok moze ktos juz to przerabial

13.07.2012 20:34:24 napisz odpowiedź
~Qba

Oceń przydatność:

0
1

NA POCZATEK NAPISZE ZE PRZECZYTALEM WSZYSTKIE WPISY POWYZEJ :)

Mondeo 2003 112 tysiecy przebiegu 130 km TDCI. 1 wlasciciel kupiony nowy z zalonu.

miesiac temu wyskoczyla "sprezynka" gdy depnalem mu na autopradzie na 6 biegu ponad 140 - utrata mocy. gasnie po ponowym rozruchu.

ponadto nierowna praca silnika na postoju na czerwonym po odpaleniu. czasami nie czuc jej. czasami bardzo daje sie we znaki. mozna okreslic ta prace jako klekot. jakby sie dlawil.

do tej pory zrobiono:
- FILTR PALIWA
- KOLO PASOWE MONDEO
- KOLO PASOWE WALU KORB-MONT/TR
- NAPINACZ PASKA ALTER 2.0 MONDEO
- PASEK ALTER MONDEO 2.0 6pk

powyzsza naprawa 2,5 tysia. wyjechal tydzien temu z serwisu. klekot nie przestal. "sprezynka" zapalila sie w tym samym momencie na 6 biegu gdy depnalem do dechy podczas wyprzedzanai okolo 120 na godzine.

w chwili obecnej mechanik z serwisu (innego niz zmiany wymienione wyzej) mozi ze wtryski sa totalnie zniszczone i do wymiany - kilka kolejnych tysi.

JAK TO MOZLIWE ZE TEN WCZESNIEJ ICH NIE WYKRYL??

dziekuje z gory za komentarze!!!

05.07.2012 11:25:11 napisz odpowiedź
~Anntom

Oceń przydatność:

0
0

A jam taki kłopot. Zregenerowałem wtryski. Wszytko pięknie i ładnie, aż do czasu gdy podczas jazdy zapaliła się spiralka(mruga cały czas)auto pracuje normalnie nie traci mocy nie klekocze itd. Zgaszenie i zapalenie silnika nic nie daje nadal mruga spiralka.
Jaka może pć przyczyna

01.07.2012 11:55:52 napisz odpowiedź
~max

Oceń przydatność:

9
0

Witam, Md 2003 115 KM- dzisiaj podczas jazdy na autostradzie zaczęła migać sprężynka ale nie odczułem straty mocy. Zatrzymałem się, zgasiłem, zapaliłem ponownie i pojechałem dalej. Sprężynki ani śladu, zrobiłem około 100 KM i jadąc 70-80 dałem po garach. Nagle spadek mocy, po wciśnięciu sprzęgła obrotomierz do zera, silnika zgasł. Mało malinami się nie osrałem. Zapaliłem podczas jazdy i poszedł dalej już bez sprężynki. Dzisiaj kupiłem to auto, sprzedający nic nie wspominał o tym fakcie, to dobry znajomy więc myślę że bez problemu mogę oddać ale nie oto chodzi, potrzebuję autka. Czy to może być kwestia paliwa (wlałem zwykłego diesla na BP). Gdzie we Wrocku można skutecznie zdiagnozować przyczynę? Jak czytam to co powyżej to włos się jeży na głowie.

22.04.2012 21:06:34 napisz odpowiedź
~querro

Oceń przydatność:

0
0

witam, mam problem z Fordem focusem 1,8tdci 2005r, samochod traci moc, trzymając delikatnie gaz idzie do przodu, przy gwałtownym wcisnieciu gazu dusi sie, mechanicy obstawiali popme wtryskową, oddalam do innego warsztatu okazalo się ze sterownik turbiny jest uszkodzone, koszt regeneracji 700 zł, po regeneracji brak poprawy następnie usłyszałem że turbina wczesniej okreslona jako w porządku ma luz na osce i trzeba ja regenerowac koszt 1000zł, po tym zabiegu efektów brak, kolejna diagnoza przelewają dwa wtryskiwacze nie wiem czy w to wierzyć... dodam ze samochód na luzie wchodzi na obroty normalnie, kopci na czarno z rury i mam wrazenie ze zatrzesie sie przy odpalaniu i gaszeniu.... czy to mogą być wtryski?

07.04.2012 17:43:59 napisz odpowiedź
~Mk3

Oceń przydatność:

13
0

Jak ktos wczesniej pisal, zanim zabierzecie sie za wtryski, itp sprawdzcie elektroniczne ciegno na turbie, jest to najczestsza przyczyna sprezynek (niestety nie do kupienia osobno ale mozna wyczyscic lub przelozyc)

27.03.2012 09:34:02 napisz odpowiedź
~Domin

Oceń przydatność:

2
1

a co to może być jeżeli kontrolka świec żarowych włącza się na wolnych obrotach? jadąc normalnie nic się nie dzieje chodzi jak szwajcarski zegarek a po rozgrzaniu sie silnika stojąc w mieście na światłach włącza sie kontrolka świecy żarowej. co to może być??????

