Szukaj

Chwilowy spadek mocy
Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010

  • Autor: ~Łukasz
  • Kategoria: silnik
Momentami nierówna moc silnika,zmulenie, silnik nie wkręca się płynnie, przy zmianie biegu z 2 na 3 lub 3 na 4 przy około 3tyś obrotów wskazówka obrotomierza i prędkościomierza staje w miejscu, dzieje się to raz na 50km najczęściej po ruszeniu z krótkiego postoju,często też daje się odczuć szczególnie na 2 i 3 biegu właściwy przyrost mocy powyżej 2,5 tyś obrotów jakby dopiero wtedy załączała się turbina, autem jeżdżę od nowości więc (moje miesięczne przebiegi to ok 5tyś km,obecny przebieg to 42tyś km ) Nieprawidłowa praca turbiny Po podłączeniu auta to komputera brak możliwości zdiagnozowania usterki w serwisie ze względu na to że sterownik silnika nie wykrywa żadnego błędu, jazda testowa też nic nie daje gdyż usterka nie ma charakteru usterki ciągłej serwis nie bagatelizuje usterki jednakże jednocześnie rozkłada bezsilnie ręce

Komentarze

Czy pojawilo sie jakies nowe rozwiazanie? Mi wymienili filtr paliwa ale nic to nie dalo.
Odpowiedz
Banalne przyczyny to wymiana filtra powietrza ,paliwa,gorzej jak wtryski lub pompa paliwa ,ewentualnie czujnik ERG ,może być że zacinają się przy turbinie łopatki (jeśli jest to turbina o zmiennej geometrii z nastawnymi łopatkami),banalnie przy niskich temperaturach w okresie jesień -zima temperatura około 0 stopni Celcjusza paliwo jest jeszcze letnie i zaczyna parafina zatykać filtry,no i syfiaste paliwo też ma uboczne skutki -zaświeca się kontolka awarii wtrysku
Odpowiedz
Mam podobnie. W moim autku (2009 rocznik) początkowo było wszystko ok, ale po przejechaniu ok 10 tyś km coś się stało i wówczas straciło ono na mocy. Autko przy rozpędzaniu się stało się bardziej mułowate (czego nie było na samym początku) i dopiero przy odpowiednim uzyskaniu szybkości czuło się dopiero te konie pod maską. Przy tym zauwazyłem, że autko zaczęło spalać około 1 litra paliwa więcej, niż na poczatku. W serwisie również rozłożyli rece, sprawdzili mieszankę spalania, coś tam jeszcze i nic nie poradzili. Planuję pojechać gdzieś na diagnostyke na sprawdzenie mocy, opory toczenia itp. (nie znam się dokładnie) ale będę musiał za to zapłacić. Nie obejmuje ponoć tego gwarancja. Jeżeli ktoś miał podobny problem i z tym sobie poradził, proszę o kontakt: s.modzelewski@op.pl
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I Hatchback