17.12.2011 20:28:59 napisz odpowiedź
~Jack

Oceń przydatność:

17
0

to co ja sprzedac to w huj bo ladowanie kasy nie ma sensu jak nie jedno to drugie

14.12.2011 10:10:32 napisz odpowiedź
~Penny

Oceń przydatność:

0
0

Od roku jeżdze mondim i było ok tylko wczoraj sprężynka się zapapliła co robić

12.12.2011 10:44:59 napisz odpowiedź
~Jack

Oceń przydatność:

0
0

ja już swojego sprzedalem i mam swiety spokoj bo ile mozna sie denerwowac i ladowac kase mam tdi i nie wiem o samochodzie tu zeby 1000zł włożyć trzeba sie postarać a w mondeo od 1000 sie zaczynalo i nie bylo efektów

05.12.2011 13:28:14 napisz odpowiedź
~Pony

Oceń przydatność:

0
0

Witam wszystkich . Mianowicie mam problem też mw mondeo ((Mondeo 2,0 TDCI 130 KM 2003) . nalałem 9 litrów benzyny 98 do prawie pustego baku ( świeciła sie kontrolka paliwa) . po czym nie odpalajac dolałem 50 litrów ropy . narazie śmiga dobrze , zalałem dla tego że sie zapomniałem . kupiłem go i jechałem zatankować:/
nie świeciło się nic , po przejechaniu 20 km zapaliła sie kontrolka od świec ( a jak wyjeżdzałem z komisu sie nie swieciło nic ).
po przejechaniu jeszcze z 5 km zapalił sie pomarańczowy znak "silnika" ten bez kluczyka . co to moze byc? czy to wina benzyny w zbiorniku czy moze czegoś innego?

03.11.2011 21:12:53 napisz odpowiedź
~Al

Oceń przydatność:

0
0

W moim przypadku okazało się że zasyfione były końcówki wtryskiwaczy, po wymianie śmiga jak nowy.(Mondeo 2,0 TDCI 130 KM 2004)

21.09.2011 22:42:18 napisz odpowiedź
~SLAWEK 1

Oceń przydatność:

0
0

KUPIŁEM MONDEO 2004 KOMBI 115km przejechałem 400km i po ponownym odpaleniu silnika świeci się lampka świec żarowych.Byłem w trasie i mechanik przez telefon powiedział, żebym zresetował komputer zdejmując klemę z akumulatora.Nie pomogło.Czyżby to zawór EGR...?

11.09.2011 09:38:35 napisz odpowiedź
~hubkol

Oceń przydatność:

3
0

Witam . ostatnio miałem taki przypadku w moim mondziaku 2.0 tdci 130km przejechane 230.000km. otóż ostatnio zalałem samochód w lotosie po przejechaniu 40 kilometrów samochód stracił moc. strasznie dymi na biało . pali się kontrolka od świec pomarańczowa i nie równo silnik chodzi nigdy tak nie chodził nawet w zimę . Są problemy z odpaleniem na zimnym silniku odpala za 3 razem .. byłem samochodem na komputerze i wykryto błąd spalanie 69% i drugiego błędu nie można było od czytać . postawiłem go na kanał ze szedłem do kanału a patrze olej wycieka jak chodzi silnik, jest pod miską olejową pod chłodzeniem oleju . i pod chłodnicą .. byłem u mechaników i żaden nie wie co mu jest pomóżcie co mogło się zepsuć ... znajomi mi mówili że turbina siadła . ale nie jestem przekonany .. POMOCY !!!!!!!!!!!!!!

19.08.2011 00:54:16 napisz odpowiedź
~pati

Oceń przydatność:

1
0

hej!mam ten sam problem co wy masakra "sprezynka"zapaliła mi sie na autostradzie ale cud ze nikogo kolo mnie nie było bo auto nie chcialo dalej jechac ale stanełam na awaryjnych wylaczylam auto i ponownie wł i wszystko ok przejechałam 800km i spokuj ale ciekawe na jak długo? zaczynam sie bac to co sie dzieje z mondeo mam automat2005r

08.08.2011 22:01:55 napisz odpowiedź
~JACK

Oceń przydatność:

8
2

witam generalnie jak mowia o mondeo ze wtryski i maja racje. ja juz wszystko probowałem i nic teraz odebralem auto od goscia co sie zna na delphi a nie jakims boschu bo ford to tylko delphi i nic innego tam nie pasuje. sprawdził wtryski i jeden do niczego uszczelnil i nastepny padł przy mnie spr pompe i w srodku opiłki i decyzja czy robic jak nalezy czy tylko wtryski na moze 2 tyg. zrobił wszystko jak nalezy włacznie ze zbiornikiem i przewodami i na prawde nie to auto. nic nie puka w silniku obroty idealne odpalanie na dotyk. goraco polecam i nie ma co za duzo cudowac z jakimis czujnikami. mam 2.0 tdci 2002r. cały koszt 2600zł wszystko. PZDR

27.07.2011 21:57:08 napisz odpowiedź
~STR

Oceń przydatność:

2
1

U mnie to samo co u wszystkich - "sprężynka". Sądze że mam do naprawy sterownik od cięgna ustawiającego łopaty w turbinie. Odczepiłem cięgno by sprawdzić czy łopaty są zaklinowane przez nagar, ale okazuje się że pracują pardzo lekko i wydaje mi się że są sprawne. Co do samego sterownika cały czas stoi i ani drgnie, musi być uszkodzony bo nawet na "sucho" czyli bez cięgna się nie rusza.
Sterownik powinien otworzyć się po 3 sek od przekręcenia stacyjki, a po odpaleniu silnika powinien samoczynnie regulować cięgno przy dodawaniu gazu.
Zachęcam Was do samodzielnego sprawdzenia sterownika.

22.07.2011 08:01:25 napisz odpowiedź
~Artur

Oceń przydatność:

0
0

no szkoda ze sie tak sypie ... mialem podobnie full gaz a on zgasł i migajaca kontorlka spiral ... ale widze ze temat rzeka ... a cholera tak uwazalem i lałem na porządnych stacjach ... kurka fajne auto ale chyba wróce do VW ...

25.05.2011 10:59:56 napisz odpowiedź
~Al

Oceń przydatność:

1
0

Mnie też to dopadło Mondeo 2,0 TDCI 130 KM 2004. podczas dynamicznego przyspieszania traci moc, mruga kontrolka świec, raz mi przy tym zgasł, na szczęście ruch na drodze niezbyt duży był i nie musiałem wybierać między rowem a drzewem. Dodatkowo od kilku miesięcy nierówno pracuje na wolnych obrotach, może po rozgrzaniu jest trochę lepiej ale nie zawsze. Testy silnika w aso nie wykazały błędów. Zawór hdr wyczyściłem, co prawda tylko zgrubnie i na sucho, ale niewiele to dało.

05.05.2011 21:52:00 napisz odpowiedź
~Tomek

Oceń przydatność:

0
0

polecam bardzo serwis diesla z tucholi -tel wlasciciela 602 347 643 naprawiaja wtryskiwacze , pompy i cała paliwówke. powlac sie mozna na mnie Tomek W.

14.04.2011 18:05:18 napisz odpowiedź
~fragiz

Oceń przydatność:

0
0

co wy ludzie tutaj wypisujecie jak to czytam to mnie oczy pieką pracuję w warsztacie samochodowym o specjalizacji diesel a to co piszecie o pseudo specach najbardziej mnie rozbraja to gdzie wy je oddajecie do pana zenka w garażu a co ma bosch do wtryskiwaczy w mondeo przecież tam są montowane systemy delphi

06.04.2011 22:54:03 napisz odpowiedź
mirsag

Oceń przydatność:

0
1

Witam,od kilku dni zaobserwowałem, że coś niedobrego dzieje się z silnikiem a mianowicie podczas jazdy silnik wchodzi w dziwne wibracje a z rury wydobywa się biały dymek.Trochę potrzęsie i jak dodam gazu to przestaje.I tak dzieje się co jakiś czas.Odpala normalnie, nie traci przy tym mocy.Wymieniłem filtr paliwa na orginalny,zrobiłem test na przelew wtrysków-ok,wyczyściłem zawór EGR i nadal to samo.Może ktoś miał podobną usterkę w samochodzie?

03.03.2011 23:08:17 napisz odpowiedź
~Krzysiek z Żar

Oceń przydatność:

0
0

migająca kontrolka świecy żarowej była u mnie przyczyną niewydajnej pompy wysokiego ciśnienia. Na teście pokazywała 74MPa czyli stanowczo za mało. Wtryskiwacze miałem w porządku. Oddałem pompę do regeneracji i problem ustąpił. Po prostu pompa nie wytwarzała odpowiedniego ciśnienia i przy gwałtownym przyspieszaniu włączał się tryb awaryjny (migająca kontrolka świecy żarowej i spadek mocy silnika lub jego zgaśnięcie. Teraz chodzi tak jak powinien.

25.02.2011 18:18:19 napisz odpowiedź
~MrTrompka

Oceń przydatność:

1
0

Kochani !!!!!
Do tego co napisał "mirsag" na początku; Miałem identyczne objawy, komputer OBD II wywalił błędy EGR. Delikatnie wyczyściłem zawór w specjalnej benzynie różnymi szczoteczkami włosowymi, metalowymi, trochę pilniczka do paznokci, trochę WD40, skasowałem błędy komputerem i wszystko gra. Po prostu mamy do dupy paliwo, które zasyfia delikatne elementy zaworu. Godzina roboty i bujam że hej.
Pozdrawiam

17.02.2011 14:57:32 napisz odpowiedź
~jomarza

Oceń przydatność:

0
0

mrugająca kontrolka świec żarowych + paląca się kontrolka silnika, w trakcie jazdy samochód traci moc a nawet gaśnie. Po ponownym uruchomieniu na dwoje babka wróżyła można jechać lub silnik ponownie zgaśnie z tymi samymi objawami po przekroczeniu 2000-2500 obrotów. Jeżeli nic się nie dzieje i jedzie to bardzo prawdopodobne że po kilku dniach nastapi podobna sytuacja. Podczas jazdy niebezpieczne bo traci się wszystko wspomaganie i serwo hamulcy. Typowy objaw uszkodzenia 1 z dwóch czujników wałka rozrządu (80-90zł nowy oryginalny siwy bo czarne miały wadę i często padały) lub czujnika położenia wału korbowego (110-130zł).

06.02.2011 10:37:26 napisz odpowiedź
~jac

Oceń przydatność:

9
0

hej ja juz tak jezdze 2lata nie ma co za duzo szukac bo mechanicy hu... wiedza i tylko kase sciagaja jezdze normalnie do 2,5 tys obrotow i nic sie nie dzieje tylko jak mu wygarniam aha i do tego jak mu nie wygarniam to nan spalanie całe 5,5l na 100km i paliwo tu tez za duzo nie pomaga a te dodatki do paliwa to prawdziwa sciema pzdr

24.01.2011 17:32:50 napisz odpowiedź
~witek087

Oceń przydatność:

0
0

witam
wczoraj wracając z pracy zaczela migać mi sie kontrolka od podgrzewania świec po chwili samochód całkowicie stracił moc po ponownym odpaleniu wszystko bylo ok ale po dłuższej chwili od nowa ...

19.01.2011 09:21:07 napisz odpowiedź
~Bohun

Oceń przydatność:

1
1

Ostatnio kolega mówił mi, że to wina złej jakości ON. Nie wiem skąd ten problem bo tankuję tylko na BP i Shell i raczej nie najtańszy ON tylko uszlachetniony.
po rozmowie z nim zmieniłem stację na Statoil i tankuję ON Gold do -45C. Na razie po zrobieniu 1000km na mrozach w okolicy -20 nie zapala się kontrolka.
Oby to był faktycznie problem paliwa a nie wtrysków.

10.01.2011 14:52:35 napisz odpowiedź
Jacek

Oceń przydatność:

0
0

Witam, mam podobny problem ze sprężynką mruganie przy wyprzedzaniu i odpalanie silnika przy 150 km/h średnia przyjemność, czy ktoś zna fachurę albo dobry serwis w okolicach Słupcy (między Koninem a Poznaniem). Czy tylko znają się w Delphi i Boschu.

05.01.2011 23:29:27 napisz odpowiedź
~ROBERT

Oceń przydatność:

0
0

miałem ten sam problem też był problem z ustaleniem co jest tego przyczyną ale na razie problem minął i od pewnego czasu jest spokój

31.12.2010 22:46:25 napisz odpowiedź
~Bohun

Oceń przydatność:

0
1

Witam, mam podobny problem z Mondeo 2,0 TDCI 130ps 2004.
Ostatnio podczas wyprzedzania zamrugała kontrolka świec i samochód stracił na mocy (było około -16 stopni). Po ponownym zapaleniu samochodu kontrolka zgasła i wszystko wróciło do normy. Zrobiłem z 1500km i nic się nie działo. Ostatnio przy -19 stopniach (wcześniej grzałem autko ok. 5 min) jechałem odwieżdż żonę do pracy i znowy zamigotała kontrolka świec żarowych. Tylko problem ze zdwojoną siłą bo nie mogłem dojechać do serwisu bo kontrolka wyskakiwała z 8 razy (po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu - ruszeniu). Aha jeszcze jeden objaw - ciagle świeciła kontrolka silnika.
W serwisie forda podpięli pod kompa i wykonali test. Stwierdzili, że wszystko jest ok - wtryski nie leją, pompa robi ciśnienie ok. Skasowali błędy + dobrali nowy program do kompa mondka. Powiedzieli, że jak się problem powtórzy to żebym się zgłosił do nich.
Dzień po wizycie w serwisie podczas ruszania znowu pojawiła się kontrolka świec, nie wiem co jest grane. Może ktośs pomoże?
Chcedzieć na co się przyszykować lub gdzie mam szukać pomocy.
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Nadmieniam, że nie leję szajsu do baku (tankuję BP, Shell, Statoil), średnie spalanie jakie pokazuje teraz to 5,8l / 100, przebieg 114000km.

18.12.2010 19:26:08 napisz odpowiedź
~Sławek

Oceń przydatność:

0
0

Witam!
Mam problem. Gdy jest bardzo zimno poniżej -10 stopni zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych i nie chce odpalić (tak jakby mu odcięto paliwo). ale gdy temperatura wzrośnie do -9 i "cieplej" to przestaje mrugać kontrolka i pali jak pszczółka od pierwszego razu. Dodam, że świece zarowe wymieniłem, wszelkie błędy jakie były zostały zresetowane. A gdy temperatura spada zawsze to samo. Co się dzieje z moim mondkiem. Silnik 2 litry TDDi rok 2002, kombi. Proszę o poradę i pomoc, "fachowcy" sugerują cuda, każdy co innego!Pozdrawiam

01.12.2010 19:23:00 napisz odpowiedź
~Sławek

Oceń przydatność:

0
0

Witam Cię Anka Ja mam taki sam problem, wymienili mi wtryski a teraz znowu okazuje się że 2 są uszkodzone , mechanicy zwalili że teraz pompa paliwa siada i są opiłki metalu we wtryskach, a okazało się że wogóle te wtryski nie są zakodowane. Długi temet z naprawą mojego samochodu, ostatnio znalazłem gościa z Grudziądza mogę podać Ci namiary -http://czescimondeo.pl/. Zadzwoń Gość ma pojęcie o tym aucie, może coś Ci zaradzi. Pozdrawiam Sławek z Bydgoszczy.

21.10.2010 20:14:10 napisz odpowiedź
~ANKA

Oceń przydatność:

0
0

Klekotanie silnika !!!!!!! u mnie też się teraz nad tym mechanicy głowią myśleli że wał albo panewki ..... czy ktoś wie co to u licha jest ??gdybym to wiedziała to bym wtrysków nie regenerowała tylko cały silnik kupiła, szkoda gadać

21.10.2010 15:02:35 napisz odpowiedź
~Sławek

Oceń przydatność:

0
0

mam takie same problemy najpierw mrugająca kontrolka potem wymiana wtrysków, ponownie zapalająca się kontrolka niby z błędu jaki wyszedł wynikało za duże stuki na cylindrze itp .zakodowano wtrysk od nowa i było dobrze na około 1000 km i znowu kontrolka świec żarowych, następnie straszne klekotanie silnika jak jest zimny. A teraz brak ciśnienia na 1 i 4 cylindrze najprawdopodobniej mechanik powiedział mi że silnik do wymiany nie wiem co robić silnik ma 171tyś . proszę o pomoc podaje e-maila ita_slawek@wp.pl

18.10.2010 19:47:31 napisz odpowiedź
~Sławek

Oceń przydatność:

0
0

anka podaj namiar na tego mechanika w tucholi

18.10.2010 19:38:42 napisz odpowiedź
~ANKA

Oceń przydatność:

1
1

taa jasne do bólu, jak nie musisz to lepiej nie kursuj z tym za dużo

18.10.2010 08:58:40 napisz odpowiedź
~m

Oceń przydatność:

0
0

do bólu

13.10.2010 19:30:37 napisz odpowiedź
~marek

Oceń przydatność:

0
0

jak długo można z tym jezdzić

11.10.2010 19:18:18 napisz odpowiedź
~ANKA

Oceń przydatność:

0
0

JACK z turbina wszystko o.k, wtryski naprawiałam w Świeciu ale dla dobra elektryka nie podam jego nazwiska bo pewnie wiele osób chętnie by go wstrząsnęło za przekręty, które robi. W chwili obecnej moje auto zostało porzucone w Tucholi jest tam świetny elektryk, który o Fordach wie wszystko i nic nie jest go w stanie zdziwić, okazało się że 3 wtryski są do niczego i prawdopodobnie coś z pompa jest nie tak, jak skomentował to i tak dobrze że bez robienia czegokolwiek przy pompie wtryskiwacze wytrzymały rok (zrobiłam na nich prawie 50tyś km )przeraża mnie koszt jej wymiany (nowa niby ok 4,5tyś) a przy wymianie albo regeneracji wtrysków wymiana pompy to mus bo gdy wtryski padają to różne opiłki i syf w nią leci i efekt końcowy jest wszystkim znany, dzisiaj rozbebeszymy filtr paliwa i okaże się czy faktycznie coś jest w pompie, mam nadzieję ze facet wie co robi, bo mi już ręce opadają......

11.10.2010 07:45:09 napisz odpowiedź
~JACK

Oceń przydatność:

0
0

hej anka z turbina to cie w hu zrobili bo jak kopci to egr jest zaciety nowu ok 8oozl ale wystarczy go zaslepic i jest ok on jest tam w ssumie zbedny miby ze to ekologia hihi a z nim bardziej kopci nizbez niego. a gdzie robilas te wtryski???

06.10.2010 10:39:29 napisz odpowiedź
~ANKA

Oceń przydatność:

0
0

JAck u mnie było podobnie (mam mondeo 2003 2,0TDCI 130KM kombi) na miesiąc po zakupie padły wtryskiwacze ok3tyś zł za regenerację tylko ciekawe, że później nie raz kontrolka od świec się odzywała do tego że nawet w takcie jazdy coś walnęło w silniku i gasł musiałam go w locie odpalać, masakra, jeżdzę od 13lat i do cholery czy ja nie potrafie normalnie jeździć?? mam wrażenie ze w pewnym momencie gdy dodaję mu gazu to robi się jakieś dziwne podciśnienie i gotowe dyskoteka mruga wrrrrrrrrrr co czorta auto ma 130KM i przecież wiem na je go stać,potrafi latać.. :)) potem dwumas się odezwał i całe sprzęgło do wymiany sprawdzili mi przy okazji turbinę bo wariowała mi cały czas ta kontrolka a z turbodiesla robił się stary kopcący klekot znowu 3,5tyś teraz rok po regeneracji wtrysków znowu kontrolka zapaliła się na dobre kopci na biało i klekocze, żebym nie kochała tego auta to chyba bym je z urwiska zepchnęła, samochód jest świetny, wygoda i komfort jazdy na 5+ ale po cholerę te wtryski ???!!!! dzisiaj chyba pojadę podłączyć go pod komputer żeby nie to ze tyle już w niego kasy włożyłam to chyba bym go sprzedała...

04.10.2010 07:21:08 napisz odpowiedź
~JACK

Oceń przydatność:

0
0

hej witam
ja kupilem z walnieta dwumasa wymienilem i ok po ok 3 mies po kupnie auta z bellgi zaczely sie kłopoty ze sprezynka na poczatku pierwszy wtrysk wyskakiwal jezdzilem na kompakodowalem i bylo ok potem coraz czesciej sie dzialo i dalem na warsztat do pily zrobilem 100km i na gwarancji powiedzieli ze nie ma sprezania na 1 tloku. przelozylem wtrysk z 3 na 1 a z 1 na 3 tlok i teraz blad P0251 co mam robic bo juz mi brak s.łów na ten samochod.
PROSZE o pomoc

08.09.2010 16:57:32 napisz odpowiedź
~rbkm3

Oceń przydatność:

0
0

Witam, ja tez mam problem z mondeo TDCI 2002r raczej z migającą sprężynką na 4 biegu powyżej 3 tyś zapala się kontrolka i auto traci moc ale nie zawsze bo raz jest dobrze dojdzie na 4biegu do końca a raz nie, zdarzyło mi się ze mi zgasł podczas wyprzedzania...i zdarzyło mi się ze nie chciał odpalić i jak odpalił to świeciła się sprężynka jeden mechanik mówił ze pompa drugi ze wtryski i pojechałem do 3 i powiedział ze pompa i wtryski są dobre jeden wtrysk zaczyna pomału lać jeden ale jeszcze się mieści w normie ale ma inny problem bo nie możne znalesc przyczyny co jest...

31.08.2010 14:08:57 napisz odpowiedź
~elthea

Oceń przydatność:

0
0

pablito - a moze ci ten przewod zwyczajnie zle zamontowali i jest nieszczelnosc? Mialam te same objawy jak mialam zwykla dziure - bo to cholerstwo ma blad konstrukcji i sie przeciera.

29.07.2010 00:13:30 napisz odpowiedź
~elthea

Oceń przydatność:

0
0

Aha - popieram wpis o serwisie Bosha. Zwykli mechanicy wysiadaja. Maja za slaby sprzet i sciemniaja. Serwis Forda sciemnia najbardziej. Mialam wymienione wtryski w serwisie Bosha, cos mnie podkusilo pojechac przed dluzsza podroza na przegla w Fordzie. Nastepnego dnia, juz w podrozy, znowu migajaca sprezynka...

Polecam forum Club Forda - wszytkie mozliwe opcje mrugajacej sprezynki sa tam dobrze opisane. W Poznaniu polecam serwis Napierala na Spławiu - gdyby nie oni nadal bym się woziła od mechanika do mechanika... Ostatnio silnik zaczal sie grzac w upale. Jeden "mechanik" stwierdzil, ze to uszczelka pod glowica (brr), drugi, ze "nieznany" blad i mam isc do serwisu Forda. A u Napierały wyszło, że to awaria pompy wody...

29.07.2010 00:10:20 napisz odpowiedź
~elthea

Oceń przydatność:

1
0

Mam mondka od 3 lat. Kilka razy problemy ze "sprezyna". Taka co sie resetuje po wylaczeniu naprawiali mi dwa razy - wtryski.
Wystarczylo nalac syfu z Orlenu i wtryski do kibla.

Zanim ktos zacznie wymieniac turbo itp moim zdaniem trzeba zrobic proby przelewowe wtryskow. Jak kicha - wymienic albo zregenerowac wszystkie od razu.

Innym razem zapalala sie, silnik gasł a zapalał dopiero jak wystygł - pomogła wymiana czujnika wału korbowego.

Innym razem silnik tracił moc i miał ją coraz słabszą - dziura w przewodzie do intercoolera - błąd konstrukcji i się przecierają.

Do tego wymiana sprzęgła i koła dwumasowego - wadliwa konstrukcja.

Opiłki z wadliwego sprzęgła uszkadzają rozrusznik - wadliwa konstrukcja.

I co z tego, ze on tak ładnie przyspiesza i pruje po autostradzie... :(

29.07.2010 00:03:28 napisz odpowiedź
~Kwiatek mk3

Oceń przydatność:

3
20

Witam...panowie mam pytanie...
-zaczęła migać sprężynka,brak mocy i podczas zmiany biegów szybka utrata obrotów???

10.07.2010 00:30:32 napisz odpowiedź
~Robson

Oceń przydatność:

0
2

Witam wszystkich! Miałem ten sam problem, włączająca się kontrolka świec żarowych... samochód potrafił podczas jazdy przełączać w tryb awaryjny(kontrolka+utrata mocy) byłem w serwisie na diagnozie, powiedzieli że turbina 4500 PLN, pojechałem więc do mechanika który firmuje się jako się jako specjalista marki Ford. Powiedział że trzeba było przeczyścić układ doładowania wraz z turbina koszt 800zł. Dwa dni później to samo... potem powiedział że czujnik doładowania, zakup 800zł plus wymiana 180zł, pochodził tydzień i to samo. Aż w końcu kolega polecił mi serwis BOSHA. Podłączyli pod komputer i wyszło że sterownie turbiny... sterowania nie można zakupić osobno, jest montowane razem z turbiną i kosztuje 5 000 PLN ale jest takie zapotrzebowanie w europie że nie ma dostępnego w Polsce ani w Europie.. Powiedział że potrafią to zrobić. Wzięli 2 000 PLN ale i dali gwarancję na 100tyś km i auto chodzi jak nowe dodam że były robione próby przepływowe które wykazały że jest wszytko ok. Powiem że na prawdę znają się na robocie bo zanim oddali mi auto kazali wsiąść obok, przejechaliśmy się i opisali genezę oraz historię problemu. Zrobiłem samochodem 10tyś km i nie pamiętam że się coś złego działo. Reasumując zrobiłem wiele rzeczy w aucie które sugerowali pseudo garażowi mechanicy i tak na prawdę pomoże Wam BOSH albo serwis Forda. Reszta mechaników nadaje się do opisywania i mądrzenia tylko. Powodzenia w usunięcia problemu

07.07.2010 23:13:35 napisz odpowiedź
~michu

Oceń przydatność:

0
1

Witam!! ja miałem problem ze spiralą i mocą samochodu mechaniory różne bajki wciskali ale zaryzykowałem i zregenerowałem wtryski koszt 2500 zł i teraz śmigam nowym mondkiem!!

28.06.2010 23:19:35 napisz odpowiedź
~BOBI

Oceń przydatność:

0
1

POMOZCIE PROSZE

07.06.2010 19:27:48 napisz odpowiedź
~bobi

Oceń przydatność:

0
1

niech mi ktos pomoze

07.06.2010 19:25:37 napisz odpowiedź
~bobi

Oceń przydatność:

0
1

mam problem z mrugajaca sprezynka czy ktos wie jaka naprawde jest przyczyna tej usterki

07.06.2010 19:21:12 napisz odpowiedź
Mirsag

Oceń przydatność:

0
1

Kolego pablito, czy uporałeś się z tą usterką?Co było przyczyną wymiany węża od turbiny.

20.05.2010 04:16:28 napisz odpowiedź
~pablito

Oceń przydatność:

0
0

witam u mnie zaś wystepuje inny problem miałem wymieniany wąż od turba przy mondeo rocznik 2005 2.0tdci.130.km.na drugi dzien zapaliła sie kontrolka od swiec zarowych i pali sie nawet przy odpaleniu nie ma mocy byłem w firmie forda powiedzieli ze jest do wymiany turbina gdzie to ma kosztowac 4.500zł auto jest kompletnie nie do jazdy nie ma mocy miał takie chwilówki ze jak sie go gasiło i zapalało w czsaie jazdy to załapał c zasmi a teraz juz nie reaguje na takie chwyty co tu moze być przyczyną czyzby wirnik sie zawiesił w turbinie czy to moze byc czujnik od turbiny

30.04.2010 13:37:05 napisz odpowiedź
~Mirsag

Oceń przydatność:

0
0

hi hi hi zmieniłem wiele rzeczy i nic nie pomogło, dopiero wizyta w tym serwisie uzdrowwła mondka.Od początku do końca uczestniczyłem przy pracach, robiliśmy test na przelew przed i po całej operacji.Co do filtra paliwa to wymieniam przed każdą zimą(orginał) wraz z olejem 5W30.

01.03.2010 23:48:39 napisz odpowiedź
~daro

Oceń przydatność:

0
0

hi. prubowaliscie moze zmienic filter paliwa?????

27.02.2010 21:16:49 napisz odpowiedź
~michu

Oceń przydatność:

0
0

Do Mirsag dzięki kolego za info!!!!

18.02.2010 00:24:23 napisz odpowiedź
Mirsag

Oceń przydatność:

1
0

Kolego michu koszt 1850 PLN,Centrum Diesla w W-wie ul.Czerska 12.

16.02.2010 21:58:36 napisz odpowiedź
~michu

Oceń przydatność:

0
0

Kolego mirsag to gdzie mozna zrobic te wtryski i jaki koszt tego jest i czy napewno to uzdrowi te moje mondeo

13.02.2010 08:42:27 napisz odpowiedź
Mirsag

Oceń przydatność:

0
0

Mam spokój do następnej awarii.Pozdrawiam

11.02.2010 01:07:49 napisz odpowiedź
Mirsag

Oceń przydatność:

0
0

Kolego Bogdanie miałeś rację co do tych wtrysków.Regeneracja wtrysków uzdrowiła mondka.Cała operacja trwała około 3 godzin, obeszło się bez kodowania wtrysków.

11.02.2010 01:04:52 napisz odpowiedź
Mirsag

Oceń przydatność:

0
0

Kolego michu od dzisiaj śmigam "nowym" mondkiem a to wszystko dzięki regeneracji 4 wtrysków.Zacznij od udania się do machanika , który ma pojęcie o tym co robi.Ja takiego w końcu trafiłem.Byłem u dwóch takich, którzy stwierdzili nie podłaczając mondka pod kompa, że to pompa i koszt naprawy rzędu 2,5-3,5 tyś.Rzeczywistość okazała się na szczęcie łagodniejsza dla mnie.Jak będziesz potrzebował namiar to służę pomocą.

11.02.2010 00:57:05 napisz odpowiedź
~michu

Oceń przydatność:

0
0

kolego mirsag pomoz bo ja mam ten sam problem co ty od czego tu zaczac!! pomocy

10.02.2010 20:47:31 napisz odpowiedź
~Bogdan

Oceń przydatność:

0
0

To jest tajemnica serwisów.Normalnie przy regeneracji bądź wymiani na nowe nadaje się nowe kody,ale mi robił fachura,który zrobił regeneracje pod stare kody i wszystko OK!

07.02.2010 20:37:28 napisz odpowiedź
Mirsag

Oceń przydatność:

0
0

Witam.Udałem się do mechanika i podłaczyliśmy mondka pod kompa.Pokazał nam dwukrotny błąd czujnika wałka rozrządu i nic więcej.Zrobiliśmy test na przelew wtrysków i okazało się, że trzy wtryski mocno przelewają.Kozst naprawy to 450 PLN za sztukę.Nadmienię, ze podczas wyprzedzania silnik zgasł i to spowodowało szybką wizytę u mechanika.Czujnik wymieniłem(ok99PLN)natomiast chciałbym we wlasnym zakresie zajrzeć do wtrysków.Może ktoś mi podpowie jak to wykoać.

06.02.2010 20:51:38 napisz odpowiedź
Mirsag

Oceń przydatność:

0
0

W dniu dzisiejszym samochód odmówił mi pierwszy raz posłuszeństwa.Próbowałem odpalić silnik i nie mogłem.Tak jakby nie było podawane paliwo.Podłączyłem się Dominatorem, ale nie wskazywał żadnych błedów.Przy dłuższym przytrzymaniu zapłonu pojawia się spręzynka.Jak udało mi się już odpalić silnik to po dwóch minutach zgasł mi .Odczekałem pare minut i ponowna próba okazała się pomyślna.Następne również, tylko praca silnika jet nierówna i z jednego wtrysku słychać dziwny "świst".Przy dodawaniu gazu co jakiś czas z rury wydobywa się czarny dym.Co sprawdzić?

30.01.2010 18:22:34 napisz odpowiedź
Mirsag

Oceń przydatność:

0
0

Czyżby alternator był powodem pojawiającej się spręzynki?

30.01.2010 17:11:18 napisz odpowiedź
~Judith

Oceń przydatność:

0
0

Ja miałam to samo - odebrałam wczoraj auto z serwisu forda, gdzie stwierdzili, iż padł alternator. Wymienili go na nowy i niby teraz wszystko jest ok, ale nie działa mi ogrzewanie :(

27.01.2010 13:31:51 napisz odpowiedź
~Fordfan

Oceń przydatność:

0
0

TDCI do 2004 poniwaz EGR wentyl mechaniczny:
TDCI 2003: samochód nie tracil mocy tylko gasl w trakcie jazdy (servo przestawalo dzialac-wesolo szczególnie na zakrecie). U mnie sprezynka oznaczala sensor na walku (nie wiem którym). Sensor mozna z góry samemu wymienic - bardzo latwo.

21.01.2010 18:13:31 napisz odpowiedź
~Bogdan

Oceń przydatność:

0
0

Witam!!
Wszystko się zgadza,na postoju też tak miałem.W tych silnikach wtryski nie leją tylko elektronika (komputer) odcina dopływ paliwa przez elektro zaworki we wtryskiwaczach.W dislach starej daty tego problemu nie ma -zakopci i pójdzie dalej,a co do chwilowej poprawy
ociepli się i .... najgorzej przy wyprzedzaniu np. TIR-a śmierć w oczach przeżyłem-Zgasł mi,a TIR z przeciwka.Po tym zdarzeniu od razu
WARSZTAT

06.01.2010 14:12:19 napisz odpowiedź
mirsag

Oceń przydatność:

1
1

Zrobiłem mały teścik a mianowicie przejechałem przeszło 40 km a następnie zostawiając na luzie wprowadziłem silnik po woli do około 4100 obrotów i przytrzymałem przez kilka sekund.Następnie puściłem raptownie nogę z gazu i silnik spokojnie bez żadnego dławienia się zszedł do około 700 obrotów, praca silnika była stabilna.Po krótkim czasie obroty wzrosły do 900.Po tym zabiegu postanowiłem skontrolować co zostało wyrzucone z rury wydechowej na śnieg.Okazało się, że śnieg był tylko wminimalnym stopniu zabrudzony spalinami.Gdyby wtryski przelewały zapewne została by czarna sadza na śniegu a tu nic takiego nie było.Wiec, czy aby napewno to były wtryski?Dodam, ze niedawno przeczytałem, że przyczyną może być zamulona turbinka od jazdy na niskich obrotach więc ostatnio jeżdże trochę wyżej(około 3000) i jak na razie zero wyskakiwania błędu.

06.01.2010 03:05:13 napisz odpowiedź
~Bogdan

Oceń przydatność:

0
0

Miałem identyczne objawy jak opisane wyżej. Po podłączeniu do kompa u auto elektryka wyskakiwało
.....Niestety -regeneracja,zdecydowałem się na ten jeden..mój błąd starczyło na ok.200km.Po regeneracji wszystkich(mechanior mówił od razu,że robi się komplet)zrobiłem ok 14 000km i oby tak dalej(koszt za 4 szt. 2 tyś. PLN)
Pozdrawiam!!!!

04.01.2010 20:54:50 napisz odpowiedź
mirsag

Oceń przydatność:

0
0

Wczoraj znów podczas wyprzedzania wyskoczyła mi kontrolka świec żarowych i silnik stracił moc.Nie wyłączając silnika podpjąłem się pod kompa Dominatorem OBD2 i wywaliło mi bład P0251-Sterowanie dozowaniem pompy paliwa wtryskowej "A",wadliwe działanie(krzywka).Zresetowałem błąd i silnik odzyskał moc.Ta sytuacja jest denerwująca, strach jest wyprzedzać.Przy spokojnej jeździe jest OK

02.01.2010 17:59:30 napisz odpowiedź
mirsag

Oceń przydatność:

0
0

to co należy z tym zaworem zrobić?

02.01.2010 17:43:20 napisz odpowiedź
~kego

Oceń przydatność:

0
0

masz kolego problem z zaworem EGR (recyrkulacji spalin)

02.01.2010 15:17:34 napisz odpowiedź
mirsag

Oceń przydatność:

0
0

Samochód ma przejechane przeszło 182 tyś km, olej wymieniłem wraz ze świecam przy 180 tyś km

28.12.2009 02:32:00 napisz odpowiedź
Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Mondeo, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Ford Mondeo

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Ford Mondeo

Pewna inwestycja - Ford Mondeo IV
Pewna inwestycja - Ford Mondeo IV Wciąż prezentuje się atrakcyjnie, ma przestronne wnętrze, świetnie jeździ, a turbodoładowany silnik EcoBoost o mocy 160 KM zapewnia przyzwoite osiągi i niewielkie spalanie. Ford Mondeo kombi jest mocny w każdej kategorii, chociaż nie jest najtańszą propozycją.
Dodaj rozwiązanie Poproś o pomoc O serwisie

Coś złego dzieje się z Twoim autem i nie masz pojęcia co to?


Zapytaj innych kierowców.


Objawiami mogą być np. gasnący silnik, stukanie w prawym kole lub falujące obroty. Prawdopodobnie inni kierowcy mieli kiedyś podobne problemy. Przyjrzyj się diagnozom wystawianym przy takich objawach.


Uporałeś się z tajemniczą usterką w swoim aucie?


Opisz objaw i podziel się diagnozą z innymi kierowcami.

Liczba wpisów 6 557